ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393     |     کد : 86229

مسئولان قاطعانه با تعدّي به جنگل‌ها مقابله كنند

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان و دست‌اندركاران منابع طبيعي و حفظ محيط زيست:

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان و دست‌اندركاران منابع طبيعي و حفظ محيط زيست:
مسئولان قاطعانه با تعدّي به جنگل‌ها مقابله كنند
زمينخواران بايد بي‌اغماض مورد تعقيب قضايي قرار گيرند


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار مسئولان و دست‌اندرکاران منابع طبيعي و حفظ محيط زيست، حل مسائل و مشکلات زيست محيطي مانند آلودگي هوا، پديده ريزگردها و دست اندازي به جنگل ها و مراتع و فضاهاي سبز را نيازمند برنامه ريزي، تدبير، پيگيري مستمر و جدي و قاطعيت دستگاه‌هاي مرتبط دانستند و تأکيد کردند: حفظ محيط زيست يک وظيفه حاکميتي است که بايد با تهيه سند‌ ملي محيط زيست و پيوست زيست محيطي براي همه طرح‌هاي عمراني و صنعتي و همچنين جرم انگاري تخريب محيط زيست، به اين وظيفه بسيار مهم، عمل شود.

رهبرانقلاب اسلامي با اشاره به ديدگاه اسلام درباره اهميت حفظ زمين و ثروت‌هاي عمومي کره خاکي گفتند: اسلام و اديان الهي همواره بر لزوم احساس مسئوليت انسان در قبال طبيعت و حفظ تعادل ميان انسان و طبيعت تأکيد کرده اند ،زيرا عامل اصلي بروز مشکلات زيست محيطي بر هم خوردن اين تعادل است.

حضرت آيت الله خامنه اي، چالش زيست محيطي را فراگير در سراسر جهان برشمردند و با اشاره به آثار بلندمدت مسائل زيست محيطي، خاطرنشان کردند: تجربه‌هاي کشورهاي مختلف نشان مي دهد بسياري از مشکلات محيط زيستي قابل پيشگيري و داراي راه حل هستند.ايشان به عنوان نمونه به موضوع آلودگي هوا در کلانشهرها و پديده ريزگردها اشاره و تأکيد کردند: اين مشکلات، با صبر و حوصله و تدبير و پيگيري لازم، قابل حل هستند.

رهبرانقلاب اسلامي افزودند: مساله محيط زيست، مساله اين دولت يا آن دولت، مساله‌ اين شخص يا آن شخص و مساله اين جريان و يا آن جريان نيست، بلکه موضوعي کشوري و ملي است که بايد براي حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست يکديگر دهند.

رهبرانقلاب اسلامي هوا، آب و خاک را سه عنصر اصلي در محيط زيست برشمردند و گفتند: براي حل مسائلي همچون آلودگي هوا در کلانشهرها و پديده گرد و غبار و همچنين کمبود آب و فرسايش خاک، بيشتر از تبليغات، بايد کار و تلاش جدي و پيگيري مستمر انجام داد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به جنگل‌ها و مراتع به عنوان ريه هاي تنفسي شهرها و عوامل نگهدارنده خاک، از دست اندازي افراد سودجو به جنگل ها و منابع طبيعي به خصوص در شمال کشور ابراز تأسف شديد کردند و افزودند: دستگاه‌هاي مسئول بايد قاطعانه با تعدي به جنگل ها به هر بهانه‌اي اعم از هتل سازي و جذب گردشگر و ساخت حوزه علميه و برخي توجيهاتِ به ظاهر قابل‌قبول ، مقابله کنند.

ايشان پديده زمينخواري و اخيراً کوهخواري و ساخت و ساز در ارتفاعات را از ديگر مسائل رنج آور و اسفبار دانستند و تأکيد کردند: بايد در قانون، اين‌ گونه اقدامات جرم تلقي شوند و افراد سوءاستفاده کننده بي هيچ اغماضي مورد تعقيب قضايي قرار گيرند و اگردر دستگاه‌ها نيز کوتاهي انجام گيرد، بايد با عوامل اين کوتاهي هم به شدت برخورد شود.

رهبرانقلاب اسلامي با تأکيد بر اين‌که حفظ محيط زيست يک وظيفه حاکميتي است افزودند: تهيه سند ملي براي محيط زيست، پيوست محيط زيستي براي همه طرح هاي عمراني، صنعتي و تجاري، پالايش و بازنگري قوانين براي جرم انگاري تخريب محيط زيست و تقويت نظارت هاي بي اغماض از مهمترين راهکارها براي حفظ محيط زيست و مقابله با سود جويان و قانون شکنان است.

حضرت آيت الله خامنه اي، نقش آفريني مردم براي حفظ محيط زيست و فرهنگسازي در جامعه به وسيله رسانه ملي را مهم ارزيابي و خاطرنشان کردند: مطالبي که بايد بيان شوند، امروز گفته شد و از اين پس مردم بايد قضاوت کنند که کدام دستگاه‌ها به وظيفه خود براي حفظ محيط زيست عمل مي کنند و کدام دستگاه‌ها براي حفظ محيط زيست، تلاش و اقدام لازم را انجام نمي دهند.

پيام رهبرمعظم انقلاب براي وقف کتابخانه‌اي به نام يک شهيد

رهبر معظم انقلاب نسبت به وقف کتابخانه‌‌اي توسط خانواده شهيد بزرگوار مطلب شفيعي پيامي صادر کردند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، اين پيام در پاسخ به نامه‌ درخواست دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور از معظم‌له براي اعطاي پيامي به منظور ماندگاري اين حرکت فرهنگي از سوي خانواده شهيد بزرگوار مطلب شفيعي و الگوسازي و تشويق و ترغيب وقف کتابخانه در ميان آحاد جامعه، صادر شد که به شرح زير است:

بسمه تعالي

به شهيد عزيز درود مي فرستم و نيز به اين پدر و مادر صبور و آگاه و پرگذشت.

اميد است حسنات و انوار ساطع از فداکاري اين عزيزان و ديگر شهدا و ايثارگران بزرگوار، سرمايه و ذخيره‌هاي ماندگار براي کشور و تاريخ ما باشد.

سيد علي خامنه‌اي

11/12/1393

«مطلب شفيعي» شهيد 20 ساله از شهداي کربلاي هشت شلمچه و از اهالي يکي از روستاهاي شهرستان بهاباد يزد و دانشجوي دانشگاه امام صادق تهران بود که پدر 84 ساله و مادر 82 ساله اين شهيد تنها منزل مسکوني خود را با زيربناي 230 مترمربع وقف نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور کردند. اين کتابخانه با 251 عضو و 9825 نسخه کتاب، طي سفر هفته گذشته دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور به استان يزد افتتاح شد و مورد بهره برداري قرار گرفت.

codex01x


نوشته شده در   دوشنبه 18 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode