ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393     |     کد : 84929

فردا، روز ميثاق دوباره ملت با آرمان‌هاي امام و رهبري

نهادها، دستگاه ها و ارگان هاي مختلف كشور با صدور بيانيه هاي جداگانه، با گراميداشت ياد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، ازعموم ملت ايران خواستند با حضور در مراسم روز 22 بهمن، بار ديگر عظمت و شكوه انقلاب اسلامي را به نمايش بگذارند.

تاريخ خبر: سه‌شنبه 21 بهمن 1393- 20 ربيع الثاني 1436ـ 10 فوريه 2015ـ شماره 25090
دعوت شخصيت‌ها، نهادها و گروه‌هاي انقلابي از اقشار مختلف مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن
فردا، روز ميثاق دوباره ملت با آرمان‌هاي امام و رهبري

 نهادها، دستگاه ها و ارگان هاي مختلف كشور با صدور بيانيه هاي جداگانه، با گراميداشت ياد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، ازعموم ملت ايران خواستند با حضور در مراسم روز 22 بهمن، بار ديگر عظمت و شكوه انقلاب اسلامي را به نمايش بگذارند.

به گزارش خبرنگار ما، اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ديروز در نشست خبري با خبرنگاران، ویژه برنامه‌های راهپیمایی ۲۲بهمن در تهران و سطح کشور را برشمرد و شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا رسول الله» را محور شعارهای راهپیمایی امسال اعلام کرد.

وي از پیش‌بینی حضور حداقل ۴میلیون نفر جمعیت در تهران و بیش از ۴۵میلیون نفر در دیگر شهرهای کشور در راهپیمایی امسال خبر داد و گفت: امسال هم ملت ایران همچون 36سال گذشته بر شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا رسول الله» اصرار داشته و وحدت و شعارهای خود را به عنوان گزینه‌های روی میز ملت ایران در بیش از 1000 شهر و شهرستان و 5000روستای سراسر کشور به دشمنان نشان می دهند.

وی افزود: درساعت 21 شامگاه ۲۱بهمن ، مردم به یاد تکبیرهای شب‌های بهمن ۵۷نوای الله اکبر سر می‌دهند و همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، آسمان تمامی مراکز استان‌ها و ۳۲۰شهر و روستای کشور و ۲۰نقطه از شهر تهران نورباران و نورافشانی می‌شود .

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم ویژه راهپیمایی ۲۲بهمن همزمان با سراسر کشور در شهر تهران از ساعت ۹صبح و از مسیرهای ۱۰گانه تعریف شده به سوی میدان آزادی با حضور نخبگان، ورزشکاران، قهرمانان المپیکی، جهانی و آسیایی و برگزیدگان و مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی، بر پا می شود و علاوه بر این هنرمندان هنرهای تجسمی دانشگاه ها این راهپیمایی را به تصویر خواهند کشید.

آبخضر ادامه داد: این روز که به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی در خارج از کشور شناخته شده است، گروه‌های زیادی در رشته‌های فرهنگی و هنری برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب و ۸۰نمایندگی ایران در ۶۰کشور جهان اعزام شده‌اند و در این روز تمامی خانه‌های فرهنگ و سفارتخانه‌ها محل حضور سفرا و میهمانان خارجی خواهد بود.

وی از حضور بیش از ۴۰۰میهمان خارجی از ۳۰کشور جهان در مراسم ۲۲بهمن امسال خبر داد و گفت: ۸۵نفر از این میهمانان از ۲۳کشور آمریکایی هستند و برای میهمانان خارجی در ۲۱بهمن، همایش ویژه یک روزه‌ای در نظر گرفته شده است که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا و با حضور شخصیت‌ها و مسئولان عالی رتبه نظام برگزار می‌شود .

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه از حضور بیش از ۲۶۵خبرنگار خارجی و 1۵۰۰خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی در مراسم ویژه تهران خبر داد و گفت: بیش از 2۸۰۰خبرنگار و تصویربردار هم در دیگر استان‌های کشور به پوشش خبری و تصویری حضور پرشور ملت ایران در این مراسم خواهند پرداخت.

آبخضر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در تهران ۸۵چادر به عنوان ایستگاه سلامت و استراحت سالمندان و ارائه خدمات پزشکی پیش‌بینی کرده است ،گفت: به مناسبت عید پیروزی انقلاب اسلامی، ناوگان حمل و نقل عمومی تهران سرویس‌دهی رایگان مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی را از تمامی میادین و از ساعت ۶صبح برای رفت و آمد مردم در مسیرهای راهپیمایی پیش‌بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر عکاسان رسانه‌ها در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن امسال، حدود 1۵۰۰هنرمند جوان عکاس در قالب طرح ویژه مردمی و طرح شمسه (شهرداری تهران) به ثبت افتخارات و بالندگی مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند. همچنین در این مراسم برنامه سرود ۶۰۰هزار نوجوان و جوان دانش‌آموز و بسیجی در قالب گروه‌های سرود 1۳۵۷نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه ۲۲هزار نفری در تهران به اجرای برنامه می‌پردازند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های محدوده میدان آزادی در تهران در ادامه مسیر راهپیمایی، اظهار داشت: راس ساعت ۱۰صبح مراسم رسمی یوم‌الله ۲۲بهمن در میدان آزادی با تلاوت آیات قرآن کریم و اجرای سرود ملی کشورمان آغاز می‌شود که در این مراسم سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران و میهمانان خارجی به ویژه جوانانی از کشورهای حوزه بیداری اسلامی از قبیل مصر، تونس، عراق، ترکیه و کشورهای اسپانیا، انگلیس، بولیوی، فلسطین و تعدادی از مسلمانان آمریکایی حضور خواهند داشت.

وی افزود: در مراسم میدان آزادی دو سرود توسط گروه سرود ۲۲هزار نفری دانش آموزان در حضور رئیس جمهوری اجرا می شود و در پایان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری سخنرانی خواهد کرد.

مسیرهای 10 گانه راهپیمایی 22 بهمن

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنين مسیرهای 10 گانه راهپیمایی در تهران را به شرح ذيل اعلام كرد:

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(علیه السلام)، میدان امام حسین(علیه السلام) ،خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی .

مسیر شماره 3: مسجد امام هادی(علیه السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی ، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی.

مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

مسیر شماره 5: مسجد الجواد(علیه السلام)، ، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی،میدان بزرگ آزادی.

مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر(علیه السلام)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

مسیر شماره 7: مسجد المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی.

مسیر شماره 9: مسجد جامع امام سجاد(علیه السلام)، خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی.

مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(علیه السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح،میدان بزرگ آزادی.دعوت از مردم

شورای نگهبان با صدور بیانیه ای با گرامیداشت یوم الله 22 بهمن و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که انقلاب اسلامی ایران، الهام بخش حرکت های انقلابی سایر مسلمانان در سراسر جهان و زمینه ساز اهتزاز پرچم اسلام در همه جهان باشد.

در بخشي از این بیانیه آمده است: ملت غیور، عدالت خواه و ولایتمدار ایران اسلامی در 22 بهمن سال 1357 به ندای حق طلبی فرزندی از سلاله پاک ائمه معصومین علیهم السلام لبیک گفته و در قیامی عاشورایی، ضمن برچیدن بساط ظلم و جور، بر ویرانه های رژیم مستکبر و مزدور شیطان بزرگ، فقط نظام اسلامی واقعی را با هدف زمینه سازی ظهور بقیه الله الاعظم (عج) بر پا داشت.

همچنين در این بیانیه تاكيد شده است: ایران اسلامی با رهبری عالمی فرزانه، با اقتدار بر قله های سعادت و عزت تکیه کرده است و به حرکت خود ادامه می دهد.

بيانيه جامعه روحانيت مبارز

جامعه روحانيت مبارز هم با صدور بيانيه‌اي، سالروز پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي‌داشت متن بيانيه به اين شرح است:

ملت دلاور و عزتمند ايران اسلامي!

شما مردم رسالت مدار و خداجو در آستانه سي‌وششمين بهار از عمر گرانمايه انقلاب كبير اسلامي ايستاده‌ايد؛ انقلابي كه به نام خدا آغاز شد و در پناه حمايت و پاسداري جانانه شما، پايدار و استوار ماند. شجره طيبه نظام اسلامي، در بوستان پرطراوت اعتقاد شما امت ولايت دوست، شكفته و باليده است و سرسبزي آن، فرصت عرض اندام به شجره خبيثه بدخواهي و ناكامي را نداده است.

انقلاب اسلامي، به همت والاي شما صحنه گردانان پيروز و به مصداق شريفه «وكذلك جعلناكم امة وسطا لتكونوا شهداء علي الناس و يكون الرسول عليكم شهيدا» سلطه، زور و تقسيم‌بندي‌هاي ناعادلانه شرق و غرب را بر هم زد و در نهضتي پيامبرگونه، زمينه‌ساز حاكميت اسلام شد. به يمن مجاهدات شما، استكبار در جهان، بدنام و منفور گشت و امواج حق خواهي و آزادي طلبي و اسلام‌گرايي بيدار شد. بيداري امروز ملت‌هاي اسلامي، مرهون پيام انقلاب ماست و براساس همين پيام عالمگير، رسوايي دنياي استكبار پيش چشم جهانيان آشكار شده است.

امام راحل عظيم‌الشان ما‌(قدس الله نفسه) انقلابي غايت نگر، آرمانگرا و ديني را هدايت كرد و تحولي شگرف در معادلات سياسي جهان پديد آورد. آن بزرگمرد، با بازگشتي دوباره به ارزش‌هاي اسلامي و برقراري رابطه مستقيم ميان انقلاب و ايدئولوژي، انقلاب را لازمه تحقق آرمان‌هاي الهي و نيل به اهداف مكتبي و پيوند يافتن جامعه به تعالي الهي دانست و در اين راه، براي اجراي نظريه درخشان ولايت فقيه، اهتمام فرمود.

امت آگاه و شريف! زنان و مردان و جوانان انقلابي!

اين ميراث گرانقدر، كه خون پاك شهيدان، سرمايه‌ جاودان و فراموش نشدني آن است، اينك، بسان امانتي عزيز، در دستان قدرشناس شماست. دسيسه جنگ رويارو، ترور و خشونت و تحريم اقتصادي، به حول و قوه الهي، نتوانسته است بنيان مرصوص صفوف مستحكم شما را سست كند. الحمدلله علي ما انعم. بي ترديد، اين سد سديد مسئوليت‌شناسي و آرمان‌خواهي شما، بيش از پيش، راه را بر بدخواهان خواهد بست. حضور مقتدرانه و حماسي شما در همه قلمروهاي مشاركت انقلابي، براي مسئولان و مديران نظام، اميدآفرين، و براي دشمنان‌تان، مايه شكست و شرمساري خواهد بود.

اينك كه در ايام‌الله پيروز فجري ديگر قرار گرفته‌ايم، شما ملت حق شناس ايران، با بلوغ سياسي خويش، بار ديگر حماسه ساز خواهيد شد و با گلواژه‌هاي وفاداري، عزتمندي، ولايتمداري و ميهن دوستي، شعر شكوهمند حضور و وحدت خواهيد سرود. فروغ چشم نواز مشاركت ايرانيان دين خواه و آگاه در راهپيمايي يوم‌الله بيست و دوم بهمن، مانند هميشه، فراتر از يك گردهمايي ساده و نشانه اوج علاقه و پيوند معنوي امت با امام خويش است. جامعه روحانيت مبارز، به پيروي از رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي(دام‌ظله) و همگام و همنوا با شما ملت مؤمن، در اين حماسه حضور شركت مي‌جويد.

اللهم انا نرغب اليك في دولة كريمة تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله و تجعلنا فيها من الدعاة الي طاعتك و القادة الي سبيلك و ترزقنا بها كرامة الدنيا و الاخرة

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته

جامعه روحانيت مبارز

دعوت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از مردم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تاثير حضور تك‌تك افراد را در راهپيمايي 22 بهمن مورد تأكيد قرار داد و گفت: قطره قطره حضور مردم، دريا و اقيانوسي را در خيابان‌ها خلق خواهد كرد كه امواج آن دشمنان را نااميد مي‌كند.

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي، با تكريم نقش مردم در مراحل مختلف و اهميت اين حضور در شرايط فعلي، افزود: مردم ايران با حضور در راهپيمايي22 بهمن به دنيا ثابت مي‌كنند كه انقلاب را تنها نمي‌گذارند.

وي با تشكر از احساسات پاك و لطيف جوانان و نقش آفريني‌هاي آنان در مراحل مختلف انقلاب اسلامي، روح جوانان را جداي از ويروس‌هاي مخرب دانست و گفت: همه ما اميدواريم كه اين قشر با رشد آگاهي خود، مردم را دلگرم كنند.

هاشمي رفسنجاني، جوانان را سرمايه‌هاي نظام و كشور خواند و گفت: بايد پايه‌هاي علمي ـ اعتقادي امروز جوانان را براي آينده محكم كرد و اقدام‌هاي گذشته انجمن‌هاي اسلامي نقش سازنده‌اي در مراحل مختلف انقلاب ايفا كرده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري اوضاع كشور در آغاز نهضت روحانيون و رهبري امام(ره) گفت: بعضي‌ها براساس يك تفكر غلط و با عنوان«ولايتيون» هرگونه مبارزه عليه رژيم پهلوي را تلاش براي برافراشتن پرچم ضلال در زمان غيبت مي‌دانستند.

وي افزود: اين گروه آن قدر در افكار خود پافشاري مي‌كردند كه مبارزين را تحقير و اخبار امام(ره) را سانسور و بايكوت مي‌كردند و حتي مي‌گفتند جواب خون كشته شدگان در مبارزه را چه كسي خواهد داد.

هاشمي رفسنجاني درباره فرصت طلبي اين گروه، گفت: پس از پيروزي انقلاب و مخصوصاً بعد از رحلت امام(ره) به گونه‌اي حرف مي‌زنند و ادعا مي‌كنند كه اگر سابقه آن‌ها در تاريخ روشن نبود، چه بسا مردم و مبارزين را متهم به همراهي با رژيم پهلوي مي‌كردند كه الان گاهي چنين هم مي‌كنند.

بنا به اين گزارش، وزارتخانه ها و سازمان هاي مختلف دولت ، ارتش جمهوري اسلامي، سپاه پاسداران ، بسيج مستضعفين، مجمع جهاني تقريب مذاهب، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس،سازمان اوقاف و امور خيريه و احزاب و گروه هاي سياسي هم در بيانه هاي جداگانه، سالروز پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي داشتند و از مردم براي حضور در مراسم فردا دعوت به عمل آوردند.


نوشته شده در   سه شنبه 21 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode