ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394     |     کد : 94754

ابلاغ تسلیت امام خامنه‌ای به خانواده قاری جان‌باخته در فاجعه منا

احمد ابوالقاسمی طی سفر به استان یزد ضمن بیان پیام تسلیت امام خامنه‌ای به خانواده مرحوم حاج حسن دانش، سلام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را به مردم یزد رساند.

توسط استاد احمد ابوالقاسمی از قاریان برجسته قرآن صورت گرفت:
ابلاغ تسلیت امام خامنه‌ای به خانواده قاری جان‌باخته در فاجعه منا

اعتدال: احمد ابوالقاسمی طی سفر به استان یزد ضمن بیان پیام تسلیت امام خامنه‌ای به خانواده مرحوم حاج حسن دانش، سلام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را به مردم یزد رساند.
* مردم‌کویر «حسن دانش» را بدرقه کردند
پیکر مطهر «حسن دانش» قاری بین‌المللی کشورمان که در فاجعه منا به دیدار حق شتافت، دقایقی پیش در استان یزد تشییع و آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد بر پیکر این قاری بین‌المللی نماز اقامه کرد.
در این مراسم مردم قرآن‌دوست استان یزد حضوری شایسته داشتند و پیکر مطهر این قاری بین‌المللی را از حسینیه امیرچخماق تا خانه ابدی همراهی کردند.
پیکر مطهر این قاری بین‌المللی قرآن کریم با موافقیت خانواده آن مرحوم در امامزاده جعفر(ع) یزد آرام گرفت.
به گزارش فارس احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی قرآن کریم که شب گذشته برای شرکت در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد حسن دانش راهی شهر یزد شده بود پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب را به خانواده این قاری فقید و مردم شهر یزد رساند.
وی گفت: قبل از آمدن به یزد در محضر رهبر انقلاب تلاوت داشتم. زمانی که رهبر انقلاب متوجه شدند که برای شرکت در این جلسه به یزد می‌آیم فرمودند سلام و تسلیت مرا به خانواده آقای دانش و مردم یزد برسانید و من اکنون حامل پیام رهبر انقلاب برای شما هستم.
* تکذیب اخبار منتشره
در مورد گریه امام خامنه‌ای با مشاهد تصویر
قاریان جانباخته
احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن، درباره خبری که از سوی برخی خبرگزاری‌ها درباره نشان دادن عکس جانباختگان قرآنی توسط وی به امام خامنه‌ای و گریستن معظم‌له بعد از دیدن این عکس‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: بنده به شدت این خبر را تکذیب می‌کنم و آن شخصی که این اطلاعات را منتشر کرده، دروغ گفته است و صرفاً حامل پیام تسلیت مقام معظم رهبری بودم. بنده برای دست‌بوسی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده بودم و زمانی که به ایشان عرض کردم برای شرکت در مراسم ترحیم زنده‌یاد حسن دانش عازم استان یزد هستم ایشان فرمودند که پیام تسلیتشان را خدمت مردم و جامعه قرآنی یزد و همچنین خانواده زنده‌یاد حسن دانش ابلاغ کنم.
وی افزود: شب گذشته جلسه‌ ترحیم زنده‌یاد حسن دانش در محل برگزاری جلسات قرآن ایشان که در منزل آقای شیر در یزد بود، حضور داشتم. آقای شیر که از اهالی معروف یزد بوده و متولی برگزاری این مراسم بود و یک طبقه از منزل شخصی خود را به جلسه قرآن زنده‌یاد حسن دانش اختصاص داده بود و خانواده‌اش در خدمت قرآن بودند.
ابوالقاسمی در ادامه گفت: آقای شیر می‌گفت جلسه قرآن در منزل ما ساعت 10 شب تمام می‌شد اما گاهی اوقات ساعت 12 یا یک بامداد که به کوچه می‌رفتم، می‌دیدم زنده‌یاد حسن دانش هنوز در کوچه است و قرآن‌آموزان او که کودکان و نوجوانان بودند دور او حلقه زده و سوالات خود را از استادشان می‌پرسند و زنده‌یاد حسن دانش هم با حوصله، جواب تمامی سوالات را می‌داد.
ابوالقاسمی اضافه کرد: آنچه که شب گذشته در جلسه زنده‌یاد حسن دانش، برایم خیلی جالب بود این بود که بچه‌های 10، 12 ساله که از قرآن‌آموزان جلسه حسن دانش بودند دیشب مثل باران اشک می‌ریختند و گویا پدرشان را از دست داده بودند. در واقع با رفتن حسن دانش تنها دختران او نیستند که یتیم شده‌اند بلکه تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان که در جلسه قرآن ایشان، قرآن را یاد می‌گرفتند یتیم شدند؛ چرا که همانند بچه‌هایی اشک می‌ریختند که انگار پدر خود را از دست داده‌اند.
* بخشی از سخنان ابوالقاسمی
در مجلس یادبود مرحوم دانش
احمد ابوالقاسمی در مراسم یادبود حاج حسن دانش، قاری بین‌المللی قرآن در مکتب‌الغدیر یزد با گرامیداشت یاد و خاطره حاج حسن دانش، قاری برجسته استان یزد که در مسابقات بین‌المللی خوش درخشید و دیگر قاریان قربانی فاجعه منا اظهار داشت: درگذشت این قاریان، ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام بود.
وی خاطرنشان کرد: هیچ چیز نمی‌تواند این خسارت و ضایعه بزرگ را جبران کند زیرا سال‌ها طول می‌کشد که خانواده و جامعه‌ای بتواند یک قاری مانند حاج حسن دانش تربیت کند.
این قاری برجسته بین‌المللی عنوان کرد: قاریان قرآن در واقع برای مسیر شیعه و ادامه مسیر علوی انتخاب شدند زیرا شیعه بودن و شیعه خوب ماندن، هزینه دارد.
وی با اشاره به اینکه کشته‌شدگان فاجعه منا داغی عظیم بر دل ملت ایران گذاشتند، افزود: داغ قاریان جوان قرآن که هر یک از آنها یک نخبه فرهنگی و قرآنی محسوب می‌شدند، داغی عظیم‌تر است که التیام نخواهد یافت و ذهن ما لحظه‌ای از این داغ فارغ نمی‌شود.
وی با بیان اینکه قاریانی همچون حسن دانش، هدف و مسیر انتخاب شده‌ای داشتند، بیان کرد: اثرگذاری حسن دانش در جامعه تازه داشت آغاز می‌شد و گرچه به ظاهر رسالت او ناتمام ماند اما به طور قطع، خون او اثرگذار است و راه او که راه قرآن، عترت و اهل بیت (ع) است، ادامه خواهد یافت.
ابوالقاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار خود با امام خامنه‌ای، قبل از سفر به استان یزد و شرکت در این مراسم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که سلام و تسلیت مرا به مردم یزد برسانید و من اکنون حامل پیام مقام معظم رهبری برای شما مردم داغدار و مؤمن یزد هستم.
* اعلان آماده برای دفن پیکر قاریان در حرم رضوی هستیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیشنهاد دادند تا قاریان قرآن از جمله حاج حسن دانش در حرم امام رضا (ع) دفن شوند، افزود: اگر خانواده حاج حسن این موضوع را بپذیرند، آماده دفن پیکر مطهر این قاری برجسته قرآن و دیگر قاریان در حرم رضوی هستیم.
در این مراسم جمع کثیری از مردم یزد، جامعه قرآنی استان یزد، خانواده حاج حسن دانش و مسئولان سپاه الغدیر استان حضور داشتند.
اجرای مداحی، قرائت قرآن،‌ پخش صوت تلاوت قرآن توسط حاج حسن دانش، قاری برجسته بین‌المللی،‌ عزاداری و سینه‌زنی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
حاج حسن دانش که امسال برای دومین بار در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن موفق به کسب رتبه اول شده بود،‌ پس از بازگشت از مسابقات با امام خامنه‌ای دیدار کرد.
در این دیدار مقرر شد وی به همراه قاریان دیگر از طریق کاروان بعثه ولی امر به مناسک حج اعزام شوند که در فاجعه منا پس از ۱۰ روز بی‌خبری، خبر درگذشت وی تأیید شد.
«حسن دانش» متولد 1365 در یزد و دارای 2 فرزند بود که امسال در مسابقات بین‌‌المللی قرآن کریم موفق به کسب رتبه نخست و همراه با کاروان نور به حج اعزام شد.
* خاطره دلنشین
مرحوم دانش
مرحوم حاج حسن دانش، در مورد آخرین دیدارش با امام خامنه‌ای چنین می‌گوید: دیدار اخیر با مقام معظم رهبری یکی از بهترین خاطرات افتخارآفرین زندگی‌ام است، وی درباره صحبت‌هایش با اما خامنه‌ای گفت: پس از پایان تلاوت که به دست‌بوسی ایشان رفتم، تشکر کردند و گفتند: «آیات خیلی خوبی بود، صدای بسیار خوبی داشتید؛ صوت و لحن و وقف و ابتدا هم خوب بود». این فرمایش آقا برایم بسیار دلنشین بود و خوشحالم که ایشان اینگونه به من توجه کردند.


نوشته شده در   سه شنبه 14 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode