ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 دي 1394     |     کد : 97841

دروازه‌ها را به روي سرمايه و فناوري جهاني مي‌گشاييم

رئيس جمهوري در جمع مردم شهرري:

رئيس جمهوري در جمع مردم شهرري:
دروازه‌ها را به روي سرمايه و فناوري جهاني مي‌گشاييم


رئيس جمهوري در اجتماع بزرگ مردم شهر ري با تاکيد بر اين که فقط 25 درصد بودجه سال 1395 به نفت متکي خواهد بود‌، تصريح کرد : همزمان با کاهش اتکا ي بودجه به درآمدهاي نفتي‌، بخش بودجه‌هاي عمراني هم در سال آينده 90 درصد افزايش يافته است‌.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري‌، حجت الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني گفت: رشد اقتصادي کشور هم در سال آينده به رقم 5 درصد خواهد رسيد.

رئيس جمهوري، شهر ري را منشا تمدن ايران و ملجاء ديرين مردم در روزهاي سخت خواند و گفت: اين صحن و حرم و اين سرزمين همواره تاريخ‌ساز بوده و مردم در روزهاي سخت خود در شهر ري و در کنار ملجاء و مأمن و کنار قبر مطهر فرزند امام مجتبي (ع) اجتماع مي‌کرده‌اند.

رئيس جمهوري با اشاره به اين که از همين مکان‌ها و از برکت همين حرم‌هاي مقدس بود که ملت ايران راه انقلاب مشروطه، راه رأي و صندوق رأي را از بيش از يک قرن پيش انتخاب کرد، افزود: بحمدالله بعد از پيروزي انقلاب اسلامي‌،به نقطه‌اي رسيديم که رأي و صندوق رأي به معناي واقعي کلمه با سلامت، با رقابت و با حضور پرشکوه مردم همراه بوده و همواره براي ما افتخار آفريده است.

روحاني همچنين با اشاره به ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، اظهارداشت: اميدوارم آثار اين شور، شعور و احساسات مردم بزرگ و انقلابي سرزمين ايران را که از ابتداي دي آغاز شده است، در اوايل اسفند پاي صندوق آراء شاهد باشيم. رئيس جمهوري با بيان اين که بي‌ترديد ملت ما در اسفند يک بار ديگر حماسه سياسي مي‌آفريند، تصريح کرد: تمامي‌مسئولان به تبعيت از مقام معظم رهبري به مسأله حق‌الناس بودن رأي مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و اين افتخار ايران در اين منطقه است که هر انتخاباتي در آن با شکوه برگزار شده است.

روحاني با اشاره به اين که در سخت‌ترين شرايط انتخابات را کنار نگذاشتيم، خاطرنشان کرد: آن روزي که جنگ بر ما تحميل شده بود، باز هم در موعد مقرر انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌و انتخابات رياست جمهوري برگزار شد و آن زماني که انتخابات خبرگان آغاز شد و از زماني که انتخابات شوراها برقرار شد، در هر شرايطي ما انتخابات را برگزار کرديم و اين افتخار اين ملت است که حتي آن روزي که عفلقيان به شهرهاي ما موشک پرتاب مي‌کردند، باز هم ما انتخابات را يک روز و يک ساعت به تأخير نينداختيم.

رئيس جمهوري گفت: اين بدان معناست که نظام به عهدش با مردم وفا کرد و بر مبناي عهدي که با مردم بسته بود، مسير اداره کشور را از طريق رأي مردم به پيش برد.

روحاني در ادامه با بيان اين که انشاءالله در اين ماه شاهد شکست توطئه‌گران عليه ايران در ايجاد تحريم‌هاي اقتصادي خواهيم بود و زنجير تحريم گسسته مي‌شود، اضافه کرد: اميد داريم که مردم بزرگ ما شاهد آرامش و شاهد باز شدن دروازه‌هاي اقتصادي کشور روي جهانيان باشند. رئيس دولت تدبير و اميد با اشاره به اين که 12 سال با تصويب قطعنامه‌هاي ظالمانه ضد ايراني به مردم ماظلم شد‌، اظهارداشت: با اجرايي شدن برجام‌، تمامي‌18 قطعنامه ظالمانه عليه ملت ايران براي هميشه لغو خواهد شد. اين پيروزي از آن شما ملت بزرگ ايران است. اگر نمايندگان شما در وين‌، ژنو، نيويورک و لوزان توانستند حق اين ملت را بر کرسي بنشانند به دليل حضور و مشارکت و حمايت شما مردم بزرگ بود‌.

روحاني تصريح کرد: دولت يازدهم افتخار مي‌کند که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامي‌و اين ملت عزيز‌، بزرگ و فداکار است. امروز همه بايد با وحدت‌، اتحاد‌، همدلي و انسجام، راه پيروزي و توسعه اين کشور را براي اين ملت بزرگ هموار کنيم. رئيس جمهوري با بيان اين که در مراحل پاياني اجراي برجام هستيم و با کمک شما مردم، آرزوي ننگين افراطيون آمريکا، رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي مرتجع منطقه که مي‌خواستند برجام به مقصد نرسد، ناکام مانده و ملت ما برجام را به فرجام خواهد رساند، گفت: براي توسعه اقتصاد اين سرزمين، دروازه‌ها را روي سرمايه‌ها و فناوري‌هاي جهانيان ميگشاييم و به وعده‌هايي که به مردم عزيز و بزرگمان داده‌ايم‌،عمل خواهيم کرد.

روحاني با اظهار خرسندي از اين که در تازه ترين گزارش مرکز آمار ايران، تورم نقطه به نقطه کشور‌، تک‌رقمي‌و برابر با 9/9 درصداعلام شده است، ادامه داد: اين يعني تورمي‌که در آغاز اين دولت 45 درصد بود، به کمتر از 10 درصد رسيده است‌.

رئيس جمهوري اظهار داشت: برداشتن اين گام‌ها با اعتماد و حمايت و تلاش مردم امکانپذير شده است و ما بايد رکود را هم از پيش پاي اقتصاد برداريم و بيش از پيش به سمت رونق اقتصادي برويم.عليرغم شرايط بسيار سخت اقتصادي و کاهش بهاي نفت به نرخ بشکه اي 31دلار، در برابر توطئه قدرت‌هاي جهاني و قدرت‌هاي مرتجع منطقه‌اي که قيمت نفت را ناعادلانه در سطح پايين قرار داده‌اند، ايستادگي مي‌کنيم و مسير توسعه کشور را ادامه خواهيم داد.

روحاني با اشاره به اين که در سال آينده داراي رشد اقتصادي قابل ملاحظه خواهيم بود و سال 95 اميد رشد 5 درصدي در اقتصاد ايران را داريم، تصريح کرد: مي‌دانيد بسياري از سرمايه گذاران داخلي و خارجي امروز آماده هستند از فرصت بعد از تحريم در کشور استفاده و بهره‌برداري کنند.

رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: با تلاش و وحدت مردم، کشوري امن داريم و برخلاف کشورهاي ديگر منطقه که هر روز در آن کشورها جنگ داخلي، ترور و انفجار وجود دارد، در تمامي‌اجتماعات بزرگ کشورمان با حضور مردم و حمايت آنان شاهد امنيت قابل ملاحظه‌اي هستيم.

روحاني با اشاره به ارائه لايحه بودجه و برنامه پنجساله ششم که اين ماه تقديم مجلس خواهد شد گفت: در بودجه 267 هزار ميليارد توماني سال آينده‌، اتکاي ما به نفت فقط 25 درصد است و 75 درصد بقيه به منابع غيرنفتي است. اين يکي از آرزوهايي بود که ساليان دراز نظام ما و ملت ما دنبال تحقق آن بود.

رئيس جمهوري با بيان اين که راهي جز کاهش اتکاي بودجه به درآمدهاي نفتي نداشتيم، ادامه داد: اما در عين حال در کنار آنچه که دشمن عليه مردم ما به عنوان اعمال فشار و توطئه طراحي کرده بود، خيري که نصيب ما مي‌شود اين است که اتکاي ما در بودجه به نفت سال به سال کمتر خواهد شد. روحاني اظهار داشت: بودجه عمراني کشور در سال آينده بسياري از طرح‌ها و پروژه‌هاي ناتمام به پايان خواهد رسيد. ما با شرايطي مواجهيم که در زمينه آب و محيط زيست، حمل و نقل و کشاورزي مشکلات و معضلاتي داريم که بايد با کمک هم آنها را حل و فصل کنيم.

رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود با اشاره به اين که براي رفع مشکلات شهرري در جلسه هيأت وزيران تصميمات خوبي اتخاذ شده است، نخستين مشکل مردم شهرري را مسأله آب اعلام و تصريح کرد: امروز-ديروز- تصفيه خانه بزرگ سد ماملو افتتاح شد. براي ساخت اين تصفيه خانه 1100 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده و 70 درصد آب آ ن به شهر ري و قيامدشت منتقل خواهد شد. روحاني با بيان اين که اين مهمترين گامي‌است که در دولت يازدهم براي رفع مشکل کم‌آبي در منطقه شهر ري برداشته مي‌شود، خاطرنشان کرد: البته ساخت و تکميل تصفيه خانه‌هاي متعددي درهمين سفر مدنظر قرار گرفته است. براي دو تصفيه خانه صالح‌آباد و سرخه حصار که آب‌هاي سطحي تهران را جمع آوري و تصفيه مي‌کند‌، 76 ميليارد تومان بودجه اختصاص داده شده است و تا پايان سال 95 هم به اتمام خواهد رسيد.

رئيس جمهوري گفت: همچنين واحد تصفيه خانه فاضلاب شهرري با 25 ميليارد تومان اعتبار تا پايان سال آينده به انجام خواهد رسيد‌. در زمينه مسائل درماني- بهداشتي منطقه و براي تکميل و تجهيز بيمارستان شهداي 7 تيرهم تا پايان سال آينده 90 ميليارد تومان اختصاص داده شده است.

روحاني افزود: همچنين بخش‌هاي جديد بيمارستان فيروزآبادي که يک مرکز بسيار مهم و قديمي‌در شهر ري است با اختصاص 73 ميليارد تومان اعتبار، تا اوايل سال 96 مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

روحاني بهسازي و تکميل محور جاده قديم تهران - قم با تخصيص 44 ميليارد تومان و نوسازي ايستگاه راه آهن شهرري با 12 ميليارد تومان را از ديگر طرح‌هاي دولت در سال 95 براي توسعه شهرري برشمرد و تصريح کرد: با توجه به مشکلات کم‌آبي سيستم نوين آبياري در 3000هکتار از اراضي شهر ري با اختصاص 19.5 ميليارد تومان اجرا مي‌شود. رئيس جمهوري همچنين تکميل سه سالن ورزشي وساخت دو سالن ورزشي ديگر، تکميل سالن‌هاي ورزشي باقرشهر‌، قيامدشت و طالقاني و ساخت دو سالن ورزشي در قلعه نو و حسن آباد با 10 ميليارد تومان اعتباررا از ديگر طرح‌هاي مصوب دولت براي اجرا در شهرري اعلام کرد و گفت: در اين سفر 432 ميليارد تومان اعتبار براي اجراي 12 طرح مهم مد نظر قرار گرفته و اين ارقام غيراز طرح‌هايي است که وزارتخانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سازمان حفاظت محيط زيست براي پيشگيري از آلودگي هوا در مناطق جنوبي تهران در حال اجرا دارند. روحاني اظهار داشت: دولت به تمامي‌تعهدات خود در سفرهاي استاني متعهد است.

رئيس جمهوري: دولت و مجلس براي حل مشکلات کشوربايد در کنار هم باشند

رئيس‌ جمهوري با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي حل مشکلات شهرري در بخش‌هاي مختلف، بر عزم، تلاش و کمک همه دستگاه‌ها براي شکوفايي و آباداني اين منطقه مهم در تهران، ‌تأکيد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در نشستي با برگزيدگان شهرري، مردم اين منطقه تهران را انسان‌هايي پرتلاش، انقلابي و ايثارگر، برشمرد و اظهار اميدواري کرد اين سفر بتواند گامي‌خوب در رفع مشکلات و خدمت بهتر به مردم اين منطقه باشد.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به تلاش‌ها و دوستي نزديک با آيت‌الله ري‌شهري، توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، در راستاي تبليغ و خدمت به دين خدا و خاندان رسالت، رونمايي از مجموعه هفت جلدي سيره پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) که حاصل تلاش پژوهشگران در دانشگاه قرآن و حديث است را اقدامي‌بسيار بااهميت خواند و گفت: از پايه‌هاي وحدت و اتحاد در جهان اسلام، قرآن، حديث و سنت پيامبر اسلام (ص) است.

دکتر روحاني با اشاره به وضع نابسامان زيست محيطي در شهرري و اينکه در دولت به وزرا و مسئولان مربوط دستور پيگيري و رسيدگي براي رفع مشکلات در اين منطقه داده شده است، گفت: اگر محيط زيست و مشکلات آب و فاضلاب اين منطقه حل و فصل شود، ‌مي‌توان از زمين‌هاي حاصلخيز اين منطقه، استفاده‌هاي بيشتر و بهتري کرد.

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که 432 ميليارد تومان اعتبار براي طرح‌هاي اين منطقه در نظر گرفته شده است، بر عزم دولت براي حل مشکلات شهر ري در بخش‌هاي مختلف از جمله بهداشت و درمان، تأکيد کرد و گفت : دولت به قول‌ها و وعده‌هاي خود عمل مي‌کند. دکتر روحاني همچنين وجود مجلس قوي در کشور را موجب کمک‌هاي بهتر به دولت در حل مشکلات مردم دانست و گفت: دولت و مجلس بايد براي حل و فصل مسائل و مشکلات کشور در کنار هم باشند و اميدواريم با هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و تلاش آحاد ملت ايران بتوانيم به خوبي به مردم خدمت و مشکلات را حل و فصل کنيم. پيش از سخنان رئيس‌ جمهوري، از مجموعه کتاب 7 جلدي سيره پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) رونمايي شد. همچنين آيت‌الله ري‌شهري در سخناني به بيان مشکلات و مسائل شهر ري پرداخت و خواستار اقدامات دولت براي حل و فصل مشکلات شد.

بهره‌برداري از طرح آبرساني سد ماملو

تصفيه‌خانه هفتم تهران و طرح آبرساني سد ماملو به جنوب شهر تهران و جنوب شرق استان تهران با حضور رئيس جمهوري به منظور تأمين آب منطقه شهرري افتتاح شد و مورد بهره برداري قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ظهر درادامه سفر استاني خود به شهرري از بخش‌هاي مختلف تصفيه خانه هفتم آب تهران بازديد کرد و در جريان روند کاري انتقال آب اين تصفيه خانه به منطقه شهرري قرار گرفت. اين تصفيه‌خانه که با هدف پايداري کيفيت و کميت آب تهران در دولت تدبير و اميد به بهره‌برداري رسيده است با اعتباري بالغ بر 1100 ميليارد تومان، 70 درصد آب را به شهر ري و قيامدشت منتقل خواهد كرد. رئيس‌ جمهوري را در اين بازديد وزيران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي و استاندار تهران همراهي مي‌کردند. رئيس جمهوري ديروزدر بدو ورود به شهر ري، به زيارت حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) رفتودر محل مصلي حرم از سوي آيت الله ري شهري توليت اين آستان مورد استقبال قرار گرفت. روحاني پس از زيارت حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و حضرت حمزه بن موسي الكاظم(ع)‌، بر سر مزار آيت الله محمدرضا مهدوي كني رئيس فقيد مجلس خبرگان رهبري و آيت‌الله سيدعلي غيوري حضور يافت و به قرائت فاتحه پرداخت. رئيس جمهوري سپس در مسير منتهي به حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) در حلقه گرم و صميمانه استقبال مردم، به ابراز احساسات آنان پاسخ گفت.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode