ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 شهريور 1394     |     کد : 93679

مثل این بود که دارد قیامت می‌شود

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی حادثه دلخراش در مکه مکرمه و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از حجاج در موسم حج ابراهیمی را موجب تألم خاطر امت اسلامی دانست و بر آمادگی کشورمان برای مساعدت‌های درمانی تأکید کرد.

جزئیات حادثه مکه از زبان یکی از قاریان ایرانی
مثل این بود که دارد قیامت می‌شود

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی حادثه دلخراش در مکه مکرمه و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از حجاج در موسم حج ابراهیمی را موجب تألم خاطر امت اسلامی دانست و بر آمادگی کشورمان برای مساعدت‌های درمانی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّهَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ
جان باختن و جراحت تعدادی از حجاج بیت‌الله الحرام از جمله تعدادی از حجاج عزیز ایرانی در حادثه مکه مکرمه موجب تأسف و تألم اینجانب گردید.
در این ایام که مصادف با موسم حج ابراهیمی است و انظار و قلوب مسلمانان بیش از پیش معطوف به سرزمین وحی است؛ بی‌شک این حادثه دلخراش موجب تألم خاطر امت اسلامی گردیده است.
اینجانب ضمن همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیدگان، طلب مغفرت برای جان باختگان، آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدتهای درمانی، برای عموم حجاج از جمله حجاج عزیز کشورمان حج مقبول و سعی مشکور توأم با امنیت و صحت مسألت دارم.
حسن روحانی / رییس جمهوری اسلامی ایران

ابراهیم فلاح تبسم‌چهره، قاری قرآن و از اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع، گفت: شدت طوفان در آن لحظه به حدی بود که ظرف چند دقیقه هوا به طور کامل به هم ریخت و همزمان با طوفان، رعد و برق‌های شدیدی هم بود و توصیف آن شرایط به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و در آن لحظات بدترین صحنه‌ها را دیدیم، مثل این بود که دارد قیامت می‌شود و جو و فضای آن لحظات به هیچ عنوان قابل توصیف نیست.
یکی از قاریان عضو کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع از جزئیات حادثه مسجدالحرام گفت.
ابراهیم فلاح تبسم‌چهره، قاری قرآن و از اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع، درباره واقعه روز جمعه مسجد الحرام، به ایکنا گفت: بنده به همراه آقایان تقانی و ایزدپناهی از دیگر اعضای کاروان قرآنی در زمان وقوع حادثه در مسجدالحرام حضور داشتیم و حدود 20 ثانیه با حادثه فاصله داشتیم.
وی افزود: طی این روزهائی که در مکه بودیم هر روز موقع اذان مغرب و عشا، هوا وضعیت بارندگی داشت و روز جمعه نیز همینطور شد و به یکباره دیدیم که وضعیت هوا به هم ریخت و همزمان با بارندگی، در عرض چند ثانیه طوفان شدیدی آمد که در همان لحظه ما سعی کردیم هر چه زودتر خود را به داخل مسجدالحرام برسانیم.
* مثل این بود که دارد قیامت می‌شود
تبسم‌چهره، در ادامه گفت: شدت طوفان در آن لحظه به حدی بود که ظرف چند دقیقه هوا به طور کامل به هم ریخت و همه حجاج در عرض چند ثانیه به داخل مسجدالحرام رفتند؛ مثل این بود که دارد قیامت می‌شود و جو و فضای آن لحظات به هیچ عنوان قابل توصیف نیست.
وی ادامه داد: همزمان با طوفان، رعد و برق‌های شدیدی هم بود و توصیف آن شرایط به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و در آن لحظات بدترین صحنه‌ها را دیدیم.
وضعیت در مسجدالحرام به حدی وحشتناک بود که همه زیر سقف‌‌های مسجد الحرام پناه آوردند و همزمان لوله‌های آب هم ترکید و آب با شدت زیادی داخل مسجدالحرام آمد و شرایط فجیع و وحشتناکی بود.
عضو کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع عنوان کرد: در آن لحظه احساس می‌کردی هیچ جای امنی در آن منطقه وجود ندارد و از زمانی که طوفان شروع شد تا زمان حادثه پنج دقیقه بیشتر طول نکشید و در یک لحظه دیدیم که بالابری که آنجا بود یک سیمی داشت که این سیم در اثر رعد و برق قطع شد و داخل مسجدالحرام بر روی مردمی که در حال اقامه نماز بودند، افتاد.
* حجاجی را دیدیم که دست و پایشان در آن لحظه قطع شد
وی با بیان اینکه تمامی این صحنه‌ها را با چشم دیدیم، گفت: در آن شرایط وحشتناک که ما هم فاصله بسیار نزدیکی با محل حادثه داشتیم کسانی که زخمی شده بودند دیدیم و حجاجی را دیدیم که دست و پایشان در آن لحظه قطع شد و بر روی زمین افتاده بود.
تبسم‌چهره عنوان کرد: بعد از این اتفاق هر کس به یک طرفی فرار می‌کرد و هر یک از حجاج به دنبال خانواده و نزدیکان خود بودند؛ جمع کردن اجساد هم در آن شرایط بارندگی و فضای وحشتناک ایجاد شده، سخت بود.
وی در پایان گفت: امروز (روز شنبه) به مسجدالحرام رفتیم و دیدیم که در حال تعمیر هستند و وضعیت آرامی در مسجدالحرام بود و طبقه دوم و سوم مسجدالحرام را نیز امروزبسته‌اند و دیگر به راحتی نمی‌توان طواف کرد.

 





نوشته شده در   شنبه 21 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode