ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394     |     کد : 89820

ورود هزاران نيروي مردمي عراق و لبنان به سوريه براي نبرد با داعش

هزاران تن از نيروهاي مردمي از عراق و لبنان براي نبرد با داعش به ارتش سوريه پيوستند. به نوشته روزنامه لبناني «الاخبار»، فرماندهي بسيج مردمي در عراق تصميم گرفت...



هزاران تن از نيروهاي مردمي از عراق و لبنان براي نبرد با داعش به ارتش سوريه پيوستند. به نوشته روزنامه لبناني «الاخبار»، فرماندهي بسيج مردمي در عراق تصميم گرفت تا در کنار هم‌پيمانان خود در سوريه بجنگد و ابتکار عمل را در اختيار بگيرد. اين فرماندهي تصميم دارد براساس شيوه هاي ديگري عمل کند و از لاک دفاعي خارج و هجوم و حمله را در دستور کار قرار دهد که به زودي نشانه‌هاي اين تصميم آشکار خواهد شد. اين تصميم در راستاي تصميم صريح حزب الله لبنان براي همکاري با ارتش سوريه صورت گرفته شده است.

در خبري ديگر، دهها سرکرده گروه تروريستي داعش در بي‌سابقه‌ترين و بزرگ‌ترين عمليات نيروي هوايي ارتش سوريه در استان «رقه» کشته شدند. نيروي هوايي سوريه در بي‌سابقه‌ترين و بزرگ‌ترين عمليات خود از زمان آغاز بحران سوريه بيش از 30 پرواز را عليه داعش انجام داد. اين عمليات در منطقه «عايد صغير» واقع در «ريف طبقه»، از توابع استان رقه انجام شد که مهمترين و اصلي‌ترين پايگاه داعش در سوريه شمرده مي‌شود. در اين عمليات، نيروي هوايي سوريه منطقه ييلاقي عايد صغير که زماني شخصيت‌هاي برجسته و مهم رقه براي گذران اوقات فراغت و تفريح خود به آن روي مي‌آوردند را بمباران کرد. از زمان تصرف استان رقه به دست داعش اين منطقه ييلاقي به محل گذران اوقات فراغت و خوشگذراني بزرگ‌ترين تروريست‌هاي تکفيري جهان و اعضاي ارشد اين گروه تبديل شد. پايگاه خبري شام تايمز در اين مورد نوشت، جديدترين خبرهاي به دست آمده از اين عمليات مشخص مي‌کند که نيروهاي اطلاعات و امنيت ارتش سوريه پس از سه روز رصد و پيگيري موفق شدند، در صفوف داعش در شهر رقه نفوذ کنند و اطلاعاتي درباره اتاق اصلي عمليات اين گروه در رقه بدست آورند. پس از آن نيروي هوايي ارتش وارد عمل شد و علاوه بر کشتن دهها سرکرده ارشد داعش، شمار زيادي نيز زخمي شدند که اغلب داراي تابعيت‌هاي غير سوري هستند.

در چنين شرايطي، تروريست‌هاي داعش با در دست گرفتن کنترل شهرک «صوران» خود را به گذرگاه‌هاي مرزي سوريه با ترکيه نزديک کردند. تروريست‌هاي داعش مدعي شدند که کنترل شهرک «مارع» در اين استان را به طور کامل در دست گرفتند، اما مخالفان مسلح اين مساله را تکذيب کردند. در اين حال، براي سومين روز متوالي درگيري‌هاي شديد و خونيني در ريف شمالي حلب، بين گروه تروريستي تکفيري «داعش» و ديگر گروه‌هاي تروريستي فعال در اين منطقه مانند «ارتش آزاد»، «جيش الفتح» و «جبهه النصره» جريان دارد که تاکنون دهها کشته و صدها زخمي از طرف‌هاي درگير برجا گذاشته است. به گفته منابع خبري، داعش پس از ورود به شهرک صوران اقدام به بريدن سر شماري از عناصر مسلح گروه‌هاي تروريستي و خانواده‌هايشان کرد.

از ديگر سو، در پي افشاي ارسال محموله تسليحاتي ترکيه براي تروريست‌ها در سوريه، اپوزيسيون ترکيه با انتقاد از رويکرد دولت گفت: حزب حاکم در ابتدا ارسال چنين محموله‌اي را تکذيب کرد اما هم‌اکنون که شواهد آن فاش شده، نبايد داستان‌سرايي کند. «کمال قليچدار اوغلو»، رهبر حزب مردم جمهوري‌خواه از تغيير موضع حزب حاکم عدالت و توسعه درباره جنجال اخير بر سر کاميون‌هاي حامل سلاح و مهمات آژانس اطلاعات ملي ترکيه براي تروريست‌هاي سوري انتقاد کرد. در همين راستا، «مصطفي کامالاک»، رهبر حزب سعادت ترکيه گفت: دولت ترکيه مسئول خون‌هاي ريخته شده در سوريه است. کانون وکلاي ترکيه اعلام کرد، دستگاه قضايي اين کشور به زودي در مورد پرونده ارسال کاميون‌هاي سلاح و مهمات براي تروريست‌هاي سوري عليه اردوغان اقامه دعوي خواهد کرد. در اين حال، نخست وزير ترکيه گفت: محتويات محموله‌ها به کسي ربطي ندارد. در چنين شرايطي، رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري ترکيه نيز با انتقاد از فاش کنندگان ارسال سلاح از کشورش به سوريه، اين اقدام را جاسوسي خواند و گفت: آنان بايد درباره اقداماتشان پاسخگو باشند.


نوشته شده در   سه شنبه 12 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode