ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394     |     کد : 96008

مشكل پهناي باند اينترنت بزودي حل مي‌شود

وزراي ارتباطات و راه و شهرسازي در بازديد از غرفه اطلاعات:

وزراي ارتباطات و راه و شهرسازي در بازديد از غرفه اطلاعات:
مشكل پهناي باند اينترنت بزودي حل مي‌شود
واعظي: متقاضيان اينترنت روز به روز افزايش مي‌يابند


موضوع كمبود پهناي باند اينترنتي در كشور تقريبا مرتفع شده و البته اين روند براي بهبود ارتباطات اينترنتي همچنان ادامه دارد و بزودي مرتفع مي شود

دكتر محمودواعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ديروز در حاشيه بازديد از غرفه روزنامه اطلاعات در بيست و يكمين نمايشگاه مطبوعات با بيان اين مطلب به خبرنگار اين روزنامه گفت: سرعت رشد متقاضيان استفاده از اينترنت در كشور روز به روز در حال افزايش است و دولت تصميم دارد بهترين بستر ارتباطي را براي اين افراد فراهم كند.

وي از سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي که براي فيلترينگ هوشمند صورت گرفته خبر داد و گفت: همانطور که مي‌دانيد سرمايه‌گذاري زيادي براي اين طرح صورت گرفته اما به موازات سرمايه‌گذاري‌هايي که ما انجام مي‌دهيم، طرف مقابل هم در اين حوزه سرمايه‌گذاري مي‌کند.وزير ارتباطات در عين حال اظهار کرد:

هر چه ما در اين حوزه تلاش مي‌کنيم، آنها هم در اين حوزه پيشروي دارند و در کل مي‌توان گفت که شاهد نوعي جنگ الکترونيک و قدرت‌نمايي در حوزه فناوري هستيم.وي افزود: به هر حال ما تلاش داريم صفحات غيراخلاقي را از هر طريقي که ممکن است از دسترس خارج کنيم و حال در اين زمينه چه از طريق فيلترينگ هوشمند و چه از طريق مذاکره با شرکت‌ها تلاش‌هاي متعددي جريان دارد.

اين عضو کابينه دولت در پاسخ به اين سوال که به طور متوسط چه ميزان زمان براي مسدود کردن يک صفحه غيراخلاقي لازم است، توضيح داد: مدت زماني که براي حذف صفحات نامناسب صرف مي‌شود از 24 ساعت شروع شده و در گام بعد به 12 ساعت رسيد و اکنون طبق آنچه در آخرين اظهارنظرها به ما اعلام شده اين رقم به شش ساعت کاهش داشته است.

وي در عين حال گفت: البته بايد اين نکته را هم در نظر داشت که اگر به عنوان مثال يک عکس و تعداد صفحات محدودي با بينندگان محدود به نمايش گذاشته شود، قطعا براي رصد شدن آن مدتي زمان صرف مي‌شود و براي خارج از دسترس کردن تمام اين موارد بايد به امکانات بسياري دسترسي داشته باشيم.

واعظي با اشاره به آغاز نشست کميسيون مشترک همکاري هاي ايران و روسيه در مسکو از امروز گفت: روسيه براي همکاري در برخي پروژها با ايران، يک خط اعتباري پنج ميليارد دلاري اختصاص داده است.

وي با بيان اينکه روابط ايران و روسيه در همه ابعاد وارد يک مرحله جديد شده است، افزود: در اين سفر که امروز انجام مي شود، درباره موضوع هاي

متعددي با روس ها مذاکره خواهيم کرد.همچنين

در خصوص همکاري هاي بانکي هم به دنبال ايجاد يک بانک مشترک با روسيه هستيم.وزير ارتباطات يکي از موضوع هاي مورد پيگيري در سفر روسيه را انجام مذاکرات براي عضويت ايران در بانک اوراسيا بيان کرد و گفت: در رابطه با نفت، گاز، پتروشيمي، نيروگاه و راه آهن هم گفتگو مي کنيم.

از سوي ديگر دكتر عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي هم با حضور در غرفه روزنامه اطلاعات در مورد فروش بليت پرواز زائران عتبات عاليات گفت: سازمان هواپيمايي کشوري موظف به نظارت بر فروش بليت هواپيما در ايام اربعين است.

وي با اشاره به اينکه 260 پرواز فوق العاده براي پنجم تا هجدهم آذر صادر شده است، گفت: بر اساس اعلام سازمان هواپيمايي کشوري قيمت بليت مسير تهران- نجف -تهران 950 هزار تومان بوده و 10 شرکت پروازها را انجام مي دهند.

آخوندي افزود: در روزهاي عادي سه هزار نفر و در ايام اربعين شش هزار نفر به عراق انتقال مي يابند.وي همچنين از آماده‌سازي جاده ايلام به مهران و بهسازي و آماده‌سازي پايانه مهران براي ايام اربعين حسيني خبر داد و افزود: همچنين تلاش کرديم پايانه مهران را بازسازي و بهسازي کنيم تا خدمات مناسبي در اين پايانه به مسافران ارائه شود.وزير راه و شهرسازي بيان کرد: روش‌هاي جديدي براي سرمايه‌گذاري در توسعه زيرساخت‌ها مدنظر قرار داده‌ايم که حضور بخش خصوصي اصلي‌ترين آن است.به طوري که در همين مدت گذشته بيش از 1500 کيلومتر پروژه آزادراه سازي با حضور بخش خصوصي اجرا شده يا در حال اجرا است.

وي تأکيد کرد: به سمتي حرکت مي کنيم که هزينه نهايي خدمات زيربنايي را از مصرف‌کننده نهايي بگيريم و تأمين مالي توسط بخش خصوصي انجام شود.

اين عضو کابينه دولت با اشاره به اينکه 500 فروند هواپيما به صورت ليزينگي از طريق عرضه‌کنندگان اصلي خريداري خواهيم کرد، يادآور شد: هم اکنون در حال مذاکره با کمپاني‌هاي سازنده هستيم که اين هواپيماها به تدريج وارد کشور شوند.وي درباره خريد هواپيماي سوخو و پيشنهاد روس ها

براي فروش اين هواپيما به ايران گفت: سازمان هواپيمايي کشوري هنوز موضوع ورود سوخو را به تصويب نرسانده است.

آخوندي درباره خروج بازار مسکن از رکود بيان کرد: پيش‌بيني مي‌شود مسکن به تدريج و تا سالهاي ديگر از رکود خارج شود.وزير راه و شهرسازي همچنين از پيشنهاد انتشار اوراق صکوک اجاره با پشتوانه دارايي‌هاي دولت خبر داد و گفت: در موضوع ورود هواپيما در حال مذاکره با شرکت‌هاي سازنده هستيم‌.

عباس آخوندي با بيان اينکه اين دارايي‌ها شامل آزادراه‌هايي است که دوران مشارکت آنها تمام شده و در اختيار دولت قرار گرفته است، افزود: مابقي دارايي‌ها مانند ايستگاه‌ها، ترمينال‌هاي هوايي و ديگر دارايي‌هايي است که وزارت راه و شهرسازي در اختيار دارد و مي تواند با اتکا به آنها اوراق صکوک اجاره را منتشر کند.

وي با اشاره به اينکه با استفاده از اوراق صکوک اجاره مي‌توانيم آزادراه‌هاي جديد و زيربناهاي جديد احداث کنيم، اظهار داشت: اين براي اولين بار در ايران است که اين طرح مطرح مي شود، اما هنوز فرآيند اجرايي آن انجام نشده است.

وزير راه و شهرسازي درباره موضوع خريد هواپيما از شرکت‌هاي ايرباس و بوئينگ گفت: مذاکرات ما به نتايج خوبي رسيده است. اما اين گونه مذاکرات طولاني خواهد بود، چرا که هنوز تحريم ها به پايان نرسيده است.مهندس سيدحسن موسوي ن‍ژاد مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا هم با حضور در غرفه روزنامه اطلاعات از به صرفه نبودن توسعه قطارهاي حومه اي با بهاي بليت فعلي سخن گفت. به گفته وي، در تمام دنيا دولت ها به راه اندازي قطارهاي حومه اي يارانه مي دهند. براي شركت قطارهاي رجا هم توسعه اين ناوگان بدون حمايت دولت غيرممكن است.

موسوي نژاد ادامه داد: متوسط عمر ناوگان رجا بسيار بالاست و نوسازي اين ناوگان به سرمايه گذاري هنگفتي نياز دارد كه در پي استفاده از سرمايه هاي خارجي و منابع صندوق توسعه ملي هستيم.

دكتر صبور روح اقدم

عضو هيأت مديره اتحاديه انجمن هاي مهندسي و علم ايران هم با حضور در غرفه روزنامه اطلاعات خواستار توجه بخش صنعت به استفاده از توانمندي هاي علمي كشور و ارتباط بيشتر با مراكز دانشگاهي شد.


نوشته شده در   سه شنبه 19 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode