ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400     |     کد : 196530

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود خبرداد؛

اعزام ۱۲۰ مبلغ دینی به مجالس عزاداری ماه محرم در شهرستان هشترود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود از اعزام ۱۲۰ مبلغ دینی به مجالس عزاداری ماه محرم در شهرستان هشترود خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود از اعزام ۱۲۰ مبلغ دینی به مجالس عزاداری ماه محرم در شهرستان هشترود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یعقوب اباذری ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی هیأت‌های عزاداری هشترود در مسجد جامع این شهرستان گفت: هر نوع مراسم و تجمع در ایام محرم الحرام از جمله پخش نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است.

حجت الاسلام اباذری با بیان اینکه سال قبل نیز در زیست بوم کرونا، مراسمی در بعضی از شهرها و روستاها برگزار شد، اظهار کرد: امسال به علت بیماری کرونا این مراسم به شیوه رایج قبل از شیوع کرونا انجام نخواهد شد.

وی در خصوص نحوه برگزاری مراسم ماه محرم ادامه داد: مسئولان مربوطه ضمن اتخاذ تصمیم واحد، باید با برنامه ریزی امکان حضور مردم عزیز در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری را فراهم کنند که در غیر این صورت تبعات غیرقابل جبران شیوع بیماری کرونا جامعه را در بر خواهد گرفت.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود از راه اندازی سامانه بیرق جهت ثبت نام هیأت برای اخذ مجوز خبر داد و تصریح کرد: در حقیقت هیئت‌های عزاداری امام حسین (ع) نیازی به مجوز ندارند و این سامانه صرفاً جهت ایجاد هماهنگی و اطلاع از دستورالعمل‌های بهداشتی مورد نظر، مفید و مؤثر خواهد بود.

وی همچنین در خصوص نذورات مردمی و هیأت مذهبی گفت: نذورات باید به سمت کمک‌های مؤمنانه برود و به صورت اقلام پخته نشده تقسیم شود ولی نذورات غیر قابل تبدیل باید حتماً پخته و سپس توزیع شود و سعی شده که هیأت پس از پخت غذا، خانواده‌های نیازمند را بهره مند سازند.

حجت‌الاسلام اباذری در پایان از اعزام ۱۲۰ مبلغ در دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف شهرستان خبر داد و افزود: این مبلغین با هدف تبلیغ ارزش‌های دینی و مذهبی به تمام نقاط شهرستان حتی روستاهای دور دست و کم جمعیت نیز اعزام می‌شوند.


نوشته شده در   چهارشنبه 20 مرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode