ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 اسفند 1393     |     کد : 86643

پُر طرفدارترین ترجمه‌های قرآن در سال 93 معرفی شد

امسال ترجمه قرآن توسط مرحوم «مهدی الهی قمشه‌ای» در صدر ترجمه‌های قرآن قرار گرفت به طوری که چاپ قرآن با ترجمه وی بیشترین تیراژ را داشت و پس از آن ترجمه «حسین انصاریان» در صدر ترجمه‌های قرآن سال جاری بود.

ترجمه‌های «الهی قمشه‌ای» و «انصاریان» به ترتیب در صدر قرار دارند
پُر طرفدارترین ترجمه‌های قرآن در سال 93 معرفی شد

امسال ترجمه قرآن توسط مرحوم «مهدی الهی قمشه‌ای» در صدر ترجمه‌های قرآن قرار گرفت به طوری که چاپ قرآن با ترجمه وی بیشترین تیراژ را داشت و پس از آن ترجمه «حسین انصاریان» در صدر ترجمه‌های قرآن سال جاری بود.
* چاپ نزدیک به دو میلیون جلد قرآن در سال جاری
احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم   درباره چاپ قرآن در سال جاری به ایکنا گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون برای چاپ یک میلیون و 760 هزار و 400 نسخه قرآن، مجوز چاپ از سوی سازمان دارالقرآن صادر شده است که این رقم تا پایان بهمن‌ماه سال جاری را شامل می‌شود.
وی افزود: شمارگان چاپ قرآن تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 2 میلیون و 52 هزار و 600 هزار جلد است که این تعداد در قالب 766 مجوز چاپ بوده و این میزان چاپ قرآن در سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.
* چاپ 85 هزار جلد قرآن با مشارکت خیرین در سال جاری
حاجی‌شریف در ادامه به طرح «نور باران» اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال جاری آغاز شده و در قالب این طرح 85 هزار جلد قرآن با مشارکت خیرین به چاپ رسیده و به صورت رایگان در اختیار مردم، به ویژه ساکنان مناطق محروم قرار گرفته است.
وی با انتقاد از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره این طرح گفت: آنچه در رابطه با این طرح اطلاع‌رسانی و تبلیغ شده از سوی رسانه‌هائی چون رادیو قرآن، رادیو معارف و خبرگزاری ایکنا بوده و در این راستا رسانه ملی همکاری مناسبی نداشته است؛ چرا که برای پخش تیزر هزینه‌ای را باید پرداخت می‌کردیم که صلاح ندیدیم کمک مردمی برای این کار اختصاص یابد.
معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در پایان تصریح کرد: قرار بود امسال در قالب طرح نور باران 500 هزار جلد قرآن به چاپ برسد که به دلیل مشکلاتی که ذکر شد نتوانستیم آن را عملی کنیم؛ چرا که اعضای انجمن اسلامی بانک رفاه کارگران با مطلع شدن از این طرح از طریق رادیوقرآن مبلغ 11 میلیون و 400 هزار تومان جمع‌آوری و آن را برای چاپ قرآن در اختیار سازمان دارالقرآن قرار دادند.
* یک گلایة ضروری از ادامه تلاش‌ها برای پنهان کردن اعتدال
اعتدال: همینجا لازم است یادآوری کنیم که؛ علیرغم اینکه استادبزرگوار جناب حاجی شریف، از بین رسانه‌هائی که برای طرح چاپ و توزیع قرآن رایگان، اطلاع‌رسانی و تبلیغ کردند، فقط از رادیو قرآن، رادیو معارف و خبرگزاری ایکنا نامبرده‌اند، روزنامه اعتدال نیز بلافاصله پس از دریافت پوستر تبلیغاتی این طرح، از طریق سازمان دارالقرآن، برای مدتی در هر هفته، حداقل 2 یا 3 مرتبه در صفحه اول روزنامه به صورت رایگان آن را به چاپ می‌رساند ولی اینکه چرا برخی از مسئولین قرآنی اصرار دارند اعتدال را از نگاه‌ها پنهان کنند، و چرا استاد ارجمند جناب حاجی شریف نیز به این گروه پیوسته است، مسئله‌ای است که ما دلیلش را نمی‌دانیم.
پروردگارا؛ ذکر این گلایه را موجب ضایع شدن اجر ما نگردان. زیرا تو آگاهی که منظور ما از نقل و یادآوری آن، فقط اشاره به تلاشی است که – خواسته یا ناخواسته و با برنامه یا بدون برنامه - برای پنهان کردن اعتدال صورت می‌گیرد، نه، منت‌نهادن و آزار دادن.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode