ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 مرداد 1399     |     کد : 193333

رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود:

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری اولویت است

رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود گفت: رعایت شیوه نامه بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری اولویت است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود گفت: رعایت شیوه نامه بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یعقوب اباذری امروز عصر در جلسه دهیاران بخش مرکزی شهرستان هشترود گفت: هر گونه مراسم و تجمع در ایام محرم الحرام از جمله پخش نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل مراسماتی در بعضی از شهرها و روستاها برگزار می‌شد اما امسال به علت بیماری کرونا این مراسمات انجام نخواهد شد.

وی تاکید کرد: این امکان برای همه فراهم است که در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت کنند اما اگر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غفلت شود، تبعات غیرقابل جبرانی برای جامعه در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام اباذری ادامه داد: تاکید تمامی مسئولان و تصمیم سازان درباره برگزاری مراسم ماه محرم باید یکی و این باشد که همه باید در برگزاری این مراسم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند.

وی تصریح کرد: نباید برخی هیئات مذهبی و مساجد تصمیمی احساسی بگیرند و با دقتی کمتر اقدام به برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر کنند.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود از راه اندازی سامانه بیرق جهت ثبت نام هیأت‌ها برای اخذ مجوز خبر داد و تصریح کرد: در حقیقت هیأت امام حسین (ع) نیازمند مجوز نیست و این سامانه به جهت اطلاع از دستورالعمل‌های بهداشتی هیأت‌ها مفید و مؤثر خواهد بود.

اباذری در ادامه و در خصوص نذورات مردمی و هیأت‌ها گفت: نذورات باید به سمت کمک‌های مؤمنانه برود و به صورت اقلام پخته نشده تقسیم شود ولی نذورات غیر قابل تبدیل باید حتماً پخته و سپس توزیع شود و سعی شده که هیأت‌ها پس از پخت غذا، خانواده‌های نیازمند را بهره مند سازند.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode