ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 بهمن 1393     |     کد : 83896

واکنش مراجع تقلید به توطئه صهیونیستی اهانت به رسول خدا(ص)

مراجع تقلید شیعیان با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی‌ها[صلی الله علیه و آله] این اقدام را توطئه‌ای صهیونیستی دانستند.

اعتدال: مراجع تقلید شیعیان با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی‌ها[صلی الله علیه و آله] این اقدام را توطئه‌ای صهیونیستی دانستند.
* آیت الله مکارم شیرازی:
* باید تجمعات اعتراض‌آمیز گسترده صورت بگیرد
آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی‌ها[صلی الله علیه و آله] گفت: امروز دنیای اسلام از غربی‌ها متنفر است و توهین به مقدسات نشانه حماقت آنان است.
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح دیروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن توهین بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام [صلی الله علیه و آله] این گستاخی را نشانه حماقت دولتمردان غربی دانست و اظهارداشت: برخی افراد ساده لوح خیال می‌کردند غربی‌ها اسوه تمدن، حامی حقوق بشر و انسان‌های فرهیخته‌ای هستند؛ اما امروز دنیای اسلام از غرب متنفر است.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه دولتمردان غربی عقل سیاسی خود را از دست داده‌اند، گفت: غربی‌ها مسئلهٔ داعش – که مولود خوشان است - را به کل جهان اسلام نسبت می‌دهند و به مقام والای پیامبر رحمت [صلی الله علیه و آله] توهین کرده و بخش عظیمی از جهان را علیه خود شورانده‌اند.
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آیا عقل سلیم اجازه می‌دهد که به مقدسات دیگران توهین کنیم و مردم را علیه خود تحریک کنیم؟ تصریح کرد: اینکه بخش قابل توجهی از مردم جهان علیه آنان شوند امر مطلوبی است؟
وی با بیان اینکه دنیای اسلام از دولتمردان غربی متنفر شده گفت: وقتی به مقدسات دیگران توهین می‌شود و آن‌ها اعتنائی نمی‌کنند سبب می‌شود تمام دنیای اسلام از آن‌ها جدا شود.


آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر محکومیت این اقدام گستاخانه، خاطرنشان کرد: باید تجمعات اعتراض آمیز گسترده صورت بگیرد تا تیر غربی‌ها به سنگ بخورد.
آیت‎الله جوادی آملی با محکوم کردن اهانت به پیامبر اسلام:
کاریکاتورهای اهانت‎آمیز دامی است که عاملانش در آن فرومی‎روند.
حضرت آیت‎الله عبدالله جوادی آملی، روز دوشنبه در درس خارج تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزار می‎شود، با اشاره به این‎که پیش از این نیز حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) مورد تمسخر واقع شده بودند، اهانت و استهزای پیامبران را روش همیشگی مستکبران دانست و گفت: این اهانت دامی است که آنان را فرومی‎برد.
  غرب هرچه دارد از پیامبران است
وی با قرائت آیه «مَا یُجَادِلُ فِی آیَاتِ اللَهِ إِلَّا الَّذِینَ کَفَرُوا فَلَا یَغْرُرْکَ تَقَلُّبُهُمْ فِی الْبِلَادِ» خاطرنشان کرد: برخی در آیات الهی جدال می‎کنند و این نشان سقوط این افراد هست، کسانی که نسبت به قرآن بی‎مهری می‎کنند، این جریان کاریکاتور و امثال کاریکاتور خیال نکنند با پیامبر(ص) که یک شخص است، دارند مجادله می‎کنند، بلکه با خداوند مقابله می‎کنند، این در آیه عظمی الهی درگیر شدند و طولی نخواهد کشید که سقوط می‎کنند، اینان با آیات خداوند می‎جنگند.
مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: این طور نیست که در فرانسه یا غیرفرانسه کسی از مرز انسانیت خارج شود و به پیامبر(ص) توهین کند او عدل و اخلاق مجسم است او بشریت را به این مرحله رسانده است، هر جا حرف حق است از اسلام است، درست لنین و استالین و مارکس و انگلس یک حرفی زده اما این‎ها یک گوشه از اسلام را گرفتند و باقی را ول کردند، اگر عدل، انصاف و آزادی است از آن اسلام است،
چهار پنج نفر هستند در دنیا که حرف اول را در دنیا می‎زنند که آنان پیامبران اولوالعزم هستند، این است که مرحوم کلینی از امام صادق(ع) فرمود به شرق یا غرب بروید هیچ علمی صحیح پیدا نمی‎کنید مگر این‎که از ناحیه اهل‎بیت(ع) است.
وی با تأکید بر این نکته که اگر حرف انبیاء نبود شما محصور جنگ جهانی اول یا دوم بودید، بیان کرد:
هفتاد یا هشتاد میلیون را شماها کشتید، این جنگ جهانی اول و دوم و جنگ غزه را شماها راه می‎اندازید، هر جا حرف حق و قسط است شما از پیامبران گفتید، با موسی کلیم(ع) هم همین کار را کردند منتها آن روز کاریکاتور نبود، این‎ها از دستشان اگر بیاید همین طور است می‎خواهند که فجور کنند، در سوره مبارکه نحل فرمود خود این مبارزه و این اهانت دامی است که آنان را فرومی‎برد، هر که مسخره کند در کارش فرومی‎رود.
حضرت آیت‎الله جوادی آملی ابراز کرد: در عین این‎که ما به علماء، دانشمندان و اندیشوران و نخبگانشان  که هر چه دارند از عیسی(ع) و موسی(ع) و مردمشان احترام می‎گذاریم، به مردمی که استکبار ورزیدند همان‎ها هستند که به دیگر پیامبران استهزاء می‎کردند و در استهزاء خودشان فرومی‎روند این ننگ جنگ جهانی برای آنان است، خیلی‎ها حتی نمی‎دانند مجموع کشته‎های جنگ جهانی هفتاد هشتاد میلیون است، خدا به پیامبر(ص) فرمود بشر می‎تواند جانشین من باشد، این‎ها بخشی‎اش را گرفتند و گفتند بشر جایگزین و نه جانشین خداوند است و این‎ها اگر بس نکنند به کار خودشان فروخواهند رفت.
  آیت الله هاشمی شاهرودی
پشت صحنه اهانت به پیامبر اسلام صهیونیست ها هستند
آیت الله هاشمی شاهرودی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ابتدای درس خارج فقه خود با محکوم کردن اهانت به پیامبر اعظم (ص) گفت: پشت صحنه
این گونه اعمال، صهیونیست ها هستند که کمر به نابودی اسلام بسته اند.
بخشی از سخنان آیت الله هاشمی شاهرودی  در ابتدای درس خارج خود بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قبل از اینکه وارد بحث بشویم باید این نکته را متذکر شویم که تکرار جسارت هایى که متأسفانه در کشورهاى غربى و غرب با تحریکات دشمنان اسلام خصوصاً صهیونیست خبیث نسبت به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) شکل مى گیرد مناسب است کلماتى عرض شود و باید گفت (انا لله و انا الیه راجعون) که این مسائل در جهان شکل مى گیرد.
یکى از مهم ترین دستورات دین مبین اسلام همین تخلق به اخلاق کریمه پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) بوده و از واجبات مهم دینى ما حرمت گذاشتن و احترام به انبیاء الهى است تا حدى که اسائه ادب و سب انبیاء مستلزم هدر دم سبّ کننده است فتواى ارزنده امام راحل(رحمه الله) هم در رابطه با سلمان رشدى این حقیقت را براى دنیا غرب هم آشکار کرد امام(رحمه الله) در آن فتوا به حرمت انبیاء هم اشاره کردند و پس از آن برخى از کشورها قوانینى تصویب کردند و دستورات اجرایى و قضایى صادر کردند که هر گونه فیلمى یا نمایشى یا بیانى که دال بر اسائه به انبیاء باشد ممنوع است ولیکن امروز مى بینیم با کمال وقاحت به ساحت مقدس پیامبر(صلى الله علیه وآله) که پیامبر رحمت و صلح و دوستى و انسانیت است جسارت مى شود.
ولى مشخص است که پشت صحنه این گونه عملی دشمنان اسلام هستند مخصوصاً صهیونیستها که دشمنان دیرین اسلام هستند و کمر به ضربه به اسلام بسته اند با این تفکر که آنها غیر خودشان را بشر حساب نمى کنند و دیگران نزد آنها مانند برده اند و این مبناى تفکر جریان صهیونیستى است و همین اتفاقها و کارهاى شیطنت آمیز آنها بود که در سابق مسیحیت را علیه اسلام شورانید و جنگ هاى ویرانگر صلیبى راه انداخته شد و امروز هم اصل تشکیل گروه هاى تکفیرى خارج از اسلام با توطئه و برنامه ریزى آنها ایجاد شده است و هم از این راه خواستند چهره اسلام را در جهان تضعیف کنند و هم خواستند مقاومت اسلامى را در مقابل اسرائیل غاصب تخریب و تضعیف کنند.
 و هم بیدارى اسلامى را تحریف کردند و جایگاهى که اسلام با پیروزى انقلاب اسلامى در کل جهان و منطقه ایجاد کرده بود را مخدوش کنند و بهترین راه ضربه زدن به این جریانات ایجاد گروه هاى تکفیر و حمایت از آنها بود البته زمینه هم در داخل از قبل وجود داشت چون تکیه گاه این جریانات انحرافى از غیر مجراى ناب دستورات اسلامى و معصومین(علیهم السلام) مى باشد و بدین ترتیب چهره اسلام را مشوش کردند وآن را خشن و ظالمانه و مجرمانه به جهانیان نشان دادند و در این قضیه جسارت به ساحت رسول الله (صلى الله علیه وآله)، خودشان سبب آن را ایجاد کردند تا این عکس العمل را شاهد باشند و دلیل زنده بر دست داشتن صهیونیسم در این جنایات حضور نتانیاهو خبیث در تظاهرات فرانسه بود که منجر به این کاریکاتور موهن شد و به دنبال آن منشأ اسلام هراسى و ایجاد فتنه و مشکل عظیمى براى مسلمانان مغرب زمین و یا مهاجرین زیادى که امروزه اهل آن مملکت هستند شد و فتنه عظیمی ایجاد کردند مبنى بر این که مسلمانان همگى این گونه بودند و هستند اسلامى که انتشارش و قدرتش در منطقش بوده نه در خشونت و انتشار اسلام در ملت ها و تاریخ به وسیله منطق زیباى اسلام بوده است و با افکار ناب اسلام و آیات سراسر حکمت و معرفت قرآن که هر شنونده اى
را جذب مى کند بوده است و تمام مناطق اسلامى شرق کشور ما مثل اندونزى، مالزى، هند و پاکستان و بنگلادش و چین بر اثر رفت و آمد تجار و انتقال فرهنگ غنى اسلام بوده است نه لشکر کشى و جنگ. این کارهاى صهیونیستها همیشه از براى مخدوش کردن چهره اسلام بوده است چون پس از انقلاب اسلامى حس کردند که اسلام احیاء شده است اندیشه و فکر اسلام و عدالت خواهى و استکبار ستیزى و ظلم ستیزى اسلام و دشمنى با دشمنان اسلام در سراسر جهان اسلام احیاء شده است که اینها بر اثر پیاده شدن اسلام از خلال حکومت اسلامى در دنیا جلوه مى کند و آرمانهاى اسلامى از قبل حمایت از مظلومین و پیروزى بر ظالمان خیلى در دل و جان مردم اثر دارد و اقبال به اسلام در سراسر جهان پس از پیروزى انقلاب و برپائى جمهورى اسلامى و صدور پیامها و آرمانهاى امام(رحمه الله) و انقلاب فزونى گرفت و تشدید شد و محور مقاومت در مقابل اسرائیل و استکبار جهانى در منطقه به رهبرى جمهورى اسلامى ایجاد شد لهذا از روز اول صهیونیستها احساس خطر کرده شروع کردن به ایجاد جریانات صلیبى در مسیحیت و مسیحیت صلیبى را در آمریکا ایجاد کردند که مبنایش بر دشمنى با اسلام است نه یهودیت که ضد مسیحیت بود و همه این تحریکات صهیونیستى و جریان امروز نیز همین است .
  انتقاد آیت‌الله نوری‌ همدانی:
توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اسلام چیزی نیست که از کنار آن به سادگی عبور کنیم
حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد شدید از سکوت معنا دار مسئولان در قبال اهانت به پیامبر اسلام(ص)
سفر وزیر امور خارجه در چنین شرایطی به پاریس را اقدامی نابجا خواند و با یادآوری فتوای تاریخی حضرت امام(ره) درباره سلمان رشدی مرتد، تصریح کرد: توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اسلام چیزی نیست که از کنار آن به سادگی عبور کنیم؛ ما این اقدام را به شدت محکوم و تأکید می کنیم که اگر متحد باشیم دشمنان جرات چنین هتاکی هایی را پیدا نمی کنند.
حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، توهین وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم کرد.
وی صحنه گردان اصلی این اتفاقات را استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل دانست و تصریح کرد: ریشه این ماجراها به کینه توزی غرب از اسلام و مسلمانان برمی گردد و از صدر اسلام تا به امروز این کینه توزی وجود داشته است.
این مرجع تقلید در ادامه از سکوت معنادار مسئولان در قبال این حرکت گستاخانه و همچنین سفر نابجای وزیر امور خارجه در چنین شرایطی به پاریس انتقاد کرد و گفت: توقع و انتظار این است که مسئولان واکنش جدی به این اقدام نشان دهند.
حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشد: وقتی آنها در حال ستیز با ما و مقدسات اسلامی هستند، این گونه مسافرت ها چه معنایی دارد؟ به عقیده بنده در چنین شرایطی باید به دنبال تجدید نظر در روابط خود با این کشورها باشیم نه مسافرت.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین بر لزوم انسجام و همدلی مسلمانان برای مقابله با این گونه حرکات نفرت آمیز و مذبوحانه تأکید کرد و گفت: مسلمانان در هر جای جهان باید با شور و شکوه خاصی در تجمعات اعتراض آمیز حضور یابند و اجازه ندهند غربی ها با مقدسات آنان بازی کنند.
این مرجع تقلید همچنین با یادآوری فتوای تاریخی حضرت امام(ره) درباره سلمان رشدی مرتد، تصریح کرد: توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اسلام چیزی نیست که از کنار آن به سادگی عبور کنیم؛ ما این اقدام را به شدت محکوم و تأکید می کنیم که اگر متحد باشیم دشمنان جرات چنین هتاکی هایی را پیدا نمی کنند.



نوشته شده در   چهارشنبه 1 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode