ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 آذر 1394     |     کد : 96607

جنايات وحشيانه جريان‌هاي تروريستي هيچ ربطي به اسلام ندارد

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهوري تركمنستان:

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهوري تركمنستان:
جنايات وحشيانه جريان‌هاي تروريستي هيچ ربطي به اسلام ندارد


حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار «قربان‌قلي بردي محمد‌اف» رئيس‌جمهوري ترکمنستان با اشاره به روابط نزديک و دوستانه ايران و ترکمنستان و ظرفيت‌هاي فراوان موجود براي توسعه همکاري‌هاي دو جانبه و مقابله با آتش‌افروزي‌ها در منطقه، تأکيد کردند: راه مقابله با جريان‌هاي تروريستي و خنثي کردن نفوذ آن‌ها، مجال دادن به مردم در فعاليت‌هاي صحيح اسلامي و تقويت حرکت‌هاي فکريِ اسلاميِ معتدل و عقلاني است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار، دو ملت ايران و ترکمنستان را همسايگاني همچون دو خويشاوند توصيف کردند و با تأکيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي فراوان در جهت توسعه همکاري‌ها افزودند: لازم است که با جديت در جهت اجراي توافقات صورت گرفته گام‌هاي مؤثر و عملي برداشته شود.

رهبرانقلاب، امنيت، رفاه و پيشرفت همسايگان و کشورهاي اسلامي را به نفع جمهوري اسلامي خواندند و گفتند: مرزهاي ايران و ترکمنستان مرزهاي صلح و آرامش و موجب آسايش خاطر طرفين بوده و امکان استفاده از مسير ايران براي راهيابي به خليج فارس و درياي آزاد فرصت ارزشمندي براي ترکمنستان است.

ايشان با اشاره به امنيت ايران و ترکمنستان در شرايط پر تنش منطقه، افزايش همکاري‌ها را براي استمرار اين وضعيت ضروري دانستند و خاطرنشان کردند: در تقابل با وحشيگري و تروريسم خشن داعش و گروه‌هاي تکفيري نظير آن که به‌نام اسلام اين جنايات را انجام مي‌دهند، بايد به مردم مجال فعاليت‌هاي اسلامي صحيح داده شود و بهترين راه خنثي کردن نفوذ اين جريان‌ها، تقويت حرکت‌هاي فکريِ اسلاميِ معتدل و عقلاني است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي جنايات وحشيانه جريان‌هاي تروريستي در سر بريدن و سوزاندن انسان‌ها را نشانه بيگانگي کامل اين جريان‌ها از اسلام خواندند و تأکيد کردند: اسلام، دين برادري، محبت و خيرخواهي براي ديگران است و اين جنايات هيچ ربطي به اسلام ندارد.

در اين ديدار که آقاي جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهوري هم حضور داشت، آقاي «قربان‌قلي بردي محمداف» رئيس جمهوري ترکمنستان با اظهار خرسندي از سفر به تهران، ديدار با رهبرانقلاب اسلامي را مايه افتخار دانست و افزود: ايران و ترکمنستان همواره از روابط حسنه و تاريخي برخوردارو درغم و شادي يکديگر شريک هستند و سخن شما مبني بر اين‌که ايران و ترکمنستان نه فقط دو همسايه بلکه دو خويشاوند هستند، موجب تشويق و دلگرمي دولت و ملت ترکمنستان است.

رئيس جمهوري ترکمنستان با يادآوري توصيه‌هاي رهبرانقلاب اسلامي در سفرهاي قبلي خاطرنشان کرد: سخنان شما به عنوان رهبري دانا و انساني متفکر ارزش فراواني براي ما دارد و عمل به توصيه‌هاي شما نتايج بسيار خوبي به دنبال داشته است. وي با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان براي توسعه روابط، به‌ويژه در بخش گاز، حمل و نقل و راهسازي، گفت: پيشبرد پروژه هاي عمراني و اقتصادي مشترک ايران و ترکمنستان به نفع کل منطقه است.

رئيس جمهوري ترکمنستان با يادآوري سابقه تاريخي و اهميت جاده ابريشم، افزود: برخي کشورها علاقه مند هستند تا از طريق ايران و ترکمنستان به دريا وصل شوند. وي همچنين اوضاع سياسي منطقه را نامطلوب دانست و با اشاره به جنايت‌هاي گروه تروريستي داعش گفت: داعش و امثال آن بويي از اسلام نبرده اند و متأسفانه توسط برخي دولت‌ها تغذيه و حمايت مي‌شوند.


نوشته شده در   دوشنبه 2 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode