ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1394     |     کد : 92606

گردهمایی موافقان توافق هسته‌ای در ۱۰۰ شهر بزرگ جهان

صدها هزار نفر از طرفداران توافق هسته ای ، عصر شنبه در شهرهای مختلف جهان از جمله واشنگتن، نیویورک، برلین، پاریس و لندن تظاهرات کردند و از گروه های جنگ طلب آمریکا و صهیونیست ها خواستند که به تحرکات خود برای شکست این مذاکرات پایان دهند.

صدها هزار نفر از طرفداران توافق هسته ای ، عصر شنبه در شهرهای مختلف جهان از جمله واشنگتن، نیویورک، برلین، پاریس و لندن تظاهرات کردند و از گروه های جنگ طلب آمریکا و صهیونیست ها خواستند که به تحرکات خود برای شکست این مذاکرات پایان دهند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از اقصی نقاط جهان، طرفداران صلح و حمایت کنندگان از توافقنامه ایران، در مراسمی با عنوان «روز جهانی صلح برای ایران» حمایت خود را از صلح، دیپلماسی و توافقنامه هسته ای با ایران در شهرهای بزرگ آمریکا اعلام داشتند.

مراسم خودجوش «روز جهانی صلح برای ایران» که در حمایت از توافق هسته ای ایران در بیش از یکصد شهر بزرگ جهان برگزار شد در شهرهای بزرگ آمریکا نیز بسیار پررنگ تر بود.

این مراسم که با ایده برخی از فعالان اجتماعی و طرفداران صلح و توافقنامه تاریخی ایران شروع شد با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و تارنمای این جنبش، روز به روز گسترش یافت و شهرهای بیشتری از اقصی نقاط جهان اعلام آمادگی خود را برای برگزاری این مراسم اعلام داشتند.

در آمریکا، حضور شرکت کنندگان در این جنبش در شهرهای نیویورک، واشنگتن و بوستون چشمگیر بود.برگزارکنندگان این جنبش چندی است که از طرفداران خود خواسته اند با دانلود طرح کبوتران صلح از تارنمای این جنبش و نصب آن در اماکن عمومی، حمایت خود را اعلام و توجه افکار عمومی را نسبت به این جنبش صلح طلبانه جلب کنند.در نیویورک کشیش «آل شارپتون» از رهبران جنبش حقوق مدنی آمریکا از همه کلیساهای سیاهپوستان در سراسر آمریکا خواست که روز یکشنبه در مراسم مذهبی خود از توافق اتمی با ایران پشتیبانی کنند.

بنا به گزارش ها، این اقدام شارپتون گامی در تقویت موضع «باراک اوباما» در قبال توافق اتمی با ایران محسوب می شود.

همچنین در تعداد دیگری از شهرهای جهان از جمله در تورنتو، لندن و پاریس گروه هایی از ایرانیان و غیر ایرانیان هوادار توافق اتمی راهپیمایی هایی برگزار کردند .شرکت کنندگان در مراسمی که تحت نام ‘روز جهانی صلح برای ایران’ در برلین برگزار شد، ضمن حمایت از توافقنامه هسته ای ایران، اعلام کردند، این توافقنامه باعث ترویج صلح جهانی می شود.

شماری از ایرانیان و غیر ایرانیان ساکن انگلیس هم در حرکتی خودجوش در حمایت از توافق هسته ای ایران، در میدان «ترافالگار» در قلب لندن تجمع کردند.این حرکت ایرانیان مقیم انگلیس در حمایت از توافق هسته ای ایران، از سوی عده ای داوطلب و از طریق شبکه های اجتماعی سازمان دهی شده بود.

از دیگر نقاط جهان نیز خبر رسید که گردهمایی های مشابهی از سوی دهها هزار تن از طرفداران صلح، گفتگو و توافق هسته ای برگزار شده و پیش بینی می شود گردهمایی های دیگری نیز در روز های آینده تدارک دیده شود.

ایران برای تمامی سناریوهای هسته ای آمادگی کامل دارد

دراین حال معاون وزیر امور خارجه در مورد نظرات نمایندگان کنگره آمریکا پیرامون توافق هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای تمامی سناریوها حفظ کرده و در صورت بروز رویداد خاص نسبت به آن تصمیم گیری خواهد کرد.

«عباس عراقچی» در گفتگو با ایرنا پیرامون اظهارات سناتورهای آمریکا مبنی بر اینکه در صورت رد توافق هسته ای از طرف سنا ایرانی ها در پای میز مذاکره حاضر نخواهند شد؟ اظهار داشت: در مورد رویدادهای آینده به دلیل قابل پیش بینی نبودن اظهار نظر نمی کنیم چرا که تصمیم گیری ها منوط به سپری شدن روند در مجالس کشورها ست.

وی در حاشیه اردوی ملی پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه در اردوگاه شهید باهنر تهران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تمامی سناریوها آمادگی کامل دارد.عراقچی در مورد ارائه لایحه برجام به مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه این لایحه باید از سوی دولت انجام شود و وزارت امورخارجه در این رابطه مسئولیتی ندارد.


نوشته شده در   دوشنبه 26 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode