ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 اسفند 1393     |     کد : 85429

حمايت مراجع عظام از عملكرد دولت و مذاكرات هسته‌اي

آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری ،خاطر نشان کردند : اسلام دین رحمت است و خداوند رحمان و رحیم بر تمامی کائنات حاکم است و پیامبر بزرگ اسلام هم رحمه‌للعالمین هستند.



آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری ،خاطر نشان کردند : اسلام دین رحمت است و خداوند رحمان و رحیم بر تمامی کائنات حاکم است و پیامبر بزرگ اسلام هم رحمه‌للعالمین هستند.

ایشان گفتند: دستور شرع این است که باید با زبان مجامله با دشمنان سخن گفت و در نظر داشت که نباید به مقدسات دیگران تعرض کرد.

آیت الله العظمی وحید خراسانی با ابلاغ سلام به رئیس جمهوری، خدمت به مردم و کشور را خدمت به ائمه معصومین(ع) دانستند و افزودند: نیت رئیس جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است ومن می دانم که دولت مسیر دشواری پیش رو دارد و برای شما و تمامی خدمتگزاران که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده اید همواره دعا می کنم و این کشور مملکت امام زمان (عج) است و خدمت به این مردم و کشور خدمت به امام زمان (عج) است.

ایشان با ابراز خرسندی از سفر آینده رئیس جمهوری به قم، گفتند: امیدوارم این سفر منشاء خیر و برکت برای استان و در عین حال موجب تقویت بیش از پیش ارتباط دولت با مرجعیت ، روحانیت و حوزه های علمیه شود.

آیت الله العظمی وحید خراسانی با تقدیر از فعالیت‌های استاندار قم، برای وی و مدیریت اجرایی این استان آرزوی موفقیت کردند.

دولت و مجلس باید معضل یارانه ها را حل کنند

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی هم با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کردند: مسأله مذاکرات تا کنون به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد؛چه این مذاکرات به موفقیت برسد، چه موفقیتی حاصل نشود.

ایشان با تمجید از عملکرد دولت، اظهار داشتند: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است. در مسائل اقتصادی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسائل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها مؤثر و ملموس است. البته مشکلاتی هم وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، بر طرف شود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مخالفتشان با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای آغاز این طرح، افزودند: دولت و مجلس باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.

ایشان با تأکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، خاطر نشان کردند: اگر پسوند «اسلامی» از «جمهوری» گرفته شود، دشمنان به راحتی ایران را خواهند بلعید، لذا باید در مسائل فرهنگی ارزش‌های اسلامی را همواره مدنظر قرار داد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با ابلاغ سلام به رئیس‌ جمهوری، از استان قم به عنوان مرکز دینی فراکشوری و پناهگاه شیعیان و خاستگاه انقلاب یاد و پرسش‌هایی در باره طرح‌های عمرانی استان نظیر طرح‌آبرسانی به این شهر مطرح کردند.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی از مراجع عظام قم، با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین دستاوردهای دولت به مردم برای جلوگیری از فضاسازی ها ،اظهار داشتند: خوشبختانه در دولت یازدهم ،افراد خوشفکر زحمت می‌کشند و تلاش می کنند و باید نتایج عملکرد آنان برای جامعه بازگو شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، ایشان در دیدار دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کردند: دولت می تواند با تقویت رابطه اش با مرجعیت، حاشیه سازی های بی مبنا و دروغین علیه خود را بی اثر کند.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی بر ارتباط مستحکم‌تر دولت با مراجع و حوزه های علمیه تاکید کردندو با پرسش در باره آخرین تحولات مذاکرات هسته ای، ابراز امیدواری کردند این مسائل به خیر و روشنایی و نفع ملت ایران منجر شود .

آیت الله العظمي موسوی اردبیلی همچنين در دیدار رضا صالحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ايشان، گفتند: کتابخانه ملی ذخیره و میراثی ارزشمند است که به دست ما رسیده و کار و زحمت زیادی در مدت زمان طولانی صرف شده است تا این کتابخانه با این وسعت خدمت رسانی کند كه افراد مسئول در این کتابخانه باید در حفظ و نگهداری این مجموعه تلاش و به وظیفه خود عمل کنند.

ايشان با بيان این که دارای 10 نسخه خطی ارزشمند است، اعلام آمادگی کردند تا با باز نشر این کتاب در این عرصه فرهنگی همکاری کنند.

بنا به اين گزارش، آیت الله العظمي موسوی اردبیلی همچنين در دیدار اعضای فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی کشور با ايشان، تاكيد كردند: در ورزش اخلاق و آداب اسلامی باید محور قرار گیرد و تبدیل به ارزش و فرهنگ شود.

ايشان سپس به تبیین اهمیت توجه به بعد معنوی و روحانی در ورزش پرداختند و اظهار داشتند: حرکت شما جای تقدیر و تشکر دارد و این نوع حرکات با سلامت جسم و روح مرتبط است و باید در جامعه بیشتر به آن پرداخته شود. در ورزش فقط بعد جسمانی ملاک نیست؛ بلکه بعد روحانی مهم تر است و این بعد روحانی با مشخصه های دینی و اسلامی هویت پیدا می کند.

آیت الله العظمي موسوی اردبیلی گفتند: ورزشکاران در جامعه به عنوان الگو مطرح هستند و این الگوها باید با مبانی اسلامی و دینی آمیخته تا در جامعه ماندگار شوند.

ملت ایران نماد اسلام رحمانی و اعتدال است

این گزارش حاکی است: در ادامه دیدار دکتر نهاوندیان با مراجع عظام قم ،آیت الله العظمی جوادی آملی هم با اشاره به تلاش دنیای غرب و استکبار برای ارائه چهره خشن از اسلام، ملت و نظام جمهوری اسلامی در ۳۵سال گذشته، گفتند: ملت ایران در تمامی مراحل پس از انقلاب، چهره ای معتدل، عقلانی و عزتمند از خود ارائه داده است به گونه ای که امروز دنیا این ملت را با خصوصیات فوق می شناسد.

ایشان ادامه دادند: غرب اگر منصفانه نگاه کند، خواهد دید با تمامی عناد و دشمنی که نسبت به اسلام به خرج داده و در ماجرای سلمان رشدی و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز اخیر و تقویت گروه های تکفیری مشاهده شد، ملت ایران نماد اسلام رحمانی و اعتدال است.

آیت الله العظمی جوادی آملی از دولت خواستند از تمامی ظرفیت ها برای رونق در تولید استفاده کند چرا که کشوری که سرشار از منابع مختلف است، باید از تمامی ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی بهره مند شود.

ایشان با تقدیر از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهارداشتند: این مبارزه باید با شدت بیشتری دنبال شود تا نظام اقتصادی کشور اصلاح شود.

آیت الله العظمی جوادی آملی با ابلاغ سلام به دکتر روحانی، سفر رئیس جمهوری کشورمان را به استان قم موجب آبادانی بیش از پیش این استان دانستند.

آیت الله العظمی سبحانی هم دردیدارنهاوندیان تاکید کردند : گروه های تروریستی نظیر داعش ،همان جریان تکفیری در شکل اجرایی است که رحمی در دلشان نیست و متاسفانه جهان شاهد بود که آنها چگونه انسانی را در قفس آتش می زنند.

ایشان با بیان این که اگر دولت های غربی طرفدار این گروه های تروریستی نیستند چرا ارتباطات آنها را برای ارسال پیام قطع نمی کنند، از تربیت افرادی در حوزه برای تبیین تفکر تکفیری و سلفی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، آیت الله العظمی شبیری زنجانی هم با ابلاغ سلام به رئیس جمهوری کشورمان، گفتند: اگر در کارها اخلاص وجود داشته باشد و از خداوند برای حل مشکلات کمک بخواهیم،انشاءاالله مسائل و مشکلات بر طرف می شود.

همچنین آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با ایشان ،با اشاره به زحمات و برنامه‌های دولت برای حل مسائل و مشکلات مردم، تصریح کردند:اطلاع داریم که دولت نسبت به مسائل مردم اهتمام، دغدغه و دلسوزی دارد.

ایشان با بیان این که مردم مطلع هستند که دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است، افزودند: برخی از مسائل و مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود، از سابق برای این دولت باقی مانده و گرفتاری‌های دولت را زیاد کرده است، اما نباید نسبت به حل آنها ناامید بود و باید با انگیزه کسب رضایت ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) نسبت به برطرف کردن آنها همت کنیم.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی همچنین توجه و اهتمام به تقویت دینی و جهات اسلامی و کمک به عظمت دین را ضروری دانستند و با بیان اینکه همه ما باید در این زمینه فعالیت کنیم، اظهار امیدواری کردند: با توفیقات الهی و کمک حضرت حق، انشاء الله بتوانیم هم در زمینه حل مشکلات و هم برای اعتلای دین مبین اسلام گام برداریم.

این گزارش می افزاید :دکتر نهاوندیان در این دیدارها، با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد سفر قریب الوقوع دکتر روحانی به استان قم، موجب برکت و آبادانی بیش از پیش این استان شود .


نوشته شده در   شنبه 2 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode