ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 آذر 1394     |     کد : 97594

استقبال چشمگير شخصيت‌ها در نخستين روزهاي ثبت نام مجلس خبرگان

وزير کشور صبح پنجشنبه وهمزمان با نخستين روز نامنويسي نامزدهاي مجلس خبرگان، ازستاد انتخابات کشوربازديد كرد.

استقبال چشمگير شخصيت‌ها در نخستين روزهاي ثبت نام مجلس خبرگان


 وزير کشور صبح پنجشنبه وهمزمان با نخستين روز نامنويسي نامزدهاي مجلس خبرگان، ازستاد انتخابات کشوربازديد كرد.

به گزارش خبرنگار ما،عبدالرضا رحماني فضلي در اين بازديد با اشاره به دستور رئيس‌جمهوري مبني بر برگزاري يک انتخابات قانوني، باشکوه و سالم ،تاكيد كرد: ما به عنوان دستگاه اجرايي تلاش کرده‌ايم همه موارد قانوني انتخابات را اجرا کنيم. ما خود را مقيد به رعايت قانون مي‌دانيم و تلاش کرده‌ايم با شوراي نگهبان تعامل مثبت و سازنده داشته و با هم همدل و همراه باشيم.

رحماني فضلي افزود: نشانه اين همراهي اين بوده که تمامي‌مراحل انتخابات با هماهنگي پيش رفته است. اکنون هيأت‌هاي اجرايي مجلس خبرگان تشکيل شده است.همه دست‌اندرکاران انتخابات از جمله احزاب، گروه‌ها، شخصيت‌ها، حوزه نظارت‌، اجرا و مردم تلاش کنند که انتخابات با شکوه و سلامت برگزار و اصل اجراي قانوني انتخابات رعايت شود.

وزير كشور با بيان اين كه امروز بار ديگر شاهد يک امر بسيار مهم و سرنوشت‌ساز هستيم که حاصل تلاش‌هاي بنيانگذار انقلاب، رهبر انقلاب ، شهدا و مجاهدت مردم براي تحقق اهداف عالي اسلامي‌در قالب نظام جمهوري اسلامي‌ايران است،يادآور شد: بايد خدا را شکر کنيم، چرا که مردم ايران خود سرنوشت خود را تعيين مي‌کنند.

وي با بيان اين كه نظام جمهوري اسلامي‌ايران مبتني بر آراي مردم و بر اساس قوانين اسلام به دنبال دستيابي به اهداف خود است، به تحولات منطقه اشاره كرد و افزود: ايران يک محور مهم آرامش، امنيت، مردم‌سالاري و حکومت مبتني بر آراي مردم است. ما بايد الگوي واقعي و عملي مردم‌سالاري را دوباره به جهان نشان دهيم و تلاش کنيم عرصه انتخابات، عرصه با شکوه و عظمتي باشد تا پايه‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران تقويت شود.

رحماني فضلي در پايان‌ از رسانه‌ها خواست وزارت كشور را براي برگزاري يک انتخابات قانوني، سالم و باشکوه ياري و با مردم همدلي کنند.

ثبت نام يادگارگرامي‌امام درانتخابات خبرگان رهبري

يادگارگرامي‌امام خميني(ره) با حضوردرستاد انتخابات کشوربراي کانديداتوري در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري ثبت نام کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و‌المسلمين سيد حسن خميني صبح ديروزكه ازسوي حجج اسلام سيد ياسر خميني و سيد علي خميني همراهي مي‌شد دروزارت کشورحضور يافت و ضمن پرکردن فرم‌هاي مربوطه و تحويل مدارک، مراحل قانوني ثبت نام درانتخابات مجلس خبرگان رهبري را طي کرد.

مستقل وارد انتخابات شدم

براساس اين گزارش،يادگار گرامي‌امام در اولين اظهار نظر خود پس از ثبت نام در انتحابات مجلس خبرگان رهبري در جمع خبرنگاران تاکيد کرد: هيچ چيز به اندازه وحدت ملي و در کنار هم بودن و شعار اساسي امسال که مقام معظم رهبري بيان کردند، براي ما مهمتر نخواهد بود.

وي با بيان اين که از باب ادب و احترام به ملت شريف ايران و به خصوص مردم بزرگوار تهران که خود را در معرض راي آن‌ها قرار دادم، چند کلامي‌را معروض مي‌دارم؛ با اشاره به واکنش‌هاي مختلف نسبت به کانديداتوري خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: در هفته گذشته با سه نوع برخورد مواجه بوديم؛ عده اي از اين امراستقبال کردند و برادر کوچک خود را مورد ملاطفت قرار دادند؛ اقبال خوبي که در جامعه ايجاد شد پيش ازهرچيز نشانگر زنده بودن امام عزيز در جامعه ما ست و خدا را بابت اين لطف سپاسگزارم.

وي افزود: دوستان ديگري در اين هفته نقد کردندکه از آن‌ها هم تشکر مي‌کنم اما دسته سوم اين امر را به عنوان يک اختلاف و شکاف در نظام جمهوري اسلامي‌بيان کردند که در اين باره بايد اشاره کنم اساسا حضورم در انتخابات به تبع فرمايش امام است که ما را به دفاع از مباني جمهوري اسلامي‌تا پاي جان و آن چه در توان داريم تشويق کردند.

يادگارامام يادآور شد: در طول اتقلاب افرادي براي اعتلاي نام کشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي‌جان دادند که ايثارگران بزرگوار، خانواده‌هاي معظم شهدا و... از جمله آن‌ها بودند. گروهي هم از سلامت خود گذشتند و گروهي در اين مسير آبرو دادند اما امام عزيز به ما آموخت در راه حفظ و تحکيم جمهوري اسلامي‌بايد از همه اين‌ها گذشت و اگر بنده کوچکترين آبرويي دارم، در اين مسير گذاشته‌ام و خواهم گذاشت.

سيد حسن خميني با اشاره به اين جمله حضرت امام که فرمودند «‌جمهوري اسلامي، نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد‌‌» يادآور شد: وقتي در پاريس از امام پرسيدند جمهوري به چه معناست، ايشان گفتند به همان معناي مصطلح و اسلام هم چنانچه بعدها در قانون اساسي جمهوري اسلامي‌تدوين و چارچوب آن در قالب ولايت فقيه تبيين شده است که در راه حفظ و تحکيم مباني آن بايد تا پاي جان بمانيم.

وي تصريج کرد: همه ما به عنوان پيروان پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص)، شيعيان اميرالمومنين(ع) و دلدادگان مکتب سيدالشهدا (ع) هيچ راهي جز اين که جمهوري اسلامي‌نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيش را به عنوان آمال و آرزوهاي خود داشته باشيم، نداريم.

سيد حسن خميني در ادامه تاکيد کرد: همان طورکه اخوي اينجانب گفتند بنده به طور مستقل وارد انتخابات شده ام و دست يکايک مردم شريف کشورمان را مي‌بوسم و از جوانان گرانقدري که دراين روزها ابراز لطف کردند و پيوند مستحکمي‌با امام عزيز بستند و همچنين از مراجع بزرگوار، روحانيت معظم اساتيد بزرگوارم، گروه‌ها و اقشار مختلف و تمام زنان و مردان تشکر مي‌کنم و اميدوارم که لايق اعتماد مردم باشم.

يادگار امام با اشاره به اين که در روز انتخابات در جهان آشفته کنوني هيچ چيز به اندازه وحدت ملي و در کنار هم بودن، اعتماد، همدلي و همراهي و شعار اساسي امسال که مقام معظم رهبري بيان کردند، براي ما مهمتر نخواهد بود، در پايان ابراز اميدواري کرد که انشاالله روز انتخابات، روز مبارکي خواهد بود.

وي گفت: اميدواريم انتخابات خوبي برگزار شود و به آن چه مرضي رضاي خداست عمل کنيم.

سيد حسن خميني با تشکر از خبرنگاران خطاب به آنان گفت: اميدوارم طي فرصت مناسبي در خدمت يکايک شما باشم.

نام نويسي از داوطلبان نمايندگي انتخابات پنجمين دوره خبرگان رهبري که ازروز پنجشنبه آغاز شده است، تا دوم دي ماه ادامه خواهد داشت.

انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري همزمان با دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌هفتم اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود.

طراحي سامانه بازرسي انتخابات

رئيس هيات مرکزي بازرسي انتخابات از طراحي سامانه ويژه رايانه‌اي براي انعکاس برخط (آنلاين) نتايج بازرسي‌هاي انتخابات در وزارت کشور خبر داد.

سيد سلمان ساماني گفت: براي هر مرحله از انتخابات، شاخص‌هاي بازرسي طراحي شده است و بازرسان بايد در هر مرحله از انتخابات، نتايج اقداماتشان را با دقت و مستند در قالب چک ليست‌هاي ويژه در اين سامانه ثبت کنند.

وي افزود: در اين طرح، نتايج بازرسي به طور آنلاين مشخص مي‌شود و ما با مشاهده نتايج در ستاد انتخابات وزارت کشور مي‌توانيم اثربخشي بازرسي‌ها را با رويکرد پيشگيري از وقوع جرم به نحو مطلوب اعمال کنيم.

رئيس هيات مرکزي بازرسي انتخابات همچنين درباره روند اعمال بازرسي بر انتخابات گفت: در بازرسي‌ها اصل بر پيشگيري موثر و منطقي است و به همين منظور سعي شده است همه زمينه‌هاي تخلف در انتخابات، پيشاپيش شناسايي شود و برنامه ريزي و توانايي خود را صرف حوزه‌هايي کنيم که نيازمند توجه بيشتري هستند.

ساماني همچنين درباره بازرسي‌ها در روند اجراي انتخابات تاكيد كرد: با توجه به اين که حدود 60 هزار شعبه اخذ راي خواهيم داشت، سعي داريم به ازاي هر شعبه، يک بازرس مستقر داشته باشيم.

وي درباره معيارهاي انتخاب اعضاي هيات‌هاي بازرسي و بازرسان کل کشور گفت: در انتخاب اين اعضا معيارهاي مشخص و جامعي مانند برخورداري از دانش انتخاباتي بالا، امانتداري، تعهد، دقت و بي طرفي کامل در نظر گرفته شده و اصل مهم براي ما، بي‌طرفي است.

ساماني همچنين درباره نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتي تاکيد کرد: اگر با تخلفي روبرو شويم به طور حتم با قاطعيت برخورد خواهيم کرد.

رئيس هيات مرکزي بازرسي انتخابات در ادامه از برنامه وزارت کشور براي ارائه مشاوره حقوقي رايگان به داوطلبان انتخابات از آغاز نام نويسي تا پايان راي‌گيري در انتخابات اسفند خبر داد.

ساماني همچنين با تبيين اقدامات بخش بازرسي انتخابات ، اين اقدامات را مبتني بر اصول ‌قانونمداري، امانتداري و بي طرفي پرهيز از افراط و تفريط، تقويت فضاي نشاط، اميد و اعتماد در جامعه و سرعت،‌ دقت و قاطعيت دانست و گفت : هيات بازرسي انتخابات طبق ماده 25 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌و ماده 76 آيين نامه اجراي قانون مجلس خبرگان رهبري تشکيل شده و طبق قانون ، وزارت کشور مامور اجراي قانون انتخابات است.

وي افزود: بر اين اساس مهم‌ترين و اصلي ترين کار ويژه هيات بازرسي انتخابات هم اطمينان از حسن اجراي قوانين و مقررات در برگزاري انتخابات است و معتقديم که بازرسي اثربخش، آن بازرسي است که علاوه بر اين که خود برگرفته از قانون است، اقداماتش هم به حاکميت قانون در برگزاري انتخابات منتج شود.

ساماني گفت‌: بر اين اساس سعي کرده ايم تا قوانين انتخابات و بيانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات را يکجا و منظم جمع آوري کنيم و به مثابه نقشه راه براي تحقق هدف اصلي يعني برگزاري انتخابات ممتاز و در تراز جمهوري اسلامي‌ايران مبنا قرار دهيم.

وي با اشاره به اشراف مجريان و بازرسان بر قانون، تاکيد كرد: به همين منظور نخستين بار در تاريخ وزارت کشور ، فرمانداران کشور در آزمون جامع قانون انتخابات شرکت کردند تا بتوانيم ميزان تسلط فرمانداران را به عنوان رؤساي هيات‌هاي اجرايي در موضوع انتخابات احراز کنيم.

رئيس هيات مرکزي بازرسي انتخابات گفت:‌ همانطور که تاکنون نظام جمهوري اسلامي‌در جهان افتخارآفرين و مايه مباهات ملت ايران بوده است انتخابات اسفند هم سبب سر بلندي و افزايش اقتدار ملي خواهد شد.

برخورد با تبليغات زودهنگام کانديداها

رئيس هيات نظارت بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌و مجلس خبرگان رهبري در تهران ديروزبا حضور در فرمانداري تهران و بازديد از روند ثبت نام کانديداها توصيه‌هايي را به داوطلبان مطرح کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالوهاب ميراشرفي در دومين روز از ثبت نام کانديداهاي مجلس خبرگان درباره نظارت بر روند ثبت‌ نام‌ها اظهار داشت: نظارت بر روند ثبت‌نام‌ها بر اساس قانون انجام مي‌شود و به لطف خدا تاکنون مشکلي گزارش نشده است.

رئيس هيات نظارت بر انتخابات تهران همچنين افزود: برخورد با تبليغات زودهنگام کانديداها بر عهده ستاد پيشگيري از وقوع تخلفات و جرايم انتخاباتي است و ضابطان قانوني با افرادي که پس از ثبت نام اقدام به تبليغات کنند، برخورد خواهند کرد.

ثبت‌نام 86 نامزد انتخابات مجلس خبرگان

بنا به اين گزارش، ثبت‌نام‌ نامزدهاي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري که از پنجشنبه به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداري‌هاي مراکز استان‌ها آغاز شده است، ديروز با نام نويسي شماري از چهره‌هاي شاخص و شخصيت‌ها ادامه يافت و در مجموع 86نفر نام نويسي كردند.

حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني يادگار گرامي امام از حوزه انتخابيه تهران، آيت الله محمود امجد از حوزه انتخابيه تهران، حجت الاسلام محمد سعيدي از حوزه انتخابيه خراسان رضوي،حجت الاسلام محسن غرويان از حوزه انتخابيه تهران ، آيت‌الله عباس کعبي نماينده فعلي مردم خوزستان در مجلس خبرگان، آيت‌الله سيداحمد خاتمي‌امام جمعه موقت تهران‌، آيت‌الله سيدعلي شفيعي نماينده فعلي مردم خوزستان در مجلس خبرگان، آيت‌الله حبيب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه بجنورد‌، آيت‌الله سيدابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، آيت‌الله محمد تقي پورمحمدي ‌امام جمعه مراغه، حجت‌الاسلام جواد حاجي زاده امام جمعه اهر و علي رازيني معاون حقوقي و توسعه قضايي قوه قضائيه از شخصيت‌هايي هستند كه طي دو روز گذشته نام نويسي كرده‌اند.

همچنين ثبت‌نام نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌از صبح امروز آغاز شد و تا 4 دي ادامه خواهد داشت.

فعاليت هيات‌هاي اجرايي انتخابات مجلس خبرگان رهبري از 21 آذر آغاز شده است و فعاليت هيأت‌هاي اجرايي انتخابات مجلس هم از امروز آغاز مي‌شود، هيات‌هاي اجرايي پس از پايان مهلت ثبت‌نام ظرف يک دوره زماني 10 روزه صلاحيت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام مي‌دهند.

پس از بررسي صلاحيت داوطلبان در هيات‌هاي اجرايي، بررسي صلاحيت داوطلبان در هيات‌هاي نظارت و پس از آن در شوراي نگهبان انجام خواهد شد که اين روند تا 5 اسفند ادامه خواهد يافت.

تعداد نمايندگان مجلس خبرگان 88 نفر و تعداد نمايندگان مجلس 290 نفر است و داوطلبان مي‌توانند در سراسر کشور با مراجعه به ستاد انتخابات کشور و يا فرمانداري مراکز استان‌ها، نام‌نويسي کنند.

گفتني است انتخابات پنجمين دوره خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌به طور همزمان در هفتم اسفند ماه امسال برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   شنبه 28 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode