ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 9 اسفند 1393     |     کد : 85738

قدرداني مراجع عظام از تلاش‌هاي دولت در عرصه‌هاي اقتصادي و رفاهي

مراجع عظام تقليددر ديدار حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري در قم از عملکرد دولت يازدهم در بخش هاي مختلف حمايت و برادامه فعاليت هاي دولت در عرصه خدمات اجتماعي، بهداشتي، رفاهي و اشتغال تاکيد کردند.



مراجع عظام تقليددر ديدار حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري در قم از عملکرد دولت يازدهم در بخش هاي مختلف حمايت و برادامه فعاليت هاي دولت در عرصه خدمات اجتماعي، بهداشتي، رفاهي و اشتغال تاکيد کردند.

آيت الله العظمي وحيد خراساني در ديدار روحاني، با اشاره به آياتي از قرآن کريم، توکل بر خداوند و توسل به حضرت ولي عصر(عج) را راه حل تفوق بر مشکلات دانستند و تاکيد کردند که رئيس جمهوري مشکلات طاقت فرسايي پيش رو دارد.

ايشان با اشاره به اعجاز قرآن و قرائت آيه کريمه: وَمَن يَتَوَکلَ‏ْ عَليَ اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ افزوند: با اتکاي به دو کلمه و استمداد از اين دو بر همه مشکلات فائق مي شويد؛ يکي توکل بر خداوند و ديگري توجه و توسل به کسي که عالم وجود به خاطراو برپاست و او حضرت ولي عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.

اين مرجع عاليقدر ضمن تشکر از زحمات رئيس جمهوري و دولت، تصريح کردند: شما يکي از بهترين روساي جمهوري هستيد و البته با مشکلات طاقت فرسايي روبرو هستيد.

آيت الله العظمي موسوي اردبيلي درديداررئيس جمهوري، خدمات دولت در بخش سلامت، درمان و بهداشت عمومي را اقدامي بسيار بزرگ و ارزنده دانستندو گفتند: دولت برآمده از اراده ملت است و حمايت از اقدا هاي دولت به ويژه در حوزه اقتصاد و معيشت عمومي، وظيفه اي همگاني است.


ايشان ضمن دعاي خير براي موفقيت رئيس جمهوري و مجموعه دولت، رسيدگي هر چه بيشتر به اقشار نيازمند جامعه را مورد تأکيد قرار دادند.

آيت‌الله العظمي جوادي آملي در ديدار رئيس‌ جمهوري ، هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و حمايت مردم را زمينه‌ساز حل مشکلات دانستند و افزودند: دولت به لطف خدا تاکنون توفيقات زيادي به دست آورده که براي تداوم و توسعه اين دستاوردها دعا مي‌کنيم.

اين مرجع عاليقدرعالم تشيع در اين ديدار که درمحل مؤسسه اسراء برگزار شد، با اشاره به اين که «اقتصاد مقاومتي، اقتصاد عقلاني است»، تأکيد کردند: حمايت از فقرا واقشارآسيب‌پذيراز وظايف اصلي دولت است و البته اين وظيفه، بيشترازاقدام هاي عاطفي بايد بر مبناي رويکردهاي تخصصي و کارشناسي و با هدف توانمندسازي آن‌ها صورت پذيرد.

آيت الله العظمي مکارم شيرازي موفقيت هاي دولت در حوزه مديريت اقتصاد و خدمات اجتماعي را خوب و ملموس ارزيابي کردند و افزودند: شما فرزند حوزه و روحانيت هستيد. رأي مردم به شما اعتماد مجدد به روحانيت بود و لذا موفقيت شما موجب سربلندي حوزه و روحانيت است.

ايشان با اشاره به اين که دولت علاوه بر مشکلات موجود، وارث مشکلات زيادي از گذشته است ، حفظ اصول اساسي نظام در حوزه سياست خارجي را ضروري دانستند و ابراز اميدواري کردند که موضوع هسته اي هم به حل و فصل نهايي رسيده و تحريم هاي ظالمانه عليه ملت ايران رفع شود .

آيت الله العظمي جعفر سبحاني هم با بيان اين که همواره براي موفقيت دولت دعا مي کند، گفتند: توجه به خدمات عمومي از جمله حوزه بهداشت و سلامت، اقدام ارزنده اي است.

ايشان همچنين در زمينه هاي فرهنگي به ويژه در خصوص توسعه آموزش عالي، رعايت ملاحظات جمعيتي و سياست هاي کلان کشور، توصيه هايي ارائه کردند.

آيت الله العظمي شبيري زنجاني ، دعا براي موفقيت دولت را يک وظيفه اعتقادي و عمومي دانستند و افزودند: بهبود وضع اقتصادي کشور براي کارشناسان به خوبي محسوس است.

ايشان تأکيد کردند: ملت ايران بار سنگيني بر دوش شما گذاشته است. اگر چه مشکلات قابل انکار نيست، ولي تلاش مي کنيد با تمام توان و گام به گام بر مشکلات فائق بياييد.

آيت الله العظمي شبيري زنجاني مشکلات، سختي ها و سنگيني مسئوليت رئيس جمهوري را قابل توجه و توکل به خداوند و اخلاص در عمل را موجب سربلندي دولت دانستند.

ايشان با اشاره به اين که همه ابزارهاي فرهنگي در اختيار دولت نيست، گفتند: در عين حال دولت بايستي از همه امکانات فرهنگي خود براي تبيين و ترويج مباني ديني استفاده کند.

موفقيت دولت ثمره نظام است

آيت‌الله العظمي نوري همداني هم در ديدار رئيس جمهوري با تقدير از خدمات دولت، گفتند: اداره كشور در عرصه داخل و خارج از جنبه اقتصاد، سياست و فرهنگ كار بسيار مشكلي است، اما دولت توانست در حد خود گام‌هاي مثبتي بردارد و خصوصاً در بخش سلامت كارهاي بسيار خوبي شده است.

ايشان با اشاره به اين كه در بخش راه و بزرگراه گام‌هاي موثري برداشته شده است، افزودند: بناي ما بر اين است كه به طور كلي از دولت حمايت كنيم، چون موفقيت دولت و پيشرفت كشور ثمره براي نظام و انقلاب است، اما براي پيشرفت، نقد و پيشنهاد دلسوزانه را هم وظيفه خود مي‌دانيم.

اين مرجع تقليد تصريح كردند: در دولت ايشان، با توجه به سوابق انقلابي و روحاني بودن، حمايت در قالب بيان پيشنهاد و نظر دلسوزانه بيش از گذشته است و اين نكاتي كه در اين ديدار مطرح مي‌شود، قطعاً براي پيشرفت دولت و انقلاب و از روي علاقه و دلسوزي است.

جلسه شوراي اداري قم

رئيس جمهوري در جلسه شوراي اداري استان قم با تاکيد بر اين که دولت يازدهم با حمايت هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي و پشتيباني مردم، همه توان خود را براي حل مشکلات کشور به کارگرفته است ، تصريح کرد: حمايت صريح مراجع معظم تقليد، علما ، فضلا ، روحانيون و مردم، مسئوليت دولت را در حل سريعتر مشکلات کشور و به ويژه قم ، سخت‌تر و سنگين‌تر مي‌کند.

رئيس جمهوري افزود: اشتغال بدون رونق اقتصادي و رونق اقتصادي بدون بستر و فضاي لازم براي سرمايه‌گذاري ممکن نيست.

روحاني در ديدار جمعي از نخبگان حوزوي قم هم با قدرداني از حمايت و نظرات ارزشمند مراجع عظام تقليد از برنامه هاي دولت يازدهم اظهارداشت: اين‌گونه حمايت و پشتيباني‌ها براي دولت در مسير و راه پرپيچ و خمي که پيش‌رو دارد، راهگشا است.

رئيس جمهوري با تأکيد بر اين‌که دولت در انجام وظايف خود تعلق خاطر جناحي و حزبي ندارد، گفت: همواره در طول زندگي سياسي‌ام، تلاش کرده ام از ظرفيت همه جناح‌ها استفاده کنم و دولت هم از چهره هاي مختلف و توانمند سياسي بهره مي برد.

ديداربا ايثارگران و برگزيدگان استان قم

رئيس جمهوري در ديدار ايثارگران و برگزيدگان استان قم با بيان اين كه آزاد انديشي و چندصدايي در مسايل فکري ويژگي اصلي حوزه است، اظهار داشت: حوزه علميه و قم مي توانند هم در ديپلماسي ديني و علمي وارد صحنه شده و هم مرجعي براي آزادانديشي افكار مختلف و اديان باشند.

روحاني تصريح كرد: بايد فضاي آزاد را پاس بداريم و نگذاريم كه كسي در جامعه القا كند كه حرف زدن در جمهوري اسلامي محدوديت دارد و هميشه فضا بايد در كشور ما به تبعيت از حوزه آزاد باشد.

رئيس جمهوري تاكيد كرد: جهان امروز جهان اقناعي است نه ارعاب ديگران و بايد نسل جوان خود را قانع كنيم و در اين فضا حوزه علميه مي‌تواند نقش مهمي داشته باشد. روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه براي رشد و حركت به سمت پيشرفت مطلوب در كشور نياز به معنويت و اخلاق و هم نياز به فرهنگي داريم كه مسير توسعه را پايدار كند، اظهار داشت: مركزي كه مي تواند از لحاظ اخلاقي و معنوي در اين زمينه موثر باشد حوزه علميه قم است.

روحاني تصريح كرد: اگر از فضاي جامعه عقب بمانيم دچار مشكل خواهيم شد و بايد همپاي جامعه پيش برويم و چنانچه مساله اي وجود داشت آن را حل و فصل كنيم. بايد فضاي مناسبي را براي رشد و تعالي توام با اخلاق براي بانوان كشور فراهم كرد.

ديداربا علما، فضلا و طلاب استان قم

رئيس جمهوري در جمع علما، فضلا و طلاب استان قم با تاکيد براين که حوزه علميه بايد براي حل مشکلات کشور، تحقيق و نظريه پردازي کند، گفت: امروز براي اداره کشور صدها مساله مهم داريم که شما علما، فضلا و طلاب حوزه علميه بايد براي حل آن‌ها نظريه پردازي کنيد.

روحاني با اشاره به اين که دولت نه به دنبال نظريه‌پردازي است و نه کارش اين است، افزود: کار دولت اجراي قانون اساسي، برنامه‌ريزي و حمايت از حوزه‌ها در عين حفظ استقلال کامل آن‌ها است.

رئيس جمهوري با اشاره به اين‌که همه حق دارند دولت را نقد کنند به ويژه حوزه‌ها که دولت به آن‌ها تعلق دارد، گفت: امروز صدها مسأله پيش روي اداره کشور، وجود دارد که شما علما بايد آن را حل کنيد.يکي از مسايل مهم، موضوع اقتصاد است که در گذشته بيشتر در تجارت خلاصه مي‌شده است و علما در زمان گذشته نظريه‌پردازي‌هاي جامع و مستحکمي در تمام ابعاد مسأله تجارت و فرضيات مختلف آن مطرح کردند، اما امروز تجارت تنها گوشه کوچکي از اقتصاد است و لازم است علما در موضوع‌هاي مختلف از جمله بانک، سرمايه‌گذاري، صنايع و معادن به نظريه‌پردازي و حل و فصل مشکلات بپردازند.

روحاني در بخش ديگري از سخنانش به موضوع امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و گفت: چرا نمي‌آييم مصاديق اين وظيفه ديني مهم را براي مردم روشن کنيم؟ آيا محبت کردن، تلاش براي توسعه کشوروايجاد اشتغال و نجات محيط زيست معروف نيست؟

رئيس جمهوري با تأکيد بر اين که بايد آمربه معروف و ناهي از منکر به معناي وسيع کلمه باشيم، ادامه داد: نبايد اين‌گونه باشد که وقتي سخن از امربه معروف و نهي از منکر به ميان آمد، ذهن مردم محدود به چند حکم خاص بشود. اين چند حکم هم روي چشم ما قرار دارد و از ضروريات و از تأکيدات دين است. امر به معروف از اصول قانون اساسي است که بنده مسئول اجراي آن هستم. منتها تبيين و تشريح مصاديق معروف و منکر به عهده شماست.

رئيس جمهوري تصريح کرد: اگر مراجع و علما نظرات خود را قبل از اعلام عمومي به دولت منتقل کنند، خيلي بهتر است.

پايان سفر روحاني به استان قم

رئيس جمهوري در پايان سفر دوروزه اش به استان قم درجمع خبرنگاران هم، به مذاکرات هسته اي اشاره کرد و با تاکيد بر اين‌که آمريکا بايد قدم‌هاي لازم را در برگشت از مسيراشتباه بردارد ، گفت: در مذاکرات هسته اي مي‌خواهيم حربه تحريم را ازدست دشمن بگيريم .دشمن امروز شمشيري را در دست گرفته است و در تاريکي مي‌چرخاند که ممکن است به کسي هم اصابت کند و امروز ما با مذاکرات مچ او را در دست گرفته و مي‌فشاريم تا اين شمشير را رها کند.

رئيس جمهوري اظهارداشت: تلاش ما اين است که با مذاکرات حربه تحريم را از دست دشمن خارج کنيم چرا که تحريم ناحق، ظالمانه و ضد حقوق بشر است و براي اين منظور مذاکرات بهترين راهکار است. .

روحاني در پاسخ به سئوالي مبني بر اين‌که آيا نقش آمريکايي‌ها در پرونده هسته‌اي ايران سازنده بوده است يا غيرسازنده اظهار داشت: البته اين مشکلات را آمريکايي‌ها به وجود آوردند و اگر آن‌ها نبودند ايران قطعاً در پايان سال 2004 با سه کشور اروپايي به توافق مي‌رسيد.امروزهم اين آمريکايي‌ها هستند که بايد تلاش کنند گام‌هاي اشتباهي که برداشته‌اند اصلاح کنند.

روحاني در پاسخ به سئوال ديگري درباره آنچه که اعلام آمارهاي متناقض درباره کاهش تورم بيان شد، گفت: آآمار اعلامي کاملاً شفاف است؛البته اختلافات جزئي بين آمار ارائه شده از سوي بانک مرکزي و مرکز آمار وجود دارد که بد هم نيست. دولت در اين زمينه هيچ دخالتي ندارد و اين دستگاه‌ها کاملاً در چارچوب کار خودشان عمل مي‌کنند و هيچ‌وقت دستوري عمل نمي‌کنند و دولت نمي‌تواند به آن‌ها دستور دهد که چگونه آمار را محاسبه و اعلام کنند.

روحاني با بيان اين‌که پيش‌بيني خود ما هم اين نبود که آمار تورمي بهمن‌ماه تا اين حد پايين باشد، خاطر نشان کرد: اين‌که برخي‌ها کاهش تورم را احساس نمي‌کنند ناشي از آن است که ارزاني و گراني کالاها با تورم متفاوت است.اماکاهش تورم را بالاخره مردم هم احساس خواهند کرد. بايد زماني را به ياد بياوريم که قيمت‌ها به صورت لحظه‌اي و روزانه دچار نوسان مي‌شد، اما امروز مردم زندگي آرامي را سپري مي‌کنند. البته تورم بايد تک رقمي شود تا به خوبي براي مردم قابل لمس باشد و هر چند رسيدن به اين نتيجه سخت است، اما دولت تلاش خود را خواهد کرد .

وي ديدار و گفتگوي خود با مراجع عظام را مغتنم توصيف کرد و گفت: نظرات مراجع دلسوزانه و ناشي از دغدغه‌مندي فرهنگ و براي دين مبين اسلام است.

روحاني پيش از ترک قم با حضور در محل ساخت ضريح مطهر امامين عسكريين اين ضريح شريف را که تکميل شده و آماده انتقال به سامرا است، زيارت کرد .

قدرداني دفتررئيس جمهوري از استقبال پرشورمردم

دفتر رئيس جمهوري در اطلاعيه اي با قدرداني از استقبال پرشور مردم استان قم از کاروان تدبير و اميد، ابراز اميدواري کرد که با اجرايي شدن طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني و خدماتي تصويب شده و تسريع در برنامه‌هاي در دست اقدام، توسعه‌اي در خور شأن و شايستگي مردم اين استان محقق شود.



نوشته شده در   شنبه 9 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode