ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1393     |     کد : 86276

سرداران ما امروز در صحنه ديپلماسي جهاد مي‌كنند

ملتي كه الگويش حسين بن‌ علي(ع) و تاريخ عاشورا و كربلاست، هرگز در برابر دشمن سر خم نخواهد كرد...

رئيس جمهوري در كنگره ملي روز بزرگداشت شهدا:
سرداران ما امروز در صحنه ديپلماسي جهاد مي‌كنند
ملتي كه الگويش حسين بن‌ علي(ع) و تاريخ عاشورا و كربلاست، هرگز در برابر دشمن سر خم نخواهد كرد


رئیس جمهوری در دومین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا با تجلیل از ایثار ، گذشت ، فداکاری و مقاومت شهدا و خانواده های آنان، کربلا را الگوی بزرگ ملت ایران دانست و تصریح کرد: ملتی که الگوی آن حضرت امام حسین(ع) و تاریخ عاشورا و کربلاست ، هرگز در برابر زورگویان سر خم نمی کند و تسلیم نمی شود، بلکه مقاومت می کند و خداوندهم این ملت را پیروز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به این که عطر روحبخش و نجاتبخش شهدا ، ما را به صراط مستقیم راهنمایی و هدایت می کند، گفت: انقلاب اسلامی با ایثار به پیروزی رسید، ایثار یعنی اولویت قراردادن و ترجیح دادن منافع و مصالح ملی، ارزش ها و آرمان ها بر منافع شخصی ، خانوادگی و جناحی و ما به شهدا ، ایثارگران ، آزادگان و جانبازان و تمامی آنهایی که در دفاع مقدس حضور یافتند ، می بالیم و افتخار می کنیم.

روحانی با تاکید بر این که ما اهل حمله و تجاوز به هیچ کشوری نیستیم اما از وطن‌، ملت‌، استقلال و عزت ایران اسلامی با تمامی وجودمان دفاع می‌کنیم‌، اظهارداشت: ما در دوران دفاع مقدس‌، مظلومانه و اخلاقی از کشور خود در برابر تجاوز دفاع کردیم‌. رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس‌، مظهر اخلاق اسلامی و انسانی در عمل و میدان جنگ بودند.

مذاکرات مقتدرانه در برابر قدرت های جهان

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر این که مذاکرات مقتدرانه در برابر قدرت های جهان افتخار ملی است، اظهارداشت: دیروز سرداران ما در صحنه دفاع مقدس و امروز در صحنه دیپلماسی جهاد می کنند.

وی با تأکید بر این که پیروزی در نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و امروز مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر قدرت‌های جهانی بدون ایثار، گذشت، فداکاری، ایستادگی و آمادگی برای شهادت، امکانپذیر نبود و نخواهد شد، گفت: امروز اگر دیپلمات‌های ما در مذاکرات در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاده‌اند، به اتکای ملت بزرگ ایران و خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان است که برکت کشور ما هستند.

روحانی با اشاره به این که ملت ایران در انقلاب اسلامی با دستی خالی و با اراده‌ای محکم و با راهنمایی امام(ره) در برابر رژیمی تا بن دندان مسلح قرار گرفت و توانست در برابر آن قدرت استبدادی، پیروز شود، گفت: ندای پیروزی انقلاب روزی شنیده شد که طلاب فیضیه از مرگ نهراسیدند و صحن فیضیه مالامال از خون شهیدانی شد که با ایثار و ایستادگی از جانشان گذشتند. اگر آن روز طلاب و مراجع شهید نمی‌دادند و از رژیم می‌ترسیدند و اگر روحانیت که مردم را به مسیر شهادت دعوت می‌کرد خود شهید نمی‌داد، ندای انقلاب کارگر نمی‌افتاد.

رئیس جمهوری ادامه داد: امام(ره) در انقلاب، پیش از این که خانواده‌های دیگر، فرزندان خود را به میدان مبارزه بفرستند، فرزندش را به میدان فرستاد. ایشان زندانی و تبعید شد و فرزند بزرگ و مجتهدش حاج‌آقا مصطفی را هم تقدیم انقلاب کرد و اگر از زندان ، تبعید و از تقدیم فرزند هراس داشت، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

باید خود را برای ایثار و فداکاری آماده کنیم

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این که چهره ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس بیش از انقلاب اسلامی ظهور و بروز یافت و در برابر دید تمامی جهانیان قرار گرفت، اظهار داشت: در دنیا جنگ زیاد بوده و هست ، بنابراین در شرایطی قرار داریم که باید خود را برای ایثار و فداکاری آماده کنیم.

روحانی تصریح کرد: برخی جنگ‌ها منفور است و ارزشی ندارد.متجاوزان به ویتنام هم کشته دادند اما کارشان ارزشی نداشت. کسانی که افغانستان و عراق را به خاک و خون کشاندند و امروز هم در منطقه تجاوز می‌کنند، ممکن است کشته بدهند، اما کارشان از دید جهانیان ارزشی ندارد.


رئیس جمهوری با بیان این که آن وقتی شهادت معنا می‌یابد که جنگ و ایثار ارزش‌گذاری شود و دارای اهداف مقدس باشد، گفت: ما امروز، فردا و در برابر بیگانگان و خودی همواره به دفاع مقدس و شما خانواده‌های شهدا می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، برای این که دفاع مقدس، ایستادگی در برابر تجاوز و متجاوز بود. ما به کسی حمله نکردیم و هیچ‌گاه نخواستیم کشورگشایی یا شهری را اشغال کنیم.

روحانی تأکید کرد: امروز هم که ایران ده‌ها برابر آن روز قدرت دارد، ‌شرایط ما شرایط جنگ نیست‌، ما اهل تجاوز نیستیم، قدرت ما روز به روز بیشتر می‌شود و ما از وطن، خاک، ملت و استقلال خود با تمامی وجود دفاع خواهیم کرد.

ما اخلاقی جنگیدیم

وی خاطر نشان کرد: ما دردوران دفاع مقدس اخلاقی جنگیدیم. گاه سرباز عراقی اسیر سرباز ما می‌شد و او در حالی که خود تشنه بود، قمقمه آبش را به او می‌داد. شهدای ما مظهر اخلاق انسانی و اسلامی بودند و آن را در میدان جنگ و در عمل نشان دادند. ما می‌دانستیم که رژیم دژخیم بعثی با آزادگان ما چه می‌کند. آنها برخلاف مقررات بین‌المللی وزیر نفت ما را زیر شکنجه به شهادت رساندند، اما ما هیچ‌گاه مقابله به مثل نکردیم وبه اسرایشان بیش از مقررات بین‌المللی براساس قوانین اسلامی احترام گذاشتیم.

رئیس جمهوری با تأکید بر این که در دفاع مقدس هیچ الگویی بالاتر از کربلا و امام حسین(ع) برای رزمندگان ما مطرح نبود، گفت: امام حسین(ع) نه فقط امام شیعیان که امام تمامی آزادگان عالم است.

روحانی گفت: در دفاع مقدس، هرگاه مادران شهدا فشار روحی احساس می‌کردند، به یاد زینب(س) و مصائب این بانوی بزرگوار و رفتارش پس از شهادت فرزندان، برادران و برادرزادگانش می‌افتادند. کربلا الگوی ما در زندگی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امروز و فرداست.

رئیس جمهوری با بیان این که ایمان، هجرت و شهادت در جای جای جبهه‌های جنگ مشاهده می‌شد، گفت: در دفاع مقدس تمامی ملت ما به دلیل مظلومیت و حقانیت به صحنه آمد و در جبهه‌ها از کسی پرسیده نشد که تو متعلق به این جناح یا آن جناح و راست یا چپ هستی، یا مسلمانی، شیعه‌ای، سنی‌، مسیحی و یهودی‌ هستی؟ همه آمده بودند از وطن، خاک و استقلال کشورشان دفاع کنند.

و ی با تأکید بر این که باید یک مقداری زندگی سیاسی و افکار سیاسی را از مصالح و منافع ملی و اموری که متعلق به کشور و ملت است جدا کنیم، گفت: مسأله محیط زیست و مذاکرات در برابر قدرت‌های جهانی متعلق به تمامی کشور است، ریزگردها هنگامی که به سمت کشور می‌آیند از جناح‌ها برای ورود سئوال نمی‌‌پرسند. اینها مسائل ملی است و باید همه به نفع مردم کار کنیم.

روحانی ادامه داد: سرداران رشید شما دیروز در میدان جنگ در برابر دشمن ایستادند و امروز سرداران شما در میدان دیپلماسی از کشور دفاع می‌کنند. این هم نوعی جهاد است. جهاد ابعاد مختلفی دارد و حتی کسی که برای کسب نان حلال از خانه خارج می‌شود در حال جهاد است.

رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که مردم از ته دل به امام(ره)، رهبر و فرماندهی‌شان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعتقاد داشتند، اظهار داشت: فرق است میان آنکه فرمانده انسان ،فقیهی عارف و مجتهد امتحان پس داده در مبارزات باشد، یا آدم عادی.

روحانی ادامه داد: در جبهه می‌دیدیم، بیشتر جوانان در سنگر می‌گفتند سلام ما را به امام برسانید ما آمدیم تا امام تنها نماند. امروز هم مردم این چنین هستند. رهبری مجتهد، فقیه و امتحان پس داده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند. ایشان جزو نخستین افرادی بود که لباس جنگ پوشید و در جبهه‌ها حاضر شد .

رئیس جمهوری با اشاره به سیره نبی مکرم اکرم(ص)، گفت: از امیرالمؤمنین(ع) روایت است که می‌گفت در میدان جنگ هرگاه کار سخت می‌شد، به پیش و پناه پیغمبر(ص) می‌رفتیم، یعنی آنکه نبی‌مکرم اسلام(ص)، خود در میدان جنگ بود. رهبری صالح به عنوان بهترین مشوق برای نسل ما برای حضور در دفاع مقدس بود.

وظیفه داریم نام شهدا را زنده نگهداریم

روحانی افزود: امروز دولت و مردم وظیفه دارند نام شهیدان را زنده نگهدارند. نام کسانی را که هر چه داشتند و بهترین چیز یعنی جانشان را در مسیر حق دادند، آنها زنده هستند و نزد پروردگار روزی می‌خورند، باید فرهنگ شهید، شهادت و ایثار را زنده نگهداشت.

وی با تأکید بر این که دولت یازدهم به دور از تعارف و شعار و با افتخار برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و نخواهد کرد، گفت: اجر خانواده‌های شهدا فقط با خداست و هیچ بشری قادر نیست که اجر یک شهید را بدهد.

روحانی در پایان تأکید کرد: خاک پاک شهیدان تربت متبرکی برای همه ماست. ما شک نداریم آنها نزد خدایند، آنها شاهد و گواهند، آنها هر جا که بحث استقلال،‌عزت، مقاومت و کار خیر و پسندیده باشد، شهادت می‌دهند. آنها شاهد تمامی نیکی‌ها، خوبی‌ها و اخلاق حسنه هستند.

بر اساس این گزارش،پیش از سخنان رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان با اشاره به چگونگی شکل‌گیری بنیاد شهید و نامگذاری روز بزرگداشت شهدا، از نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و خدمات رسانی به جامعه ایثارگران به عنوان دو رکن اصلی و هدف بنیاد شهید یاد کرد و گفت: نشر فرهنگ ایثار و شهادت، مطالبه رهبر معظم انقلاب است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای خدمت‌رسانی بهتر به جامعه ایثارگران از اجرایی شدن قانون جامع ایثارگران به میزان بیش از ۷۰درصد خبر داد و گزارشی را از فعالیت‌های این بنیاد در زمینه اشتغال فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر، مسکن، مجتمع‌های فرهنگی، ساماندهی گلزارهای شهدا و چابک‌سازی سازمان متبوعش ارائه کرد. در این مراسم همچنین از خانواده ۴شهید تجلیل شد و پدر شهید دولتی نو به نمایندگی از خانواده های شاهد، لوح تقدیری را به رئیس‌ جمهوری به پاس حمایت‌های ارزشمند از خانواده شهدا اهداء کرد.

دستور رئیس جمهوری برای کنترل واردات و مبارزه با قاچاق کالا

یکصد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی به ریاست رئیس جمهوری تشکیل و گزارشی از وضع قاچاق کالا و اقدامات دستگاه های مسئول در مبارزه با قاچاق ارائه شد.

بر اساس این گزارش،رویکرد تبعیض آمیز و برخی معافیت ها و استثنائات گوناگون که در قانون گمرکی و مقررات تجاری ایجاد شده، موجب افزایش تجارت غیر رسمی و رشد قاچاق در سال های گذشته شده است. آمارها نشان می دهد که اقدامات گمرک در یک سال گذشته برای کاهش مقررات زائد و همچنین الکترونیکی کردن فرایند، به کاهش قاچاق و افزایش درآمد گمرکی انجامیده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، لطمه جدی قاچاق بر تولید ملی و حقوق مصرف‌کنندگان را بسیار زیانبار و غیر قابل تحمل دانست و به وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا حرکت شفاف سازی و تسهیل تجارت قانونی را در چارچوب حمایت از تولید داخلی با جدیت دنبال کند. رئیس جمهوری همچنین به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ کرد اقدام لازم و هماهنگ برای مقابله با معابر ورودی و اسکله‌های غیر مجاز را فراهم کرده و از دخالت دستگاه‌های غیر مسئول در امر واردات جلوگیری کند.

این گزارش می افزاید :هیأت دولت هم عصریکشنبه به ریاست رئیس‌ جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر در‌‌باره مسائل جاری کشور پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری‌، اعضای هیات دولت در این جلسه، به بحث درباره متن پیشنهادی سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه پرداختند و سپس معاون حقوقی رئیس‌ جمهوری گزارشی در باره عملکرد این معاونت، اقدامات انجام شده برای تحقق حاکمیت قانون، تحقق حقوق ملت در قانون اساسی و همچنین برنامه‌ریزی برای هماهنگی در امور حقوقی استان‌ها و شیوه به‌روز‌رسانی سامانه‌های قوانین و مقررات و رفع اختلافات حقوقی میان دستگاه‌های اجرایی ارائه داد. در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

با تصویب دولت، مبلغ ۱۹۳میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و زلزله در استان کهکیلویه و بویر احمد و مبلغ ۳۹۰میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل و زلزله این استان در مناطق روستایی و شهری برای بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص یافت. هیأت وزیران همچنین به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول حدود ۲۵۳کیلومتر، شامل طراحی، مطالعات،ساخت آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری این آزادراه با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.


نوشته شده در   سه شنبه 19 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode