ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 بهمن 1393     |     کد : 84995

تأكيد ملت بزرگ ايران بر عزت استقلال و اقتدار ملي

با برگزاري راهپيمايي ميليوني به مناسبت يوم‌الله 22 بهمن صورت گرفت....

با برگزاري راهپيمايي ميليوني به مناسبت يوم‌الله 22 بهمن صورت گرفت
تأكيد ملت بزرگ ايران بر عزت استقلال و اقتدار ملي


مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در یک هزار شهر و شهرستان و پنج هزار روستای کشور برگزار شد. راهپیمایی امسال با محوریت شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا رسول الله» در سراسر کشور و نیز در دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها برگزار شد.

در تهران راهپیمایان از مسیرهای دهگانه تعریف شده به سمت میدان آزادی حرکت کردند و مراسم ویژه میدان آزادی نیز از ساعت ۱۰ صبح با اجرای سرود ملی و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و اجرای گروه سرود ۲۲ هزار نفری دانش آموزان تهران آغاز شد و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری هم در جمع مردم سخنرانی کرد.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر، بیش از ۴۰۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور جهان از قاره های مختلف در مراسم راهپیمایی دیروز حضور داشتند.

همچنین بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و ۱۵۰۰ خبرنگار داخلی در تهران به پوشش خبری و تصویری حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه پرداختند؛ ۲ هزار و ۸۰۰ خبرنگار داخلی نیز در شهرستانها راهپیمایی را پوشش دادند.

سخنان رئیس جمهوری

رئیس جمهوری دیروز در اجتماع بزرگ و خیره کننده مردم در مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با قدردانی از ملت ایران به خاطر حضور شکوهمند در جشن پیروزی انقلاب گفت:۳۶ سال از خواست مردم ما برای استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی گذشت اما آرمان ملت ما همچنان استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان این که جمهوری اسلامی دو ارزش و آرمان در کنار خود داشت و دارد، این دو ارزش را مردمسالاری و دین‌سالاری بیان کرد و افزود: ایران تبلور شریعت در یک ملت بزرگ و تجلی حکومت خدا در قامت ملتی رشید است. جمهوری اسلامی، اعمال اراده الهی از طریق امتی بیدار و هوشیار است.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که ریشه‌های این انقلاب و آرمان‌ها و اصول ما تغییرناپذیر خواهد بود، اظهار داشت: اگر در فروع و اجرا چیزی مورد نظر باشد باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی ایران از طریق انتخابات و صندوق آرا مردم خواهد بود. همانطور که امام عزیز و بزرگوار ما فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه.

دکتر روحانی با بیان این که اسلامیت ما عین جمهوریت ما و جمهوریت ما عین اسلامیت ماست، تصریح کرد: برای اعمال اراده مردم، بهترین راه، اجرای احکام اسلام و برای جمهوریت بهترین راه حاکمیت اراده مردم در چارچوب مقررات اسلامی است.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه ما استقلال را آسان به دست نیاورده‌ایم تا آن را آسان از دست بدهیم، اضافه کرد: استقلال به معنای بیگانه‌ستیزی یا بیگانه‌هراسی نیست، بلکه به معنای آن است که ما روی پای خود ایستاده و اراده مردم حاکم است و اجازه نخواهیم داد هیچ قدرتی بخواهد در اراده ملی مردم ایران تاثیر بگذارد .

دکتر روحانی با اشاره به این که ما در میدان جنگ از استقلال کشور دفاع کردیم و در پای میز مذاکره هم از استقلال‌مان دفاع کرده و خواهیم کرد، اظهار داشت: آن روز که رزمندگان ما در میدان جنگ می‌جنگیدند، پشت جبهه همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌ها بودند و هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست. امروز هم همه ملت و ر هبر بزرگ این انقلاب از کسانی که در میدان و جبهه دیپلماسی مشغول مبارزه هستند، پشتیبانی می‌کنند.

رئیس جمهوری، دشمنان ملت ایران را فقط مخالفان مذاکره برشمرد و تصریح کرد: امروز فقط صهیونیست‌ها هستند که همه تلاش خود را برای مخالفت با مذاکرات به کار گرفته‌اند، اما دنیای امروز به خیانت آنها به خصوص بعد از جنایتی که در غزه مرتکب شدند، پی برده است و صهیونیست‌ها همچنان جانیان صحنه در منطقه ما هستند.

دکتر روحانی، خواست ملت در کنار جمهوری اسلامی، یعنی آزادی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: جمهوریت بدون آزادی معنا ندارد و اسلام و اسلامیت هم در کنار آزادی است. وحدت ملی ما هم امروز با کثرت و تنوع افکار داخلی به انسجام ملی خود تداوم می‌دهد.

و ی تاکید کرد: انقلاب برای تغییر اسم نبود، بلکه برای تغییر رسم‌ها و برای زدودن رسومی بود که عدالت ، آزادی و ارزش‌های دینی را نادیده می‌گرفت.

دستاوردهای دولت تدبیروامید

دکتر روحانی درتشریح دستاوردهای دولت تدبیروامیدخاطرنشان ساخت: سال ۹۱ و ۹۲ را با رشد منفی پشت سر گذاشتیم، اما سال ۹۳ را با رشد مثبت به پایان خواهیم رساند. در شش ماهه اول امسال صنعت ما رشد ۶.۵ درصدی، بخش معدن رشد ۱۰.۵ درصدی و بخش بازرگانی رشد ۵.۴ درصدی را تجربه کرد.

رئیس جمهوری با اشاره به رشد قابل توجه در زمینه نفت و سایر مسائل اقتصادی کشور در ماه‌های سپری شده از سال ۹۳، گفت: کاری کردیم تا رونق اقتصادی در این کشور آغاز شود.

رئیس شورای اقتصاد با اشاره به اینکه تسهیلات برای رونق کسب و کار و تجارت و صنعت امسال ۴۰ درصد بیش از سال قبل در اختیار بخش تولید قرار گرفته است، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید ۷ هزار طرح نیمه‌تمام تکمیل و فعال شده اند و این نشانگر آن است که ملت ما در مسیر رونق و اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.دکتر روحانی همچنین با اشاره به این که در ۱۰ ماهه امسال صادرات غیرنفتی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: صادرات نفتی کشور پارسال ۳۴.۳ میلیارد دلار بود که امسال به ۴۲.۶ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در عرصه تولید نفت و گاز، علیرغم تحریم‌ها و فشارها پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌ایم، خاطرنشان ساخت: تولید نفت در یکسال گذشته از ۲.۷ میلیون بشکه در روز به ۲.۹ میلیون بشکه در روز ارتقا یافته است و در تولید گاز با به ثمر نشستن ۵ فاز در پارس جنوبی، تولید روزانه گاز ۱۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال است و تا سال آینده نیز ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر افزایش خواهد یافت.

دکتر روحانی گفت: در زمینه کشاورزی علیرغم خشکسالی و مشکلات موجود در زمینه تولید گندم ۲ میلیون تن افزایش تولید داشته‌ایم و در سال زراعی گذشته ۶.۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

رئیس جمهوری افزود: همانطور که پارسال اینجا قول دادم و گفتم تورم ۳۵ درصدی را تا امسال به ۲۵ درصد خواهیم رساند، امروز اعلام می‌کنم که تورم به زیر ۱۷ درصد رسیده است. پس دولت توانسته با حمایت مردم، جوانان و کارآفرینان عزیز ما قدم‌های مهمی را برای رشد کشور بردارد.

و ی با اشاره به این که " صندوق نوآوری و شکوفایی را ایجاد کرده‌ایم و سرمایه آن را برای سال آینده به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داده‌ایم" ، گفت: رتبه علمی کشور امسال در مقایسه با سال گذشته ۲ رتبه صعود کرده است و به جایگاه ۱۴ جهانی رسیده ایم . در زمینه تکنولوژی نانو هم رتبه هفتم جهان را کسب کرده‌ایم و در بیوتکنولوژی با دو پله صعود به رتبه ۱۴ رسیده‌ایم.

دکتر روحانی گفت: پرداختی مردم در بیمارستان‌های دولتی از ۳۷ درصد سال گذشته به ۶ درصد رسیده است. انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف در بیمارستان‌ها هم به وفور در اختیار بیماران قرار داده شده و بهای تجهیزات پزشکی خارجی ۴۲ درصد در بازار کاهش پیدا کرده است.

رئیس جمهوری اظهارداشت: دسترسی مردم به اقلام دارویی در بیمارستان‌ها با ۱۳۴ درصد افزایش ، از ۳۲۰ قلم به ۷۵۰ قلم و ملزومات مصرفی نیز با ۴۴ درصد رشد از ۱۴۸۰ قلم به ۲۱۳۰ قلم افزایش پیدا کرده است.

دکتر روحانی گفت: دولت امسال مصمم شد که ۱۹۴۵ خانه بهداشت روستایی را در سراسر کشور تأسیس کند که ۱۱۰۰ باب آن افتتاح شده است و بقیه آن در بهار سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس شورای‌عالی محیط زیست در ادامه با اشاره به این که امروز مشکل بزرگ کشور، مشکل محیط زیست، آلودگی هوا و ریزگردها ست، گفت: ریزگردها عمدتاً از کشورهای همسایه با بادهای موسمی و معمولی آغاز و به شهرهای ایران سرازیر می‌شود. دولت هر تلاشی توانسته در این زمینه انجام داده است، اما باید با کمک کشورهای همسایه غربی بتوانیم برنامه بلندمدت برای مهار ریزگردها اجرا کنیم.رئیس شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه با تاکید بر این که دولت در زمینه سیاست خارجی به شعار خود مبنی بر تعامل سازنده با جهان با حفظ منافع، اصول و همه آرمان‌های انقلابی متعهد است، خاطرنشان ساخت: دولت توانست بن‌بست را در مذاکرات هسته‌ای بشکند و با رویکرد جدید مذاکرات را ادامه دهد. آنچه در مذاکرات به دنبال آن هستیم، رسیدن به تفاهم مشترک برد – برد است.

رئیس جمهوری گفت: آنجا که تحریم پایان می‌یابد هم به نفع ایران است و هم به نفع طرف مقابل؛ آنها هم نیازمند هستند. اینکه آنها می‌گویند ایران به خاطر تحریم پای میز مذاکره آمده است، دروغ می‌گویند. ایران به خاطر فشار تحریم پای میز مذاکره نیامده بلکه بخاطر منطق پای میز مذاکره آمده است.

دکتر روحانی از طرف‌های مذاکره هسته‌ای با کشورمان پرسید: اگر آن طور که شما ادعا می‌کنید تحریم باعث شده که ملت ایران تسلیم شود پس چرا به تحریم ادامه نمی‌دهید؟ چرا پای میز مذاکره آمده‌اید که تحریم‌ها برداشته شود؟

دروغگویی را کنار بگذاریدو بیایید با ملت‌های خودتان با صداقت حرف بزنید. بیایید بگویید در برابر ملت بزرگ ایران راهی جز تعامل برای دنیا باقی نمانده است. بیایید با صدای رسا به دنیا بگویید اگر قرار است در منطقه خاورمیانه صلح و ثبات مستقر شود و اگر بخواهد تروریسم ریشه کن شود، راهی جز حضور ایران وجود ندارد .

رئیس جمهوری خطاب به قدرت‌های غربی با بیان این که امروز می‌بینید با ادامه تحریم اجماعتان با شکاف مواجه می‌شود، تصریح کرد: پس بیایید واقعیت را به مردم بگویید. این مذاکرات به نفع جهان است به شرط آنکه راه عزتمندانه‌ای که ایران پیش پای شما گذاشته است، به خوبی و به درستی از این فرصت استفاده کنید و فکر نکنید ملت ایران از فشار و تحریم می‌ترسد.دکتر روحانی با بیان این که ایران دنبال ایجاد رشد، توسعه و ثبات جهانی است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، ما دنبال توافقی هستیم که در بردارنده عزت و پیشرفت ملت بزرگ ایران باشد. در طول یک سال گذشته توانسته‌ایم بخشی از تحریم‌های غلط و ظالمانه را کنار بزنیم. قریب ۱۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ملت ایران را که به ناحق بلوکه شده است، آزاد کردیم.

رئیس جمهوری اضافه کرد: دور زدن تحریم را در طول یکسال گذشته تسهیل کرده‌ایم. جلوی ادامه تحریم نفتی که آمریکا ظالمانه دنبال آن بود، گرفته‌ایم و در زمینه امور مالی و بانکی قدم‌های گشایش ایجاد کرده‌ایم. همچنین صادرات پتروشیمی، قطعات هواپیما، حمل و نقل دریایی، خودروسازی و بیمه را از تحریم خارج کرده‌ایم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت واردات کالاهای اساسی، دارویی، غذایی، تجارت طلا و فلزات را از شرایط سخت گذشته خارج کرده است، گفت: ایران به تعهدش در برابر ملت ایران برای پیشرفت و همچنین برای متعهد ماندن به آرمان‌های انقلابش پایبند خواهد بود و همانطور که این دولت از ابتدا اعلام کرده است، هم چرخ سانتریفیوژها خواهند چرخید و هم چرخ اقتصاد کشور و دولت بر این تعهدش پایدار خواهد ماند .

رئیس جمهوری افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته با قدم‌هایی که با همت مردم برداشته است، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را کاسته و برای جهانیان روشن کرده است که منطق ایران در برابر دیگران و غرب، همان نامه امام خمینی (ره) به گورباچف و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب است. ما با منطق با دنیا سخن می‌گوییم و با همان منطق راهمان را ادامه خواهیم داد.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی با تصریح به این که ایران مسیر و راه خود را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: البته هر اقدامی در این کشور انجام شده چه در جریان مبارزات انقلاب تا پیروزی و چه در جنگ تحمیلی تا امروز در برابر توطئه‌ها، فقط با اتکا و اتکال به خداوند بزرگ و حمایت مردم بوده است. توجه ما به خداست. سرمایه اصلی ما حق و خاندان اهل بیت و توجهات حضرت ولی عصر(عج) امام زمان است و می‌دانیم با کمک حق راهمان را تا پیروزی نهایی ادامه می‌دهیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز روز پیروزی ملت است، تصریح کرد: امروز، ۲۲ بهمن است و باز هم دست استمداد ما به سمت حق است و از خدا می‌خواهیم که ملت ما را در مسیر سربلندی کشور همواره پیروز و موفق بگرداند.

رئیس جمهوری در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن هم با قدردانی از حضور باشکوه و غرورآفرین ملت ایران در مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور گسترده و باشکوه مردم در جشن ملی ۲۲ بهمن امسال نشان از این دارد که ملت ایران آرمانهای انقلاب و امام خود را ادامه داده و برای عبور از همه مشکلات مصمم است.

وی گفت: این حضور گسترده مردم در مراسم باشکوه ۲۲ بهمن نشان می دهد که هیچ قدرتی نمی‌تواند مردم ایران اسلامی را از راهشان باز دارد. این ملت با حضورشان نشان دادند که تا آخر ایستادگی و مقاومت می کنند و دست این ملت نه تنها بسته نیست، بلکه امروز بازتر از همیشه است.

رئیس جمهوری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران

روحانی در جمع سفرا، روسای نمایندگی‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی درتهران هم گفت: تصمیم و اراده دولت و ملت ایران بر همکاری مشترک میان ایران و سایر کشورها به منظور توسعه علمی و اقتصادی است.رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که توسعه منطقه و ثبات و امنیت آن نیاز به همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر دارد، گفت: ایران معتقد است باید همه کشورها با عوامل بی‌ثباتی نظیر تروریسم، مواد مخدر، جنایات سازمان یافته و‌ دزدی دریایی مقابله کنند‌.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به سیاست خارجی ایران که بر تعامل سازنده با جهان بنیانگذاری شده است، گفت: ایران در زمینه پرونده هسته‌ای همواره دنبال یک توافق برد – برد بوده است و در ماه‌های گذشته انعطاف لازم را در زمینه حل و فصل سیاسی پرونده نشان داده‌ایم و امیدواریم طرف مذاکره ما نیز اراده لازم را برای حل موضوع بیش از گذشته از خود نشان دهد و اگر این اتفاق رخ دهد، در زمان کوتاهی مسائلی که هنوز مورد بحث و اختلاف است، ر فع خواهد شد.

دراین جلسه دکترظریف با تأکید بر همکاری، تعامل و گفتگو و مشارکت برای ساختن آینده بهتر در منطقه و جهان از فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو سخن به میان آورد و همچنین به پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و گفت: این پیام در جهت گفتمان اصیل جمهوری اسلامی ایران است که در آن بر گفتگو، فهم و درک مشترک برای حضور در آینده بهتر تأکید شده بود.

حضور مسئولان در راهپيمايي

وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: دشمنان بدانند که از هیچ طریقی از جمله تحریم ها نمی توانند بر اراده ملت ایران غلبه کنند.علی طیب نیا با حضور در جمع راهپیمایان افزود: حضور چشمگیر مردم نشاندهنده آن است که ملت ایران مصمم به دفاع از حقوق حقه خود است.

وزیر نفت هم با بیان این که حضور مردم در راهیپمایی 22 بهمن بسیار خوب، پرشور و با امید بوده است، گفت: سخنان اخیررهبر معظم انقلاب تاثیر فراوانی بر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن داشت.

بیژن نامدار زنگنه با بیان این که سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، منافع ملی را تضمین کرده و به طرف مقابل پیام روشنی داده است، افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه از دولت و تیم مذاکره کننده حمایت کرده اندتا بتوانیم تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

وزیر راه و شهرسازی هم با بیان آنکه ملت یک بار دیگر اقتدار ایران را در انظار جهانیان به نمایش گذاشت، گفت: مسئولین با رفع مشکلات مردم، آینده درخشانی را برای ملت ایران رقم خواهند زد.

عباس آخوندی در جمع راهپیمایان با بیان این که ما همواره برای خدمت به مردم آماده هستیم و همه باید با همبستگی ملی به آبادانی و سازندگی ایران کمک کنند، ادامه داد: جوانان ما آینده سازان بزرگ کشور هستند و باید شرایط را برای تلاش جوانان کشورمان در عرصه های مختلف آبادانی مهیا کنیم.

همچنين وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 36سال از پیروزی انقلاب می گذرد، اما هنوز آرمان هایی که جان ما را برای گام نهادن در راهی دشوار گرم و قدرتمند می ساختند، در وجودمان شعله ورند. هنوز دلباخته عدالتیم، دشمن فسادیم، مشتاق گشودن راهی به رفاه مردم هستیم و از توزیع ناموزون دارایی ها در رنجیم.

علی ربیعی با اشاره به سالگرد انقلاب شکوهمند ایران افزود: هنوز دیدن تن های خسته و جان های افسرده مردم آزارمان می دهد و هنوز در سودای جامعه ای عادلانه تر به تلاش های ما جهت می بخشد. راه دشوار است، اما گام‌هایمان را استوارتر بر می داریم.

رئیس کل بانک مرکزی هم گفت: با توجه به مذاکرات پیش رو، نمایش قدرت و انسجام مردم در راهپیمایی 22 بهمن می تواند مواضع مذاکره کنندگان هسته ای را تقویت کند.

ولی الله سیف با حضور در خیل عظیم راهپیمایان شرکت کننده در مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکید کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم حساسیت شرایط فعلی کشور را درک می کنند.

محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، نیلی‌احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران و اکرمی رئیس دانشگاه هنر با حضور در مقابل سردردانشگاه تهران به سیل عظیم راهپیمانان 22 بهمن پیوستند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت راهپیمایی امسال گفت: راهپیمایی 22 بهمن همیشه مهم و حیاتی بوده چراکه هر ساله دشمن تصور می کند با توجه به مشکلات موجود در کشور مردم از انقلاب و آرمان های آن خسته شدند اما ملت ایران هر سال با حضور گسترده در راهپیمایی نشان می دهند که استوارتر و محکم تر از همیشه پشت سر این انقلاب ایستاده اند اما حضور مردم امسال با توجه به شرایط خاص جهانی و توطئه‌هایی که در منطقه شکل گرفته و همچنین مذاکرات هسته‌ای مهم تر و حیاتی‌تر از همیشه است.

قطعنامه راهپیمایی سراسری 22 بهمن

بنا به اين گزارش، متن قطعنامه راهپیمایی سراسری 22 بهمن امسال، ظهر ديروز در میدان آزادی تهران قرائت شد.

در ابتداي اين قطعنامه آمده است: اینک در طلیعه سی و هفتمین بهار عزت و آزادی که انقلاب اسلامی با اقتدار ذاتی و عمق راهبردی و تعیین کننده خود، روح تازه ای در کالبد امت اسلامی دمیده و با گسترش «حوزه مقاومت» و «عرصه تقابل راهبردی با نظام سلطه و استکبار»، فصل نوینی ـ که در آن احیای معنویت و فهم راستین و دقیق از اسلام عزیز می درخشد ـ را فراروی جامعه بشری قرار داده است و با تحمیل شکست های پی در پی به جبهه دشمنان اسلام ناب محمدی(ص)، نوید بخش تغییر «هندسه قدرت جهانی» شده است، ما شرکت کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن یوم الله 22 بهمن ماه که در تقارن با تحولات سرنوشت ساز منطقه ای اهمیت معناداری یافته است؛ مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی«الله اکبر»و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می داریم.

در ادامه اين قطعنامه مواضع راهپيمايان در قالب 10 بند تشريح و تاكيد شده است:ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از حماسه آفرینی های جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شهیدان گرانقدر، ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند امام راحل(ره)، رمز تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت همه جانبه کشور و عبور از چالش ها و مشکلات فراروی ـ به ویژه توطئه‌های متراکم و مستمر جبهه دشمن و معاندین انقلاب اسلامی و در رأس آن شیطان بزرگ امریکای جنایتکار ـ را تمسک به «ولایت مطلقه فقیه» و اطاعت از رهنمودهای حکیمانه و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) مي‌داند و هرگونه تلاش و اقدامی که بخواهد «فصل الخطاب» بودن منویات رهبری در جامعه و نظام اسلامی را خدشه دار كند، به شدت محکوم می كند.در ادامه قطعنامه آمده است: ملت رشید و متحد ایران؛ با تأسی به وصایای حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حفظ وحدت ملی را تکلیف شرعی آحاد مردم و مسئولان کشور مي‌داند و با تأکید بر ضرورت انسجام و یکپارچگی بین اقوام، طوائف و مذاهب به ویژه وحدت و هم افزایی میان شیعه و سنی در جغرافیای ایران اسلامی، هرگونه اقدام وحدت شکنانه و تفرقه انگیزی که مسائل اصلی کشور را به حاشیه ببرد و اسباب خرسندی و سوء استفاده دشمنان علیه انقلاب و نظام را فراهم كند، محکوم می نماید.در بخش ديگري از قطعنامه راهپيمايان تاكيد شده است: ملت فهیم و آزاده ایران؛ با توجه به سناریوهای مستمر و زنجیره ای نظام سلطه و استکبار از تهدید، تحریم و تحریک تا جنگ نرم و تلاش برای بیگانه سازی نسل جوان با حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی و القای دروغ و چهره ای وارونه از انقلاب، امام و رهبری و مأیوس كردن مردم نسبت به آینده انقلاب و کشور؛ برنامه ها و اقدامات قوای سه گانه ـ به ویژه قوه مجریه ـ در حل مشکلات اقتصادی و دغدغه های فرهنگی و مقابله با نفوذ چهره های وابسته به اردوگاه لیبرال سرمایه داری غرب را ناکافی مي داند و از آنان می خواهد با تدبیر، هماهنگی و همت جهادی مطالبات عمومی در این عرصه ها را محقق و دشمنان داخلی و خارجی را در پیگیری راهبرد «ایجاد فاصله بین ملت با انقلاب و نظام» مایوس و ناامید كنند.

در ادامه قطعنامه با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای بزرگ كشورمان در حوزه علم و فن‌آوری به ویژه در عرصه هسته ای ، تاكيد شده است: ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 ، تنها راه دستیابی به توافق هسته ای را پذیرش حقوق مسلم ملت ایران در حفظ ظرفیت و توسعه مطمئن زیرساخت غنی سازی برای تأمین نیازهای کشور و لغو همه جانبه تحریم های اعمال شده همزمان با اعلام توافق فراگیر می داند و همچنين رفتارهای غیرمنطقی، باج خواهانه و اعمال تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه نظام سلطه به سرکردگی آمریکا را محکوم و بر تقویت ساخت درونی و تکیه بر ظرفیت‌های بالنده و بی شمار کشور به عنوان مطمئن‌ترین راه مقابله با راهبرد دشمن تاكيد مي كند.

در بخش ديگري از قطعنامه مي خوانيم: ما ملت انقلابی و استکبار ستیز ایران، مقاومت اسلامی در منطقه که بیش از هر زمان دیگری نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است ، حاصل 'صدور انقلاب' و گفتمان عزت آفرین و رهایی بخش آن مي دانيم و با محکوم کردن جنگ‌های نیابتی و جنایات تروریستی داعش و گروهک های سلفی و تکفیری در کشورهای اسلامی که با طراحی و حمایت آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و هم پیمانان غربی ـ عربی آنان، برای تأثیرگذاری بر جریان سیال مقاومت و امنیت سازی برای صهیونیست های غاصب، انجام مي شود، پشتیبانی خود را از دولت و مردم مقاوم کشورهای سوریه و عراق اعلام مي كنيم و برای نجات آنان از این فتنه بزرگ از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

در بخش ديگري از قطعنامه آمده است: ملت انقلابی و بصیر ایران، خیانت رژیم های دست نشانده منطقه و همراهی با رژیم صهیونیستی و جبهه کفر و استکبار را عامل خون های به ناحق ریخته شده مردان و زنان و کودکان مظلوم در سوریه، عراق و همچنين، غزه و بحرین مي داند و از کمک های مستشاری و تعیین کننده 'سپاه پاسداران انقلاب اسلامی' و فرمانده غیرت مند و ولایت مدار نیروی قدس که در کنار ارتش و بسیج مردمی عراق و سوریه با خنثی سازی توطئه های استکبار و فتنه تروریستی داعش و گروهک های تکفیری و سلفی در این کشورها، موجبات افتخار و مباهات ایرانیان نزد امت اسلامی را فراهم كرده اند، قدردانی و بر تداوم تلاش آنان در این مسیر مقدس و انقلابی تأکید می كند.

همچنين ملت مسلمان و بیداری بخش ایران، با ابراز تنفر و انزجار از اقدام غیر انسانی و شنیع اهانت به ساحت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) که خشم مقدس امت اسلامی را برانگیخته است، تلاش اردوگاه سلطه و صهیونیسم بین الملل در جهت خدشه دار کردن چهره رحمانی دین مبین اسلام از طریق فرقه‌سازی های جعلی و تولید و سازماندهی گروهک‌های منفورِ تروریست و ضداسلامی مانند القاعده و داعش را محکوم مي كند و از دستگاه ها و نهادهای مسئول کشور می خواهد با تبیین مفاهیم کلیدی پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکا، بسترهای لازم برای شناخت بی واسطه از اسلام و آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را به ویژه در تعاملات و مناسبات بین المللی بیش از بیش فراهم آورند.

در بند پاياني قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن امسال تاكيد شده است: ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی های خود در حوزه صنعت دفاعی به ویژه اقتدار موشکی را نماد قدرت بازدارندگی، تضمین امنیت ملی و غیرقابل مذاکره با جبهه بهانه جویان و زورگویان در فرآیند مذاکرات هسته ای مي داند و به قدرت های استکباری هشدار می دهد در صورتی که بخواهند در پی تحقیر ایرانیان برآيند و با انجام خطای محاسباتی، امنیت و منافع ملی ملت ایران را با تهدید و خطر مواجه كنند، با ضربه متقابل ملت مقاوم ایران روبرو خواهند شد و به مدد نیروهای مسلح و مقتدر کشور با پاسخ قاطع، ویرانگر و غیرقابل مهار خود در تمامی موقعیت های دسترسی به دشمن، سبب عبرت و پشیمانی زورگویان خواهد شد.

پيام تبريك کمیته حمایت ازمقاومت فلسطین به رهبر معظم انقلاب

کمیته حمایت از مقاومت فلسطین در پیامی به محضرحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش ایرنا، در این پیام آمده است: امت اسلامی متعهد می شود که برای آزادسازی قدس شریف و فلسطین به راه و روش اسلام ناب محمدی و خط انقلاب و مقاومت پایبند بماند و گام بردارد. کمیته حمایت از مقاومت فلسطین ، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک مي گويد و از خداوند متعال برای ملت بزرگ ایران پیروزی مستمر ، موفقیت ، پیشرفت و شکوفایی بیشتر آرزو مي كند.

این کمیته همچنین ابراز امیدواری کرده است تا امت یکپارچه و مقاوم اسلامی بتواند بر همه مشکلات و بحرانی هایی که استکبار جهانی ایجاد کرده است،غلبه کند.

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه هاي جهان

برپایی مراسم باشکوه سی‌وششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی‌ و عربی داشت.

به گزارش ایسنا سایت خبری مصدرک که از صبح چهارشنبه به پوشش اخبار مراسم 22 بهمن پرداخته بود، در گزارش دیگری به انعکاس تصاویری از این راهپیمایی پرداخت و نوشت که این تصاویر، تصاویر اولیه آغاز راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که در آن میلیون‌ها ایرانی به خیابان‌ها آمده‌اند.

روزنامه "سبا نت" یمن هم نوشت که ایران سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در سایه دستاوردهای بزرگ تمدنی جشن گرفت.

این روزنامه با اشاره به حضور بیش از 250 روزنامه نگار خارجی برای پوشش اخبار این مراسم به پیوستن مسئولان ارشد ایرانی از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به خیل راهپیمایان پرداخت .

این رسانه همچنین در ادامه به طرح نکاتی از سخنان حسن روحانی در این روز پرداخت و خاطرنشان کرد که وی تاکید کرده است کشورش این توانایی را دارد که همه مشکلات را به واسطه وحدت و اتحاد حل کند و ایران را به توسعه و پیشرفت برساند و به کشورهای همجوار نیز کمک کند.

الیوم السابع چاپ مصر نیز نوشت که ایران در حالی که به مذاکراتش با قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته‌یی‌اش ادامه می‌دهد، روز چهارشنبه

سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را که در سال 1979 به پیروزی رسید، گرامی داشت.

این روزنامه همچنین به انتشار گزارش تصویری از راهپیمایی پرداخت.

شبکه‌های خبری المنار، المیادین و روزنامه تشرین نیز به انتشار و بازتاب خبر این مراسم و سخنرانی روحانی پرداختند.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت: ایران همزمان که به مذاکرات هسته‌ای اش با گروه 1+5 ادامه می‌دهد سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن گرفت.

آسوشیتدپرس درباره راهپیمایی 22 بهمن نوشت: تصاویر شبکه‌های تلویزیون ایران نشان دهنده حضور میلیون‌ها ایرانی در تهران و دیگر نقاط این کشور در روز چهارشنبه به مناسبت پیروزی انقلاب است. شرکت کنندگان در خیابان‌ها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند.


خبرگزاری شینهوا با اعلام برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن در نقاط مختلف کشور نوشت: ایران در حالی‌که برای رسیدن به یک توافق نهایی با گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای اش تلاش می کند، بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن گرفت.خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: مردم ایران در سالروز پیروزی انقلابشان به خیابان‌ها آمدند.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode