ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 اسفند 1396     |     کد : 182893

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در دیدار جوانان و نوجوانان عازم اردوهای راهیان نور

نسل جوان امروز برای عقب‌راندن دشمن آماده‌تر از نسل اول است

چرائی تحمیل جنگ 8ساله و چگونگی دفاع ملت ایران

چرائی تحمیل جنگ 8ساله و چگونگی دفاع ملت ایران
اعتدال: هم‌زمان با ایام برگزاری اردوهای راهیان نور، جمعی از جوانان و نوجوانان عازم این اردوها از استان‌های تهران و البرز، صبح دیروز (شنبه 19 اسفند) با حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
 
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در کاروانهای راهیان نور، دوران دفاع مقدس را قطعه‌ای نورانی و برگ زرین از تاریخ کشور و انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه کاروانهای راهیان نور یکی از جلوه‌های پاسداشت آن دوران است، گفتند: قدرتهای بین المللی، جنگ ۸ ساله را با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی، به ملت ایران تحمیل کردند اما عظمت، فداکاری، ایمان، تدبیر، شجاعت و بصیرت جوانان موجب شد که جنگ به نفع ملت تمام و انقلاب اسلامی ریشه‌دارتر و قوی‌تر از گذشته شود.
 
* دوران دفاع مقدس باید هموار مورد تجلیل قرار گیرد
ولی‌امرمسلمین، عزت، اقتدار، امنیت، استقلال، آزادی و سلامت امروزِ کشور و ملت را مرهون ۸ سال دفاع مقدس دانستند و تأکید کردند: دوران دفاع مقدس یک ذخیره است که باید برخلاف خواست دشمنان که درصدد بفراموشی سپردن آن هستند، برای پیشرفت کشور و رشد ملی و آمادگی مردم و جوانان در میدانهای مختلف، همواره زنده بماند و مورد تجلیل قرار گیرد.
 
* ابهت انقلاب اسلامی یکی از دلائل آغاز تحمیل جنگ به ملت ایران بود
معظم‌له، کاروانهای راهیان نور را یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه داشتن آن دوران پرعظمت خواندند و با اشاره به ابعاد گوناگون و ناگفته دفاع مقدس، افزودند: یکی از این ابعاد، تحلیل چرائی آغاز جنگ تحمیلی است که علت آن را باید در عظمت و ابهت انقلاب اسلامی و مرعوب شدن و وحشت قدرتهای مسلط آن زمان در دنیا، جستجو کرد.
 
* پیروزی انقلاب، با نام اسلام، قدرتمندان غرب و شرق را به لرزه درآورد 
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تخت قدرتِ قدرتمندان غرب و شرق را با نام اسلام، به لرزه درآورد، خاطرنشان کردند: با گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه و در میان ملتهای مسلمان در همان سالهای ابتدائی، قدرتهای سلطه گر بشدت نگران شدند و درصدد برآمدند تا به هر قیمتی که می‌توانند، انقلاب را از بین ببرند بنابراین صدام را که شخصیتی خودخواه و ظالم بود، برای آغاز جنگ و حمله به ایران، تشویق کردند.
آن‌ها می‌دانستند صدام شخصیتی بود که زمینه‌ی ایجاد یک حرکت متکبرانه و ظالمانه در او وجود دارد و به‌طور طبیعی آدم متجاوز و متعرضی است. در هنگام انقلاب صدام  رئیس‌جمهور عراق نبود؛ آن‌ها ترتیبات را جوری دادند که حسن البکر کنار برود و صدام رئیس‌جمهور شود تا او را تهییج و تشویق و وادار به حمله‌ی نظامی به ایران کنند.
 
* یادآوری حمایت‌های گسترده آمریکا و اروپا از صدام
معظم‌له با اشاره به حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و اروپا بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین شوروی سابق از رژیم بعثی صدام، گفتند: در اواسط جنگ، فرانسه پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خود، و آلمان رسماً و علناً مواد شیمیائی در اختیار صدام قرار داد که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، بازماندگان زیادی گرفتار آثار آن هستند و تعداد زیادی نیز بر اثر همان مواد سمّی شهید شدند.
در اول جنگ لشکرهای صدام امکانات معدودی داشتند [اما] با گذشت زمان و با وجود جنگ، روزبه‌روز بر این امکانات افزوده شد و به چند برابر رسید.
شوروی هم که ضد آمریکا بود در این قضیه همراه آمریکا شد؛ چون شوروی تعداد زیادی جمهوری مسلمان داشت و انقلاب اسلامی موجب می‌شد آن جمهوری‌ها به فکر هویت اسلامی خود بیفتند.
آمریکا و شوروی و ناتو و همه‌ی قدرت‌های مسلط دنیا پشت سر صدام قرار گرفتند تا جمهوری اسلامی را از بین ببرند.
این‌هایی که امروز فلان گروه را به اتهام مصرف مواد شیمیائی مورد تهاجم قرار می‌دهند، آن روز علناً برای ساخت بمب به صدام مواد شیمیائی می‌دادند.
همه‌ی دستگاه‌های شیطانی عالم به این شیطان متکبر مغرور یعنی صدام کمک کردند که این جنگ به وجود بیاید و ادامه پیدا کند و او پیروز شود.
 
* تنها سرمایه ایران در هست سال دفاع مقدس، ملت با ایمان و رهبری مقتدر بود
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای افزودند: دشمنی قدرت‌های جهانی با انقلاب اسلامی این جنگ را به وجود آورد و عظمت و فداکاری جوانان، این جنگ را به نفع ما تمام کرد و جمهوری اسلامی ریشه‌دارتر و قوی‌تر شد؛ این هویت دفاع مقدس است، این را باید پاسداری کرد. 
معظم‌له افزودند: در مقابل این حمایت‌های جهانی از رژیم بعثی، جمهوری اسلامی ایران، تنها چیزی که در اختیار داشت، ملت با ایمان و رهبری مقتدری همچون امام بزرگوار بود که در نتیجه آن، همه تلاشهای قدرتهای شیطانی دنیا، همچون تیری به سنگ خورد و ملت ایران، در ۸ سال دفاع مقدس بر همه قدرتها پیروز شد.
 
* خصوصیات دفاع جوانان ایران در جنگ ۸ ساله
ولی‌امرمسلمین، یکی دیگر از ابعاد ناگفته دفاع مقدس را کیفیت و نوع دفاع رزمندگان برشمردند و تأکید کردند: دفاع جوانان ملت ایران در جنگ ۸ ساله، دارای ویژگی‌ها و خصوصیات فوق العاده‌ای بود که عبارتند از «عزم و اراده قوی»، «ایمان مستحکم»، «شجاعت و فداکاری»، «ابتکار و نوآوری» و «عبادت و توسلات معنوی».
حضرت آیت‌الله خامنه ای، دوران دفاع مقدس را انسان ساز خواندند و افزودند: همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، برونسی‌ها، چیت سازیان‌ها و هزاران جوان دیگر، انسانهای معمولی بودند که جنگ آنها را به اسطوره‌های عظیم و چهره‌های ماندگار و ستاره‌های درخشان تبدیل کرد.
 
* ویژگیهای ممتاز جوانانِ دوران دفاع مقدس 
ولی‌امرمسلمین در بیان ویژگی‌های بارز جوانانِ دوران دفاع مقدس گفتند: عبادت، خردمندی و تدبیر، دلیری و شجاعت، فداکاری و ایستادگی، و بصیرت ویژگیهای ممتاز این جوانان بود که از آنان، شیران روز و عابدان شب ساخته بود و بر همین اساس امام (ره) با نگاه عمیق خود، تربیت چنین جوانانی را فتح الفتوح خواندند.
* شکوفائی نسل امروز از نسل اول بیشتر است 
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: آینده کشور متعلق به شما است. اگر خود را با چنین خصوصیاتی پرورش دهید قطعاً کشور در آینده نزدیک، در همه زمینه‌ها، به اوج تعالی و کمال خواهد رسید.
معظم‌له افزودند: دشمنان و بدخواهان این ملت، قصد داشتند هنگامی که نوبت به جوانان این نسل می‌رسد، نامی از اسلام و انقلاب باقی نماند و آمریکا مسلط بر همه امور کشور باشد و حملات سخت و نرم خود را با این نیت ادامه دادند اما اکنون با نسلی مواجه هستیم که ایمان، استعداد و شکوفائی و اقتدار او از نسل اول بیشتر است و این نسل برای عقب راندن دشمن از نسل‌های قبل آماده تر هستند.
 
* با وجود چنین جوانانی، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
ولی‌امرمسلمین تأکید کردند: با وجود چنین جوانانی و با حرکت‌هائی همچون راهیان نور، دشمن در مقابل ملت ایران، همچون چهل سال گذشته، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای افزودند: البته آزار و اذیت‌هائی همچون تحریم‌های اقتصادی و یا تبلیغات سوء خواهند کرد اما این آزارها، حرکت عظیم ملت ایران را متوقف نخواهد کرد.
 
* در روایتگری حوادث دفاع مقدس از اغراق پرهیز شود
معظم‌له در پایان سخنان خود توصیه‌هائی هم برای کاروانهای راهیان نور داشتند.
ولی‌امرمسلمین گفتند: همه دستگاهها به این حرکت کمک کنند، ابعاد فرهنگی و اجتماعی راهیان نور هرچه بیشتر تعمیق شود، در روایتگری حوادث و مسائل، امانت رعایت و از اغراق پرهیز شود، حوادث برجسته دوران دفاع مقدس در کتابهای درس گنجانده شوند، و ایمنی مسافران کاروانهای راهیان نور حتماً رعایت شود.
پیش از سخنان ولی‌امرمسلمین، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، راهیان نور را ظرفیتی برای افزایش توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور دانست و گفت: در سال گذشته حدود شش میلیون نفر که اکثریت آنان را جوانان تشکیل می‌دادند، از ۵۷ یادمان دفاع مقدس در هفت استان کشور بازدید کردند.
 


نوشته شده در   يکشنبه 20 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode