ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 مهر 1394     |     کد : 95035

میلیون‌ها شیرخوار، نذر یاری امام زمان(عج) شدند

سیزدهمین مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در 40 کشور و در بیش از سه هزار و 500 نقطه در ایران و جهان برگزارشد و یکی از برنامه‌های این مراسم ، «نذرنامه خوانی» توسط مادران بود که رأس ساعت 10 تمامی مادران – همزمان در سراسر جهان - به همراه شیرخوارگان خود این نذرنامه را قرائت کردند.

دیروز، در 40 کشور در همایش شیرخوارگان حسینی
میلیون‌ها شیرخوار، نذر یاری امام زمان(عج) شدند

اعتدال: سیزدهمین مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در 40 کشور و در بیش از سه هزار و 500 نقطه در ایران و جهان برگزارشد و یکی از برنامه‌های این مراسم ، «نذرنامه خوانی» توسط مادران بود که رأس ساعت 10 تمامی مادران – همزمان در سراسر جهان - به همراه شیرخوارگان خود این نذرنامه را قرائت کردند.
* متن نذرنامه بدین شرح است:
«یا صاحب الزمان (عج)! فرزندم را نذری یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن. یا مسیح حسین یا علی اصغر (ع) ادرکنی.»
همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مظلومیت شهادت کوچکترین سرباز کربلا حضرت علی اصغر، درخشانترین چهره کربلا، بزرگترین سند مظلومیت و و با محورانزجار از کودک کشی آل سعود درامامزاده‌ها ومصلاهای سراسر ایران اسلامی و 40 کشور جهان، با حضور مادران مسلمان (اعم از شیعه و سنی) برگزارشد و مادران کودکان شیرخوار خود را نذر یاری قیام و سلامتی حضرت بقیة الله الاعظم حضرت امام حجت ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف کردند و انزجار خویش را از کودک کشی آل سعود که همانند کودک کشی رژیم صهیونیستی است اعلام نمودند.
گزارش کوتاهی از این مراسم، به تفکیک استان‌ها تقدیمتان می‌شود.
* تهران، مصلی امام خمینی(ره)
مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و همایش شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با سه هزار و 500 نقطه ایران و جهان، دیروز جمعه (دوم محرم سال 1437)در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
همایش شیرخوارگان حسینی هر سال در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود و در این مراسم،مادران نوزادان شیرخوار خود را با پوشاندن لباس‌های سفید و سبز به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی بندهای 'یا ابوالفضل العباس' و ' یا صاحب الزمان (عج)' در این اجتماع بزرگ حاضر می کنند.
مادران و شیر خوارگان حسینی در این آئین عزاداری با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر (ع)طفل شش ماهه حاضر در کربلا ،اعلام می کنند آموزه‌های قیام کربلا و درس بزرگ آن و همچنین پیام آن که سوی زینب کبری (س) ماندگار شد را از همان کودکی و شیر خوارگی در رگ پی و وجود کودکان خود ماندگار خواهند کرد و به جهانیان می گویند شیعه با تمام توان ،جان ،مال و فرزندانش از اسلام دفاع خواهد کرد .
امسال نیز درب‌های مصلی بزرگ تهران از ساعت اولیه صبح بر روی مادران عزادار حسینی به همراه کودکان و شیرخوارگان حسینی گشوده شده است و از ساعت 8 و 30 دقیقه نیز این آئین آغاز شد.
معرفی حضرت علی اصغر(ع) به جهان سند مظلومیت امام حسین(ع) و شهدای کربلا است و هدف مادران همراه با نوزادان شان در این مراسم آگاهی بخشی به جهان در این زمینه بوده است.
به گفته دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) همایش شیرخوارگان از سال 82 در مهدیه تهران کار خود را آغاز کرده و ماهیت این همایش، واقعه گویی حادثه عاشورا با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع) است.

داود منافی پور اظهار داشت: در سال اول برگزاری این همایش حدود 800 دست لباس سبز علوی
 با سربند یا صاحب الزمان (عج) آماده شد و درحدود هزار و 500 نفر از شیرخوارگان با مادران خود در این همایش شرکت کردند که به تدریج تعداد جلسات و شرکت کنندگان افزایش یافت به گونه ای که در سال گذشته حدود
چهار میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند.
وی اضافه کرد: امسال همایش شیرخوارگان حسینی در کشورهایی مانند بحرین، عراق، کویت، عربستان، عمان، قطر، لبنان، نیجریه، سیرالئون، گینه بیسائو، تانزانیا، لبیریا، آمریکا، آلمان، انگلیس ، کانادا، ترکیه ، آذربایجان، پاکستان، هند، افغانستان، روسیه، اکراین، مالزی، فیلیپین، استرالیا، تایلند و بنگلادش برگزار شده است.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با
 پیش بینی برگزاری 15 هزار جلسه در10 سال آینده گفت: 35 جلسه شیرخوارگان حسینی با مدیریت برادران اهل سنت در استان‌هایی مانند گلستان، فارس و زاهدان برگزار می شود.
*مشهد
در نخسیتن جمعه از محرم الحرام سیزدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح دیروز در حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با سه هزار و 500نقطه
از ایران و جهان برگزار شد.
شیرخوارگان حسینی در حالی که لباس سبز علوی بر تن و پیشانی بند مزین با نام اباعبدالله الحسین(ع)، امام عصر(عج) و حضرت علی اصغر را بر سر داشتن، همراه با مادران خود به نشانه دفاع از مظلومیت شهید کوچک کربلا به
سوگ نشستند.
گریه‌های کودکان معصوم در صحن جامع رضوی معنویت خاصی به آئین بزرگ شیرخوارگان حسینی بخشید و عزاداری برای مظلومیت شهیدان کربلا با گریه‌های کودکانه، غم این مصیبت بزرگ را بر دلها افکند.
سراسر صحن جامع رضوی مملو از کودکانی شده بود که بر روی دستان مادرشان قرار گرفته بودند و با عطر محفل حسینی عطرآگین و از شکوه و عظمت این محفل بزرگ بهره مند می شدند.
همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی آئینهای سوگواری عاشورا است که به یاد کودکان شهید شده در روز عاشورا همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود و شکوه و عظمت این اجلاس بزرگ در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)
بی نظیر است.
نظیر این مراسم در مساجد و بقاع متبرکه مشهد و سایر شهرستانهای خراسان رضوی برگزار شد.
*قم
همزمان با دومین روز ماه محرم و سوگواری طفل مظلوم و شش ماهه پیشوای سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، زمزمه 'لالایی علی اصغرم' در همایش شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) طنین انداز شد.
در این همایش که روز جمعه در حرم حضرت معصومه ترتیب یافته بود، مادران با در آغوش گرفتن کودکان در آغوش به یاد مادر علی اصغر(ع) زمزمه لالائی علی اصغرم سر دادند.
در این همایش مداح اهل بیت(ع) با مداحی و نوحه سرائی از سوز جانگذاز تشنگی علی اصغر(ع) مادرا ن را به یاد روزهای سخت ر بابه مادر علی اصغر(ع)
 انداخت و مادران با اشک در چشمانشان کودکان را به آغوش خویش می فشردند.
در این همایش کودکان لباس‌ها و سربند‌هایی سبز با نام یا حسین(ع) و یا علی اصغر(ع) بسته بودند.
در همایش شیرخوارگان حسینی(ع) مادارن با گذاشتن کودکان خود بر روی دستها در ماتم حضرت علی اصغر(ع) به سوگ نشتند و بر سر و سینه خود می زدند.
تمام صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر
حضرت معصومه(س) مملو از مادرانی بود که با در دست گرفتن کودکان ایستاده بودند و در این مراسم معنوی شرکت می کردند.
به علت ازدحام جمعیت، درب‌های شبستان
امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه بسته شد و مادران وارد مسجد اعظم شدند تا بتوانند در این همایش شرکت کنند.
همچنین دیروز صبح همزمان با برگزاری
 دعای ندبه مراسم شیرخوارگان حسینی(ع)
در مسجد مقدس جمکران برگزار شد و مادران با کودکان خویش در این آئین سوگواری و عزاداری حضور پیدا کردند.
*شیراز
در دومین روز از ماه محرم و همزمان با
روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) ،
همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در 250 منطقه از استان فارس برگزار شد.
این همایش از ساعات اولیه صبح دومین روز از
ماه محرم با حضور و استقبال کم نظیر مردم در نقاط مختلف استان فارس و در شهر شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) روبرو شد.
این درحالی است که خیابان‌های اطراف
حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مملو از خانواده‌ها و شیرخوارگان با لباس‌های خاص است که به صورت پیاده به سمت حرم مطهر در حرکت هستند.
شاهرخ صبوری دبیر همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در فارس در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال برای برگزاری این همایش در استان فارس، 60 هزار دست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی توسط اتحادیه خیاطان و سری دوزی‌های شیراز و برخی از خانواده‌هایی که در این زمینه نذر داشته اند، در مدت زمان یک و نیم ماه دوخته و آماده و به شهرستان‌ها ارسال شده است.
*کرمانشاه
مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با
سراسر کشور و در دومین روز از ماه محرم روز جمعه در سرسرای امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد.
 مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد طفل 6 ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در سراسر کشور برگزار می شود.
در این مراسم معنوی مادران کرمانشاهی با بلندکردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به
 یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سر داده و کودکان نیز با بی قراری‌هایشان با
طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.
گریه‌های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به
درد می آورد.
در همایش شیرخوارگان حسینی تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.
*رشت
همایش پرشور شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه محرم و دومین روز از ماه پیروزی خون بر شمشیر، در استان گیلان برگزار شد.
این همایش به یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچک ترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید اهل بیت (ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت امام حسین(ع) در در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت ، تکایا و مسجدهای شهرها و روستاهای گیلان با حضور پرشور مادران دلسوخته برگزار شد.
در این همایش مادران دلسوخته حسینی با بستن سربندهای سبز یا علی اصغر (ع) و خواندن لالایی، همنوا با مادر داغدار دشت نینوا ،
شهادت مظلومانه طفل شش ماه
حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به سوگ نشستند.
این گزارش حاکی از برگزاری پرشور و شعور این مراسم معنوی و حضور خیل کثیری از مادرانی است که کودکان خود را با پیشانی بندهای منقش به نام کوچک ترین شهید دشت کربلا، به این آئین آورده اند.
*کرمان
همزمان با اولین جمعه ماه محرم الحرام و برپائی همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، همنوایی معصومانه با شهید خردسال دشت کربلا
در سراسر استان کرمان متجلی شد.
مادران دیار کریمان دیروز جمعه 24 مهر و دوم محرم شیرخوارگان خود را به مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امامزادگان آوردند و به یاد شهید شش ماهه سرزمین نینوا و مظلومیت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و خاندان پیامبر، سوگواری کردند.
چهار هزار و 16 شیرخوار کرمانی کفن پوش و
 سبز پوش در مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج) شهر کرمان بر فراز دست والدین شان همنوا با لب‌های تشنه شش ماهه کربلا، الاعطش را
فریاد کردند.
اینان آمده بودند تا علی اصغر (ع) را واسطه قرار دهند و سلامت و سعادت فرزندانشان را از خداوند متعال طلب کنند.
مردم ولایتمدار کرمان به رسم ادب به
ساحت مقدس امام حسین (ع)، 72 تن از یاران با وفای آن امام همام و همچنین علی اصغر (ع) طفل تشنه لب دشت کربلا، آئین و همایش شیرخوارگان حسینی این آئین را 13 سال متمادی برگزار می کنند.
شیرخوارگان دیروز با تن پوش‌های سبز و سفید و سربندهای یا علی اصغر (ع) و ... یادآور وقایع سرخ دشت نینوا شدند.
نوای لالایی مادران شیرخوارگان در حالی که فرزندان را روی دست گرفته بودند، جلوه و حال و هوائی خاص به این همایش داده بود و مداحان نیز نوحه خوانی می کردند.
شیرخوارگان نام نویسی شده در این همایش کارت عضویت، لباس، نبات تبرکی، برچسب پشت شناسنامه و سربند دریافت کردند.
* ایلام
همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم الحرام که مزین بنام مبارک علی اصغر(ع) است،
 همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور صدها مادر ایلامی و کودکان شیرخوار در مناطق مختلف استان ایلام برگزار شد.
در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی طفلان معصوم در حالیکه لباس‌های سبز و سفید بر تن کرده و پارچه نوشته‌های مزین بنام مبارک امام زمان(عج) و حضرت علی اصغر (ع) بر پیشانی بسته اند با دست‌ها و قلب‌های کوچک شان به همراه مادران خود در مساجد و محافل شهرهای مختلف استان گرد هم آمده بودند تا با گریه‌های علی اصغر(ع) همنوا شوند و رباب را دلداری دهند.
در این آئین‌ها، مادران عاشق حسین (ع) و
72 یار باوفایش با بستن سربدن‌های منقش به یا حسین، یا ابوالفضل و یا علی اصغر بر پیشانی کودکان شیرخوار خود، آنها را نذر مظلومیت
 سید و سالار شهیدان کردند.
دیروز مادران ایلامی با کودکان خود، زمزمه‌های رباب
را به گوش آسمان رساندند و ذکر مصیبت مداحان و ذاکران دلسوخته حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت پاکش با لالایی‌های حزن آلود مادران آمیخته شد.
* زاهدان
همایش شیرخوارگان حسینی دیروز /جمعه/
 با حضور پرشور عاشقان اهل بیت(ع) در حسینیه سیستانی‌های زاهدان برگزار شد.
 این همایش با حضور مادران و کودکان زاهدانی به منظور ترویج فرهنگ حسینی و اعلام ادامه راه امام حسین(ع) و شهادت فرزند شش ماهه ایشان در روز دوم محرم در حسینیه سیستانی‌های زاهدان با شور و نوای وصف نشدنی
 برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این همایش اظهار داشت: شهادت کودکان و زنان یمنی توسط
آل سعود کاری ناجوانمردانه است که خاطره این
جنایت تا ابد در تاریخ باقی خواهد ماند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: همچنین رژیم غاصب صهیونیستی از دیگر نیروهایی است که با بی رحمی تمام زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت می رساند.

*  شهرکرد
شیرخوارگان چهارمحال و بختیاری در نخستین جمعه محرم الحرام سیاهپوش عزای حسینی شدند.
همزمان با سراسر کشور،همایش
شیرخوارگان حسینی در چهارمحال و بختیاری با برپایی اقامه عزا برای کودکترین شهید کربلا، برگزار شد.
مادران در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری با سیاهپوش کردن فرزندان خویش به استقبال تاسوعا و عاشورای حسینی رفتند.در این همایش ،مادران سیاه پوش همنوا با زمزمه‌های زینبی در شهرستانهای شهرکرد،بروجن لردگان، فارسان،اردل ،
کوهرنگ ،بن ، سامان و کیار با کودکان
شش ماهه خویش، اشک ماتم و عزا جاری کردند.
در این آئین تعدادی از مادران طفلان شش ماهه گهواره گردانی کردند و با
 نوحه خوانی در این عزای بزرگ سهیم شدند.
در پایان این آئین،نذر نامه حسینی را مادران در راستای نذر کودکان خویش در نهضت حسین سلام الله علیه قرائت کردند.
*  تبریز
همایش شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه با حضور خیل عظیمی از کودکان خردسالان تبریزی به همراه مادرانشان در مصلای اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.
این همایش با شرکت باشکوه مادران و نوزدان عاشق اباعبدالله حسین(ع) و به یاد کوچکترین سرباز و شهید دشت کربلا حضرت «علی اصغر» (ع) برپا شد.
در این مراسم عهد نامه و نذر نامه ای نیز قرائت شد که مادران به همراه نوزادان خود با حضرت ولی عصر (عج) میثاق بستند که فرزندانشان در راه دین و اسلام تربیت کنند و اعلام کردند: یا صاحب الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین، مولای من سربازانت را نظاره گر باش که همه این سربازان فدای
قدوم تو هستند.
همچنین در این مراسم مادران با قلب‌هایی محزون حاجت خود را از خدا طلب و ارادت خود را به امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن امام مظلوم به خصوص طفل شش ماهه حضرت ابا عبدالله حسین (ع) نشان دادند و با تصور صحنه شهادت طفل بی گناه آن امام درد کشیده با تیر سه شعبه 'حرمله' اشک ماتم می ریختند.
*  همدان
همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی
روز جمعه همزمان با دوم محرم در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار شد.
در نخستین جمعه ماه محرم الحرام همایش جهانی شیرخوارگان حسینی با هدف بزرگداشت شعائر دینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی همزمان با سراسر کشور در شهر همدان و دیگر شهرستانهای این استان برگزار شد.
در این گردهمایی معنوی که با حضور هزاران نفر از مادران و کودکان برگزار شد عزادارن همنوا با مداح اهل بیت (ع) با بالای سر گرفتن طفلان خود و خواندن
 'لای لای علی اصغرم لای لای'، 'بر نیزها سرت' 'لای لای علی علی' بـه یاد شهادت مظلومانه طفل شش ماهه امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند .
مادران عزادار با پوشاندن لباس‌های متحد الشکل سبز و سفید بر کودکان و بستن سربندهایی با عنوان 'یا علی اصغر'، 'یا حسین' و 'یا ابوالفضل' (ع) بر پیشانی طفلان خود به عزداری برای باب الحوائج پرداختند.
*  ساری
طنین لالایی لای لای مادران مازندرانی به یاد طفل شیرخواره وشش ماهه
امام حسین(ع) در حماسه کربلا در همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه همزمان با سراسر کشور درشهرها ومناطق مختلف استان مازندران برگزارشد.
در دومین روز از ماه محرم و با هدف گرامیداشت یاد و نام کوچک ترین سرباز سید الشهدا که در روز عاشورا به شهادت رسید، مراسم شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر دیروز در مساجد، حسینیه‌ها واماکن مذهبی وزیارتی شهرهای مازندران با حضور پرشور مادران وفرزندان خردسال آنان در فضای معنوی باشکوهی برگزار شد.
شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندانی که ملبس به لباس نمادین
حضرت علی اصغر (ع) بودند و با پیشانی بندهای قرمز و سبز و با نوشته‌هایی با نام مقدس یا حسین (ع) و علی اصغر (ع) در این مراسم معنوی گرد هم جمع شدند و به یاد فرزند شیرخواره این امام همام به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
ازدحام جمعیت دربرگزاری این مراسم در برخی از شهرهای استان به حدی بود که اجرای برنامه‌ها دردو و سه نوبت یک ساعته پس ازپایان برگزارمی شد.
* یزد
همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور روز جمعه دوم محرم الحرام در 150مکان استان یزد برگزار شد.
در نخستین جمعه از ماه محرم شاهد حضور شیرخوارگان سبزپوشی بودیم که به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا، لباس سربازی حضرت را بر تن کرده و با لالایی‌های رباب برای طفل شش ماهه اش، همنوا شدند.
از جمله مراکزی که این همایش به صورت پررنگ برگزار شد امامزاده شاهزاده فاضل(ع) و حسینیه سیدمحمدآقا واقع در خیابان انقلاب شهر یزد است.
در این همایش که به همت هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد ، تعدادی از مداحان کشوری و استانی در سوگ حضرت علی اصغر (ع) مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.
در همایش شیرخوارگان حسینی، نوزادان و کودکان لباس‌های ویژه معروف به لباس حضرت علی اصغر (ع) به تن داشتند که نوع پوشش کودکان حال و هوای ویژه ای به این مراسم داده بود.
مشابه این مراسم بر اساس یک رسم دیرینه در همه مناطق و شهرستان‌های استان
برگزار شد .
*  سنندج
همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه همزمان با روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) و همگام با سراسر کشور در بقاع متبرکه و مساجد شهرهای استان برگزار شد.
این همایش‌ها با حضور پرشور مادران و فرزندان شیرخواره آنان در شهرهای مختلف استان بخصوص شهرهای قروه ، بیجار و سنندج با عزاداری و نوحه سرایی
مدیحه سرایان برگزار شد.
این اجتماع بزرگ در حسینیه‌ها، مساجد، بقاع متبرکه شهرهای مختلف استان برگزار شد و در شهرستان قروه ورزشگاه تختی محل برگزاری این همایش بود.
در سنندج مرکز استان کردستان نیز همایش شیرخوارگان حسینی در
حسینیه سنندج برگزار شد.
*  یاسوج
نوای دلنشین لالایی حضرت علی اصغر طفل شش ماهه کربلا دیروز و در نخستین جمعه از ماه محرم در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج همزمان با سراسر کشور طنین انداز شد.
حسینیه ثارالله یاسوج دیروز شاهد حضور شیرخوارگان ، مادران داغدار و طفلان معصومی بود که با سربندهای منقش به نام زیبای یا زهرا (س) یا علی اصغر (ع) و ملبس به لباس‌های سبز به یاد کوچکترین شهید کربلا ناله می کردند.
مادران داغدار همچنین کودکان و طفلان شیرخوار خود را بر روی دستان پرمهر خود گرفتند و به یاد علی اصغر، حسین (ع) و حضرت رباب (س) ناله کردند و زیباترین جلوه معرفت و عشق را به یادگار گذاشتند.
دیروز هر مادری با چشمان گریان و فریاد یا حسین (ع ) سعی داشت تا طفل شیرخوار خود را زائر ضریح گهواره علی اصغر کند بلکه شفای دو عالم فرزند خود را در این روز عزیز تضمین کند.
دیروز همچنین مادران و خانواده‌های داغدار حسینی در شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد به حسینه‌ها، تکایا و مصلی‌های شهر آمده بودند تا فرزندانشان را نذر قیام منتقم خون حسین(ع) کنند و بتوانند مرهمی بر زخم‌های دل حضرت رباب بگذارند.
*  اراک
همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه در دومین روز از ماه محرم همزمان با سراسر کشور در45 نقطه استان مرکزی برگزار شد.
مادران شرکت کننده در این مراسم با پوشاندن لباسهای سفید و سبز و سربندهای یا حسین ، یا زینب و یا حضرت علی اصغر به فرزندانشان، در غم شهادت طفل دشت کربلا اشک ماتم ریختند و با سردادن شعارهایی کودک کشی ر‍ژیم صهیونیستی و آل سعود را نیز محکوم کردند.
این مراسم در چند نقطه اراک - مرکز استان مرکزی - از جمله مصلی بیت المقدس این شهر و نیز نقاط مختلف شهرستاهای خمین،محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، کمیجان، خنداب، فراهان و شازند نیز برگزار شد.
*  زنجان
کودکان و نوزادان زنجانی در سیزدهمین همایش مجمع جهانی
علی اصغر(ع) نذر امام زمان(عج) شدند.
درنخستین جمعه ماه محرم واز ساعت شش صبح ، مادران ، کودکان و نوزادان به دست و در آغوش، با لباسی سیاه، رخت سبز حسینی بر تن فرزند راهی مصلی
خاتم الانبیای زنجان شدند.
بنا بود مراسم رأس ساعت هشت صبح شروع شود، اما مادران به سبب استقبال انبوهی که از این همایش داشتند ، از همان ساعتی که نور خورشید بر بام خانه اشان افتاد، راهی مصلی شدند.
هر مادری با نیتی، با حاجتی، با نذری و با شوقی خاص در این مراسم حاضر شده بود، بودند مادرانی که سربند یا صاحب الزمان را که بر سر فرزند خود می بستند، قادر به نگاه داشتن اشک چشمان خود نبودند، هم می گریستند، هم فرزند خود را می بوسیدند.
نوزادان اما از همه جا بی خبر، پا در مراسمی گذاشته بودند که می توانست و می تواند آینده ای خاص برای آنان رقم بزند.
سال گذشته 15 هزار نفر و امسال چنان جمعیت زیاد و پر شور بود که می شد حتی تعداد آنان را به 25هزار نفر نیز تخمین زد.
خادمان که از هفته گذشته شش هزار دست لباس علی اصغر(ع) آماده کرده بودند، به مادرانی که دراین مراسم شرکت کرده بودند ،
اعطاء کردند.
* بوشهر
در نخستین جمعه ماه محرم و همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان بوشهر برگزار شد.
در آئینی که در امام زاده عبدالمهیمن بوشهر به یاد حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین سرباز صحنه عاشورا برگزار شد مداحان با نوحه سرایی و مادران نیز با سردادن فریاد یاحسین فرزندان خود را وقف امام حسین (ع) کردند.
نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر دراین آئین گفت: همایش شیرخوارگان حسینی امسال در 600 نقطه این استان همزمان با سراسرکشور برگزار شد.
*  بندرعباس
در دومین روز از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی باحضورخیل عظیمی از کودکان خردسال شهر بندرعباس به همراه مادرانشان در حسینیه ثارالله و همچنین مرقد امام زاده سید مظفر(ع) این شهربرگزار شد.
درهمایش باشکوه شیرخوارگان حسینی،
مادران فرزند در بغل گرفته با پیشانی بندهای مزین یه نام مبارک ائمه اطهار به خصوص شهدای کربلا؛ به یاد کوچکترین سرباز و شهید دشت کربلا حضرت 'علی اصغر' (ع)عزاداری کردند.
در حسینیه ثارالله شهر بندرعباس پس از مراسم مداحی، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در خصوص تربیت فرزند از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار سخنانی بیان داشت.
*  ارومیه
همایش معنوی شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با سایر نقاط کشور با حضور کودکان و نوزادان در 36 مسجد و مصلی در سراسر آذربایجان غربی برگزار شد و دراین آئین مادران شرکت کننده در سوگ طفل شهید شش ماهه حضرت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریختند.
آئین معنوی شیرخوارگان حسینی(ع) صبح روز جمعه با حضور اقشار مردم همزمان با سراسر استان در 16 مسجد شهرستان ارومیه برگزار شد و شرکت کنندگان با انجام مراسم لالایی علی اصغر ، مداحی و سینه زنی و قرائت نذرنامه از جمله آئین‌هایی بود که با حضور مادران و اقشار مردم برگزار شد.
آئین شیرخوارگان حسینی در ارومیه در مصلای امام خمینی(ره) ، حسینیه اعظم علی ابن موسی الرضا(ع) ، مسجد جنرال در خیابان مدنی ، مسجد موسی بن جعفر(ع) در خیابان ارشاد ، مسجد ابوالفضل(ع)
در منطقه ابوذر ، مسجد جامع علی ابن ابیطالب(ع) شهرک ایثار ، مسجد امام حسین(ع) شهرک بهداری  مسجد آیت الله طالقانی در خیابان خرمشهر ، مسجد قبا در خیابان ولی عصر(عج) ، مسجد حضرت قائم در خیابان فرهنگ ، مسجد نرجس خاتون ، مسجد امام‌هادی(ع) در منطقه کشتارگاه ، مسجد لطفعلی خان در میدان امام حسین(ع) ، مسجد بنی‌هاشم در خیابان همافر و مسجد امام رضا(ع) در کوی مریم شهرک شهریار برگزار شد.
نظیر این مراسم در 20 مرکز 12 شهرستان دیگر برگزار شده و مادران حسینی به همراه فرزندان شیرخوار خود در آن حضور یافتند و اقشار مردم مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت طهارت(ع) ابراز داشتند.
درواقعه عاشورای سال 61 هجری قمری ،
حضرت علی اصغر فرزند شیرخوار امام حسین(ع) از تشنگی، روز عاشورا بی تاب شده بود امام، خطاب به دشمن فرمود:از یاران و فرزندانم، کسی جز این کودک نمانده است. نمی ‏بینید که چگونه از تشنگی بی تاب است؟ در«نفس المهموم»آمده است که فرمود:«ان لم ترحمونی فارحموا هذا الطفل» در حال گفتگو بود که تیری از کمان حرمله آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر را درید. امام حسین«ع» خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید.
 





نوشته شده در   جمعه 24 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode