ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 اسفند 1393     |     کد : 86050

رئيس جمهوري: منتظر رويكرد منطقي 1+5 هستيم

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که در مذاکرات هسته‌اي به دنبال توافقي هستيم که به نفع ايران، منطقه و جهان باشد، تصريح کرد: اميدواريم که با آينده‌نگري و در نظرگرفتن منافع ملت‌ها و ثبات منطقه بسيار حساس خاورميانه، شاهد رويکرد منطقي از طرف 1+5در مذاکرات باشيم.

زير بار توافقي كه حق ملت ايران را مخدوش كند، نمي‌رويم

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که در مذاکرات هسته‌اي به دنبال توافقي هستيم که به نفع ايران، منطقه و جهان باشد، تصريح کرد: اميدواريم که با آينده‌نگري و در نظرگرفتن منافع ملت‌ها و ثبات منطقه بسيار حساس خاورميانه، شاهد رويکرد منطقي از طرف 1+5در مذاکرات باشيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري‌،حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در جلسه هيات دولت، گفت: دنيا از پيشرفت در مذاکرات ميان ايران و 1+5خرسند است چرا که ثمره اين پيشرفت و توافق به نفع منطقه ، جهان و به نفع توسعه ، تجارت ، اقتصاد و فرهنگ و حل و فصل معضلات و تهديداتي است که امروز افراطي‌گري در منطقه و جهان به وجود آورده است .

رئيس دولت يازدهم اظهارداشت: اما در اين ميان فقط يک رژيم متجاوز و اشغالگر که بقاي خود را در سايه جنگ و تجاوز مي بيند، از اين مذاکرات عصباني و ناراحت است.

روحاني با تاکيدبر اين که رژيم صهيونيستي پيوسته از صلح و ثبات منطقه اي نگران است ، گفت: شما مي‌بينيد که گروهک تروريستي النصره با اين همه جناياتي که انجام مي‌دهد، مورد حمايت اين رژيم جنايتکار است.

رئيس جمهوري تصريح کرد: آنهايي که آينده بهتر را براي منطقه و جهان مي خواهند، بايد بدانند براي توسعه و پيشرفت منطقه، مسيري جز استقرار ثبات و امنيت وجود ندارد، ضمن اين که براي مسأله هسته‌اي هيچ راهي جز مذاکره وجود ندارد.

روحاني ،جهان امروز را عصر اطلاعات دانست و افزود: مردم جهان و همچنين مردم آمريکا هوشيارتر از آن هستند که رژيمي که همواره کارش آتش‌افروزي بوده است اکنون بخواهد با زبان نصيحت صحبت کند. آن هم رژيمي که بر خلاف مقررات بين‌المللي و دور از چشم ناظران بين‌المللي به دنبال تسليحات اتمي بوده، بمب اتم توليد کرده، تعداد زيادي بمب اتم را ذخيره کرده است و با امضا نکردن معاهده منع گسترش تسليحات اتمي ( ان.پي.تي)، به بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هم اجازه نمي دهد از تاسيسات اتمي‌اش بازديد کنند.رئيس دولت تدبيرو اميد تاکيد کرد: ايران اسلامي همواره در سازمان ملل متحد به دنبال طرح خاورميانه عاري از تسليحات اتمي بوده و هست.

وي افزود: اتهامات عليه ايران از سوي رژيمي مطرح مي شود که در طول سال، بارها و بارها به کشورهاي همسايه‌اش تجاوز مي‌کند، مردم بي‌گناه را به خاک و خون مي‌کشد و رژيمي که در غزه کودکان را هدف گلوله قرار مي‌دهد. اين رژيم که خودش جنايتکارترين و در واقع يک دولت تروريستي است، امروز دم از صلح و خطرات آينده مي‌زند ،در حالي که ايجادکننده بزرگترين خطر براي منطقه بوده است.وي گفت: اين گونه حرف‌ها هيچ تاثيري در اراده ملت‌ها و دولت‌ها نخواهد داشت. اساس مذاکرات ما با دنيا بر مبناي حسن نيت در برابر حسن نيت، صداقت در برابر صداقت، اطمينان در برابر اطمينان و اعتماد در برابر اعتماد است.

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که ما به دنبال يک توافق برد – برد، متوازن و پايدار هستيم و اين را دنبال خواهيم کرد، گفت: چنين توافقي با اين ويژگي‌ها به نفع منطقه و جهان است.

روحاني با اشاره به اين که 1+5به خوبي مي‌داند دو گزينه پيش‌رو دارد، گفت: 1+5يا بايد با ايران در چارچوب منطق و مقررات بين‌المللي به توافق و تفاهم برسد که اين کار هر چه سريعتر انجام بگيرد، به نفع همه خواهد بود يا اين که دنبال انکار واقعيت باشد که در آن شرايط هم ناگزير بايد پيشرفت سريعتر برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران را شاهد باشد.

رئيس جمهوري افزود:گزينه دوم، گزينه‌اي است که ديده‌اند تحريم و فشار در سال‌هاي گذشته تأثيري نداشته و ما راه خودمان را به خوبي ادامه داده ايم. اگر مبناي اين مذاکرات شفافيت بيشتر باشد، ما شفافيت بيشتر را مي‌پذيريم ،اما اگر مذاکرات به دنبال آن باشد که ملت ايران را از حق مسلم خود يعني پيشرفت در علم و فناوري باز دارد، خيلي طبيعي است که ايران زير بار چنين تفاهم و توافقي نخواهد رفت .

رئيس جمهوري در ابتداي سخنان خود هم با عرض تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ايشان را الگويي براي تمامي زنان جامعه و سيده النساء العالمين خواند و گفت: هيچ بانويي در تاريخ به مقام و عظمت حضرت زهرا(س) نمي‌رسد و اين بانوي بزرگوار، اخلاق و رفتاري که در خانه پدري و در برابر همسر همچنين آنچه که در زمينه تربيت فرزندان بسيار عزيزش انجام داد، براي ما نمونه است تا جايي که خداوند بزرگ اين بانو را کوثر مي‌نامد.

رئيس جمهوري با قرائت فرازي از سوره مبارک کوثر در تفسير آيات اين سوره اظهارداشت: کوثر يعني خير کثير و خير بزرگ که فاطمه اطهر(س) همان کوثر است به دليل اينکه پايان همين سوره، مي‌گويد "ان شانئک هوالابتر".

روحاني گفت: از خداوند مي‌خواهيم که همه ما را به ويژه بانوان عزيز و فداکار و بانواني که در تمامي صحنه‌هاي انقلاب نقش بسزايي را ايفا کردند و امروز براي توسعه کشور نقش بسيار زيادي دارند، بتوانند فاطمه اطهر(س) را الگو قرار بدهند و راه آن بانوي گرانقدر اسلام را ادامه بدهند که موجب فخر براي ما هم در دنياست و هم موجب نجات ما در آخرت خواهد شد.

مصوبات جلسه هيأت دولت

جلسه هيأت دولت به رياست حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري برگزار شد و مهمترين مسائل جاري در کشور از سوي اعضاي دولت مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، در ابتداي جلسه، استاندار سيستان و بلوچستان گزارشي در باره وضع استان و آخرين اقدامات انجام شده در زمينه طرح هاي مصوب سفر رئيس جمهوري به هيأت وزيران ارائه داد .

در ادامه، تعدادي از پيشنهادهاي دستگاه هاي اجرايي پس از بحث و بررسي، به تصويب هيأت وزيران رسيد.

با تصويب دولت، مبلغ 150 ميليارد ريال اعتبار به طور جداگانه به ترتيب براي تکميل طرح آبرساني شهر ميانه به منظور رفع بحران آب در اين شهرستان و تکميل طرح ساختمان سد پيغام چاي براي تأمين آب آشاميدني شهر کليبر و روستاهاي اطراف، در اختيار وزارت نيرو (شرکت سهامي آب منطقه اي آذربايجان شرقي) قرار گرفت.

هيأت وزيران همچنين مبلغ 50 ميلياردريال اعتبار براي ساماندهي رودخانه زاينده رود براي افزايش راندمان انتقال آب و جلوگيري از هدررفت آن در اختيار استانداري اصفهان قرار داد.

اختصاص مبلغ 520 ميليارد ريال اعتبار براي انجام اقدامات پيشگيرانه و مقابله با بحران کم آبي در استان کرمان، مبلغ 300 ميليارد ريال اعتبار براي تکميل طرح ساختمان گلورد به منظور کنترل سيلاب هاي مخرب حوضه آبريز رودخانه نکا، مبلغ 500 ميليارد ريال به بنياد مسکن انقلاب اسلامي براي اجراي طرح هاي ساماندهي و بهسازي و بازسازي روستاهاي مرزي پنج استان کرمانشاه، ايلام، کردستان، آذربايجان غربي و خوزستان خسارت ديده از جنگ تحميلي براي مقابله با حوادث و سوانح پيش بيني نشده و مبلغ 224 ميليارد و 950 ميليون ريال براي بازسازي بخش هاي خسارت ديده ناشي از سيل، توفان و زلزله در شهرستان دشتستان استان بوشهر از ديگر مصوبات هيأت وزيران بود.دولت با اختصاص مبلغ 637 ميليارد ريال اعتبار براي تکميل بازسازي بخش هاي خسارت ديده ناشي از سيل، زلزله و جبران خسارات ناشي از رانش زمين و برف اخير در استان چهارمحال بختياري و همچنين مبلغ 30 ميليارد ريال تسهيلات بانکي ارزان قيمت از محل منابع داخلي بانک ها براي جبران خسارت وارده به واحدهاي توليدي آسيب ديده با سود و کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 10 ساله به اين استان موافقت کرد.

اصلاح تصويبنامه موضوع پرداخت 25 درصد درآمد حاصل از آب آشاميدني شهري و صنعتي به حساب خزانه بابت سهم سازمان هدفمندي يارانه ها هم از ديگر مصوبات جلسه ديروز هيات بود.براين اساس، وزارت نيرو موظف است امسال به ازاي فروش هر متر مکعب آب آشاميدني شهري و صنعتي مبلغ (10 ريال) به حسابي که نزد خزانه براي سهم سازمان هدفمندي يارانه ها افتتاح شده است، واريزکند.

با تصويب دولت، مبلغ 1250 ميليارد ريال به عنوان اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم الشرکه، اموال، دارايي‌ها و حقوق مالي و نيروگاه هاي متعلق دولت و موسسات و شرکت‌هاي دولتي وابسته و تابعه بابت پرداخت ديون صندوق بيمه محصولات کشاورزي در اختيار وزارت کشاورزي (صندوق بيمه محصولات کشاورزي) قرار گرفت.

هيأت وزيران به وزارت امور اقتصادي و دارايي اجازه داد مبلغ 5000ميليارد ريال با عنوان تسويه بدهي هاي قانوني شرکت هاي تابعه و وابسته به وزارتخانه ها نيرو، نيرو، راه و شهرسازي، صنعت و معدن و تجارت به اشخاص حقيقي و حقوقي ،خصوصي و تعاوني با بدهي همان اشخاص بابت اقساط واگذاري (جمعي – خرجي) بابت تهاتر قسمتي از مطالبات صندوق صنعت نفت (صندوق بازنشستگي، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت)، اقدام کند.

دولت با توجه به کاهش قيمت نفت خام و ميعانات گازي در ماه هاي اخير و اثرات کاهش قيمت خوراک بر درآمدهاي صادراتي فرآورده هاي نفتي و تأخير کاهش قيمت بين المللي فرآورده ها براي محاسبه ارزش فرآورده هاي تحويلي توسط پالايشگاه ها نسبت به قيمت خوراک و تداوم روند کاهشي اين قيمت ها تا پايان سال از سوي ديگر، با اصلاح بهاي فروش هر بشکه نفت خام و ميعانات گازي تحويلي به پالايشگاه‌هاي داخلي در سال 1393 و مبالغ واريزي به خزانه‌داري کل کشور از اين محل موافقت کرد.

اصلاح تعرفه برق شهرستان هاي فسا و ميرجاوه هم از ديگر مصوبات اين جلسه بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode