ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 دي 1394     |     کد : 97793

تشديد شكاف‌ها هنر نيست انسجام اجتماعي نبايد آسيب ببيند

رئيس جمهوري در ديدار مديران، مشاوران و كاركنان وزارت اطلاعات:

رئيس جمهوري در ديدار مديران، مشاوران و كاركنان وزارت اطلاعات:
تشديد شكاف‌ها هنر نيست انسجام اجتماعي نبايد آسيب ببيند


رئيس‌ جمهوري، امنيت، آرامش، ثبات و انسجام موجود در کشور را حاصل تلاش‌ها و فداکاري‌هاي دلسوزان نظام و سربازان گمنام امام زمان(عج) دانست و بر ضرورت حفظ وحدت و حرکت در مسير آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، تأکيد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهـوري‌، حجـت‌الاسـلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در ديدار مديران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات‌، با تبريک ميلاد پيامبر عظيم‌الشأن اسلام (ص) و هفته وحدت و تقدير از تلاش‌ها و فداکاري‌ کارکنان اين وزارتخانه‌، امنيت را يکي از نعمت‌هاي بزرگ الهي برشمرد و گفت: تضمين امنيت و آرامش براي تمامي آحاد جامعه وظيفه اصلي دولت است.

رئيس‌ جمهوري، با برشمردن چگونگي تهديداتي که مي‌تواند مخل امنيت در جامعه شود، گفت: وظيفه ما تامين امنيت با کمترين هزينه است و گرنه ايجاد فضاي امنيتي خود هزينه ساز است.

روحاني، امنيت امروز ايران را در فضاي ناامن منطقه، مثال‌زدني دانست و با اشاره به وجود تهديدات فراوان عليه کشورمان از سوي دشمنان‌، تلاش‌هاي انجام شده در چارچوب برقراري امنيت در کشور و نقش حضور گسترده مردم در مراسم و مناسبت‌هاي گوناگون ملي و مذهبي در آرامش و امنيت، خاطر نشان کرد: بايد قدردان تمامي کساني باشيم که براي ايجاد و تقويت امنيت و آرامش در کشور فداکاري و تلاش مي‌کنند.

رئيس‌ جمهوري با تأکيد بر اين که امروز به امنيت و ثبات ايران اسلامي در دنيا افتخار مي‌کنيم و اين موضوعي است که بسياري از سران ديگر کشورها در ملاقات با مقامات ايراني به آن اذعان دارند، گفت: زماني بسياري از کشورهاي غربي و گروهک‌هاي معاند و دشمن با نظام، مصمم بودند ايران را ناامن‌ترين کشور در منطقه و مرکز ناامني در جهان معرفي کنند، اما امروز ايران اسلامي پرچمدار امنيت و مبارزه با تروريسم در منطقه است و بسياري از همان کشورها دست نياز به سوي ايران دراز کرده اند.

روحاني رأي ملت ايران در انتخابات سال 92 به شعار مبارزه با افراط و خشونت را نشاندهنده علاقه و طرفداري ملت ايران به راه اعتدال دانست و خاطر نشان کرد: افراط هيچ‌گاه نتوانسته است شرايط و نتايج مطلوب فراهم کند و اعتدال، مسيري است که اسلام به آن دستور داده است و امام راحل هم انقلاب را در اين مسير هدايت کردند‌.

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که هيچگاه طرفدار افراط نيستيم، اما اين به معناي آن نيست که قدرتمند نبوده و از حق خود خواهيم گذشت، گفت: صلح، امنيت و ثبات در شرايطي به وجود مي‌آيد که قدرت ايجاد آن در جامعه وجود داشته باشد.

روحاني با تأکيد بر ضرورت تلاش در مسير کاهش هرگونه اختلاف داخلي و کمک به تقويت انسجام و وحدت ميان آحاد ملت ايران‌، به سفارش هاي بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري در باره لزوم حفظ وحدت اشاره کرد و افزود: وظيفه دولت برقراري امنيت براي تمامي افرادي است که در چارچوب قانون اساسي در نظام اسلامي فعاليت و زير پرچم جمهوري اسلامي ايران زندگي مي‌کنند.

رئيس‌ جمهوري، وجود هرگونه شکاف و اختلاف در کشور را مضر و خطرناک توصيف کرد و افزود: تشديد شکاف ها و تفرقه در جامعه هنر نيست و نبايد بگذاريم عده اي انسجام اجتماعي را خدشه دار کنند‌. همه بايد براي تقويت وحدت و انسجام در کشور تلاش کنيم و تا آنجا که مي‌توانيم اختلافات را در مسير حفظ وحدت کاهش دهيم.

روحاني با انتقاد از برخي اظهارنظرها که به دنبال ترويج اختلاف مسئولان قوا با يکديگر هستند، گفت: امروز ولايت فقيه به عنوان سقف و خيمه‌اي در جامعه است که همه زير لواي آن قرار داريم و به کوري چشم تمامي دشمنان اسلام و کساني که به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند، امروز تمامي قوا در کنار هم و تحت هدايت رهبر معظم انقلاب اسلامي، در مسير شکوفايي و رشد کشور تلاش مي‌کنند‌.

رئيس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: براي پايدار نگهداشتن امنيت در جامعه بايد تلاش کنيم تا روز به روز ميزان وحدت و انسجام در کشور افزايش يابد‌.

روحاني‌،وحدت، همبستگي و انسجام در کشور را بهترين راه براي ايجاد امنيت توصيف کرد و با بيان اين که به واسطه فداکاري‌هاي همه نيروهاي خدوم انقلاب به ويژه سربازان گمنام امام زمان(عج) گروه‌هاي تروريستي نتوانستند امنيت ملي را مخدوش کنند‌، گفت: بايد اين مسير را با قدرت به پيش ببريم و با همکاري و همفکري و انجام اقدامات ارزشمند، امنيت و ثبات را در کشور ارتقا دهيم.

رئيس‌ جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توافق ايران با 1+5 و قرار گرفتن در شرايط پسابرجام‌،گفت: اقدام دولت در مذاکره با قدرت‌هاي بزرگ جهان، ارزشمند بود؛چرا که مذاکره‌کنندگان ما در هيچ يک از مراحل از موضع ضعف سخن نگفتند، بلکه با قدرت و منطق مذاکره کردند و توانستيم قدرت سياسي خود را با لغو قطعنامه‌هاي ظالمانه عليه ايران به جهانيان نشان دهيم و در حقيقت قدرت ديپلماتيک ايران در کنار اقتدار امنيتي ما رشد کرده است.

روحاني با اشاره به گزارش‌ سازمان‌هاي بين‌المللي و آژانس اتمي مبني بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، گفت: خوشبختانه مواضع ايران درتمامي مناسبات سياسي، همراه با قدرت بوده است و همان گونه که در دوران دفاع مقدس با قدرت براي احقاق حقوق ملت ايران و مقابله با تجاوز زياده‌خواهي دشمنان به ميدان رفتيم، در مذاکره و توافق هم قدرتمندانه به دنبال حق خود خواهيم بود.

رئيس‌ جمهوري، لغو قطعنامه‌هاي بين‌المللي عليه ايران را به طور يک جا، افتخاري براي ملت ايران دانست و اظهار داشت: امروز توافق ايران در مذاکرات هسته‌اي و برجام دشمنان فراواني دارد که در رأس آنها رژيم صهيونيستي و برخي افراطيون در آمريکا هستند. اما اين نکته بسيار حائز اهميت است که در اجراي برجام چگونه از فضاي موجود و رفع موانع در مسير پيشرفت کشور، استفاده کنيم و با ايجاد تحرک در فضاي اقتصادي بتوانيم برخي مشکلات را از پيش روي کشور برداريم.

روحاني هرگونه اقدامي را که موجب تفرقه يا توقف و جلوگيري از رشد و توسعه کشور شود‌، خيانت به منافع ملي و از مصاديق نفوذ دانست و گفت: برجام به معناي رفع موانع است و بايد در اين فضا حرکت را شتابان کرد و براي دستيابي به ترقي و شکوفايي همه بايد تلاش کنيم و دست به دست هم دهيم تا خير و برکت آن نصيب ملت ايران شود.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به در پيش بودن انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري، انتخابات را افتخار جمهوري اسلامي ايران در منطقه برشمرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران تنها کشوري در منطقه است که مردم آن در يک انتخابات آزاد، سالم، گسترده و رقابتي با امنيت فراگير شرکت مي‌کنند.

روحاني با اشاره به ضرورت برگزاري انتخاباتي شکوهمند با مشارکت گسترده مردم‌،بر رعايت حق‌الناس در انتخابات تأکيد کرد و افزود: حق‌الناس فقط به معناي حفظ رأي مردم نيست، بلکه بايد کمک کنيم همه کساني که طبق قانون صالح هستند، بتوانند درعرصه رقابت حضور پيدا کنند.

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که وزارت اطلاعات به هيچ حزب، جناح و گروهي تعلق ندارد، خاطر نشان کرد: امروز امانت‌ بزرگي در اختيار وزارت اطلاعات قرار دارد که بايد به خوبي از آن حراست شود. نبايد نسبت به افراد قضاوت‌هاي نادرست و خارج از معيار قانون، اعمال شود و اجازه ندهيم عده‌اي بخواهند براساس علاقه مندي‌هاي خود به افراد يا جناحي خاص، معيارهاي قانوني را نقض کنند.

روحاني با بيان اين که اطلاعات جامعه امانت نزد وزارت اطلاعات است و اين وزارتخانه در بررسي صلاحيت ها‌، بايد کاملا بي طرف و قانوني عمل کند، اظهار اميدواري کرد با حضور گسترده مردم شاهد برگزاري انتخاباتي قانوني‌، سالم، پرشور و باشکوه در کشور باشيم.

پيش از سخنان رئيس‌ جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين علوي وزير اطلاعات‌،با ارائه گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي استقرار امنيت و مقابله با تهديدهاي موجود‌، خاطر‌نشان کرد: امروز وزارت اطلاعات با مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج) و با حسن تدبير دولت، توانسته است امنيت و آرامش را به خوبي در اقصي نقاط کشور برقرار کند.

رئيس‌ جمهوري پيش از حضور در جمع مديران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات با حضور بر مزار شهداي گمنام، ياد و خاطره همه شهيدان به ويژه شهداي وزارت اطلاعات را با قرائت فاتحه گرامي داشت.


نوشته شده در   سه شنبه 1 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode