ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 ارديبهشت 1394     |     کد : 89091

اجلاس سران میزبانی از رقابت های بین المللی قاریان و حافظان را آغاز کرد

مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه، ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه، ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، مسئولان کشوری، جمعی از نمایندگان مجلس
شورای اسلامی، مسئولان و اساتید قرآنی و... جمعه، 25 اردیبهشت همزمان با شب مبعث رسول اکرم(ص)
در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، جعفر فردی، نفر اول رشته قرائت سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.
سپس حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی، اظهار کرد: قرآن کریم، کتاب تذکر و پند برای بشریت و همه انسان‌ها است و کتابی جهانی برای تمامی بشریت است.
وی با بیان اینکه خداوند قرآن را به عنوان نور معرفی کرده است، گفت: قرآن کریم کتابی است که هرکس خود را در معرض آن قرار دهد سرافرازی و دنیا و آخرت نصیب او می‌شود. قرآن کریم، نوری است که هر انسانی طبق فطرت الهی خود را در معرض آن قرار دهد از بشارت آن استفاده می‌کند.
محمدی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با مسابقات بین المللی قرآن دیگر کشورها امتیازات منحصر به فردی دارد، گفت: یکی از امتیازات مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برگزاری این مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ است در حالی که مسابقات قرآن دیگر کشورها فقط در رشته قرائت برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برگزاری برنامه های جنبی گسترده
در حاشیه برگزاری مسابقات از دیگر امتیازات مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد:
در حاشیه این مسابقات، همایش بین المللی پژوهش های قرآنی برگزار می شود که مشابه آن در دیگر مسابقات بین المللی قرآن دیده نمی شود. در دبیرخانه همایش پژوهش های قرآنی 700 اثر از جمله کتاب، مقاله، پایان نامه و... از سراسر دنیا دریافت شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی از دیگر رویدادهای جنبی مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران است که امسال بخش بین الملل نیز به این همایش اضافه شده و در کنار تجلیل از بانوان قرآنی ایران اسلامی،
هفت نفر از بانوان فعال قرآنی دیگر کشورها نیز
تجلیل می شوند.
محمدی درباره سایر برنامه های جنبی این دوره از مسابقات که از ویژگی های این مسابقات به شمار می آید، گفت: همزمان با برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن 60 محفل قرآنی در استانهای سراسر کشور با حضور قاریان و اساتید بین المللی برگزار می شود.
وی یادآور شد: برگزاری 50 کارگاه آموزشی و تخصصی برای بانوان و آقایان که در رشته قرائت و حفظ فعالیت دارند و برپایی نمایشگاه قرآنی با حضور
دستگاه های قرآنی در سالن اجلاس سران
کشورهای اسلامی از دیگر برنامه های جنبی است که مشابه این برنامه ها در دیگر کشورها دیده نمی شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی، رئیس جمهور نیز طی سخنانی به ایراد سخنرانی پرداختند که شرح آن را در صفحه 11 می خوانید.
همچنین در ابتدای این مراسم گروه‌های هم‌خوانی «میعاد»، «معراج» و «بقیةالله» از استان قم در قالب
یک گروه به اجرای برنامه تواشیح و همخوانی پرداختند و سعید طوسی، قاری بین‌المللی نیز با تلاوت قرآن مراسم را به پایان برد. اجرای مراسم برعهده هادی صلحجو و سیداحمد نجف، مجری عرب‌زبان بود.
مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی از ساعت 18 تا20 با حضور رئیس جمهور، مسئولان کشوری،
حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاوندیان رئیس دفتر
ریاست جمهوری، رحیم صفوی مشاور و دستیار ارشد مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح و... در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
***
* برپایی غرفه‌های «خیمه معرفت»
در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن
در حاشیه برگزاری سی‌و‌دومین مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی، غرفه‌های «خیمه معرفت»
با شش بخش برای دومین سال متوالیست که به همت کمیته فرهنگی این دوره از مسابقات برپا شده است.
 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حجت
میرشاه ولدی، مسئول غرفه‌های خیمه معرفت در
این باره به ایکنا گفت: از جمله این غرفه ها می توان به غرفه وقف و مشارکت در ساخت بیمارستان سرطان، مشاوره خانواده و پاسخگویی به شبهات دینی و سؤالات شرعی اشاره کرد.
وی ادامه داد: همچنین غرفه حفظ تخصصی قرآن کریم، غرفه کودک و نوجوان و غرفه مهدویت و شبهات آن
از دیگر غرفه‌هاییست که طی مدت برگزاری
سی و دومین دوره مسابقات آمادگی ارائه خدمات به مخاطبان علاقه مند را دارد.
میرشاه ولدی با اشاره به مستقل شدن غرفه کودک و نوجوان در این دوره، اضافه کرد: این بخش در سالن کنفرانس درب ورودی و در مساحتی حدود 200 متر مربع در
سه بخش اجرای جنگ نشاط و شادی قرآنی توسط مبلغان متخصص و مهمانان ویژه حجج اسلام قدوسی، راستگو، اسماعیلی و محمدی، غرفه رنگین کمان با محتوای رنگ آمیزی تصویرهایی از داستان های قرآنی (که همزمان برنامه چندرسانه ای با ویدئو پروژکتور نمایش داد می شود) و غرفه خلاقیت (کاغذ، برش و بادکنک) است.
وی با اشاره به غرفه پاسخگویی به شبهات دینی، عنوان کرد: در این بخش علاوه بر استفاده از
کارشناسان آقا، از دو نفر از بانوان طلبه سطح سه حوزه علمیه قم
بهره گرفته شده است.
میرشاه ولدی با اشاره به اهداف برپایی غرفه های
خیمه معرفت، اضافه کرد: بهره برداری کودکان و نوجوانان حاضر در این دوره از مسابقات از بخش کودک و نوجوان و همچنین ارتقای سطح دینی و تأمین خوراک فرهنگی، همچنین خدمتگزاری دینی و معنوی به مراجعه کنندگان از جمله هدف‌های در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از استقبال ویژه‌ای در سال برخورددار بوده است، ادامه داد: لذا برآن شدیم این نمایشگاه را امسال به صورت مفصل‌تر و همچنین با تفکیک و اختصاص بخشی ویژه کودک و نوجوانان برپا کنیم.
یادآور می‌شود، این نمایشگاه در ضمن مسابقات از
25 اردیبهشت‌ماه تا اول خرداد ماه امسال
میزبان علاقه‌مندان است.
***
* نرم‌افزار الکترونیکی قرعه‌کشی مسابقات بین‌المللی قرآن رونمائی شد
نرم‌افزار الکترونیکی سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در حاشیه افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران رونمائی شد.
 نرم‌افزار الکترونیکی سی و دومین دوره
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، 25 اردیبهشت ماه
در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران رونمائی شد.
علیرضا ترکی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات این دوره از مسابقات گفت: این نرم افزار
به منظور تعیین قرعه اجرای قاریان و حافظان شرکت‌کننده در سی ودومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برای نخستین بار طراحی و هم زمان با مراسم افتتاحیه
با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری رسید.
***
*دکور دیجیتال مسابقات بین‌المللی قرآن مخاطبان را خسته نمی‌کند
مجری طرح دکور دیجیتال سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: دکور دیجیتالی که برای سالن برگزاری این دوره از مسابقات قرآن در نظر گرفته شده مخاطبان را خسته نمی‌کند.
احمد اکبرنژاد، مجری طرح دکور دیجیتال
سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران درباره دکور دیجیتال که برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است، گفت: این دکور که در
مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برای نخستین‌بار رونمائی شد یک ابتکار هنری است که ال ای دی های به کار رفته در آن حدود 220 متر مربع است.
وی افزود: در این دکور دیجیتال با بهره‌گیری از
ال ای دی های، شکل محراب ترسیم شده است و یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های دکور طراحی شده برای مسابقات بین‌المللی قرآن این است که حاضران در سالن برگزاری مسابقات از لحاظ بصری هیچ گاه خسته نمی‌شوند.
اکبرنژاد عنوان کرد: ساخت این دکور دیجیتال حدود دو ماه طول کشید و طرح کلی این دکور برگرفته از طرح‌های اسلامی و ایرانی و با بهره‌گیری از طرح‌های اسلیمی، کاشیکاری‌های سنتی و فضاهای مذهبی است.
وی یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های این دکور دیجیتال آن است که رنگ‌های مورد استفاده در این دکور از رنگ‌های کاملاً ایرانی و اسلامی است و رنگ غالب بر این دکور رنگ آبی فیروزه‌ای است.
وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از برترین تکنولوژی‌ها در برنامه‌های قرآنی و جشن‌های اهل بیت(ع) گفت: نگاه ما در طراحی این دکور دیجیتال این بوده که در فضای رقابت قرآنی در بین کشورهای مختلف جهان، الگوسازی کنیم تا سایر کشورهای اسلامی که اقدام به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن می‌کنند از چنین دکورهایی برای برنامه‌های قرآنی خود استفاده کنند.
مجری طرح دکور دیجیتال سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در پایان عنوان کرد: پیش از این بزرگترین دکور اجرا شده از سازه‌های نمایشگر در کشور متعلق به مراسم سالگرد ورود حضرت امام‌(ره) در فرودگاه مهرآباد در روز 12 بهمن سال 93 بود که به اجرا در آمد.


نوشته شده در   يکشنبه 27 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode