ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 تير 1394     |     کد : 90952

مذاكره مديركل آژانس اتمي با دكتر روحاني در تهران

يوکيا آمانو مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي امروز به تهران مي‌آيد.

همزمان با مذاكرات وين انجام مي‌شود
مذاكره مديركل آژانس اتمي با دكتر روحاني در تهران


يوکيا آمانو مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي امروز به تهران مي‌آيد.

به گزارش ايرنا، يک منبع نزديک به تيم مذاکره کننده هسته‌اي هدف از سفر يوکيا آمانو را گفتگو درباره فعاليت‌هاي گذشته و دريافت پيشنهادهاي ايران براي رفع سوء تفاهمات دانست.

ازانجا که ايران مصاحبه با دانشمندان هسته‌اي را نپذيرفته است، آژانس راه‌حل پيشنهادي ايران را جويا شده ومقام‌هاي کشورمان در اين سفر

راه‌حل خود را ارايه مي‌کنند.

قرار است مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در اين سفر با حجت‌الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري و علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري ودبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفتگو کند.

دفتر مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هم با انتشار بيانيه‌اي به تشريح اهداف سفر وي به تهران پرداخت.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنيک، بر اساس بيانيه منتشره دفتر «يوکيا آمانو» ، وي براي بحث و بررسي پيرامون همکاري‌هاي آژانس و تهران و در چارچوب مسائل مرتبط با توافق هسته اي ميان کشورهاي 1+5 با ايران با مقامات ايران گفتگو خواهد کرد .

در اين بيانيه آمده است: آمانو در سفر خود به ايران قرار است با رئيس جمهوري ايران و برخي مسئولان ارشد اين کشور ديدار و گفتگو کند. انتظار مي‌رود محور اصلي مذاکرات طرفين پرداختن به همکاري‌هاي جاري ميان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ايران و نحوه تسريع حل و فصل تمامي مسائل مهم مرتبط با برنامه هسته اي ايران از قبيل شفاف‌سازي در «پي ام دي» باشد.

پايان کار کارشناسي و آغاز بررسي ضمائم در نشست معاونان

محمد جواد ظريف وزيرامور خارجه در نخستين روز از وقت اضافي يا به گفته منابع امريکايي و اروپايي « تمديد هفت روزه» توافق ژنو ششمين نشست خود را با جان کري وزير خارجه امريکا انجام داد.

به گزارش ايرنادقيقه نخست اين ديدار، به مذاکره خصوصي ظريف - کري گذشت و پس از آن علاوه بر علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي و ارنست مونيز وزير انرژي امريکا، سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي معاونان وزير امور خارجه، وندي شرمن وزير خارجه امريکا و هلگااشميد معاون هماهنگ کننده سياست خارجي اتحاديه اروپا به مذاکره پيوستند.

معاونان وزير امور خارجه در کنار اين مذاکرات، سرگرم کار بر روي متن توافق و ضمائم آن شدند. کار کارشناسان بر روي ضمائم پايان يافته و اين متن اکنون به سطحي بالاتر يعني معاونان رسيده است .

معاونان بيش از سه ساعت بر روي يکي ازضمائم کار کردند که اين بررسي باز هم ادامه خواهد داشت. عراقچي و روانچي تلاش مي کنند متن را تا روزهاي آينده آماده کنند

مذاکرات تمديد شد

دراين حال يک عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي کشورمان درباره تمديد مذاکرات گفت: چون مذاکرات به پايان نرسيده و از طرفي مهلت ما به پايان رسيده است، تصميم همه اين است که براي هفت روز بيشتر در وين بمانند و اين مذاکرات را به سرانجام برسانند .

به گزارش ايسنا، سيدعباس عراقچي افزود: از آنجا که تحريم‌هايي که تعليق شده بودند طبق قوانين به صورت اتوماتيک بر مي‌گشت، بنابراين اروپا و آمريکا ناچار بودند به طور رسمي مذاکرات را تمديد کنند.

وي گفت: مذاکرات در اين چند روز ادامه پيدا خواهد کرد تا به سرانجام برسد، اما هنوز در موقعيتي نيستيم که به صراحت بگوييم اين مذاکرات قطعا به سرانجام نهايي خود به عنوان يک توافق يا عدم توافق مي‌رسد.

عراقچي افزود: بعضي مسائل اختلافي هنوز وجود دارد که در مورد آنها توافق حاصل نشده و بعضي از متون هست که هنوز نوشته نشده است . در حقيقت شبانه‌روزي روي آن کار مي‌کنيم.

وي گفت: همه هيات‌ها با جديت روي متون کار مي‌کنند وهمه جدي هستند. فضاي مثبتي بر مذاکرات حاکم است، روحيه رفتن به جلو در همه هيات‌ها وجود دارد ولي اين معنايش اين نيست که به هر قيمتي توافق بکنيم.

عراقچي در پاسخ به اين سئوال که آيا در اين هفت روز توافق امکان دارد، گفت: اميدوار هستيم که در اين هفت روز به سرانجام برسيم اگر هم نرسد ما هيچ گاه اسير زمان نبوده و نخواهيم بود و براي ما رسيدن به يک توافق خوب با ملاک‌هايي که ترسيم شده، مهم است نه اينکه حتما در يک زمان مشخصي بايد به سرانجام برسد.

اتحاديه اروپا برخي تحريمهارا رفع کرد

همزمان باآن،پايگاه اينترنتي وزارت خزانه داري انگليس با انتشار مطلبي خبر داد: «شوراي مقررات» اتحاديه اروپا نام يک شخص حقيقي و 8 شرکت شخص حقوقي را از فهرست اشخاص حقيقي و حقوقي که دارايي‌هاي آنان در ارتباط با تحريم‌هاي ايران مسدود شده بود، حذف کرده است».

به نوشته اين وزارتخانه‌ ، اطلاعات شناسايي اين فرد و شرکت‌ها اصلاح شده و دارايي‌هاي اين افراد ديگر در فهرست دارايي‌هاي مسدود شده نيست‌، اما اطلاعات 6 شخص حقوقي ديگر با وجود اصلاح شدن، همچنان در فهرست افرادي است که دارايي‌هايشان مسدود شده است.

فهرست شخص حقيقي و 8 شرکت شخص حقوقي به شرح زير است:

«محمود جنتيان» معاون رياست سازمان انرژي اتمي،

شرکت «برايت نورد جي‌ام‌بي‌اچ» ثبت شده در هامبورگ آلمان،

شرکت «سي اف شارپ» با مسئوليت محدود،

شرکت «کاسي ايست جي‌ام‌بي‌اچ» ثبت شده در هامبورگ آلمان،

شرکت «گريت وست جي‌ام‌بي‌اچ» ثبت شده در هامبورگ آلمان،

شرکت «هپي سود جي‌ام‌بي‌اچ» ثبت شده در هامبورگ آلمان،

شرکت «ان‌اچ‌ال بيسيک» با مسئوليت محدود ثبت شده در هامبورگ آلمان،

شرکت «ان‌اچ‌ال نوردلند جي‌ام‌بي‌اچ» ثبت شده در هامبورگ آلمان و شرکت «پراسپر بيسيک جي‌ام‌بي‌اچ» ثبت شده در هامبورگ آلمان.

تحويل تومار گزاره برگ ملي به وزارت خارجه

تومار گزاره برگ ملي با ميليون‌ها امضاي ايرانيان ديروز تحويل وزارت خارجه شد.

تومار گزاره برگ ملي امضا شده توسط جمع زيادي از اقشار مختلف ملت ايران که در شش بند تهيه و تدوين شده است، صبح ديروز، تحويل محسن کاظمي نماينده ويژه قائم مقام وزير شد.

گزاره برگ ملي در حمايت و تقويت تيم مذاکره کننده کشورمان است که 7 خرداد ماه با امضاي خانواده شهداي هسته‌اي و بيش از 17 هزار حقوقدان رونمايي شده بود.

اين تومار پريروز با حضور جمعي از مردم تهران در ميدان آزادي به نمايش درآمد.

در حاشيه اين مراسم، نماينده ويژه قائم مقام وزير خارجه در جمع خبرنگاران، با تشکر از مردم به دليل حمايت‌هايشان از تيم مذاکره کننده هسته‌اي، اظهار داشت: امروز مردم يک سند ملي بزرگ را در وزارت خارجه رونمايي کردند و قطعا اين سند حقيقي و بزرگ حفظ خواهد شد.

وي تصريح کرد : ما اين سند را در نمايشگاه‌هاي مختلفي که در وزارت خارجه برگزار خواهد شد، به عنوان واقعي‌ترين پشتيباني از تيم مذاکره کننده‌ي هسته‌اي به نمايش خواهيم گذاشت‌.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode