ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 اسفند 1393     |     کد : 86443

نامه سناتورها نشانه فروپاشي اخلاق سياسي نظام آمريكاست

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنج شنبه در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان، تحقق «اسلام کامل» را خواست پروردگار متعال و هدف اصلي نظام جمهوري اسلامي ...

رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري:
نامه سناتورها نشانه فروپاشي اخلاق سياسي نظام آمريكاست


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنج شنبه در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان، تحقق «اسلام کامل» را خواست پروردگار متعال و هدف اصلي نظام جمهوري اسلامي خواندند و با اشاره به ضرورت ارائه اسلام ناب در مقابل تلاش مستکبران براي ترويج اسلام هراسي در ميان ملت ها تأکيد کردند: در بررسي علل و راه حل هاي چالش هاي موجود، بايد از سطحي نگري پرهيز کرد و با ريشه يابي مسائل، به مديريت منطقي آنها پرداخت.

ايشان با اشاره به شخصيت، سوابق و خدمات آيت الله يزدي، انتخاب رئيس جديد خبرگان را انتخابي مناسب و بجا خواندند و خاطرنشان کردند: اين انتخابات، بسيار متين، و بدون حاشيه هاي رايج برگزار شد و مي تواند الگويي براي ديگر دستگاه ها باشد.

رهبر انقلاب با استناد به آيات متعدد قرآن مجيد توجه به همه ارکان و احکام دين را، مطالبه اسلام برشمردند و تأکيد کردند: در معارف اسلامي، چيزي به نام دين حداقلي نداريم و بايد تحقق همه اجزاي اسلام و تحقق کامل دين مبين را هدف قرار داد و در اين مسير تلاش و حرکتِ رو به پيشرفت انجام داد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ضرورت حفظ و تقويت همه ابعاد اسلام در «صورت و سيرت» آن افزودند: حفظ «سيرت اسلام» يعني در همه ظرفيت هايي که حرکت عمومي کشور، مردم و مسئولان را شکل مي دهد، اسلام، هدف و آرمان قرار گيرد و براي رسيدن به آن برنامه ريزي رو به کمال بشود و همه در اين مسير حرکت کنند.

ايشان قلدرهاي جهاني را معارض اصلي حرکت به سمت تحقق اسلام کامل برشمردند و افزودند: ترويج اسلام هراسي بوسيله دستگاه هاي تبليغاتي و سياسي صهيونيست ها، نشانه هراس آنها از نابودي منافع نامشروعشان است.

رهبر انقلاب با اشاره به برخي سخنان دشمنان نظام که مي گويند دنبال تغيير رفتار جمهوري اسلامي هستيم نه تغيير نظام، افزودند: تغيير رفتارِ نظام، يعني ملت ايران از لوازم حتمي حرکت به سمت تحقق آرمان هاي خود و اجراي اسلامِ کامل کوتاه بيايد و اين هدف، در واقع همان تغيير نظام و نابودي سيرتِ دين در حرکت عمومي نظام اسلامي است که اين بار، از اين طريق دنبال مي شود .

ايشان پرهيز از برخورد منفعلانه با پديده «اسلام هراسي» را کاملاً ضروري برشمردند و افزودند: اسلام هراسي در حقيقت ترجمه هراس و سراسيمگي زورگويان بين المللي از اسلام سياسي و اسلام حاضر در متن زندگي ملت هاست که ملت ايران با انقلاب اسلامي پرچمدار ايجاد، تثبيت و تقويت آن شده است.

حضرت آيت الله خامنه اي، تبديل اسلام هراسي از تهديد به فرصت را کاملاً ممکن دانستند و افزودند: تلاش بي وقفه براي ترساندن ملت ها و جوانان از اسلام، اين پرسش را در کانون توجه افکار عمومي جهان قرار مي دهد که علت اين همه هجوم و حمله به اسلام چيست؟

رهبر انقلاب پاسخ صحيح به اين پرسش را از طريق ارائه اسلام ناب به ملت ها، دربر دارنده برکات بي پايان برشمردند و افزودند: بايد همه توان خود را در اين راه به کار بگيريم.

ايشان در تبيين ويژگي هاي اسلام ناب، خاطرنشان کردند: طرح اسلام طرفدار مظلوم و ضد ظالم، جوانان را در هر جاي جهان، به ابتهاج و هيجان مي آورد و به آنان مي فهماند اسلام در حمايت از مظلومان و بي پناهان، برنامه عملي دارد.

حضرت آيت الله خامنه اي، اسلام طرفدار عقلانيت، ضد «قشري گري و تحجر» و ضد اوهام و خرافات را از ديگر ابعاد اسلام ناب برشمردند و افزودند: بايد اسلام متعهد در مقابل لاابالي گري، اسلام حاضر در متن زندگي مردم در مقابل اسلام سکولار، اسلام رحمت به ضعفا و اسلام جهاد با مستکبران را به جهان معرفي کنيم و از اين طريق، پروژه اسلام هراسي دشمنان را به فرصتي براي جلب توجه ملت ها به اسلام ناب تبديل نماييم.

رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به چالش هاي موجود ميان ايران و آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي از جمله موضوع هسته اي، افزودند: بايد با پرهيز از سطحي نگري، چالش ها و مشکلات موجود را ريشه يابي کرد و از اين طريق به راه حل منطقي دست يافت.

ايشان به عنوان يک مثال عيني، به صدمات ناشي از تحريم ها اشاره و خاطرنشان کردند: موشکافي دقيق، آشکار مي کند که علت آسيب هايي که به خاطر تحريم متحمل شده ايم، وابستگي کشور به نفت و اقتصاد دولتي و عدم حضور مردم در متن اقتصاد است. رهبر انقلاب با طرح سئوالاتي مهم افزودند: آيا اگر اقتصاد کشور و زندگي ملت را به درآمد نفتي وابسته نمي کرديم و با پرهيز از ادامه اشتباه اوايل انقلاب مبني بر دولتي شدن همه مسائل، مردم را حقيقتاً وارد فعاليت هاي اقتصادي مي کرديم دشمن مي توانست با تحريم نفتي و تحريم دستگاه هاي دولتي، اين آسيبها را وارد آورد؟

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اگر مسائل را اين گونه ريشه يابي و علاج کنيم، مشکلات حل مي شود و نگاهمان به محبت دشمن نخواهد بود.

رهبر انقلاب با اشاره به کارآيي اين نگاه عميق و منطقي در مديريت چالش هاي آشکار و پنهان با زياده خواهان جهاني از جمله مساله هسته اي افزودند: تيم هسته اي که رئيس جمهور محترم انتخاب کرده انصافاً خوب، امين، مورد قبول و دلسوزند و در حال کار و تلاشند ،اما با وجود اين برادرانِ خوب، من نگرانم، چون طرف مقابل حيله گر و اهل خدعه و نيرنگ است و از پشت خنجر مي زند.

ايشان با اشاره به يک اشتباه رايج مبني بر اين که اشخاص قدرتمند، نيازي به حيله گري ندارند افزودند: برخي فکر مي کنند امريکا با اين قدرت سياسي، اقتصادي و نظامي، احتياجي به نيرنگ و موذيگري ندارد اما برخلاف اين تصور، امريکايي ها به حيله و فريب نياز فراواني دارند و الان هم همين گونه عمل مي کنند و اين واقعيت، ما را نگران مي کند. رهبر انقلاب با تأکيد بر مراقبت از شگردهاي امريکايي خاطرنشان کردند: امريکايي ها هميشه در آستانه زمان تعيين شده براي پايان مذاکرات، لحن خود را سخت تر، تندتر و خشن تر مي کنند تا اهداف خود را محقق کنند که بايد مراقب اين حيله بود .

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان سخيف و مشمئز کننده امريکايي ها در هفته ها و روزهاي اخير افزودند: يک دلقک صهيونيست در آنجا سخناني گفت، مقامات امريکايي هم براي اينکه خود را کنار بکشند مطالبي گفتند اما در همان مطالب، ايران را به حمايت از تروريسم متهم کردند که واقعاً حرف خنده آوري است. ايشان خاطرنشان کردند: امريکايي ها و همپيمانانشان در منطقه، خبيث ترين و جرارترين تروريست ها يعني «داعش» و امثال آن را ايجاد کردند و همچنان آنها را حمايت مي کنند آن وقت اين گونه کارها را متوجه ملت ايران و نظام اسلامي مي سازند!

رهبر انقلاب حمايت صريح دولت امريکا از دولت جعلي صهيونيست ها را يادآوري کردند و افزودند: واشنگتن از دولتي که رسماً به اقدامات تروريستي معترف است به زشت ترين شکل ممکن حمايت مي کند و در عين حال جمهوري اسلامي را متهم مي سازد.

رهبر انقلاب نامه اخير سناتورهاي امريکايي را حاوي نشانه هاي متعدد فروپاشي اخلاق سياسي در نظام امريکا برشمردند و افزودند: همه کشورهاي جهان طبق مقررات پذيرفته شده بين المللي، پس از تغيير دولت هايشان نيز به تعهدات خود پايبندند اما سناتورهاي امريکايي رسماً اعلام مي کنند اگر اين دولت برود تعهدات او کأن لم يکن تلقي مي شود، آيا اين نهايت فروپاشي اخلاق سياسي و متلاشي شدن دروني نظام امريکا نيست؟

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مقامات جمهوري اسلامي کار خود را بلدند و مي دانند اگر هم به توافقي برسيم چگونه عمل کنيم که دولت امريکا بعدها نتواند زير آن بزند. رهبر انقلاب همچنين با بزرگداشت ياد مرحوم آيت الله مهدوي کني او را عالمي عامل و داراي مجاهداتي تأثيرگذار خواندند و غفران و رحمت الهي را براي آن عالم فقيد مسئلت کردند. پيش از سخنان رهبر انقلاب، آيت الله يزدي رئيس مجلس خبرگان رهبري گزارشي از برگزاري هفدهمين اجلاس مجلس خبرگان بيان کرد. وي بررسي روند مذاکرات هسته اي و مسائل داخلي کشور، تاکيد بر لزوم تحقق عملي اقتصاد مقاومتي و پرهيز از شعار زدگي، ارائه گزارش از جايگاه اسلام در شرايط کنوني جهان و مساله اسلام‌هراسي در غرب و نگراني از برخي مسايل فرهنگي را از جمله مهمترين محورهاي مباحث، نطق‌ها و مذاکرات اعضاي مجلس خبرگان در اجلاسيه اخير بيان کرد.

بازتاب بيانات مقام معظم رهبري در رسانه‌ها

بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بازتاب گسترده‌اي در رسانه هاي خارجي داشته است.

به گزارش ايسنا، رويترز با انتشار بخش‌هايي از بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گزارش داد: رهبري ايران نامه سناتورهاي آمريکايي را که در آن تهديد کرده بودند هر توافقي ميان ايران و واشنگتن مي‌تواند بعد از پايان دوره رياست جمهوري باراک اوباما بي اثر باشد به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ من نگران هستم چون طرف مقابل هميشه از پشت خنجر مي زند .

آيت الله خامنه اي در ادامه، ادعاي حمايت ايران از فعاليت‌هاي تروريستي در جهان را مضحک و خنده‌آور خواند و سخنراني اخير بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسرائيل در کنگره را مورد انتقاد قرار داد.

روزنامه گاردين نيز نوشت: آيت‌الله خامنه اي در واکنش به نامه اخير جمهوريخواهان گفت که درباره سرنوشت مذاکرات هسته اي نگران است چون طرف مقابل اهل نيرنگ است و از پشت خنجر مي زند .

علاوه بر اين روزنامه نيويورک تايمز با اعلام اين خبر نوشت: رهبر ايران معتقد است نامه سناتورهاي جمهوريخواه نشانه فروپاشي اخلاق سياسي در نظام آمريکا است.وي اين اتهامات را خنده آور و مضحک توصيف کرد

codex01x

page01


نوشته شده در   شنبه 23 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode