ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394     |     کد : 95435

هشدارشدیدالحن 2 مرجع تقلید به آل‌سعود

کشور خود را دستخوش آشوب و بی ثباتی نکنید آیت الله نوری همدانی: در برابر حکم اعدام «نمر» ساکت نمی‌نشینیم

درپی صدور حکم اعدام برای «نمر باقر النمر» و برخی از شیعیان مظلوم این کشور
هشدارشدیدالحن 2 مرجع تقلید به آل‌سعود
آیت الله مکارم: کشور خود را دستخوش آشوب و بی ثباتی نکنید آیت الله نوری همدانی: در برابر حکم اعدام «نمر» ساکت نمی‌نشینیم

اعتدال: حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پی صدور اخباری مبنی بر تأیید و صدور حکم اعدام شیخ نمر، بیانیه‌ای صادر و نسبت به ماجراجوئی‌های جدید حکام سعودی هشدار داد و به مقامات این کشور توصیه کرد ماجراجوئی را کنار بگذارند و با اقدامات تحریک آمیز بیش از این اوضاع نابسامان داخلی کشور خود را دستخوش آشوب و بی ثباتی نکنند.
متن این بیانیه به نقل از خبرگزاری رسا به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«من اصبح ولم یهتمّ بامور المسلمین فلیس بمسلم»
(پیامبر اکرم«صلی الله علیه وآله وسلم»)
بر اساس اخبار واصله، مقامات عربستان سعودی در تصمیمی نابخردانه و خطرناک فرمان اعدام عالم برجسته عربستانی، شیخ نمر باقر النمر و برخی از شیعیان مظلوم کشور خود را صادر کرده‌اند.
آیت الله النمر که سه سال قبل به گناه امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حقوق شهروندان کشورش به ویژه شیعیان محروم مناطق شرقی عربستان بازداشت شده بود، اینک در سایۀ سکوت مجامع حقوق بشری در معرض اعدام قرار گرفته است.
ما به دولتمردان کم تجربه عربستان سعودی نصیحت می‌کنیم که اوضاع نابسامان کشور خود را با اینگونه اقدامات کینه‌جویانه و تحریک‌آمیز دستخوش آشوب و بی‌ثباتی بیشتر نسازید و بدانید هرگونه تعرض به علمای برجسته و آزادیخواه عربستان، هزینه سنگینی برای شما در پی خواهد داشت.
متأسفانه هر روز که می‌گذرد، آسیب و زخمی جدید از سوی مقامات عربستان سعودی بر پیکر جهان اسلام وارد می‌شود. هنوز مصیبت کشتار هزاران نفر حاجی شیعه و سنی در فاجعه منا التیام نیافته که خبر مذکور نگرانی جدیدی را برای ما و مردم منطقه ایجاد کرده است!
لذا ما از کلیه آزادیخواهان جهان به ویژه علمای جهان اسلام و شیعیان منطقه انتظار داریم در برابر اعمال نسنجیده مقامات سعودی، ساکت ننشینند و از اجرای حکم اعدام وی و برادرزاده مظلومش ممانعت به عمل آورند.
والسلام علی من اتبع الهدی
آیت‌الله حسین نوری همدانی:
ساکت نمی‌نشینیم
همچنین، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر دیروز در دیدار با مریم خزعلی عضو شورای انقلاب فرهنگی که در دفتر این مرجع تقلید صورت گرفت، با محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر گفت: دشمن‌ترین دشمن ما عربستان سعودی است که رنگ مذهب دارد اما نوکر آمریکا و صهیونیسم است و ما این حکم را محکوم می‌کنیم و در برابر آن ساکت نمی‌نشینیم.


نوشته شده در   سه شنبه 5 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode