ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 ارديبهشت 1394     |     کد : 88884

جایزه ۳ هزار دلاری در جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی

همچنین 10 نفر از هنرمندان داخلی و 80 نفر از هنرمندان خارجی در بخش بین المللی این جشنواره شرکت می کنند که به ۱۰ نفر اول هر رشته ۳ هزار دلار، ۱۰ نفر دوم هر رشته ۲ هزار دلار و به ۱۰ نفر سوم هر رشته یک هزار دلار جایزه نقدی اهداء می‌شود.

الی 25 اردیبهشت در تبریز درحال برگزاری است
جایزه ۳ هزار دلاری در جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی
همچنین 10 نفر از هنرمندان داخلی و 80 نفر از هنرمندان خارجی در بخش بین المللی این جشنواره شرکت می کنند که به ۱۰ نفر اول هر رشته ۳ هزار دلار، ۱۰ نفر دوم هر رشته ۲ هزار دلار و به ۱۰ نفر سوم هر رشته یک هزار دلار جایزه نقدی اهداء می‌شود. 
 شایان ذکر است؛ دومین جشنواره
 بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی از 19 اردیبهشت تا 
25 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی تبریز برگزار می شود.
 دکتر «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دانشکده ی هنرهای اسلامی تبریز می تواند با همکاری سازمان همکاری‌های اسلامی ارسیکا به عنوان مرکز رسمی آموزش هنرهای اسلامی تبدیل شده و به کانون آموزش هنرمندان مسلمان جهان مبدل شود.
«علی جنتی» در آئین شروع به کار دومین جشنواره ی نوآوری و خلاقیت در هنرهای اسلامی گفت: ایران از دیرباز سرای هنر با هنرمندان پرشمار بوده اما در این میان آذربایجان به ویژه تبریز نقش برجسته ای داشته است. وی ادامه داد: سهم اساسی هنر و هنرمندان آذربایجان در شکل گیری مکاتب هنری ایران کاملاً بارز است و این نقش آفرینی هنوز هم پایدار است.
وی افزود: برخی از رشته های هنری در این دیار شکل گرفته و به تکامل رسیده اند و هنرهایی چون سفالگری، نگارگری، بافندگی جواهر سازی خوش نویسی و طراحی و چاپ نیزبخشی از بالندگی و تکامل خود را در این سرزمین گذرانده اند.
جنتی اذعان کرد: نستعلیق که امروز به عنوان خط ملی مایه ی مباهات ایرانیان است در این خطه و با ایده ی میرعلی تبریزی شکل گرفته و نگارگری یکی دیگر از هنرهای ملی ایران نیز مدیون این خطه است تا آنجا که دو مکتب هنری مهم یکی به 
نام مکتب تبریز اول و مکتب تبریز دوم در دوره ی ایلخانیان و صفوی جهت پرورش و به تکامل رساندن این هنر به وجود آمده است. وی متذکر شد : بسیاری دیگر از هنرهای نیز تحت تأثیر نگارگری رشد کرده اند، از این باب عنوان پایتخت نگارگری در جهان اسلام شایسته ی تبریز است.
وزیر ارشاد یادآور شد: این شهر با این جایگاه و پیشینه ممتاز و مردم هنرمند جایزه ی خلاقیت و نوآوری در هنر اسلامی را به یک جریان بین المللی تبدیل کرده و به نقطه قوت هنر اسلامی ایرانی مبدل خواهد ساخت. وی اظهار کرد: آذربایجان همواره در چهارراه گذر فرهنگ ها و تمدن ها بوده و در این تضارب اندیشه شاهد ظهور مکاتب هنری و هنرمندان به نام شده است.
جنتی ضمن اشاره به اینکه این جشنواره مورد استقبال 35 کشور مسلمان واقع شده، تأکید کرد: این رویداد بین المللی جایگاه مناسب برای گفتگو و ایجاد همدلی بین هنرمندان کشورهای مسلمان است. وی اذعان کرد: جای تأسف است که شناخت هنری جامعه ی اسلامی از هنرمندان و مکاتب هنری غرب بیش از داشته های خود است و این رویداد می تواند ظرفیت جهان اسلام را بیش از پیش در معرفی کرده و هنر اسلامی را ارتقاء بخشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دانشکده ی هنرهای اسلامی تبریز می تواند با همکاری سازمان همکاری‌های اسلامی ارسیکا به عنوان مرکز رسمی آموزش هنرهای اسلامی تبدیل شده و به کانون آموزش هنرمندان مسلمان جهان مبدل شود.
جنتی تأکید کرد: وزارت فرهنگ به فعال تر کردن حوزه ی اقتصادی فرهنگ اهتمام ویژه ای 
دارد و تبریز این توانایی را دارد که در این مقوله اثر گذار باشد، تبریز ظرفیت ایجاد بازار تبادل و فروش آثار برتر و برگزیده ی هنرهای جهان اسلام را دارد و می تواند به عنوان قطب هنری فعالیت نماید.
وی گفت: جشنواره یکی از مظاهر دیپلماسی فرهنگی در جهان اسلام است و تداوم آن توفیق بزرگ در سیاست های فرهنگی کشور است.
گفتنی است دومین جشنواره ی بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی هم اکنون در دانشگاه هنر تبریز در حال برگزاری است.


نوشته شده در   دوشنبه 21 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode