ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 تير 1394     |     کد : 91258

جهان آزادي قدس را فرياد كرد

رئيس جمهوري: آينده بسيار روشن است و مسلمانان از جمله ملت فلسطين با وحدت، انسجام مقاومت، ايستادگي، جهاد و فداكاري به اهداف بلندشان خواهند رسيد...

رئيس جمهوري: آينده بسيار روشن است و مسلمانان از جمله ملت فلسطين با وحدت، انسجام مقاومت، ايستادگي، جهاد و فداكاري به اهداف بلندشان خواهند رسيد


سرويس سياسي – اجتماعي: مراسم راهپيمايي روز قدس ديروز با حضور انبوه روزه‌داران در شهرهاي مختلف کشور از جمله تهران برگزار شد.

اين مراسم از ساعت 10 و 30 دقيقه با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور از جمله تهران آغاز شد و شهرهاي مختلف کشورشاهد حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز قدس امسال بودند كه حمايت از فرزندان غيور ملت در مذاکرات هسته‌اي از ويژگي شعارهاي ديروز بود.

هزاران نفر از مردم روزه دار با حرکت در مسيرهاي منتهي به محل اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران ، بار ديگر همبستگي خود را با ملت بيدار فلسطين و آرمان هاي امام خميني (ره ) به نمايش گذاشتند.

بر اساس اعلام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اين راهپيمايي علاوه بر کلانشهر تهران، در 770 شهر ايران و شماري از کشورهاي خارجي برگزار شد و900 خبرنگار، عکاس و فيلمبردار داخلي و خارجي براي پوشش رسانه‌اي مراسم فعال بودند.

محوري ترين شعار روز جهاني قدس امسال با توجه به شرايط موجود فرياد وحدت امت اسلام عليه جاهليت مدرن و کودک کشي از غزه تا يمن بود.

تومار حمايت از مذاکرات هسته اي

در ميدان ولي عصر (عج) تهران جايگاهي تحت عنوان دستنوشته هاي مردم در زمينه يک توافق خوب برپا شده بود که مردم با نوشتن مطالبي حمايت خود را از تيم مذاکره کننده هسته‌اي اعلام كردند.

هزاران نفر از مردم روزه دار تهران با در دست داشتن پرچم‌ها و پلاکاردهايي همچون لبيک يا خامنه‌اي، ما تا آخر ايستاده‌ايم ، مقاومت تا پيروزي، الله‌اکبر، مرگ بر آمريکا ومرگ بر اسرائيل، روز قدس روز قيام و فتح مسلمين است به سمت دانشگاه تهران رفتند.

لبيک يا خامنه اي، مقاومت تا پيروزي ، نحن قادمون ، ما طرفدار مظلوم هستيم، مطيع امر رهبريم‌، 'ما فرزند رمضان هستيم ، ما را از تحريم‌ها نهراسانيد'‌، ايران هيچ ارزشي براي تهديد اجنبي قائل نيست‌، روز قدس‌، روز هشدار به ابرقدرت‌ها است، از جمله دستنوشته‌ها و پلاکاردهاي موجود در دست راهپيمايان بود.

دانش آموزان بسيجي هم با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران با ابراز همدردي با دانش آموزان مظلوم فلسطيني به ويژه دانش آموزان زنداني در بازداشتگاه هاي رژيم صهيونيستي و مجروحان باريکه غزه، با سردادن شعار مرگ بر اسرائيل فضاي پايتخت را در دفاع از مظلومان عطرآگين کردند.

اين دانش آموزان که از مقاطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان بودند به منظور حمايت از مردم مظلوم و ستمديده فلسطين و در تحقق شعار ما طرفدار مظلوم هستيم، در اين راهپيمايي بزرگ و برخي از آنان با زبان روزه شرکت كردند.

همچنين شماري از راهپيمايان در تهران با امضا و درج شعارها و نظرات خود روي توماري در ميدان فلسطين، با مردم مظلوم فلسطين ، ميثاقي دوباره بستند.

مردم در اين تومار همبستگي دائمي خود را با مردم مظلوم فلسطين اعلام کردند و خواستار پايان دادن به بيش از 60 سال نسل کشي رژيم غاصب صهيونيستي شدند.

تشکر دكترروحاني از مردم

حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري که در جمع راهپيمايان روز جهاني قدس در تهران حاضر شده بود، ازحضور گسترده مردم تشکر کرد و گفت: آينده بسيار روشن است و مسلمانان از جمله ملت فلسطين با وحدت، انسجام‌، مقاومت‌، ايستادگي، جهاد و فداکاري به اهداف بلندشان خواهند رسيد.

وي در پاسخ به اين سئوال که شرايط امروز جوامع اسلامي چقدر ساخته دست صهيونيست‌ها‌ست؟، اظهارداشت: امروز البته در بسياري از کشورهاي اسلامي اختلاف و تفرقه وجود دارد و تروريست ها شرايط را براي زندگي مردم سخت و دشوار مي کنند و بي ترديد پشتوانه اين اختلافات، رژيم صهيونيستي و استکبار جهاني هستند.

آيت الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه هم گفت: پيام حضور باشکوه مردم ايران اسلامي در راهپيمايي روز جهاني قدس ، اعلام ايستادگي آنان براي استيفاي حقوق مردم مظلوم فلسطين است. حضور گسترده ملت ما دراين راهپيمايي بسيار پرمعناست و براي مستکبران غربي پيام‌هاي روشني دارد.

وي پيام ديگر اين حضور پرشور مردم را در باره مذاکرات هسته اي دانست و افزود: مردم غيور و دلاور ايران اسلامي براي حفظ حقوق حقه خود تا آخر ايستاده اند.غربي‌ها بايد بدانند که دربرابر مردم دليري قرار گرفته اند که با وحدت و همبستگي درمقابل دشمنان اسلام ايستاده اند و هرگز زير بار زورگويي‌هاي آنان نمي روند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروز از محدوده استاد نجات اللهي وارد خيابان انقلاب اسلامي شد و به جمع خيل عظيم راهپيمايان در مراسم روز جهاني قدس پيوست.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در حين راهپيمايي، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد اهميت و نقش فلسطين در دنياي امروز با اشاره به وصيت تاريخي حضرت اميرالمؤمنين علي(ع) به امام حسن(ع) و امام حسين(ع) مبني بر اينكه هميشه يار مظلوم و دشمن ظالم باشيم گفت: ايرانيان اين درس را به خوبي فراگرفته‌اند و با حضور پرشور و حماسي خود، حمايت از مردم مظلوم فلسطين را به خوبي نشان دادند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به توطئه انگليسي‌‌ها براي تشكيل وطن يهود گفت: امروز مظلومتر از همه در دنيا، فلسطيني‌هاي ستمديده از دست اسرائيلي‌ها هستند.

علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي هم با ارزيابي مثبت روند مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 تاکيد کرد : تيم مذاکره کننده ايران منافع مردم و خطوط قرمز نظام را به خوبي مي داند و اين دو ويژگي را به عنوان يکي از اصول مهم مذاکرات مورد توجه قرار داده است.

وي افزود: تيم مذاکره کننده هسته ايران به دنبال دستيابي به يک توافق خوب براساس منويات رهبر معظم انقلاب و خواست ملت شريف ايران است. حضور پرشور مردم در روز جهاني قدس نشاندهنده بصيرت و فرصت شناسي مردم ايران اسلامي براي مقابله با زياده خواهان جهان است.

دکترسيدکمال خرازي رئيس شوراي راهبردي و روابط خارجي کشورمان هم به مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 اشاره کرد و گفت: انصافا تيم هسته اي کشورمان ايستادگي بسيار خوب و مطلوبي داشتند به نحوي که رهبر معظم انقلاب از ايستادگي و مقاومت آنها تجليل کردند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد محمود علوي وزير اطلاعات هم در حاشيه مراسم تاکيد کرد: عرصه ديپلماسي سخت‌تر از دفاع مقدس است و تيم مذاکره کننده مورد حمايت رهبري و ملت قرار دارند.

وي با بيان اين که تيم مذاکره کننده مانند رزمندگان اسلام هستند، اظهار داشت: اگر در عمليات پيش بيني شده موفقيت به دست نمي‌آورديم هم باز دست از حمايت رزمندگان برنمي داشتيم‌.

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هم مذاکرات هسته اي را مثبت ارزيابي کرد و افزود: تيم مذاکره کننده با شجاعت، حوصله و تدبير مذاکرات را دنبال کردند و اکنون به گام‌هاي آخر رسيده‌ايم. گام‌هاي پاياني هميشه دشوار است اما تيم مذاکره کننده ايران از قدرت و شجاعت ويژه‌اي برخوردار است که البته طرف مقابل هم بايد حسن نيت نشان دهد.

وي با بيان اين که اميدواريم مذاکرات هر چه زودتر به نتيجه رسيده و شاهد رونق کشور باشيم، تاکيد کرد: پس از مذاکرات هسته اي و لغو تحريم‌ها دولت اين فرصت را دارد که مسائل داخلي کشور را مانند مشکلات معيشتي مردم ، بيکاري و ساير مشکلات را رفع کند.

امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران هم تاکيد کرد : روز قدس روز وحدت مسلمانان عليه استکبار صهيونيست است. با توجه به حساسيت مساله فلسطين که مساله اصلي اسلام است، روز قدس بسيار حائز اهميت و اين اهميت براي مردم ما آشکار است.

وي افزود: شاهديم مراسم روز قدس هر سال پرشکوه تر از سال قبل برگزار مي شود، چرا که آگاهي مردم نسبت به ظلم و ستيز صهيونيست‌ها بيشتر مي‌شود و جهان اسلام بيشتر متوجه اين موضع مي‌شود بنابراين هر سال پرشکوه تر از سال قبل به ميدان مي‌آيند و حضور خود را اعلام مي‌کنند.

قطعنامه راهپيمايان

بنا به اين گزارش راهپيمايي روز جهاني قدس ظهر ديروز با صدورقطعنامه اي پايان يافت.

در بند نخست اين قطعنامه،آمده است: ملت روزه دار و انقلابي ايران اسلامي، آزادي بيت المقدس ـ قبله نخستين مسلمين ـ و رهايي ملت مظلوم و بي دفاع فلسطين از سلطه اشغالگران صهيونيست را آرمان بلند انقلاب اسلامي و راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام راحل(ره) و خَلف صالح و حکيم ايشان مقام عظماي ولايت و رهبري(مدظله العالي) براي جهان اسلام و رمز دستيابي به وحدت آحاد مسلمين مي داند و تمامي ظرفيت ها و فرصت هاي مادي و معنوي خود را مشتاقانه و فداکارانه در حمايت و پشتيباني از انتفاضه فلسطين و مقاومت اسلامي به کار خواهد گرفت.

در ادامه قطعنامه تاكيد شده است: ملت مسلمان ايران اسلامي، مسأله فلسطين و آزادي قدس شريف و تلاش براي محو غدّه سرطاني اسرائيل را همچنان اولويت اول جهان اسلام مي‌داند و با محکوم کردن هر گونه اقدامي که بخواهد تمرکز امت اسلامي را از موضوع فلسطين منحرف كند، به جهانيان اعلام مي‌كند که تنها راه حل مسأله فلسطين بازگشت آوارگان فلسطيني از اقصي نقاط دنيا و برگزاري همه پرسي فراگير و آزاد براي تعيين آينده اين کشور با اراده آنان است.

در بخش ديگري از قطعنامه آمده است: ملت موحد و متحد ايران، فتنه داعش و تروريست‌هاي تکفيري در عراق، سوريه، ليبي و جنايات وحشيانه رژيم متجاوز آل سعود عليه مردم مظلوم يمن را جنگ هاي نيابتي و نقشه مشترک آمريکا، رژيم صهيونيستي و ارتجاع منطقه براي ايجاد شکاف و تفرقه بين مسلمين و امنيت سازي براي رژيم صهيونيستي اسرائيل دانسته و اعلام مي‌‌كند که امت اسلامي با تبعيت از تعاليم قرآن کريم و پيامبر اعظم(ص) و ايستادگي در برابر اينگونه توطئه‌هاي شيطاني، اجازه نخواهند داد تا دشمنان اسلام با مساله سازي‌هاي انحرافي، ظرفيت‌هاي انقلابي جهان اسلام را قرباني منافع صهيونيست‌‌هاي خبيث و قدرت‌هاي استکباري كنند.

راهپيمايان در ادامه قطعنامه، کشتار زنان، کودکان، مردم بي دفاع و مظلوم يمن توسط رژيم متجاوز آل‌سعود را محكوم كردند و از ايستادگي و مقاومت مردم غيرتمند عراق، سوريه و يمن در مقابل فتنه تروريسم تکفيري و سلفي و دسيسه‌هاي شيطاني و تفرقه‌انگيز قدرت‌هاي مداخله‌گر استکباري تقدير كردند.

اين قطعنامه همچنين به مذاكرات هسته اي اشاره و تاكيد كرده است: ملت مسلمان و حق شناس ايران اسلامي، حضور حماسي، انقلابي و پرشور خود در اين راهپيمايي بزرگ و سراسري را تجلي وحدت و انسجام ملي و مظهر همدلي و همزباني دولت و ملت در موضوع مذاکرات هسته‌اي با گروه 1+5 مي‌داند و با حمايت از تيم مذاکره کننده هسته‌اي کشور از آنان مي‌خواهيم ضمن تمرکز و پايبندي به خطوط قرمز اعلام شده توسط مقام معظم رهبري براي تحقق مصالح‌، منافع ملي و حقوق هسته‌اي ايران عزيز، قاطعانه در برابر زياده خواهي‌ها و مطالبات استکباري مقاومت و ايستادگي كنند.


نوشته شده در   شنبه 20 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode