ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 آبان 1394     |     کد : 96374

روحاني: آماده اقدام عليه تروريست‌ها در هر نقطه جهان هستيم

در گفتگوي تلفني با رئيس جمهوري فرانسه...

در گفتگوي تلفني با رئيس جمهوري فرانسه
روحاني: آماده اقدام عليه تروريست‌ها در هر نقطه جهان هستيم


رئيس جمهوري کشورمان در گفتگوي تلفني با «فرانسوا اولاند» رئيس جمهوري فرانسه، با تأکيد بر اين که تروريست‌ها با اقدامات خشونت آميز خود قادر نخواهند بود ملت‌ها و دولت‌ها را وادار به تسليم کنند، اعلام کرد: جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با تروريسم در عرصه جهاني، خواستار ايجاد يک جبهه متحد است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري‌، حجت الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در اين تماس تلفني، با اشاره به حوادث تلخ تروريستي در پاريس و ضرورت يکپارچگي و تمرکز بر مبارزه با تروريسم، گفت: تروريست‌ها در برابر اراده تمامي ملت‌ها و دولت‌ها هرگز نمي‌توانند به اهداف خود دست يابند.

رئيس جمهوري با ابراز تسليت مجدد ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران به ملت و دولت فرانسه، اظهارداشت: تروريست‌هاي داعش با دست زدن به اين حمله بسيار تکاندهنده، وحشيانه و نفرت انگيز، نشان دادند که تمامي کشورها را به مبارزه طلبيده‌اند و اتحاد سراسري براي مبارزه با آنها ضروري است.

روحاني تأکيد کرد: براي ريشه کني تروريسم، بايد طراحي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي مشترک از سوي تمامي کشورها انجام گيرد. بايد منابع مالي، راه‌هاي دستيابي آنها به تسليحات پيشرفته و مکان‌هايي که آموزش‌هاي نظامي مي‌بينند، مسدود شود و از ميان بروند.

رئيس جمهوري با اشاره به شهادت 17 هزار ايراني توسط تروريست‌ها در کشورمان، تصريح کرد: تروريست‌ها نه فقط به ملت فرانسه بلکه به انسانيت حمله کردند و ما به عنوان ملتي که با آثار شوم تروريسم آشنا هستيم، اعلام مي‌کنيم آماده انجام هر اقدامي عليه تروريست‌ها در هر نقطه جهان هستيم.

روحاني با اشاره به اين که حادثه تلخ تروريستي در پاريس، کشورها را براي اتخاذ موضعي واحد متحدتر کرد، گفت: اميدوارم آن دسته از کشورهايي که تلاش مي‌کردند با استفاده ابزاري از تروريسم منافع خود را پيش ببرند، متوجه خطرات چنين حرکتي براي جهان شده باشند.

رئيس جمهوري همچنين تأکيد کرد:جمهوري اسلامي ايران آماده همکاري‌هاي امنيتي و اطلاعاتي با فرانسه در روند مبارزه با تروريسم است.

روحاني در ادامه با اشاره به اين که يکي از اهداف تروريست‌هاي داعش ايجاد موج اسلام هراسي در جهان است، تصريح کرد: اسلام دين صلح و با هرگونه اقدام تروريستي مخالف است و اين که تروريست‌ها مي‌کوشند خود را به اسلام نسبت دهند، دروغ بزرگي است.

رئيس جمهوري، ضرورت تقويت مبارزه با گروه تروريستي داعش در سوريه و عراق را مورد تأکيد قرار داد و گفت: از ميان بردن تروريست‌ها در سوريه و عراق بايد اولويت نخست باشد و بايد در اين عرصه با يکديگر مشورت و همکاري کنيم.

روحاني در ادامه به روابط دوستانه ايران و فرانسه اشاره کرد و گفت: تمدن و تاريخ روابط دو ملت بزرگ ايران و فرانسه، با صداي بلند به ما مي گويد که بايد روابط مشترک را در تمامي زمينه‌ها توسعه دهيم.

رئيس جمهوري فرانسه هم در ادامه ، با قدرداني از ابراز تأسف دولت و ملت ايران درباره فاجعه تروريستي پاريس، گفت: حمله تروريست‌هاي داعش، حمله‌ به تمامي مردم جهان بود و ما بايد متحد و هماهنگ با آنان در سوريه و عراق مبارزه کنيم.

اولاند با اشاره به اين که اولويت بايد مبارزه با تروريسم در سوريه باشد، ازميان بردن منابع مالي و تسليحاتي تروريست‌هاي داعش را ضروري دانست و گفت: تلاش مي‌کنم تمامي کشورها را براي مبارزه نظامي با داعش متحد کنم.

وي با تأکيد بر اين که کشورش آماده گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران در تمامي زمينه‌ها است، گفت: فرانسه همچنان در انتظار سفر جناب عالي است و اميدوارم که اين سفر هر چه سريعتر انجام پذيرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode