ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 شهريور 1394     |     کد : 92940

از مردی که «هم مصداق آیه نفر است و هم آیات جهاد» تجلیل شد

با حضور دختر امام خمینی(ره)، دکتر زهرا مصطفوی، در مراسم بزرگداشت سه فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم یعقوب زکزاکی...

با حضور دختر امام خمینی(ره)، دکتر زهرا مصطفوی، در مراسم بزرگداشت سه فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم یعقوب زکزاکی
از مردی که «هم مصداق آیه نفر است و هم آیات جهاد» تجلیل شد

اعتدال: دکتر زهرا مصطفوی، فرزند امام خمینی(ره) و دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین در مراسم بزرگداشت سه فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه که با عنوان «سه شهید ثاقب» برگزارشد، گفت: در این جلسه که به پاس خدمات ایشان به جامعه بزرگ شیعه (بلکه حتی اهل سنت) نیجریه برپا شده است، باید عرض کنم که جناب زاکزاکی هم مصداق روشن برای آیه نَفر است که پس از تحصیل، برای انذار قوم خود، به کشور خویش بازگشته و هزاران تن را به اسلام و تشیع دعوت کرده و در این کار موفق هم بوده است و هم مصداق آیات جهاد است که بهترین وعده‌ها را به مجاهدان در راه خدا که از جان و مال خود می‌گذرند داده است. ایشان که علاوه بر این، سه فرزند برومند خویش را نیز در راه اسلام و دفاع از مظلومین، تقدیم خداوند منان کرده‌اند.
رهبر شیعیان نیجریه و پدر سه شهید: «بوکوحرام تلاش کرد عده‌ای را دستگیر کند و به مکانی برای شکنجه ببرد. سه پسر من هم جزو دستگیر شدگان بودند. علی تیر خورد و احمد و حمید آنقدر شکنجه شدند که بعد از شهادت نتوانستم آن‌ها را تشخیص دهم.»
مراسم بزرگداشت سه فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه با عنوان «سه شهید ثاقب» و به همت دبیرخانه اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین، با همکاری خبرگزاری قدس (قدسنا) و در سالن اجتماعات شیخ مصطفی رهنمای جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزارشد.
در این مراسم که با عنوان «سه شهید ثاقب» و به همت دبیرخانه اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین، با همکاری خبرگزاری قدس (قدسنا) و در سال اجتماعات شیخ مصطفی رهنمای جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزارشد، حجت الاسلام ابراهیم الزکزاکی، دکتر زهرا مصطفوی فرزند حضرت امام خمینی (ره) و دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، حسین شیخ الاسلام، دبیر کل دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران، دکتر مجتبی رحماندوست رئیس فراکسیون فلسطین و مقاومت مجلس و دکتر ناصر سودانی سخنگوی این فراکسیون حضور داشتند.
* پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ شیعه‌ای در نیجریه نبود
حجت الاسلام و المسلمین زکزاکی در مراسم گرامیداشت سه فرزند شهیدش با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ شیعه‌ای در نیجریه نبود، اظهار داشت:بعد از انقلاب اسلامی و طی سال‌ها، جمعیت شیعیان امروز به میلیون‌ها نفر رسیده است. پیروان اهل بیت(ع) در نیجریه با شیعیان در دیگر کشورهای اسلامی متفاوت هستند چرا که از قبل سابقه‌ای نداشته‌اند.
* پخش مستندی از تظاهرات سال گذشته‌ی روز قدس در نیجریه
در ادامه مراسم مستندی از تظاهرات سال گذشته‌ی روز قدس و شهادت سه فرزند شیخ زکزاکی در پی حمله نیروهای بوکوحرام پخش شد.
* هر ساله تظاهرات روز قدس در نیجریه برگزار می‌شود
شیخ زاکزاکی در این مستند به برپائی هر ساله تظاهرات روز قدس در نیجریه در پی فرمان امام(ره) پرداخت و گفت: زمانی که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید ما مراسم روز قدس را در نیجریه برگزار کردیم. هر سال با وجود حمله‌هائی که از سوی مخالفان می‌شد این مراسم برگزار شد.
* سال گذشته روز قدس ۳۴ نفر شهید و ۱۸۰ نفر زخمی شدند
وی به حادثه سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته زمانی که مراسم رو به پایان بود ناگهان حمله شروع شد. نیروهای بوکوحرام به مردم که اغلب زنان و کودکان بودند تیراندازی کردند و بسیاری در این حادثه کشته شدند. در این حمله ۳۴ نفر کشته و ۱۸۰ نفر زخمی شدند.
* سخنان شیخ زکزاکی:
* احمد و حمید آنقدر شکنجه شدند که نتوانستم آنها را تشخیص دهم
رهبر شیعیان نیجریه در خصوص شهادت سه فرزند خود افزود: بوکوحرام تلاش کرد عده‌ای را دستگیر کند و به مکانی برای شکنجه ببرد. سه پسر من هم جزو دستگیرشدگان بودند. علی تیر خورد و احمد و حمید آنقدر شکنجه شدند که بعد از شهادت نتوانستم آن‌ها را تشخیص دهم. علی آنقدر پایش آسیب دیده بود که بیهوش شد و به بیمارستان بردند و کسی که می‌خواست به علی کمک کند نیز مورد اصابت گلوله‌های نیروهای بوکوحرام قرار گرفت.
* بیشتر شهدای روزقدس از جمله فرزندان من دانشجو بودند
وی اظهار داشت: بیشتر کشته شده‌ها از جمله فرزندان من دانشجو بودند. این اتفاق شبیه آنچه در فلسطین رخ می‌دهد بود. این اتفاق توسط اسرائیل و مزدوران آن‌ها رخ داد حتی گلوله‌های شلیک شده نیز اسرائیلی بود.
* سخنان دکتر زهرا مصطفوی، فرزند امام خمینی(ره)
* به همکاری با زکزاکی مباهات می‌کنم
دکتر زهرا مصطفوی، فرزند امام خمینی(ره) و دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین در این مراسم بزرگداشت با بیان اینکه مکتب شیعه در طول تاریخ دارای شخصیتهائی بوده است که علم و عمل را با هم پیوند زده‌اند و هم در عرصه پرورش و هدایت مردم کوشش کرده‌اند و هم در عرصه مبارزه با انحراف و ظلم جهاد کرده‌اند، افزود: حجت الاسلام و المسلمین زکزاکی که من چندین سال است از نزدیک ایشان را می‌شناسم و به همکاری با ایشان مباهات می‌کنم، از این دست روحانیون است.
* شیخ زکزاکی هم مصداق آیه نفر است و هم آیات جهاد
وی ادامه داد: در این جلسه که به پاس خدمات ایشان به جامعه بزرگ شیعه (بلکه حتی اهل سنت) نیجریه برپا شده است، باید عرض کنم که جناب زاکزاکی هم مصداق روشن برای آیه نَفر است که پس از تحصیل، برای انذار قوم خود، به کشور خویش بازگشته و هزاران تن را به اسلام و تشیع دعوت کرده و در این کار موفق هم بوده است و هم مصداق آیات جهاد است که بهترین وعده‌ها را به مجاهدان در راه خدا که از جان و مال خود می‌گذرند داده است. ایشان که علاوه بر این، سه فرزند برومند خویش را نیز در راه اسلام و دفاع از مظلومین، تقدیم خداوند منان کرده‌اند.
* سرنوشت شیعیان و مردم نیجریه برای ما اهمیت دارد
رئیس و دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: مردم و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری مقام معظم رهبری همواره مدافع ملت‌های مستضعف جهان بوده و هستند و همیشه از حرکت‌های ظلم ستیزانه و آزادی بخش در سراسر جهان حمایت کرده‌اند به همین جهت برای ما سرنوشت شیعیان و مردم نیجریه در این برهه از زمان بسیار اهمیت دارد.
* کشتارهائی که در نیجریه صورت می‌گیرد زجرآور و غیر قابل تحمل است
دکتر مصطفوی، در ادامه با اشاره به اینکه کشتارهائی که در سرزمین شما صورت می‌گیرد مخصوصاً جنایاتی که نسبت به زنان و کودکان انجام می‌شود، در دید هر انسانی با فطرت پاک، زجرآور و غیر قابل تحمل است تأکید کرد: بر اساس فرهنگ حضرت امام ما افتخار می‌کنیم که دشمنان ما انسان‌های جنایت کاری هستند و هرکسی می‌تواند حقانیت ما را به راحتی دریابد و از روی رفتارهای ناپسند آنان قضاوت کند.
* یادآوری سخنان امام راحل(ره) در مورد روحانیت متعهد شیعه
فرزند امام خمینی(ره) در ادامه به سخنان امام راحل در مورد روحانیت متعهد شیعه اشاره کرد و گفت: امام می‌فرمودند که آنان در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت‌ها و تلخی‌هائی متحمل شده‌اند و همراه با تحمل اسارت‌ها و تبعید‌ها زندان‌ها و اذیت و آزارها و زخم زبان‌ها شهدای گرانقدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم نموده‌اند.
* مبارزه با دشمن، هیچوقت به سختی مبارزه با انحراف و دروغ نیست
وی ادامه داد: باید توجه کنیم که مبارزه با دشمن آب و خاک، که فقط به دنبال سلطه‌گری و کشور گشائی است و همه مردم می‌دانند که متجاوز است و باید با آن مقابله کرد و دیگران نیز می‌دانند که در حال ظلم و کشورگشائی است، هیچوقت به سختی مبارزه با انحراف و دروغ (آنهم در آمیخته به جنایت) نیست.
* در دوران کنونی، جنایات عظیم به نام اسلام و با شعار اسلام
رخ می‌دهد
دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین افزود: در دوران کنونی، دشمنی با اسلام و مسلمانان از این قبیل شده است. جنایات عظیم به نام اسلام و با شعار اسلام رخ می‌دهد. گروه‌هائی وحشیانه به مسلمانان و حتی غیر مسلمانان حمله می‌کنند و خود را وابسته به اسلام معرفی می‌کنند و هم مسلمانان را می‌کشند و هم چهره ای وحشیانه از اسلام را به دنیا معرفی می‌کنند.
دکتر مصطفوی در ادامه تصریح کرد: در برابر آنها هم باید روشنگری کرد و هم باید مبارزه مسلحانه. هم باید به مسلمانان گفت که تبلیغات داعش و بوکوحرام و گروه‌های تکفیری، دروغ است و اسلام چنان نیست و هم باید به غیر مسلمانان فهماند که اینها اسلام را منحرف کرده‌اند و چهره اسلام را به جنایت آلوده کرده‌اند و هم باید عملاً با آنها مبارزه کرد و اسلحه در دست گرفت و از مردم بیگناه و جان و مال آنها حفاظت کرد.
* تقویت علمائی همچون شیخ زاکزاکی از واجبات است
رئیس و دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، با بیان اینکه  جهان بدون عدالت یک جنگل بی رحم است که قانون زور بر آن حاکم است و در آن انسان بدون اخلاق چه معنوی و چه انسانی به همنوع خود رحم نمی کند افزود: بازگشت به جهان آراسته به اخلاق، یک ضرورت برای جامعه بشری است. از این رو جناب شیخ زاکزاکی تمام تلاش خود را برای ساختن جامعه‌ای اسلامی متخلق به اخلاق شیعی نموده‌اند تا پیروی از امامان و بزرگان دین کرده باشند. همچنان که در سال گذشته حرکت هوشیارانه مرجعیت در کشور عراق نشان داد، روحانیت معزز می‌توانند استوانه‌ای محکم برای توده‌های زیر پرچم ظلم باشند. تقویت علما همچون این بزرگواران از واجبات است.
فرزند امام در پایان گفت: در سال گذشته حرکت هوشیارانه مرجعیت در کشور عراق نشان داد روحانیت معزز می‌توانند استوانه‌ای محکم برای توده‌های زیر پرچم ظلم باشند و تقویت علمائی همچون حجت الاسلام زکزاکی از واجبات است.
* حجت الاسلام امرودی
و ناصر سودانی
در این مراسم حجت الاسلام امرودی، معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و ناصر سودانی نیز به ایراد سخن پرداختند.
گفت: امروز وارد دومین سالی شدیم که از شهادت سه فزند عزیز و حکیم حجت الاسلام زکزاکی می گذرد، آنها کسانی بودند که در زمان حیاتشان از همراهان و یاوران پدرشان در حوزه مقاومت به شمار می رفتند. فراموش نمی کنیم حجت الاسلام زکزاکی هر سال فرمان امام خمینی(ره) در رابطه با برپا داشتن راهپیمایی و تظاهرات بزرگ روز قدس را به اجرا در می آوردند و دشمن در همین حال تصور می کرد اگر فشار بیاورد و شهیدی در این خانواده به وجود بیاورد، می تواند مقابل این مقاومت بایستد، ولی آنها از این غافل بودند که شهادت باعث احیا و قدرت گرفتن مقاومت نه تنها در نیجریه بلکه در کل دنیا می شود.
امرودی در ادامه افزود: ضمن اینکه باید گفت شهید به تعبیر قرآن کریم زنده  است چرا که آیه شریفه «وَ لَا تَقُولُواْ لِمَن یُقْتَلُ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتُ بَلْ أَحْیَاءٌ وَ لَکِن لَّا تَشْعُرُون» می فرماید که نه تنها شهید زنده است، بلکه باعث زنده ماندن مقاومت نیز می شود و این را باید دانست  که هر قطره خونی که در این راه ریخته شود باعث احیای مقاومت خواهد شد و ما را یک قدم دیگر به پیروزی نزدیک تر خواهد کرد.
معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تأکید کرد: نتیجه و نهایت این حرکت، محو استبداد، محو استکبار و محو صهیونیسم خواهد بود و ان شاالله این وعده را می دهیم که شاهد محو اسرائیل خواهیم بود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: امروز نیز چهره های زیادی که در حوزه فلسطین، حوزه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند در اینجا حضور دارند، ما نباید تصور کنیم که چراغ مقاومت تنها به واسطه حضور ما روشن است بلکه این شهدا هستند که چراغ مقاومت را روشن کرده اند و آن هرگز خاموش نخواهد شد.
حجت الاسلام امرودی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: امروز اگر مقاومت، فلسطین زنده است، اگر سید حسن نصرالله فریاد می زند و دنیا آن را می شنود، اگر شیخ ابراهیم زاکزاکی نه تنها به عنوان چهره ای برای مردم نیجریه بلکه برای مردم دنیا به عنوان یک الگوی مقاومت مطرح شده است، اینها تنها به برکت شهدا است و این شهدا هستند که باعث پیروزی خواهند شد.
وی گفت: همانند امام خمینی(ره) که در تقدیر از اقدامات حاج حسن حبیب از چهره های مدافع فلسطین فرمودند: اسلام از شما تشکر می کند، ما نیز به حجت الاسلام ابراهیم زکزاکی که امروز یکی از عناصر مقاومت در دنیا هستند می گوییم اسلام از شما تشکر می کند.
ناصر سودانی هم در این مراسم تصریح کرد: شهدای شما پیروان اسلام ناب محمدی(ص) بودند، اسلامی که در آن حکمت، عزت، رأفت و رحمت، عدالت و آزادگی و انسانیت و شهادت در راه حق موج می زند؛ برعکس کسانی که پیرو اسلام امریکائی و وهابی هستند و مظهر خشونت و بیرحمی و سرسپردگی و بی منطقی‌اند.
سودانی افزود: من به نیابت از ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شما شیخ عزیز می گویم که فرزندان شما جلوه واقعی نور و سرور، بزرگی و سرآمدی، شرافت و کرامت و نشان دهنده مسیر صحیح حق و الهی بودند و از خداوند باری تعالی می خواهم که آنها را برای شما ذخیره ای در آخرت قرار دهد.
وی تأکید کرد: شهدا زنده اند و در سفره الهی مهمان باری تعالی هستند و امیدواریم همواره در مسیر آنها که راه شجاعت، عزت، انسانیت و بزرگی و جوانمردی بوده گام برداریم.
سودانی خطاب به زکزاکی گفت: ای شیخ عزیز من بر دستان شما بوسه می زنم چون در خانه و با تربیت خودتان فرزندان شهیدی را تقدیم راه حق کردید و بر روح همه شهدای عزیز اسلام درود و سلام می فرستم.
 


نوشته شده در   چهارشنبه 4 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode