ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394     |     کد : 92529

از فردا، خورشید بر 79 کشور سایه‌افکن می‌شود

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت با اشاره به آغاز جشن‌های دهه کرامت از فردا، یک شنبه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) گفت: برنامه زیر سایه خورشید در ۲۰۰ شهر ایران و ۴۵ شهر خارجی برگزار می‌شود.

با آغاز دهه مبارکه کرامت،
از فردا، خورشید بر 79 کشور سایه‌افکن می‌شود

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت با اشاره به آغاز جشن‌های دهه کرامت از فردا، یک شنبه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) گفت: برنامه زیر سایه خورشید در ۲۰۰ شهر ایران و ۴۵ شهر خارجی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت در آستانه آغاز دهه کرامت سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز 23 مرداد ماه تهران بود.
وی سخنان خود را با بیان جایگاه نماز جمعه در قرآن و روایت‌ها آغاز کرد و گفت: نماز جمعه از نگاه قرآن ذکرالله و هم وزن حج است، نمازی است که کوچک شمردن آن نشانه نفاق است و پیامبر اعظم (ص) در خصوص آن فرمودند: هر قدمی که مؤمن به سوی نماز جمعه بر می‌دارد خداوند هراس را در قیامت از او کم می‌کند.
* 3 هجرت‌ تاریخ‌ساز در اسلام
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به فرا رسیدن جشن‌های دهه کرامت، عنوان کرد: یکی از موضوع‌هائی که در تاریخ اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است هجرت در راه خداست و این هجرت‌ها موجب پیشرفت اسلام شده است؛ اما سه هجرت در تاریخ اسلام از جایگاه مهم‌تری برخوردار است.
وی ادامه داد: هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو، هجرت‌های تاریخ‌ساز اسلام است که هجرت امام رضا(ع) به ایران موجب آماده سازی مردم ایران برای حمایت از امامزادگانی شد که پس از ورود امام رضا به ایران آمده و در هر نقطه که قرار گرفتند موجب خیر و برکت و هدایت مردم شدند که یکی از این هجرت‌ها هجرت حضرت معصومه(س) به قم بوده است.
رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت به هجرت حضرت شاهچراغ از مدینه به ایران و استقرار در شیراز که منشأ برکات فراوانی بوده است نیز اشاره و عنوان کرد: اگرچه قبل از ورود امام رضا(ع) به ایران نیز هجرت‌هائی صورت گرفته بود اما بعد از ورود امام رضا(ع) به ایران زمینه حضور امامزادگان فراوانی به ایران فراهم شد.
وی از آغاز دهه کرامت از روز یک شنبه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: جشن‌های دهه کرامت از همین روز با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم آغاز می‌شود؛ روز گذشته نیز مردم خوزستان در منطقه شلمچه در نقطه ای که به صورت نمادین برای ورود امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است حضور داشته و مراسم دعای کمیل برگزار کردند.
* برگزاری روز بزرگداشت امامزادگان در 350 امامزاده محوری
ارباب سلیمانی در ادامه تشریح برنامه‌های دهه کرامت گفت: روز پنجم ذی القعده روز بزرگداشت امامزادگان است و در 350 امامزاده محوری کشور برگزاری مراسم بزرگداشت امامزادگان را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: روز ششم ذی القعده نیز شاهد بزرگداشت حضرت شاهچراغ در شیراز هستیم که برنامه‌های متعدد و اختتامیه جشنواره حضرت شاهچراغ در هفت رشته در این روز برگزار می‌شود؛ در پایان دهه کرامت نیز شاهد جشن‌های آستان قدس رضوی خواهیم بود.
رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت یکی از کارهای بسیار خوب برگزار شده در دهه کرامت را جشن‌های زیر سایه خورشید عنوان کرد و گفت: در این برنامه خادمان امام رضا(ع) به 200 شهر ایران و 45 شهر در سایر کشورها می‌روند. وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا از سال 82 شروع شده و امروز به شبکه کشوری تشکیل شده و با تشکیل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ابعاد داخلی و خارجی پیدا کرده است که از نظر موضوعی در 85 شاخه در 200 نقطه جهان (79 کشور) در حال برگزاری است؛ 35 هزار مسجد و بقاع متبرکه در ایران نیز میزبان این جشن‌ها هستند.
ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه روز ششم ذی القعده روز جهانی مسجد نیز هست، گفت: در این روز یک یهودی به مسجد الاقصی حمله کرد؛ این حمله مورد انتقاد کشورهای اسلامی قرار گرفت و این روز به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد که به همین مناسبت در برنامه ریزی دهه کرامت برنامه‌های بسیاری با محور مسجد برگزار می‌شود.
* قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط همه شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی
وی همچنین از مشارکت بازاریان و اصناف در برپائی مراسم جشن‌های رضوی و کمک به نیازمندان و زندانیان؛ اعزام مبلغان، حضور 40 هزارهیئت‌ مذهبی، قرائت همزمان صلوات خاصه امام رضا(ع) در شب میلاد از طریق رسانه ملی و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی خبر داد و اعلام کرد: 40 هزار پایگاه بسیج، 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، هزار و 500 ستاد محلی در برپائی جشن‌های رضوی مشارکت دارند.
رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت از توجه به مناطق روستائی و مرزی در دهه کرامت سخن گفت و عنوان کرد: با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شاهد توسعه جشن‌های دهه کرامت در سایر کشورها هستیم.
* حضور علاقه مندان به اهل بیت(ع) از 130 کشور در ایران
وی اعلام کرد: همزمان با دهه کرامت 700 نفر از علاقه مندان به اهل بیت(ع) از پنج قاره (130 کشور) به ایران سفر می‌کنند و با سخنرانی رئیس جمهور برنامه‌های این افراد آغاز می‌شود که در راستای ترویج فرهنگ رضوی است.
ارباب سلیمانی دهه کرامت را دهه تجدید پیمان با ولایت و رهبری عنوان کرد و گفت: در قرآن می‌بینیم که انبیای الهی یک به یک اعلام می‌کنند ما از شما (مردم) اجر رسالت نمی‌خواهیم اما تنها پیامبری که وظیفه دارد در خصوص مزد رسالت صحبت کند پیامبر اسلام(ص) است که وظیفه دارد دوستی اهل بیت(ع) را از مردم بخواهد. وی در پایان گفت: همه به قدر توان باید دین خود را به اهل بیت(ع) ادا کنیم. معرفت نسبت به اهل بیت(ع) مقدمه محبت به اهل بیت(ع) است و محبتی که در نتیجه معرفت باشد نتیجه آن تبعیت از اهل بیت خواهدبود.


نوشته شده در   جمعه 23 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode