ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 دي 1393     |     کد : 83810

مقاومت، نامعادله فلسطين ـ رژيم صهيونيستي را تغيير داده است

جمعيت دفاع از ملت فلسطين، ديروز ميزبان همايشي با عنوان «غزه؛ نماد مقاومت» با حضور دختر گرامي امام (ره) كه دبيركلي اين جمعيت را بر عهده دارد، رئيس مجلس شوراي اسلامي، نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين، سفير فلسطين در تهران و برخي سفراي خارجي بود.

دكتر زهرا مصطفوي دبير كل جمعيت دفاع از ملت فلسطين:
مقاومت، نامعادله فلسطين ـ رژيم صهيونيستي را تغيير داده است


جمعيت دفاع از ملت فلسطين، ديروز ميزبان همايشي با عنوان «غزه؛ نماد مقاومت» با حضور دختر گرامي امام (ره) كه دبيركلي اين جمعيت را بر عهده دارد، رئيس مجلس شوراي اسلامي، نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين، سفير فلسطين در تهران و برخي سفراي خارجي بود.

به گزارش خبرنگار ما اين همايش با شعار «مقاومت، تنها راه آزادي قدس شريف» و با هدف گراميداشت دستاوردهاي مقاومت اسلامي در صحنه‌هاي رويارويي با دشمن صهيونيستي، بررسي فرصت‌ها و چالش‌هاي مقاومت در ميان تحولات منطقه و ترسيم چشم‌انداز تحولات صحنه فلسطين برگزار شد.

دكتر زهرا مصطفوي، دختر گرامي امام‌(ره) طي سخناني در اين همايش ابتدا با نكوهش هتاكان به مقدسات اسلامي، گفت: تعدادي نشريه بي اخلاق، پيامبر اسلام(ص) را كه اسوه ‌اخلاق است مورد اهانت قرار مي‌دهند و عده‌اي جنايتكار نيز به نام دفاع از آنها دوباره به مقدسات اسلام توهين مي‌كنند. وي افزود: اينگونه رفتارها احساسات يك ميليارد مسلمان را جريحه‌دار كرده و از سوي تمامي آزادانديشان محكوم و مورد تنفر است.

مصطفوي گفت: اما درباره غزه شايد اولين پرسش اين باشد كه چرا اين همايش بايد با عنوان غزه؛ نماد مقاومت برگزار شود؟ افزون برآن، چه علتي ما را به گراميداشت اين رويداد مهم واداشته است؟ وي افزود: غزه در سال 1346 كمتر از نيم ساعت به اشغال رژيم صهيونيستي درآمد اما در سال 1388، 22 روز مقاومت كرد و مانع از اشغال دوباره آن شد.

اين تحول بزرگ نامعادله فلسطين - رژيم صهيونيستي را تغيير داد . در اين حمله اسرائيل تمامي جنگ افزارهاي خود را به كار گرفت اما در برابر اراده مردم غزه شكست خورد. مصطفوي ادامه داد: در سال 1346 كشورهاي عربي در جنگ چند روزه شكست خوردند و كرانه باختري، بلندي‌هاي جولان و صحراي سينا را از دست دادند. جامعه فلسطيني آن زمان تحت سرپرستي كشورهاي ناسيوناليست عربي شكست خورد. اما از آن سال تا 1388 تحولات زيادي در منطقه اتفاق افتاد كه اين، شرايط را به كلي تغيير داد.

وي پيروزي انقلاب اسلامي ايران را موجب اولويت قرار گرفتن آزادسازي فلسطين دانست و گفت: فرهنگ پويايي انقلاب اسلامي تحولي در سراسر منطقه از جمله فلسطين پديده آورد.

مصطفوي تصريح كرد: انتفاضه و قيام فلسطيني‌ها در سال 1366 آغاز شد و به رغم توافق اسلو، انتفاضه خاموش نشد و ادامه يافت. فلسطيني‌ها در سال 1379 انتفاضه را از سر گرفتند و اين قيام سرانجام به مقاومتي فراگير گسترش يافت. در اين حماسه، جريان‌هاي مقاومت به ويژه حماس و جهاد اسلامي 22 روز توانستند مقابل ماشين‌ جنگي رژيم صهيونيستي بايستند. وي تصريح كرد: غربي‌ها نمي‌دانند كه وقتي يك ملت را تحقير مي‌كنند آنها را به مقاومت بيشتر سوق مي‌دهند.

يكي از دلايل نفوذ جريان تروريستي در اين منطقه، رفتار غربي‌هاست. وقتي كه شما يك كشور را اشغال مي‌كنيد كه در واقع تحقير يك ملت است، راهي جز مبارزه باقي نمي‌گذاريد.مصطفوي افزود: پس از آن مقاومت فلسطين دو بار ديگر حماسه‌ آفريد و مانع از اشغال غزه شد از جمله در جنگ اخير 51 روزه اين منطقه بار ديگر در مقابل اشغال حفظ شد.

به گفته وي، ايستادگي مقاومت نشان داده كه راهكار مناسبي براي آزادسازي فلسطين و حفظ آن به شمار مي‌رود.اين امر همچنين الگويي را پيش پاي فلسطيني‌ها در كرانه باختري و قدس قرار خواهد داد و تنها راه آزادي از اشغال صهيونيست‌ها را براي آنها نمايان خواهد ساخت.

مصطفوي در ادامه به بيانات مقام معظم رهبري درباره لزوم تسليح كرانه باختري اشاره كرد و گفت: توصيه مقام معظم رهبري به مردم كرانه باختري براي پيوستن به فرآيند مقاومت كه بسياري از رهبران جهادي فلسطين از اين راهكار حمايت مي‌كنند نشان مي‌دهد كه تعميم اين الگو از غزه به كرانه باختري به يك خواست عمومي تبديل شده است و آن را تنها راه ايجاد تحول جدي در كل معادله فلسطين مي‌دانند.

* اظهارات لاريجاني

رئيس مجلس شوراي اسلامي ديگر سخنران اين همايش بود.

دكتر علي لاريجاني گفت: از چند دهه قبل مردم مظلوم فلسطين تحت‌فشار و اقدامات سبوعانه رژيم صهيونيستي قرار دارند به ويژه در شرايط كنوني كه همزمان با فرا رسيدن فصل سرما گذرگاه‌ها نيز بسته شده‌اند و مشكلات آنها دوچندان شده است. اما مقاومت اين ملت، غرورآفرين است كه اين سختي‌ها را تحمل مي‌كنند و شهادت را مي‌پذيرند، اما براي آرمان فلسطين تلاش مي‌كنند و از پا نمي‌نشينند.وي افزود: شايد رژيم صهيونيستي فكر مي‌كند كه مي‌تواند از آشفتگي كشورهاي عربي و اسلامي استفاده كرده و اهداف ننگ‌آور خود را به ويژه در قدس عملي كند.

لاريجاني گفت:‌ همزمان با اين سياست‌هاي رژيم صهيونيستي، اقداماتي از سوي اروپايي‌ها مشاهده مي‌كنيم كه از آن جمله توهين به پيامبر(ص) و مقدسات اسلامي است.

اما همه آنها از يك نكته غافل هستند كه از پس اين فشارها هميشه يك نصرت براي مسلمانان وجود دارد.

وي افزود: ما كج‌انديشي غرب را نتيجه عدم اطلاع آنها از تحولات منطقه مي‌دانيم. آنها عليه ملت ايران هم از ابتداي انقلاب همين فشارها را وارد كرده‌اند از جمله در مسئله هسته‌اي، اما موفق نشده‌اند.لاريجاني ادامه داد: امروز شاهد يك بيداري هستيم كه مرزهاي كشورهاي مختلف را درنورديده است و اميدواريم اينگونه نشست‌ها درباره فلسطين اين بيداري را بيشتر كند كه آرمان امام راحل هم برهمين بود.

وي گفت: آمريكايي‌ها سال 2001 به افغانستان حمله كردند كه تا امروز بيش از يك دهه مي‌گذرد، سپس عراق را اشغال كردند و در اين مدت به لبنان و غزه حمله شده و در سوريه و بسياري ديگر از كشورهاي منطقه بحران آفريني كردند. آنها با اين اقدامات بايد به يك نتيجه مي‌رسيدند اما هر طور محاسبه مي‌كنند مي‌بينند موفق نمي‌شوند چون درك نكردندكه با اشغال يك كشور، ملت آن را به مقابله دعوت مي‌كنند. امروز هم كه فشارها بر فلسطين را افزايش داده‌اند بايد منتظر مبارزه بيشتر عليه خود باشند.

* اظهارات نماينده جهاداسلامي

در ابتداي اين همايش، ناصر ابوشريف، نماينده جنبش جهاداسلامي فلسطين در تهران، غزه را به واقع نماد مقاومت دانست و گفت: در هفت سال گذشته شاهد سه جنگ بزرگ و دهها درگيري با صهيونيست‌ها بوده‌ايم و طي اين سال‌ها غزه شاهد مقاومت عليه تجاوز صهيونيست‌ها بوده است.

ابو شريف افزود: غزه جايي كوچك و يك سوم خاك تهران است و همين منطقه كوچك از تمامي جوانب در محاصره است. نوار غزه سمبل مقاومت كساني است كه هيچ چيز در اختيار ندارند در مقابل كساني كه همه چيز در اختيار دارند. وي تصريح كرد، متاسفانه محاصره غزه فقط از سوي صهيونيست‌ها نيست بلكه از سوي اعراب نيز با شدت هرچه تمام‌تر انجام مي‌شود. اعراب نمي‌خواهند چنين سمبلي براي مقاومت وجود داشته باشد و مقاومت غزه به امري آزاردهنده براي آنها تبديل شده است. ابوشريف افزود: امروز غزه در ميان يك معادله قرار گرفته كه يا مقاومت را برگزيند يا بازسازي، اما بايد بگويم نبايد مسئله فلسطين را فقط در غزه خلاصه كنيم. امروز مسئله اصلي در قدس و كرانه باختري است.


نوشته شده در   دوشنبه 29 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode