ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394     |     کد : 90869

مراقب باشیم جوانان ما را با ادعای قرآن منحرف نکنند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با تذکر این نکته که بعضی اوقات از بهترین نعمتهای الهی سوء استفاده می‌شود، اظهارداشت: ظلمی بالاتر از این که انسان به نام حق و به نام قرآن، به قرآن و راه حق خیانت کند و افترا ببندد وجود ندارد. در اوائل انقلاب برخی جوانان ما را با ادعای قرآن و اسلام منحرف کردند و امروز هم مراقب باشیم که در گوشه و کنار چنین اتفاقی رخ ندهد.

دکتر روحانی، در ضیافت افطار با خادمان قرآن و ذاکرین اهل بیت‌(ع):
مراقب باشیم جوانان ما را با ادعای قرآن منحرف نکنند

اعتدال: حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با تذکر این نکته که بعضی اوقات از بهترین نعمتهای الهی سوء استفاده می‌شود، اظهارداشت: ظلمی بالاتر از این که انسان به نام حق و به نام قرآن، به قرآن و راه حق خیانت کند و افترا ببندد وجود ندارد. در اوائل انقلاب برخی جوانان ما را با ادعای قرآن و اسلام منحرف کردند و امروز هم مراقب باشیم که در گوشه و کنار چنین اتفاقی رخ ندهد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه بی تردید پیروزی انقلاب اسلامی در سایه اتصال به قرآن و اهل بیت (ع) بود، اظهار داشت: امروز هم برای حفظ نظام و تداوم آن و دستیابی به اهداف متعالی انقلاب، راهی جز اتصال واقعی به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت نداریم و این دو می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را تضمین کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در ضیافت افطار با خادمان قرآن و ذاکرین اهل بیت (ع) با تجلیل از خدمات این دو قشر فرهنگی و معنوی به جامعه گفت: خادمان قرآن به فرزندان این جامعه خواندن، فهمیدن و عمل به قرآن را می‌آموزند و این بسیار ارزشمند است.
* افتخار انقلاب و نظام اتصال
به قرآن و اهل بیت است
رئیس جمهوری با بیان این که قرآن صرفا برای خواندن و فهمیدن نیست، اظهار داشت: قرآن راه و مسیر هدایت را به تمام انسان‌ها نشان می‌دهد و افتخار انقلاب و نظام ما این است که از روز اول به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت متصل است و بدون تردید اگر این دو ثقل بزرگ نباشند، سعادت هم وجود نخواهد داشت.
* اتصال مردم به امام (ره)
برای فهم بهتر قرآن بود
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی گفت: امام راحل در بین آحاد مردم، عزیز و بزرگ بودند چرا که مبین قرآن و عاشق اهل بیت (ع) بودند و اتصال مردم به امام (ره) از این جهت بود که ایشان را مرجعی برای فهم عمیق تر و بهتر قرآن و دین می‌دانستند.

* قرآن به همه انسان‌ها تعلق دارد
رئیس جمهوری اضافه کرد: قرآن به همه انسان‌ها تعلق دارد و مسیر هدایت را نه تنها برای مسلمانان بلکه برای هر آن کسی که طالب آن باشد نمایان می‌سازد و از این رو هم پیامبر عزیز اسلام (ص) برای همه عالمیان رحمت بودند و هم قرآن مجید برای همه جهانیان هدایت و رحمت است.
* ظلمی بالاتر از این که انسان به نام قرآن، به قرآن افترا ببندد وجود ندارد
* مراقب باشیم جوانان ما را با ادعای قرآن منحرف نکنند
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با تذکر این نکته که بعضی اوقات از بهترین نعمتهای الهی سوء استفاده می‌شود، اظهارداشت: ظلمی بالاتر از این که انسان به نام حق و به نام قرآن، به قرآن و راه حق خیانت کند و افترا ببندد وجود ندارد. در اوائل انقلاب برخی جوانان ما را با ادعای قرآن و اسلام منحرف کردند و امروز هم مراقب باشیم که در گوشه و کنار چنین اتفاقی رخ ندهد.
* و بزرگترین این است که به قرآن مردم را قطعه قطعه می‌کنند
رئیس جمهوری با اشاره به سوء استفاده‌هائی که از قرآن و اسلام در منطقه صورت می‌گیرد، گفت: اینکه در محل مسجد و در حین نماز جمعه مردم را متأسفانه به نام اسلام و قرآن قطعه قطعه می‌کنند، سوء استفاده از دین خدا و بزرگترین ظلم است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تأکید کرد: خدا نکند کسی به نام قرآن و اهل بیت علیهم السلام مردمی را جمع کند و سخنانی خلاف قرآن و سیره خاندان اهل بیت بگوید.
* با تبلیغات منحرف، اذهان بخشی از جامعه را نسبت به ایشان منحرف کردند
رئیس جمهوری در ادامه با گرامیداشت یاد شهید دکتر بهشتی و مظلومیت ایشان گفت: در مقطعی که شهید بهشتی زنده بودند متأسفانه با تبلیغات غلط و منحرف، اذهان بخشی از جامعه را نسبت به ایشان منحرف کردند به گونه‌ای که در آن دوران در مسجد، دانشگاه و جامعه کسی جرأت نمی‌کرد از ایشان تجلیل کند و این نشان دهنده آن است که با تبلیغات غلط و منحرف توانستند جامعه را به انحراف بکشانند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی تأکید کرد: بسیار مهم است که انسان بتواند قدردان و شاکر نعمتهای بزرگ الهی باشد و بالاتر از آن، هرگز از این نعمتها سوء استفاده  نکند.
رئیس جمهوری در پایان اظهار امیدواری کرد همه بتوانند خادم واقعی و ذاکر واقعی اهل بیت علیهم السلام باشند.
در ابتدای این مراسم وزیر اطلاعات در سخنان کوتاهی جمع حاضر را ذاکرین و مداحان ولائی توصیف کرد که در جلسات خود نسبت به متن و مداحی‌هائی که انجام می‌دهند دقت و حساسیت دارند.
همچنین حجت الاسلام مهدوی راد و سرکار خانم مریم حاج عبداللهی در سخنانی اهمیت توجه آموزش و ترویج قرآن در جامعه را مورد تأکید قرار دادند و در ادامه مراسم، سازگار ذاکر اهل بیت چند دقیقه‌ای در مدح امام زمان (عج) و ابا عبدالله الحسین (ع) به مداحی پرداخت.
در پایان این مراسم میهمانان حاضر در جلسه نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی اقامه کرده و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.


نوشته شده در   سه شنبه 9 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode