ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 تير 1394     |     کد : 90592

شمارش معکوس برای آغاز بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

فردا، در باغ‌موزه دفاع مقدس، با شعار «همدلی و همزبانی در پرتو قرآن» افتتاح می‌گردد ...

فردا، در باغ‌موزه دفاع مقدس، با شعار «همدلی و همزبانی در پرتو قرآن» افتتاح می‌گردد
شمارش معکوس برای آغاز بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از فردا، 7 تا 27 ماه مبارک رمضان در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می‌شود.
دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اختصاص ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: این بودجه نیمی از بودجه سال گذشته و بسیار کمتر از بودجه‌های نمایشگاه قرآن سال‌های گذشته است.
به گزارش فارس، برزین ضرغامی دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نشست خبری که دیروز اول تیرماه در اداره کل ارشاد استان تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بودجه نمایشگاه امسال چقدر است، اظهار داشت:‌ تمامی بودجه‌ای که امسال برای بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در اختیار داریم 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است که این بودجه نصف سال گذشته و چندین برابر کمتر از دوره‌های گذشته نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.
وی در ادامه در رابطه با حمایت شهرداری از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: شهرداری تهران هیچگونه حمایت مالی از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نمی‌کند بلکه آنها فضای باغ موزه و باغ کتاب را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده‌اند.
ضرغامی با اشاره به اینکه شهرداری تهران پشتیبان نمایشگاه بین‌المللی قرآن است، گفت: شهرداری تهران در بخش پشتیبانی حامی این نمایشگاه است همچنین امسال نیز همچون سال گذشته نمایشگاه بین‌المللی قرآن با مشارکت آنها برگزار خواهد شد.
دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه فضای مسقف این نمایشگاه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: فضای تهویه‌ای برای بخش‌ها در نظر گرفته نشده است اما برای رفاه افراد نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به جای ساعت 18 از ساعت 19 آغاز به کار می‌کند.


سمانه نوری زاده:
دبیر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از برگزاری نمایشگاه قرآن در تاریخ هفتم تا بیست و هفتم رمضان در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: شعار امسال نمایشگاه قرآن، همدلی و همزبانی در پرتو قرآن است.
نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن با سخنان دکتر برزین ضرغامی دبیر نمایشگاه و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران
پیش از ظهر دیروز یکم تیرماه برگزار شد.
*افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قرآن 3 تیر  
ضرغامی گفت: بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن از چهارشنبه هفتم ماه رمضان، سوم تیرماه افتتاح می شود و تا بیست و هفتم رمضان، بیست و سوم تیرماه ادامه می یابد و مدت برپایی نمایشگاه ۲۰ روز است.  
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ساعت 19 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان است، افزود: سال گذشته
نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد برخی از محصولات در خیابان سرو، ابتدای ورودی باغ موزه تعبیه شده بود که موجب بروز مشکلات زیادی
شد اما امسال با تدابیری که اندیشیدیم فضای مسقف افزوده شده و دیگر در خیابان سرو غرفه‌ای وجود ندارد.
وی با اشاره به تعبیه ایستگاه‌های اتوبوس در 4 نقطه جغرافیایی شهر تهران افزود: این اتوبوس‌ها علاقه‌مندان را به سمت نمایشگاه بین‌المللی قرآن هدایت می‌کند همچنین برای سهولت رفت و آمد ون‌های چرخشی از محل پارکینگ‌ها تا فضای نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم. فاصله زمانی قطارهای خط یک مترو نیز کمتر شده تا افراد بتوانند برای بازدید از نمایشگاه حضور یابند.
*برنامه‌های بخش حوزوی نمایشگاه قرآن
دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه بخش‌های مختلفی برای این نمایشگاه تدارک دیده شده است،‌گفت: در بخش حوزوی امسال فعالیت‌های گسترده‌تری نسبت به سال گذشته برگزار می‌شود به طوری که نزدیک به 80 مؤسسه دستاوردها و فعالیت‌های حوزوی را به نمایش می‌گذارند.
ضرغامی معرفی و تجلیل از مفسران و خادمان قرآن را از دیگر برنامه‌های بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن عنوان کرد و افزود: در این بخش بیش از 70 مشاور در بخش مشاورهای قرآنی برای پاسخگویی به شبهات دینی بازدیدکنندگان حضور خواهند داشت.
* تقویت و حضور 45 نهاد
و مؤسسه قرآنی  
وی با بیان اینکه بخش نهادها و سازمان‌ها نیز فعالیت‌های گسترده‌ای را پیش‌بینی کرده‌اند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت واگذاری امور به اصناف و بخش‌های مردمی است امسال سعی کردیم
این بخش را تقویت کنیم. دربخش نهادها و سازمان‌ها بیش از 45 نهاد و تشکل قرآنی حضور دارند که با رویکرد ارتقای فعالیت‌های قرآنی در کشور نشست‌های مختلفی را برگزار خواهند کرد.
دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به فعالیت‌های بخش هنری گفت: سال گذشته بخش هنری نتوانست به طور شایسته پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد. به همین جهت امسال سعی کردیم با برنامه‌ریزی بهتر این بخش را پربارتر کنیم.
به همین منظور برای جذب مشارکت هنرمندان
114 اثر هنری در رشته‌های مختلف از 114 هنرمند و استاد و پیشکسوت در نمایشگاه قرآن عرضه می‌شود.
* نمایش نسخه‌های خطی و نفیس
در نمایشگاه قرآن
دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن  در ادامه به رونمائی از چند اثر فاخر هنری و تجلیل از هنرمندان این حوزه اشاره کرد و افزود: در کنار بخش هنری فعالیت‌های میراث فرهنگی نیز قرار دارد که در این بخش آثار خطی و نسخه‌های نفیس قرآنی در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته می‌شود.
ضرغامی با بیان اینکه در بخش مکتوب نمایشگاه قرآن کتاب‌های فاخر معرفی می‌شوند، گفت: در این بخش به دنبال این هستیم که در کنار معرفی کتاب‌های فاخر در عرصه‌های قرآنی کتاب‌هایی که در سال‌های اخیر عناوین مختلف و جوائزی کسب کردند معرفی و
در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های بخش دانشگاهی افزود: در این بخش تجلیل از کانون‌های برتر قرآنی و فعالان عرصه‌های قرآن و عترت پیش‌بینی شده است که امیدواریم با تدابیر سازمان‌های فعالیت‌های قرآنی
جهاد دانشگاهی برنامه‌های این بخش مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
وی افزود: بخش دیگری که توجه ویژه ای امسال
به آن شده، برگزاری مسابقاتی است که هر سال انجام می شود. برای انجام مسابقات دبیران متخصص و صاحب نظر از بین هنرمندان انتخاب شده است. بیش از سه هزار اثر در حوزه های مختلف به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده و جوائز برگزیدگان آن پس از انتخاب آثار اهداء می شود. کارگاه های هنری نیز توسط دانشجویان و مؤسسات آموزش عالی برگزار می شود.
*اکران فیلم «رستاخیز»
در بخش خیمه سینما
وی در ادامه گفت: در بخش خیمه سینما که در بخش هنری
تعبیه شده به فیلم های قرآنی که در جمهوری اسلامی تولید شده نگاهی داریم و نشست هایی برای نقد و بررسی این فیلم ها انجام می دهیم. رونمائی از
فیلم رستاخیز که قرار است عید فطر اکران شود، در ۲۴ رمضان در نمایشگاه انجام می شود. همچنین رونمائی از چند اثر فاخر و تجلیل از چند هنرمند انجام می شود.
* تجلیل از خادمان قرآن
هم‌زمان با ولادت امام حسن(ع)
دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به فروش محصولات قرآنی توسط ناشران از تجلیل از خادمان قرآن کریم خبر داد و افزود: هر سال همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) از خادمان قرآن تجلیل می‌شود که امسال نیز همچون سال‌های گذشته این همایش برگزار خواهد شد.
*12 هنرمند در بخش بین الملل
وی با بیان اینکه امسال در بخش بین‌الملل شاهد تغییراتی خواهیم بود گفت: در بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال 12 هنرمند از کشورهای همچون عراق‌، سوریه،‌اندونزی، ترکیه و افغانستان حضور خواهند داشت.
همچنین 8 فعال قرآنی از کشورهای هلند، نیوزلند، اندونزی و مالزی میهمان بخش بین‌الملل
نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خواهند بود.
ضرغامی با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن
یک روز قبل از نیمه ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود خاطر نشان کرد: ‌این بخش به مدت یک هفته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فعالیت خواهد داشت.
*عرضه محصولات عفاف و حجاب
در نمایشگاه
ضرغامی ادامه داد: بخش عفاف و حجاب هم امسال در نمایشگاه حضور دارد که بیشتر سعی کردیم در آن به بحث های محتوایی پرداخته شود.
دومین همایش عفاف و حجاب را امسال برگزار می کنیم. بخش فروش محصولات حجاب و عفاف هم در کنار نمایشگاه برپا خواهد بود.
بخش دیگر، بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه است که در آن فعالیت های رسانه ای چه در حوزه
شبکه های اجتماعی و چه در حوزه اپلیکیشن و
سی دی های مختلف نقد و بررسی می شود. بخش دیگر بخش فروش و عرضه محصولات قرآنی است که توسط ناشران و مؤسسات هنری و تولیدات محصولات حجاب و عفاف ارائه می شود.
وی افزود: در بخش بین المللی نمایشگاه هم امسال ۲۰ کشور حضور دارند.
* شعار بیست‌وسومین دوره
نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
وی در پایان گفت: افتتاح نمایشگاه ساعت ۶ و نیم عصر روزچهارشنبه هفتم رمضان برابر با سوم تیرماه در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، شعار امسال نمایشگاه هم همدلی و همزبانی در پرتو قرآن است.   برای انتخاب شعار نمایشگاه دو محور وجود داشت
یکی فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال و
دیگر اتفاقاتی است که به نام اسلام در کشورهای مختلف انجام می‌شود به همین جهت شعار اصلی نمایشگاه همدلی
و همزبانی در پرتو قرآن خواهد بود البته در این نمایشگاه به چهره رحمانی دین اسلام نیز می‌پردازیم.
وی در جواب خبرنگاری در خصوص اختصاص بودجه به نمایشگاه افزود : برای هزینه های نمایشگاه هم سه میلیارد و پانصدمیلیون تومان بودجه تخصیص یافته   که این مبلغ  بخش اندکی از بودجه های اختصاص یافته  در نمایشگاه های پیشین است.



نوشته شده در   سه شنبه 2 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode