ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 دي 1393     |     کد : 159046

تشکیل جلسه شورای مبارزه باموادمخدرباحضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی درشهرستان هشترود

سردارمحمدعلی نصرتی دراین جلسه گفت:به دنبال ساخت کارگاه اشتغال زایی، خدمات رفاهی، ورزشی و درمانی و کاهش آسیب افراد معتاد در این مرکز هستیم.



به گزارش خبرگزاری روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرق، حجت‌الاسلام یعقوب اباذری رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود ازبرگزاری جلسه شورای مبارزه باموادمخدرباحضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی درشهرستان هشترودخبردادوگفت:دراین جلسه محمدعلی نصرتی در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان هشترود از اختصاص بودجه برای توسعه مرکز ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان تبریز خبر داد و اظهار داشت: با توسعه این مرکز بیش از یک هزار نفر از افراد معتاد در این مرکز پذیرش خواهند شد.

وی گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و موافقت استاندار ساخت سوله‌های کارگاه اشتغال‌زایی، خوابگاه، خدمات رفاهی، ورزشی و درمان وکاهش آسیب افراد معتاد در این مرکز هستیم.

نصرتی افزود: در این مرکز معتادان شناسنامه‌دارطی درمان اجباری قرار خواهند گرفت و هزینه آن را نیز دولت پرداخت خواهد کرد.

مشاور عالی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:در سال‌های ۹۲ و ۹۱ به ترتیب اولویت مسائل اجتماعی استان اعتیاد سنتی و صنعتی، نزاع و درگیری فردی، مفاسد اجتماعی و بیکاری بود اما در ۹ ماه گذشته اعتیاد صنعتی، سرقت اماکن در اولویت بودند.

وی افزود: ۴۵ هزار معتاد شناسنامه‌دار دراستان شناسایی شده‌اند که ۹۰ درصد آنها آقا و ۱۰ درصد آنها خانم هستند.

نصرتی اضافه کرد: تریاک عمده مواد مکشوفه در ۹ ماهه امسال بود و ۵۰ درصد معتادان شیشه و ترکیبات شیشه مصرف می‌کردند‌.

نصرتی گفت: سال گذشته ۱۵ کارگاه تولید شیشه در استان شناسایی شده بود که این رقم با کاهش ۷۰ درصدی به ۳ کارگاه تولید مواد شیشه رسیده است.

 افزایش مواد مخدر صنعتی از ۳ درصد به ۲۶ درصد تاکید کرد: تغییر الگوی مصرف ابتدا ازتریاک به هروئین بوده است اما در هشت سال گذشته مصرف موادمخدر محرک و صنعتی از ۳ درصدبه ۲۶ درصد رشد یافته‌اند.


نوشته شده در   دوشنبه 15 دي 1393  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode