ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 بهمن 1393     |     کد : 159583

تشکیل جلسه شورای نمازدرشهرستان هشترود

امام جمعه هشترود در جلسه شورای نماز این شهرستان عنوان کرد؛باید برای گسترش اقامه فریضه نماز بودجه خاصی تعریف شود.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام یعقوب اباذری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود ازبرگزاری جلسه شورای نمازدرشهرستان هشترودباحضورپاکزادمعاون استاندار،رشادی امام جمعه،مستفیدفرماندار،اباذری رییس اداره تبلیغات اسلامی وسایراعضاء دردفترامام جمعه این شهرستان خبردادوگفت:این جلسه درراستای گسترش فرهنگ نمازوتقویت همکاری اعضاء شورای نماز برگزارگردید.

حجت‌الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه هشتروددراین جلسه گفت: نماز از واجبات دین است و در اسلام اهمیت نماز به قدری است که ملاک ایمان شمرده شده است. اگر درجامعه ای نماز باشد منکرات و فساد نیز کمتر است.

رشادی اظهار کرد: نماز باعث تقویت ایمانمی شودو در یک جامعه اسلامی اگر تعالیم اسلامی به خوبی اجرا شود دیگر به زندان و دادگاه نیازی نخواهد بود. مجازات هیچ موقع جامعه را سالم نگه نمی دارد. انسان موجودی ناشناخته است و براحتی می تواند قوانین را دور بزند.

وی افزود: اعتقاد هر انسان وی را مدیریت می‌کند لذا این اعتقادات باید تقویت شوند و یکی از راهها نماز است. در نماز نور و تاثیر عمیقی وجود داد.

رشادی تاکید کرد: با وجود اهمیت داشتن نمازدر کشور اما اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است. باید در گسترش این راه هزینه کرد. ادارات و مدارس ما باید برای برگزاری نماز توجه زیادی داشته باشند و باید بودجه ای هم به آن اختصاص یابد.

امام جمعه هشترود تصریح کرد: وضعیت مساجدبین راهی در کشور مناسب نیستند و می توان با مدیریت مناسب هزینه ها در این بخش هم هزینه کرد.

وی از مسئولین خواست برای نماز بودجه خاصی تعریف شود تا بتوان در جهت گسترش این فریضه اقدامات جدی انجام داد.

 محمد تقی پاکزاد معاونت توسعه منابع انسانی استاندار نیز گفت: فضای اختصاص یافته به نماز در ادارت و مدارس باید مناسب باشد. مدیری که به امر نماز بی توجه است شایستگی مدیریت ندارد.

وی تاکید کرد: همه ادارت در صورت امکان باید در سه موقع اذان را پخش کنند. باید به روح و روان نماز توجه شود. فرهنگ نماز بالاترین فرهنگ است و باید در این راه فرهنگ حضور رونق یابد.

پاکزاد گفت: طبق مصوبه شورای نماز استان همه اصناف موظفند در زمان نماز واحدهای خود را برای برپائی نماز ببندند.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 بهمن 1393  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode