ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 دي 1393     |     کد : 83332

سياست معارضه برخي كشورهاي منطقه با ايران اشتباهي بزرگ است

در خجسته عيد ميلاد پربرکت نبي مکرم اسلام و ولادت صادق آل محمد، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار قشرهاي مختلف مردم، مسئولان لشکري و کشوري، علما و انديشمندان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامي و سفيران کشورهاي اسلامي، «وحدت» را درس بزرگ پيامبر خاتم و نياز مبرم امت اسلام خواندند و تأکيد کردند:

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان نظام و ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامي:
سياست معارضه برخي كشورهاي منطقه با ايران اشتباهي بزرگ است


در خجسته عيد ميلاد پربرکت نبي مکرم اسلام و ولادت صادق آل محمد، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار قشرهاي مختلف مردم، مسئولان لشکري و کشوري، علما و انديشمندان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامي و سفيران کشورهاي اسلامي، «وحدت» را درس بزرگ پيامبر خاتم و نياز مبرم امت اسلام خواندند و تأکيد کردند: تجليل از رسول ختمي مرتبت نبايد به حرف و سخن محدود شود بلکه تلاش براي تحقق پيام هاي وحدت بخش آن حضرت، بايد مهمترين اولويت کشورهاي اسلامي و ملتهاي مسلمان باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تبريک دو مناسبت گرانقدر اين روز عزيز، ميلاد پيامبر اسلام را ميلاد «علم و عقل و اخلاق و رحمت و وحدت» خواندند و خاطرنشان کردند: در تحقق اين مفاهيم عميق و سعادت بخش، وظيفه مسئولان، سياستمداران، علما و نخبگان کشورهاي اسلامي، بسيار سنگين تر است.

ايشان با ابراز تأسف عميق از موفقيت طرحهاي تفرقه انگيز دشمنان اسلام تأکيد کردند: اگر ملتهاي مسلمان با اين امکانات عظيم و ويژگيهاي منحصر به فرد، نه در جزئيات بلکه در جهت‌گيري‌هاي کلي همدل و همزبان شوند، ترقي و تعالي امت اسلامي تضمين مي شود و انعکاس جهاني وحدت و همزباني دنياي اسلام، مايه «شرف، آبرو و عظمت پيامبر اسلام» خواهد شد.

رهبر انقلاب، نماز پرشکوه ملت‌هاي مسلمان در عيد فطر و اجتماع عظيم حج را دو نمونه از هم جهتي عزت بخش امت اسلام برشمردند و افزودند: در اربعين حسيني امسال نيز، ميليون ها مسلمان که اهل تسنن نيز در ميان آنها بودند ،حادثه اي عظيم و عجيب آفريدند که انعکاس جهاني آن، به عنوان بزرگترين گردهمايي مسلمانان جهان، زمينه ساز افتخار و عظمت دنياي اسلام شد.

ايشان در همين زمينه از دولت، ملت و عشاير عراق به علت فداکاري و بزرگواري در خدمت به زائران اربعين حسيني امسال، تشکر و قدرداني کردند.

رهبر انقلاب در تبيين عوامل ايجاد اتحاد دنياي اسلامي، پرهيز از «سوءظن و اهانت فرق مختلف شيعه و سني نسبت به يکديگر» را بسيار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسي و اطلاعاتي» غرب براي تفرقه افکني خاطرنشان کردند: آن تشيعي که باMI6 انگليس مرتبط است و آن تسنني که مزدورCIA است، هر دو ضد اسلام و ضد پيامبرند.

حضرت آيت الله خامنه اي، با يادآوري پرچمداري امام خميني (ره) در بحث وحدت اسلامي، به تلاش‌هاي بي‌وقفه جمهوري اسلامي در اين زمينه اشاره و خاطرنشان کردند: در 35 سال اخير کمک هاي ايران به برادران مسلمانان، غالباً به برادران اهل سنت بوده است و نظام اسلامي و ملت ايران با حمايت مستمر از ملت فلسطين و مردم کشورهاي منطقه، پايبندي عملي خود را به شعار وحدت، ثابت کرده است.

ايشان خطاب به سياستمداران، علما و روشنفکران جهان اسلام اين سئوال را مطرح کردند: هنگامي که زورگويان جهاني براي ايجاد اسلام هراسي و تخريب چهره نوراني اسلام، به شدت مشغول فعاليتند، آيا سخنان تفرقه انگيز و تخريب متقابل چهره فرق اسلامي، خلاف حکمت و عقل و سياست نيست؟

حضرت آيت الله خامنه اي، تمرکز سياست خارجي برخي کشورهاي منطقه بر معارضه با ايران را اشتباهي بزرگ برشمردند و افزودند: برخلاف اين سياست هاي غيرعاقلانه، جمهوري اسلامي، همچنان سياست خارجي خود را بر مبناي دوستي و برادري با همه کشورهاي اسلامي از جمله دولت هاي منطقه، پيگيري خواهد کرد.

ايشان همچنين ترويج پلوراليسم را برداشت غلط از قرآن کريم و متون اسلامي خواندند و افزودند: بر مبناي آيات صريح قرآن، اسلام، پلوراليسم را قبول ندارد.رهبر انقلاب تمرکز بر منافع امت اسلامي و وحدت دنياي اسلام را متضمن تأمين منافع تک تک کشورهاي اسلامي خواندند و تأکيد کردند: همه ما مسلمانان بايد با تکيه بر متون قرآن از جمله آيه شريفه «اَشِدّاءُ عَلَي الکُفار وَ رُحماءُ بَينَهم» در مقابل استکبار و سرطان مهلک صهيونيسم جهاني و در رأس آنها امريکا و دولت غاصب اسرائيل بايستيم و در ميان خود، مهربان و همراه و همدل باشيم.

سخنان رئيس جمهوري

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، رئيس جمهوري تصريح کرد: ما افراط،خشونت و تروريسم را چه در فلسطين، لبنان و شام باشد و چه در پاريس يا آمريکا محکوم مي کنيم.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني گفت: آنها که به ناروا به نام جهاد ، دين و اسلام به آدم‌کشي و خشونت و افراط مي‌پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسير اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي قدم گذاشته‌اند.

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که جمهوري اسلامي ايران چون هميشه حامي همه ملت هايي است که عليه تروريسم، قيام و ايستادگي مي کنند، اظهارداشت: بسيار خرسنديم که مردم مسلمان منطقه از عراق ، سوريه ، لبنان و فلسطين گرفته تا پاکستان و افغانستان در برابر افراط ، خشونت و تروريسم ايستادگي مي کنند و هر روز پيروزي‌هاي نو به دست مي آورند.دکتر روحاني با تبريک ميلاد مبارک نبي مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) به محضر رهبر معظم انقلاب، همه مسلمانان جهان و ايرانيان ، گفت: امروز فقط ميلاد يک شخصيت والا مقام نيست. امروز روزميلاد سپيده صادق بعد از شبي طولاني و ظلماني از فساد، بداخلاقي، جهل، تجاوز و رودروي يکديگر ايستادن، است؛ سپيده اي که نويد علم، اخلاق، قانونگرايي، معنويت و رفاه انسانها مي داد.رئيس جمهوري ادامه داد: پيامبر عظيم الشان اسلام (ص)هم ولادتش معجزه بود و هم بعثت و هم هجرتش که با ولادتش براي همه جهانيان اميد، با بعثتش نور وبا هجرتش دولت، امت و وحدت به ارمغان آورد.

دکتر روحاني با بيان اين که پيامبردر چارچوب شريعت، حکمت، سياست و رحمت ، جامعه را اداره کرد، افزود: گرچه در آغاز اکثر مردم مدينه مسلمان نبودند اما پيامبر (ص) با حکمتش آنچنان اين شهر را اداره کرد که حتي آنها که معتقد به وحي نبودند به خرد، حکمت و تدبيرش ايمان داشتند.رئيس جمهوري ادامه داد: پيامبر (ص) وحي را در برابرعقل قرار نداد. حتي براي تبيين وحي ازعقل هم وام گرفت و براي حرکت درست در مسير صحيح عقل، چراغ وحي را پيش روي عقل قرار داد و اين همان است که وقتي عقل و نورانيت وحي ترکيب مي‌شود، حکمت آفريده مي شود .

دکتر روحاني اضافه کرد: پيامبرهم شريعت يعني قانون و قانونگرايي را آورد که در يک جامعه اسلامي هيچ چيز بالاتر از قانون نيست. حتي پيامبرهم بايد تسليم قانون و در چارچوب قانون حرکت کند. پيامبرنه با زور ونه با قدرت بلکه جامعه را با حکمت، تدبير، قانونگرايي، شريعت، سياست وهمچنين رحمت اداره کرد.

دکتر روحاني با بيان اين که پيامبر حاکمي است که اهل گذشت است و مي‌گذرد، تصريح کرد: پيامبر(ص) حافظه‌اي روشن دارند، فراموش نمي‌کنند، اما اهل انتقام نيستند. ايشان مکه را هرگز از ياد نبردند، اما شاهکار اخلاقي ايشان فتح مکه و عفو سراسري بود. پيامبر (ص) حتي با آنکه عموي گرامي اش حمزه سيد الشهدا را بسيار دوست داشتند، اما از وحشي هم گذشتند و او را هم عفو کردند. رئيس جمهوري ادامه داد: شاهکارسياسي پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص) جامعه النبي و مدينه النبي بود و شاهکار حقوقي ايشان ، صلح حديبيه وشاهکار اخلاقي، فتح مکه بود.

دکتر روحاني با بيان اين که همه در برابر پيامبر تعظيم مي کردند، اما نه به خاطر قدرتش که بالاتر به خاطر حکمتش، ادامه داد:امروز نداي پيامبر(ص) بيش از هميشه بلند است و آن ندا اين است که مسلمانان مسلماني کنيد که مسلماني به نام نيست و به راه است. امروز همه نيازمنديم که خود را درمحضر پيامبر و در مدينه پيامبر ببينيم که اگر خود را در محضر پيامبر بيابيم، ديگر در آن جامعه تکفير، خشونت و افراط نيست، بلکه عفو و استغفار است به جاي قهر و استيلا؛انسجام است به جاي اتهام.

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که امروز دنياي اسلام بيش از هر زمان ديگر به سيره و راه و روش پيامبر نيازمند است، اظهار داشت: امروز ما نه فقط به ميلادش که بلکه به ارثي که براي ما از فرهنگ گذاشته است نيازمنديم و بايد آن مسير را طي کنيم. آنهايي که به ناروا به نام جهاد، دين و اسلام به آدمکشي و خشونت و افراط مي پردازند ،آنها چه بخواهند چه نخواهند در مسير اسلام هراسي و اسلام ستيزي قدم گذاشته‌اند؛ حتي اگر مزدورنباشند و برخي از آنها دوستان نادان باشند .دکتر روحاني گفت: ما خوشحاليم که مردم مسلمان منطقه ازعراق ، شام ، لبنان و فلسطين تا افغانستان و پاکستان در برابر خشونت، افراط و تروريسم ايستادگي مي کنند و هر روز به پيروزي‌هاي جديدي دست مي‌يابند .رئيس جمهوري ادامه داد: ما افراط، خشونت و تروريسم را محکوم مي کنيم چه در فلسطين باشد چه درلبنان،چه درشام باشد چه درعراق، پاريس يا آمريکا. ترور همه جا محکوم است و هر آن کس که از تروريسم و خشونت حمايت کند چه کشورهاي منطقه و چه اروپا و آمريکا باشد، همه از ديدگاه ما محکوم هستند. دکتر روحاني با بيان اين که ما حامي همه ملت هايي هستيم که امروزعليه تروريسم قيام و ايستادگي کردند، گفت: اسلام، ايمان و دين ما آرمانش کنار نامش است.اسلام هم نام دين ما ست وهم آرمان ما.اسلام يعني قانونگرايي و تسليم در برابر حق. اسلام يعني صلح و سلم و ما راه اسلام را ادامه خواهيم داد و بر آن افتخار مي کنيم.رئيس جمهوري در پايان خاطرنشان کرد:همه ما بايد به نداي وحدت پيامبر بيش از گذشته گوش فرا دهيم و پرچم اسلام را در سراسرجهان اسلام به اهتزاز درآوريم. راه ما همانطور که رهبري فرمودند جذب حداکثري و دفع حداقلي باشد. راهمان را با عزت و مصلحت ادامه خواهيم داد.در پايان اين مراسم شماري از ميهمانان کنفرانس وحدت اسلامي از نزديک با رهبر معظم انقلاب ديدار کردند.


نوشته شده در   شنبه 20 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode