ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 خرداد 1394     |     کد : 90378

270 شقايق سرخ دفاع مقدس روي شانه هاي شهر

آيين تشييع پيکرهاي پاک 270 شهيد تازه تفحص شده و شهداي غواص دوران دفاع مقدس عصر ديروز با حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم در ميدان بهارستان تهران برپا شد.


270 شقايق سرخ دفاع مقدس روي شانه هاي شهر

 آيين تشييع پيکرهاي پاک 270 شهيد تازه تفحص شده و شهداي غواص دوران دفاع مقدس عصر ديروز با حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم در ميدان بهارستان تهران برپا شد.

ميدان شهدا، چهارراه مخبرالدوله و ساير مسيرهاي منتهي به ميدان بهارستان تهران ديروزاز ساعت 15 با حضور ميليوني مردم مواجه شد. اقشار مختلف مردم از جمله پير و جوان ، زن و مرد با دردست داشتن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران و شعارهايي از جمله مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسراييل در اين آيين باشکوه حضور يافتند. همچنين مداحان اهل بيت عصمت و طهارت با نوحه خواني حال و هواي خاصي را به مراسم باشکوه تشييع پيکرهاي شهداي گمنام بخشيدند.

سياستمداران ايران پاي مسير شهدا ايستاده‌اند

محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مراسم با بيان اين که ما همانند غواصان شهيد در مقابل زياده خواهان مي ايستيم و سياستمداران، رزمندگان و بسيجيان ما پاي مسير شهدا ايستاده اند، افزود: غواصان شهيد، صداي شهدا را به گوش جوانان رساندند، اين شهدا با دستان بسته به شهادت رسيدند اما تسليم دشمن نشدند. ما مي خواهيم با ايستادگي بر آرمان هاي شهدا سيلي به گوش زياده خواهان عالم بزنيم.

وي با تاکيد بر اين که شهدا زنده هستند، گفت: با انتشار خبرهاي مربوط به شهداي غواص يکبار ديگر بوي شهادت ايران اسلامي را در بر گرفت و بار ديگر صداي شهدا به گوش جوانان رسيد. جواناني که حتي دفاع مقدس را نديده بودند چه با حضور، چه در فضاي مجازي و چه در کوچه ها ثابت کردند که پيروان راستين شهدا هستند.

رضايي تاكيد كرد: در شرايط و فضاي بين المللي امروز و در حالي که دولتمردان ما در حال مذاکره هستند نياز به جوشش و خروش ملت ايران احساس مي شد و بايد از سوي ملت ايران به دشمنان پيام داده مي شد و اين اقدام بسيار معنادار است.

وي گفت : در اين شرايط لازم بود يک بار ديگر از سوي شهدا يک قيام و فرياد الله اکبري در ملت ايران بلند شود تا دشمنان فکر نکنند مي توانند به حيات ننگينشان ادامه دهند. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخشي ديگر از سخنانش در تشريح چگونگي شهادت غواصان در عمليات کربلاي 4 ،افزود: غواصان اساسي ترين ماموريت خط شکني را برعهده داشتند، آنها يک ساعت قبل از اين که ماموريت شروع شود در تاريکي شب به سمت سنگرها حرکت کردند.آنها وقتي به کار گرفته شدند که به اين نتيجه رسيديم که بايد جنگ را به رودخانه بکشانيم، بنابراين ناچار شديم به نيروي جديد به نام غواصان مجهز شويم. رضايي گفت: در عمليات والفجر 8، کربلاي 8، عمليات خيبر و بدر غواصان مهمترين سنگر دفاعي دشمن را بايد له مي کردند و از بين مي بردند تا تيربارهاي دشمن خاموش شود و رزمندگان عمليات را انجام دهند. اگر اين غواص ها نمي جنگيدند آيا ايران امروز امنيت داشت و کشور هاي ديگر چشم تجاوز به ايران نداشتند؟

بنا به اين گزارش پيکر 270 شهيد گمنام به همراه جمعيت حاضر در ميدان بهارستان پس از پايان مراسم سخنراني و مديحه سرايي به سمت معراج شهدا واقع در خيابان بهشت، تشييع شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode