ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 مرداد 1394     |     کد : 91762

بیانیه شخصیت‌های ۲۲ کشور اروپایی در حمایت از توافق وین

۷۳ نفر از شخصیت های سیاسی و نظامی ۲۲ کشور اروپایی با انتشار بیانیه مشترکی، خواستار حمایت همه کشورهای اروپایی و جامعه بین الملل از توافق هسته ای در وین، شدند.


۷۳ نفر از شخصیت های سیاسی و نظامی ۲۲ کشور اروپایی با انتشار بیانیه مشترکی، خواستار حمایت همه کشورهای اروپایی و جامعه بین الملل از توافق هسته ای در وین، شدند.

به گزارش ایرنا، شخصیت های یادشده با امضای این بیانیه که متن آن در تارنمای اینترنتی ‘شبکه رهبران اروپا ‘ منتشر شده است، همچنین خواستار انجام اقدامات لازم از طرف کنگره آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا و نیز جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، شده اند.

امضاکنندگان این بیانیه افزودند: ما بر این باور هستیم که این توافق، چارچوبی استوار را برای پایان بخشیدن به بحران مربوط به برنامه هسته ای ایران و زمینه پیوستن دوباره این کشور به جامعه بین‌المللی فراهم می کند و همزمان، تصویب این سند، نخستین گام در فرایندی است که باید سطح امنیت همه کشورهای منطقه خاورمیانه، اروپا و فراتر از آن، را افزایش دهد.

این بیانیه می افزاید: این توافق دربرگیرنده یک مکانیسم قوی برای نظارت بر توسعه برنامه هسته ای ایران و تائید ماهیت صلح آمیز آن توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی است که هم مساله نظارت بر تاسیسات اعلام شده ایران و امکان فعالیت هسته ای مخفیانه آن با استفاده از امکانات مخفی را مورد تأکید قرار می دهد.

امضا کنندگان این بیانیه تصریح کردند: این توافق نشان می دهد که بحران ناشی از عدم التزام یک کشور به تعهدات منع گسترش سلاح های هسته ای می توان از طریق مذاکره و نه از راه زور، حل وفصل کرد. این توافق اگر صادقانه اجرا شود، استدلالی قوی در برابر کسانی خواهد بود که ادعا می کنند تنها در اختیار داشتن سلاح های هسته ای می‌تواند امنیت واقعی هر کشوری را تضمین کند .

آنان تصریح کردند : از کشورهای اتحادیه اروپا می خواهیم رژیم تحریم ها را آن طور که در طرح اقدام جامع مشترک مشخص شده است در داخل کشورهایشان و در سطح سازمان ملل کاهش دهند. اگر می خواهیم این توافق واقعا اثری متحول کننده داشته باشد ، اتحادیه اروپا باید با رویکرد سیاسی و اقتصادی به خوبی برنامه ریزی شده به سمت ایران حرکت کند.

شاخص ترین امضاکنندگان این بیانیه ‘دِس براون’ ( رئیس شبکه رهبری اروپا ، نایب رئیس ابتکار تهدید هسته ای، وزیر دفاع سابق انگلیس)، ‘جرج رابرتسون’ (دبیر کل سابق ناتو و وزیر دفاع سابق انگلیس) ، ‘ مالکم ریفکیند’ (وزیر امور خارجه سابق انگلیس )، ‘میشل روکار’ (نخست وزیر سابق فرانسه)، ‘ایگور یوگِنز′ (رییس هیات مدیره موسسه توسعه معاصر، روسیه)، ‘ویاچسلاو تروبنیکوف’ (مدیر سابق اطلاعات خارجی روسیه)،’ ولفگانگ ایشینگِر’ (رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ)، ‘ولکر روهه’ (وزیر دفاع سابق آلمان) ، ‘یاپ دو هوپ شفر’ (دبیر کل سابق ناتو) و ‘رولف ایکیوس′ ( مدیر سابق کمیسیون ویژه سازمان ملل در امور عراق ) هستند .

موگرینی: ایران به دنبال همکاری با جامعه جهانی است

درهمین حال رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: توافق وین به خوبی نشان می دهد که سران ایران به دنبال گشایش صفحه جدیدی در همکاری با جامعه بین الملل هستند .

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه فرانس-۲، فدریکا موگرینی، یکی از بزرگترین دستاوردهای توافق هسته ای با ایران را کمک به منع گسترش تسلیحات هسته ای بیان کرد و افزود: بارها گفته ام و یک بار دیگر به جهان عرب می گویم که این توافق به تامین امنیت منطقه و در نتیجه تامین امنیت اروپا کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: مطمئنم حصول پیشرفت در اجرای توافق هسته ای به اعتمادسازی کمک خواهد کرد.دستیابی به توافق هسته ای با ایران به خوبی نشان داد که اقدامات دیپلماتیک به نتیجه می انجامد و می تواند بحرانی را که ده ها سال به طول انجامیده است حل و فصل کند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت که مخالفت کنگره با توافق هسته ای ایران برای وی، شرم آور خواهد بود و به اعتبار واشنگتن در صحنه بین المللی ضربه وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، وی خطاب به حاضران بلندپایه در شورای روابط خارجی در شهر نیویورک گفت: به نظر شما درصورت مخالفت کنگره با این توافق ؛ آیا رهبری ایران دوباره نمایندگان خود را به سر میز مذاکره خواهد فرستاد؟

کری افزود: درصورت مخالفت کنگره با این توافق، به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا شرمسار خواهم بود که از دیگران بخواهم با ما مذاکره کنند. وی هشدار داد: در صورت رد توافق هسته ای ایران از سوی کنگره، رژیم صهیونیستی منزوی تر خواهد شد و جامعه بین المللی تل آویو را سرزنش خواهد کرد .

کری با تاکید بر این که آمریکا بدون این توافق ‘هیچ گزینه دیگری نخواهد داشت’ گفت: ‘اگر ایالات متحده به طور یکجانبه از ترتیبی (جمع بندی مذاکرات هسته ای با ایران) که به تازگی به آن دست یافته ایم، کنار برود؛ به همان جایی برمی گردیم که قبلا بودیم و مستقیم به سوی درگیری خواهیم رفت. من می ترسم اگر کنگره توافق را رد کند دوستان ما در اسرائیل بیشتر منزوی شوند و جامعه بین المللی بیشتر آنها را سرزنش خواهد کرد.’

وزارت خارجه انگلیس هشدار سفر به ایران را لغو کرد

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای با تجدید نظر در هشدارهای مسافرتی قبلی اش در مورد ایران، بیشتر مناطق کشورمان را برای گردشگران انگلیسی امن و مطمئن اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه تصریح کرد: هشدارهای قبلی مسافرتی اکنون تنها به مناطقی هم مرز با افغانستان، پاکستان و عراق محدود شده است.

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس در ارتباط با این تجدیدنظر صورت گرفته، گفت: باور داریم که خطر برای شهروندان انگلیسی در ایران در دوران اخیر تغییر یافته است.

وی همچنین گفت که تغییر ارزیابی های مسافرتی انگلیس در مورد ایران به شکل انفرادی انجام شده اگرچه این تغییر هم راستا با بیشتر شرکای این کشور صورت گرفته است.وزیر خارجه انگلیس همچنین به بسته بودن سفارت این کشور در تهران اشاره کرد و افزود: شهروندان انگلیسی در صورت نیاز به کمک های ضروری مشورتی می توانند با سفارت سوئد یا هر سفارت عضو اتحادیه اروپا در تهران تماس بگیرند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده است: دیگر توصیه ای نسبت به تمام سفرها به جز سفرهای ضروری به دیگر مناطق ایران وجود ندارد. ما توصیه خود را به روز رسانی کرده ایم تا خطرات احتمالی که ممکن است اتباع انگلیسی مسافر به ایران دچار آن شوند، شفاف تر شوند.



نوشته شده در   يکشنبه 4 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode