ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 تير 1394     |     کد : 90556

رئيس جمهوري: بايد همه توان خود را براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي به كار گيريم

جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به رياست رئيس جمهوري تشکيل و چند طرح پيشنهادي از جمله طرح جامع صيانت از خانواده معتادان بهبود يافته تصويب شد.


 جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به رياست رئيس جمهوري تشکيل و چند طرح پيشنهادي از جمله طرح جامع صيانت از خانواده معتادان بهبود يافته تصويب شد.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در اين جلسه، با تاکيد براين که معتادان، اعضايي از جامعه هستند که گرفتار شده‌اند، افزود: براي نجات افرادي که گرفتار معضل اعتياد شده اند ، بايد همه نهادهاي مرتبط ،تلاش هاي خود را متمرکز کنند.

وي مشارکت گسترده تر سازمان هاي مردم نهاد را در بخش پيشگيري و درمان معتادان ضروري دانست و اظهارداشت: جمع آوري معتادان ، درمان و صيانت آنها پس از طي دوره درمان،امور مهمي هستند که بايد به تدريج و با انجام مراقبت هاي لازم، به گروه هاي مردم نهاد واگذار شود.

رئيس جمهوري همچنين به موضوع کنترل مرزها و فداکاري و مجاهدت هاي نيروهاي نظامي و انتظامي براي جلوگيري از قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با فداکاري نيروهاي مردمي و انتظامي، از انتقال گسترده مواد مخدر به سمت غرب و به‌ويژه اروپا از طريق ايران تا حد امکان جلوگيري شده است اما آنها وساير کشورها هم بايد درک کنند که مشکل مواد مخدر فقط مربوط به ايران نيست و در اين عرصه بايد مسئوليت‌هاي خود را بپذيرند و انجام دهند.

دكتر روحاني در ادامه با تاکيد بر اين که بايد آسيب ها و خطرات اجتماعي را دسته بندي کنيم و در مرحله بعدي ، همه دست به دست هم، توان خود را براي مبارزه با اين آسيب ها متمرکز کنيم، افزود: يکي از نکاتي که در اين فرايند بايد مورد توجه قرار گيرد، درک بيشتر نسل جوان از خطرات اين گونه مواد است. بايد راه تفريح و نشاط سالم جوانان بيش از پيش هموار شود.در ابتداي اين جلسه دکتر رحماني فضلي وزير کشور و دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با ارائه گزارشي از عملکرد اين ستاد و ارزيابي چالش‌هاي پيش رو، پيشنهاداتي را مطرح كرد.

طرح جامع صيانت از خانواده معتادان بهبود يافته، طرح پوشش بيمه پايه براي درمان معتادان و در اولويت قرار گرفتن چهار استان سيستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و آذربايجان غربي در طرح جامع صيانت از جمله پيشنهاداتي بود که مورد تصويب قرار گرفت.


نوشته شده در   دوشنبه 1 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode