ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 بهمن 1394     |     کد : 99178

ولی امر، پیشقدم در تجدید میثاق با امام خمینی(ره)

در آستانه ایام الله دهه فجر با حضور ولی امر در مرقد مطهر امام راحل(ره) و گلزار شهدا صورت گرفت...


در آستانه ایام الله دهه فجر با حضور ولی امر در مرقد مطهر امام راحل(ره) و گلزار شهدا صورت گرفت


ولی امر، پیشقدم در تجدید میثاق با امام خمینی(ره)

فعالان قرآنی با آرمان‌های معمارکبیرانقلاب(ره) تجدید میثاق کردند




اعتدال: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته (شنبه 10 بهمن 1394) در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حضور یافتند.
در آستانه ایام الله دهه فجر و سالروز ورود شکوهمند امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح دیروز (شنبه) با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره)، ضمن قرائت فاتحه، یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
ولی امر مسلمین همچنین با حضور بر مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا، برای ارواح طیبه شهدا، علو درجات مسئلت کردند.
روزگذشته همچنین برخی از اصناف، نهادها، سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم، از جمله وزیر و کارکنان آموزش و پرورش و نیز فعالان قرآنی با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های معمار کبیر انقلاب(ره) تجدید میثاق کردند
*  تجدید میثاق اصناف، نهادها، سازمان ها و اقشار مختلف مردم با آرمان های امام خمینی(س)
در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مسئولین و کارکنان سازمان تامین اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز و سازمان دارالقرآن الکریم جداگانه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.
 * تجدید میثاق وزیر و کارکنان آموزش و پرورش با آرمان های حضرت امام (س)
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به همراه جمعی از معاونان و مسئولان این وزارتخانه، پیش از ظهر امروز(شنبه) و در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) با آرمان های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید    میثاق کرد.
 * تجدید میثاق فعالان قرآنی
 با آرمان‌های امام راحل(ره)
مراسم تجدید میثاق فعالان قرآنی با آرمان‌های امام راحل صبح دیروز، 10 بهمن‌ماه با اهدای تاج گل و نثار فاتحه به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی در آستانه آغاز دهه فجر برگزار شد.
در این مراسم می‌توان به حضور مدیران و کارکنانی از شورای عالی قرآن، سازمان دارالقرآن الکریم، رادیو قرآن، مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، شبکه قرآن سیما، اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی کشور، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و غیره اشاره کرد.

در این مراسم که با حضور باشکوه فعالان قرآنی برگزار شد پس از قرائت زیارت‌نامه حضرت امام(ره) بیانیه کمیته قرآن
 ستاد گرامیداشت دهه فجر توسط یکی از
 فعال قرآنی قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ بی‌تردید رهایی امت اسلامی از بند طاغوت و دستیابی به سرافرازی و عزتی کم‌سابقه در مقاطع و برهه‌های مهم تاریخی و تداوم آن در آینده مرهون انگیزه الهی‌، وحدت کلمه و مجاهدت و جانفشانی بی دریغ آحاد مردم و پیروی و توأم با آگاهی و بصیرت آنها از ولی فقیه بوده و خواهد بود.
 * متن کامل بیانیه کمیته قرآن ستاد دهه فجر به این شرح است
 بسم‌الله الرحمن الرحیم
«اسلام و قرآن مجید ما را پیروز کرد»
امام خمینی(ره)
سپیده‌ دم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران و قیام تاریخی و بی‌نظیر
 ملت مسلمان و آزاده ایران در سایه‌سار تعالیم انسان‌ساز قرآن کریم و با الهام از آموزه حرکت‌آفرین و نجات‌بخش
 کریمه قرآنی «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی‏ وَ فُرادی‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُو»، به رهبری پیامبرگونه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران،
 حضرت امام خمینی«قدس‌سره»، آن حکیم فرزانه و بزرگ احیاگر قرآن کریم
 در عصر غیبت، نقطه عطف سرنوشت‌ساز و سرآغاز فصل نوینی
 در تاریخ معاصر ما گردید.
در فروپاشی نظام منحوس ستم‌شاهی و ایجاد شکافی عمیق و غیرمنتظره در طاق کسری حاکمیت طاغوت، موازنات سیاسی در جهان دو قطبی شرق و غرب ـ علیرغم ناباوری حاکمان نظام سلطه ـ برهم خورده و بارقه‌های امید و نجات در دل ملت‌های مظلوم و ستمدیده روشن گشته و شمیم جانفزای آیات نورانی و معطر قرآن کریم به مشام انسان‌های حق‌گرا و آزاده جهان رسید.
بی‌تردید رهایی امت اسلامی از بند طاغوت و دستیابی به سرفرازی و عزتی کم سابقه در مقاطع و برهه‌های مهم تاریخی و تداوم آن در آینده، مرهون انگیزه الهی، وحدت کلمه و مجاهدت و جانفشانی بی‌دریغ آحاد مردم و پیروزی توأم با آگاهی و بصیرت آنها از ولی‌فقیه بوده و خواهد بود.
توجه به ارتباط وثیق و اصولی مبانی فکری انقلاب اسلامی با فرهنگ تابناک قرآن کریم مبین و موید این معناست که همه
 خیزش‌های اسلامی و رهایی‌بخش همچنان که در تولد و پیدایش خود محتاج مواهب معنوی و معرفتی ـ برگرفته از زلال جاری وحی ـ هستند، در حیات، بقاء و رشد و تعالی خود نیز نیازمند سرمایه‌های اصیل فرهنگ قرآنی می‌باشند و هرگونه بی‌توجهی و اهمالی در این عرصه، می‌تواند در مصاف با فتنه‌های ایمان‌سوز جاهلیت مدرنیزه در عصر غیبت، مخاطره‌آمیز و جبران‌ناپذیر باشد.
آری به بیان امام راحل آن عزیز سفر کرده «باید همه جناح‌ها از هر طبقه بدانند که جز در سایه اسلام و زیر پرچم توحید و قرآن راه پیروزی مسدود است».
آری تمام هیبت پوشالی و خیالی ظلمت، طفیلی غیبت نور است و به فرموده
 مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، «امروز فرصت تاریخی و استثنایی است برای این که قرآن در هدایت فکر و عمل انسان‌ها، قدرت و چیرگی خود را نشان دهد». جامعه قرآنی کشور در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و بیعت مجدد با رهبر عالیقدر امت اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) اعلام می‌کند.
پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بر پایه ایمان به خدا و در پرتو هدایت‌های قرآنی و تمسک به آموزه‌های انسان‌ساز و جامعه‌ساز کلام‌الله مجید و تأسی به سنت و سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به دست آمده و رشد و بالندگی و تداوم و تحکیم آن نیز مرهون توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.
جامعه قرآنی ضمن محکومیت
 دسیسه‌های صهیونیسم جهانی و
 دشمنان اسلام ناب محمدی در منطقه و حمایت‌های  ابلهانه استکبار جهانی و اذنابش در منطقه از جریان‌های متحجر و انحرافی تکفیری و حملات ناجوانمردانه و وحشیانه آل‌سعود علیه مردم بی‌دفاع یمن، از اعدام مظلومانه رهبر فقید شیعیان کشور عربستان، شهید آیت‌الله نمر باقر النمر و همچنین کشتار شیعیان مظلوم نیجریه اعلام انزجار می‌نماید و بر لزوم رویکرد ایران اسلامی در دفاع از مظلومان جهان بر پایه تعالیم قرآنی و مواجهه اصولی با توطئه‌های استکبار جهانی تأکید می‌نماید.
جامعه قرآنی کشور اعم از اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی همگام با قاطبه امت اسلام و ملت ولایت‌مدار ضمن تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن و اعلام پایبندی کامل به فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از تمام ملت قرآنی ایران اسلامی می‌خواهد تا به موازات حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن و به نمایش گذاشتن شکوه، اقتدار، وحدت و استقامت خود، در انتخابات سرنوشت‌ساز پنجمین دوره مجلس خبرگان و
 دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی همچون گذشته یاری‌گر نظام جمهوری اسلامی بوده و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را مأیوس و ناامید سازند.
با آرزوی پیروزی و غلبه کامل حق بر باطل در جهان و شکست و نابودی کامل جبهه کفر، ظلم و نفاق و ظهور مصلح کل، قطب عالم امکان، امام زمان(عج‌الله تعالی فرجه الشریف) و برپایی حکومت عدل جهانی، ان شاالله.
  کمیته قرآن ستاد دهه فجر
 انقلاب اسلامی  بهمن 1394
در ادامه این مراسم نیز فعالان قرآنی کشورمان نیز با نثار فاتحه به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های آن
 امام تجدید بیعت کردند.
از نکات حائز اهمیت این مراسم حضور خوب مسئولان سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور و پیشکسوتان فعال در عرصه قرآن بود.


نوشته شده در   يکشنبه 11 بهمن 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode