ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 8 مهر 1403
يکشنبه 8 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 شهريور 1395     |     کد : 173222

استاد حوزه و دانشگاه: مراسم گرامیداشت مقام شامخ عالم ربانی آیت الله سید موسوی انتظاری درهشترود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیت الله موسوی انتظاری از مصادیق علمای آگاهی بود که در تمام مراحل زندگی از مبانی فقهی قوی واخلاق اسلامی برخورداربود و لقب بحر العلوم را دریافت کرد.



 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام تقی زاده امام جمعه موقت شهرستان بستان آباد در مراسم روز شهرستان که در گرامیداشت مقام شامخ عالم ربانی آیت الله سید موسوی انتظاری،باحضوررییس اداره تبلیغات اسلامی واقشارمختلف مردمی در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: قبل از ظهور اسلام افکار و نظرات باطلی در میان عوام رواج پیدا کرده بود اما اسلام با کشیدن خط بطلان بر همه آنها بشریت را آزاد کرد.

وی با اشاره به جایگاه فضیلت های انسانی از دیدگاه اسلام اظهار داشت: علم و دانش همراه با فضیلت جهاد در راه خدا و تلاش برای ترویج احکام الهی از مهمترین فضیلت های انسانی هستند و با مطالعه آیات و روایات متوجه می شویم ارزش هیچ یک از این موارد به اندازه کسب علم و دانش نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه خون شهدا ارزش وصف ناپذیری در محضر عدل الهی دارد، افزود: براساس آیات و روایات هیچ چیز نمی تواند جایگزین ارزش خون شهید شود اما مقام علم و معرفت از خون شهید هم جایگاهی والاتر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقی زاده با اشاره به روایت مداد العلما افضل من دما الشهدا تصریح کرد با وجود اینکه خداوند از شهدا راضی است اما قلم عالم ربانی بسیار بالاتر و با ارزش تر از خون شهید است.

وی تصریح کرد: شهدا تربیت شده عالمان ربانی و وارسته هستند و راه ارتباطی آنان احکام و آموزه های اسلامی و اندرزهای علما و بزرگان دینی می باشد.

سخنران این مراسم تنها راه تبیین آموزه های اصیل اسلامی را بهره مندی از محضر عالمان ربانی و روحانیت وارسته دانست و یادآور شد: صدور احکام جهاد و هدایت معنوی جامعه از رسالت های روحانیت است و به همین دلیل طلاب باید بیش از گذشته و با اخلاص در مسیر کسب علم و دانش تلاش کنند.

تقی زاده تاکید کرد: آیت الله موسوی انتظاری از مصادیق علمای آگاهی بود که در تمام مراحل زندگی از امام احکام اسلامی دفاع کرد و لقب بحر العلوم را دریافت کرد. وی عالمی مهربان، مدرسی معتبر و نورانی و مدافعی برای حریم قرآن بود و از هیچ چیز جز خدا هراس نداشت.


نوشته شده در   جمعه 12 شهريور 1395  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode