ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 دي 1393     |     کد : 159235

تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی درشهرستان هشترود

شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود باحضوررییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود تشکیل جلسه داد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود باحضورامام جمعه،رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترودوسایراعضا درخصوص وضعیت فرهنگی ودینی درمراکزآموزشی شهرستان هشترودتشکیل جلسه داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود گفت: محصل و دانشجو علاوه بر تحصیل علم و گذراندن دروس معمول باید از لحاظ فرهنگی و دینی نیز تقویت شود و رعایت شئون وارزشهای اسلامی در بین دانش آموزان و دانشجویان کاملاً مشهود باشد.

 حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود یکی از دغدغه های جامعه و مردم را ضعف توجه به موضوعات و رفتار دینی و اسلامی در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاهها دانست که نتیجه این ضعف و سهل انگاری دراین مراکز ظهور و بروز انواع مسایل و مشکلات اجتماعی خواهد بود.

 وی اظهار کرد: توجه به موضوعات دینی و اسلامی در جامعه تابع دستورالعمل و آیین نامه و بخشنامه از سطوح بالاتر اداری نیست. در این زمینه تمام افراد مسئولند
و نباید منتظر دستور دولتی باشند. مسئولین مختلف خودشان باید در این زمینه دلسوز وپاسخگو باشند و برای بهبود اوضاع فرهنگی مراکز آموزشی اقدام کنند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود ضمن تاکید بر رضایت بخش نبودن فرهنگ دینی در مراکز آموزشی افزود: محصل و دانشجو علاوه بر تحصیل علم و گذراندن دروس معمول باید از لحاظ فرهنگی و دینی نیز تقویت شود و رعایت شئون و ارزشهای اسلامی دربین دانش آموزان و دانشجویان کاملاً مشهود باشد.

 حجت‌الاسلام رشادی عدم رعایت احکام و شئون و فرایض دینی توسط دانشجویان را یکی از مهمترین نگرانی های والدین دانستند و اظهار کرد: وارثان جامعه اسلامی بایدافرادی متدین و پایبند به روش، بینش و رفتار اسلامی باشند و هدف مسئولین مراکز آموزشی باید تربیت و پرورش چنین افرادی باشد.

حجت‌الاسلام اباذری نیزدراین جلسه ضمن نگران کننده توصیف کردن توجه روزافزون قشردانش آموزان به فضای مجازی واستفاده خارج ازحد ازسیستم های رسانه ای که گاها فضای ضداخلاقی را به روی دانش می گشاید،گفت:امروزباید یکی ازگسترده ترین هزینه هادرمساله ترویج دین وفرهنگ اسلامی درجامعه وبویژ درمراکزآموزشی  صورت گیردوتازمانی که مساله تربیت به معنای واقعی کلمه ازاولویتهتای نظام آموزشی کشورقرارنگیرد،روزبه روزدچارمشکل خواهیم شد.


نوشته شده در   شنبه 20 دي 1393  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode