ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393     |     کد : 85158

تظاهرات گسترده مردم بحرين عليه آل‌خليفه

جنبش 14 فوريه بحرين با صدور بيانيه‌اي برتداوم انقلاب تا سرنگوني رژيم آل‌خليفه تأكيد كرد....

همزمان با چهارمين سالگرد انقلاب 14 فوريه برگزار شد
تظاهرات گسترده مردم بحرين عليه آل‌خليفه
جنبش 14 فوريه بحرين با صدور بيانيه‌اي برتداوم انقلاب تا سرنگوني رژيم آل‌خليفه تأكيد كرد


سرويس خارجي: همزمان با چهارمين سالگرد انقلاب 14 فوريه در بحرين، مردم اين کشور دست به تظاهرات گسترده‌اي در مناطق مختلف زدند و به اعتصاب خود ادامه دادند.

تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهايي عليه رژيم آل خليفه، خيابان‌هاي اصلي برخي شهرها را بستند و لاستيک‌ها را به آتش کشيدند.معترضان خواهان اصلاحات سياسي در کشور شدند.

در منطقه «الدراز» واقع در غرب منامه نيز تظاهرات گسترده‌اي در محکوميت ادامه بازداشت شيخ علي سلمان، دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين برگزار شد.

در همين حال، تظاهر کنندگان با گلوله‌هاي ساچمه‌اي و گاز اشک‌آور مورد حمله نيروهاي رژيم آل خليفه قرار گرفتند.

نيروهاي رژيم همچنين در اطراف ميدان «اللؤلؤ» که وقايع سال 2011 در آنجا رخ داد مستقر شده و با سيم‌هاي خاردار و تجهيزات اين ميدان را محاصره کردند.فعالان بحريني نيز اعلام کردند، در جريان حمله نيروهاي آل خليفه به تظاهرکنندگان شمار زيادي از جمله يک کودک در منطقه «بوري» جنوب منامه زخمي شدند.

در منطقه «الديه» و «کرانه» نيز چند بحريني زخمي شدند. همچنين گروه‌هاي انقلابي بحرين اعلام کردند که اعتصاب وارد سومين روز خود شد و طي يک روز و نيم اول اعتصاب حدود 300 تن زخمي شدند. از سويي، نيروهاي رژيم به بيش از 23 منزل حمله ور شدند. شماري از اعضاي سازمان اطلاعات بحرين و نيروهاي پليس نيز به فروشگاه‌هاي تجاري در بازار قديم منامه يورش برده و مالکان اين فروشگاه‌ها وادار به بستن فروشگاه‌هاي خود شدند .

در همين راستا، جنبش ياران 14 فوريه بحرين با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد که تلاش بحريني‌ها براي سرنگوني رژيم آل خليفه و پادشاه اين کشور ادامه خواهد يافت .اين بيانيه با اشاره به اقدام نظام منامه در سرکوب اعتراضات مسالمت آميز بحريني‌ها تاکيد کرد، موفقيت‌هاي انقلاب، همه پرسي مردمي و اعتصاب سراسري که در لبيک گفتن به دعوت نيروهاي انقلابي انجام شد، نشان مي‌دهند که تغييرات به صورت قطعي در بحرين روي خواهد داد .اين بيانيه با تاکيد بر اينکه موفقيت مردم در همه پرسي مقدمه سرنگوني طاغوت و درستي راه انقلاب است، تاکيد کرد که پس از گذشت چهار سال از عمر انقلاب، مي‌توانيم بگوييم که پيروزي را با عزم و اراده‌اي قوي‌تر حس مي‌کنيم. در چنين شرايطي،رهبران انقلابيون بحرين که در زندان به سر مي برند در اعتراض به سياست هاي سرکوبگرانه و ظالمانه رژيم آل خليفه دست به اعتصاب غذا زدند.

از سوي ديگر،عفو بين‌الملل با صدور بيانيه‌اي از رژيم آل خليفه خواست از آزادي بيان و حق برگزاري گردهمايي‌هاي مسالمت آميز حمايت کند و مانع برخورد خشونت آميز نيروهاي امنيتي و پليس با معترضان شود. بيانيه عفو بين‌الملل پس از آن صادر شد که وزير کشور بحرين با حضور در تلويزيون اين کشور به مخالفان هشدار داد و تاکيد کرد،در اجراي قانون ترديدي ندارد.

*عربستان

«سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان طي فرماني ، تغييراتي در شوراي وزيران اين کشور ايجاد کرد. بر اساس اين فرمان «محمد الماضي» به عنوان رئيس سازمان صنايع نظامي عربستان منصوب و «عبدالله العيسي» جانشين وزير دولت در امور امنيتي شد. پادشاه عربستان همچنين «عباس احمد هادي» معاون وزير مسکن اين کشور و «سعد الحريقي» مدير دانشگاه الباحه را نيز برکنار کرد. از سوي ديگر، بر اساس همين فرمان «خالد السبتي»، «محمد آل هيازع» و «وليد الخريجي» به عنوان اعضاي جديد مجلس شوراي عربستان معرفي‌ شد‌ند.

*اردن

مقام‌هاي آمريکايي اعلام کردند، دولت اين کشور در حال بررسي برنامه‌هايي است که براساس آنها بتواند همزمان با افزايش فعاليت‌هاي اردن در مبارزه با داعش برخي سلاح‌هاي ارتش اين کشور را تامين کند. وزارت خارجه آمريکا و پنتاگون با اين حال اين اظهارات را تکذيب و هرگونه اقدام اين کشور براي کمک به اردن در زمينه تسليحاتي را رد کردند. با اين حال چندين تن از مقامات آمريکايي که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند اين برنامه‌ريزي‌ها براي تامين مجدد مهمات اردني‌ها در جريان است. اين در حالي است که، منابع رسمي در اردن اعلام کردند که ورود اين کشور به جنگ زميني عليه تروريست هاي داعش کار درستي نيست.


نوشته شده در   يکشنبه 26 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode