ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 دي 1393     |     کد : 83468

رئيس جمهوري در ديدار وزير خارجه قبرس: خشونت عليه هر ملّيت، نژاد و مذهب محكوم است

رئيس جمهوري كشورمان با تأکيد بر اهميت گسترش هر چه بيشتر روابط تهران و نيکوزيا، گفت:ايران و قبرس ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي فراواني براي گسترش و توسعه روابط دوجانبه در بخش‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دارند و ايجاد تحرک بيشتر در اين عرصه‌ها به نفع دو ملت است.


رئيس جمهوري كشورمان با تأکيد بر اهميت گسترش هر چه بيشتر روابط تهران و نيکوزيا، گفت:ايران و قبرس ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي فراواني براي گسترش و توسعه روابط دوجانبه در بخش‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دارند و ايجاد تحرک بيشتر در اين عرصه‌ها به نفع دو ملت است.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در ديدار «ايوانيس کاسوليديس» وزير امور خارجه قبرس، روابط دو کشور را تاريخي و نشأت گرفته از دو تمدن بزرگ ايران و يونان دانست.

رئيس جمهوري با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران به دنبال برقراري روابط صميمي‌تر و همکاري‌هاي نزديک‌تر با اتحاديه اروپا و قبرس است، اظهارداشت: در شرايط کنوني روابط تهران با اتحاديه اروپا روز به روز وضع بهتري پيدا مي‌کند و قبرس به عنوان عضو اين اتحاديه، مي‌تواند نقش مؤثرتري در تقويت هر چه بيشتر مناسبات و همکاري‌هاي ايران و اتحاديه اروپا داشته باشد.

دکتر روحاني در ادامه به شرايط و تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: شرايط امروز خاورميانه و حتي حوزه مديترانه، نيازمند آن است که همکاري‌هاي بيشتري با يکديگر بويژه در زمينه مقابله با افراطي‌گري، تروريسم و خشونت داشته باشيم.

وي با تأکيد بر اين که به اعتقاد ما خشونت و وحشي گري در هر سرزميني، عليه هر ملتي با هر نژاد، مليت و مذهبي باشد، محکوم است، اظهارداشت: براي ما به همان نسبت که کشتار مردم عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان و سوريه محکوم است، اگر تروري در پاريس، لندن، برلين و يا واشنگتن هم انجام شود، محکوم است.

رئيس جمهوري تاكيد کرد: بايد با تقويت همکاري‌هاي خود در زمينه مبارزه با خشونت و افراطي ‌گري، اجازه ندهيم در منطقه خاورميانه و اطراف درياي مديترانه، خشونت و افراطي‌گري گسترش يابد و بايد جلوي آنها، گرفته شود.

روحاني در ادامه افزايش‌ همکاري‌ دو کشور در زمينه توريسم و موضوعات فرهنگي و علمي را مورد تأکيد قرار داد و گفت: ايران و قبرس ظرفيت‌هاي بسيار خوبي از لحاظ فرهنگي دارند و جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد از لحاظ علمي و دانشگاهي و همچنين فراهم کردن، شناخت دو ملت از تمدن يکديگر ،همکاري‌هاي لازم را انجام دهد و مي‌توانيم بويژه در زمينه توريسم ارتباط بسيار نزديکي با يکديگر برقرار کنيم.

ايوانيس کاسوليديس وزير امور خارجه قبرس هم در اين ديدار با بيان اين که دولت و ملت قبرس احساس نزديکي و علاقه‌مندي بيشتري با ايران دارند، يادآور شد: امروز يک فرصت بزرگي نصيب ما شده است تا همکاري‌هاي خود را در زمينه‌هاي مختلف بيش از پيش گسترش دهيم و با همکاري همه جانبه، راه‌هايي براي رهايي از افراط ‌گرايي و خشونت که هيچ مرزي نمي‌شناسد و همه را تحت تأثير قرار مي‌دهد، پيدا کنيم.

وي خواهان گسترش سطح همکاري هاي دوجانبه بويژه در زمينه اقتصادي با تهران شد و گفت: سال 2013 قبرس از بحران اقتصادي شديدي رنج مي‌برد و مشکلات زيادي براي اقتصاد ما بوجود آمد و شايد بخشي از آن بخاطر تحريم‌هايي است که متأسفانه عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال شده و اين موضوع ،موجب نبود تعادل تجاري شده است.

وزير امور خارجه قبرس افزود: قبرس به دنبال استفاده از همه پتانسيل‌هاي موجود براي تقويت روابط خود با ايران است و در اين راستا هيأت‌هاي تجاري و بازرگاني در ماه‌هاي آينده به تهران سفر خواهند کرد و اميدواريم پيشرفت‌هاي خوبي در زمينه تعاملات اقتصادي بين دو کشور ايجاد شود.

وي با بيان اين که تحرکات و تغييراتي در سياست‌هاي اتحاديه اروپايي در زمينه مبارزه با تروريسم، به ويژه در نحوه مواجهه با موضوع سوريه ايجاد شده است، اظهار داشت: امروز اتحاديه اروپا در زمينه سوريه به دنبال راه‌حل‌هاي صلح‌آميز مي‌گردد و به نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد صلح و ثبات در منطقه فکر مي‌کند.

کاسوليديس افزود: اشتباهات زيادي در گذشته از جمله در عراق و ليبي انجام شده است که امروز تبعات آن را همه مشاهده مي‌کنند، لذا نبايد اجازه دهيم چنين وضعي تکرار شود.

وزير خارجه قبرس با اشاره به نقش برجسته جمهوري اسلامي ايران در ايجاد صلح و ثبات در منطقه، اظهار داشت: يکي از اشتباهات مهم کنفرانس‌هاي صلح ژنو، حضور نداشتن ايران بود و معتقديم بدون همکاري همه کشورها، اينگونه کنفرانس‌ها به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد. کاسوليديس گفت: در بازگشت از اين سفر و در ديدار نماينده عالي اتحاديه اروپا تأکيد خواهم کرد که براي رسيدن به صلح و ثبات در منطقه همه کشورها بايد حضور و مشارکت داشته باشند و نبايد استثنايي در اين زمينه وجود داشته باشد.


نوشته شده در   دوشنبه 22 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode