ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 مهر 1394     |     کد : 94651

استقبال بی‌نظیر، از مهاجران الی‌الله

تا کنون سابقه نداشته است که در هیچ مراسم استقبالی، همزمان، نماینده ولی‌امر، رؤسای سه قوه و اعضای کابینه و مقامات بلندپایه لکشوری و کشوری حضور داشته باشند، اما دیروز، به احترام مهاجران الی الله که قربانی سوء مدیریت وهابیان حاکم بر حجاز شدند، همه آمدند و از این فرزندان جان‌باخته وطن استقبال کردند.

با حضور رئیس دفتر امام خامنه‌ای و رؤسای سه قوه صورت گرفت:
استقبال بی‌نظیر، از مهاجران الی‌الله

اعتدال: تا کنون سابقه نداشته است که در هیچ مراسم استقبالی، همزمان، نماینده ولی‌امر، رؤسای سه قوه و اعضای کابینه و مقامات بلندپایه لکشوری و کشوری حضور داشته باشند، اما دیروز، به احترام مهاجران الی الله که قربانی سوء مدیریت وهابیان حاکم بر حجاز شدند، همه آمدند و از این فرزندان جان‌باخته وطن استقبال کردند.
مراسم استقبال رسمی از پیکر ۱۰۴ نفر از حجاج جانباخته در فاجعه منا با حضور رئیس دفتر امام خامنه‌ای، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و دیگر مقامات کشوری و لشگری صبح دیروز در فرودگاه مهرآباد برگزارشد.
اولین کاروان از حجاج جانباخته ایران در حادثه منا صبح دیروز با استقبال رئیس دفتر امام خامنه‌ای، رؤسای سه قوه، اعضای کابینه دولت یازدهم، دادستان کل کشور، فرمانده بسیج، استاندار تهران، جمعی از اعضای شورای شهر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد تهران شد.
مراسم استقبال رسمی از پیکر ۱۰۴ نفر از حجاج جانباخته در فاجعه منا با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجه الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دیگر مقامات کشوری و لشگری صبح امروز در فرودگاه مهرآباد انجام شد.
همچنین اعضای کابینه یازدهم، حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور، محمد هاشمی، سردار نقدی فرمانده بسیج، سید حسین هاشمی استاندار تهران، جمعی از اعضای شورای شهر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این مراسم حضور داشتند.
* رئیس‌جمهور:  از خون عزیزانمان نمی‌گذریم
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از خون عزیزانمان که در فاجعه منا از بین رفته اند نمی گذریم، گفت: تاکنون با زبان ادب، احترام و دیپلماسی سخن گفته ایم و اگر لازم باشد از زبان اقتدار نیز استفاده می‌کنیم.
حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم استقبال رسمی از حجاج جان باخته ایران در حادثه منا گفت: اولین اقدام ما شناسایی اجساد مطهر بود و اقدامات دیگری باید در قبال این حادثه انجام شود.
* باید مشخص شود که
چه افرادی در این حادثه
مقصر بوده‌اند
وی افزود: باید مشخص شود که چه افرادی در این حادثه مقصر بوده اند و اگر ثابت شود که عده ای از مامورین تقصیر داشته اند ما از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت.
روحانی با بیان اینکه تاکنون زبان ما، زبان برادری، عواطف و ادب بود، گفت: در جاهایی که لازم بود از دیپلماسی استفاده شد و اگر لازم باشد ایران از زبان اقتدار نیز استفاده خواهد کرد.
وی فاجعه منا را آزمونی بزرگ برای دولت و ملت دانست و گفت این فاجعه آزمونی بزرگ نیز برای عربستان، سازمان های بین المللی و کشورهای اسلامی است.
روحانی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب گفت: همه کشورهای اسلامی باید بدانند که در این حادثه چه به وقوع پیوست که در سالهای آینده نیز این حادثه‌ها تکرار نشود.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای وزیر بهداشت، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این حادثه گفت: به خصوص از وزیر امور خارجه که تلاش‌های پیگیری در سازمان ملل داشته‌اند تشکر می کنم، همچنین از تلاشهای وزیر کشور و همچنین روسای قوه
قضائیه و مجلس شورای اسلامی
نیز سپاسگزارم.
رئیس جمهور تاکید کرد: به ویژه از تلاشهای رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی می کنم به خاطر درایت و بیانات مقتدرانه ایشان.
وی ادامه داد: در این حادثه، ما اتحاد، همبستگی و ایستادگی را در کشور شاهد بودیم. دولت همچنان پیگیر حادثه خواهد بود تا حقیقت آن روشن شود.
* مراسم گرامیداشت جان‌باختگان، از سوی
امام خامنه‌ای
همچنین عصر امروز، یکشنبه، مراسم گرامیداشت آن جان‌باختگان، از سوی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» از ساعت 15:30 تا 17:30 در حسینه امام خمینی‌(ره) و همزمان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) در شهر خون و قیام، قم و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
* پیکر حجاج جان‌باخته فعلا
برای انجام DNA
به شهرستان‌ها نمی‌رود
پیکرهای ۱۰۴ زائر جان‌باخته ایرانی پس از انتقال به کشور، برای تشخیص هویت از طریق آزمایش DNA به پزشکی قانونی منتقل شدند.
پرواز شهدای منا آن‌قدر با تأخیر انجام شد که صبح دیروز (شنبه) به تهران رسید. مسئولان حج و زیارت علت آن را زمان‌بر بودن تشریفات قانونی برای خروج از عربستان عنوان کردند، اما با وجود آن‌همه زمانی که صرف شد تا تشریفات طولانی انجام شود، اما در تهران پرده از اشتباه دیگر سعودی‌ها برداشته شد که نیروهای ویژه امدادی را مجبور کرد پیکرهایی که قبلا در عربستان شناسایی شده بودند، بار دیگر برای تعیین هویت به پزشکی قانونی بفرستند.
* سوء مدیریت عربستان باعث شده امور مربوط به جان‌باختگان باچالش همراه شود
برچسب مشخصاتی که روی تابوت‌ها (ظاهرا توسط سعودی‌ها در فرودگاه جده نصب شده بود) زده شده، با هویت زائران جان‌باخته و همچنین اسامی در اختیار گروه تحویل‌گیرنده در فرودگاه مهرآباد تطابق نداشت.
برای همین قرار شد پیکر آن ۱۰۴ زائر فعلا به شهرستان‌ها منتقل نشود و به پزشکی قانونی برود تا از طریق آزمایش DNA تشخیص هویت شوند. این اتفاق در حالی روی داده که همراهان آن جان‌باختگان که با پرواز بعدی از جده خود را به تهران رسانده‌اند قرار بود دیروز (شنبه) همراه با آن پیکرها به شهرهای خود منتقل شوند تا در مراسم ادای احترام و استقبالی که در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند.
سوء مدیریت عربستان بار دیگر در شرایطی که ایران یک هفته است به انتظار ورود پیکر شهدای منا نشسته، باعث شده اجرای امور مربوط به جان‌باختگان فاجعه تلخ منا با تاخیر و چالش همراه شود.
همچنین ایران در حال حاضر ۳۶۰ پیکر دیگر در عربستان دارد که معلوم نیست آن‌ها و به خصوص زائرانی که تشخیص هویت نشده‌اند، چگونه و با چه شرایطی به کشور منتقل خواهند شد.
*  مراسم تشییع، امروز
در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
مراسم تشعییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا امروز (یکشنبه) از ساعت ۹:۳۰ صبح در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در پی جان‌باختن جمعی کثیری از ضیوف‌الرّحمان و مؤمنانِ مهاجر الی‌الله در فاجعهٔ مصیبت‌بار منا، پس از اعلام رسمی هیئت دولت مبنی بر اعلام زمان مراسم تشییع پیکر جان‌‌باختگان، با صدور اطلاعیهٔ از ملت داغدار و عزادار و مردم شهیدپرور و سلحشور ایران اسلامی دعوت کرد تا امروز، یک شــــنبــه از ساعت 9:30 صبح از دانشگاه تهران، با حضور حماسی، پرشور و گسترده خود پیکرهای مطهر جان‌باختگان فاجعه منا را بر روی دستان خود، با آه و اشک و ماتم و قلوبی شکسته از این داغ گران و مملو از خشم آل سعود تا دیار حق و دیدار رب کریم تشییع کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 12 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode