ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 دي 1393     |     کد : 83188

هم‌اندیشی مجمع خادمان قرآن با پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به کار خود پایان داد

نخستین هم‌اندیشی سراسری هم‌اندیشی خادمان قرآن که روز یکشنبه 14 دی ماه با پیام آیت الله العظمی جوادی عاملی آغاز شده بود، دوشنبه شب گذشته، 15 دی ماه با حضور خادمان قرآن و با پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ در مشهد مقدس به کار خود پایان داد.

دوشنبه شب، 15 دی ماه با حضور خادمان قرآن و صدور بیانیه،
هم‌اندیشی مجمع خادمان قرآن با پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به کار خود پایان داد

نخستین هم‌اندیشی سراسری هم‌اندیشی خادمان قرآن که روز یکشنبه 14 دی ماه با پیام آیت الله العظمی جوادی عاملی آغاز شده بود، دوشنبه شب گذشته، 15 دی ماه با حضور خادمان قرآن و با پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ در مشهد مقدس به کار خود پایان داد.
اختتامیه نخستین هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم کشور دوشنبه شب گذشته، 15 دی ماه با حضور خادمان قرآن کریم از سراسر کشور، با قرائت پیام آیت‌الله‌ اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مشهد برگزار شد.
سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی و سیدمجتبی سادات فاطمی در این مراسم به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخته و پس از آن صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط حاضران قرائت شد.
* پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
همچنین آیت‌الله‌ اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی را برای این مجمع ارسال کرده است، وی در ابتدای پیام خود با بیان اینکه قرآن اعجاز ابدی خاتم پیامبران و خلود و جاودانگی معجزه قرآن است، گفت: خداوند در آیه مبارکه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» علاوه بر تضمین حفاظت از این دایرةالمعارف آسمانی در مقابل تحریف گران و تحریف گرایان، به پیروان دیگر ادیان و (اهل کتاب) بشارت می‌دهد که آیه آیه قرآن، نسخه ساز و شفابخش برای همه دردها و بیماری های انسانیت در همه اعصار است.
یادآور می‌شود، نخستین هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم کشور 14 دی‌ماه در مشهد آغاز شده و دوشنبه شب گذشته 15 دی‌ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به کار خود پایان داد.
* مبنای «انجمن خادمان قرآن کریم» اخلاص است
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: مبنای تشکیلاتی مانند 'انجمن خادمان قرآن کریم' اخلاص است و این اخلاص آن را نورانی و از مرزهای کشور عبور می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین 'محمدرضا حشمتی' افزود: ضرورت گسترش فعالیت انجمن خادمان قرآن کریم، فعال شدن مجامع تخصصی است تا نخبگان قرآنی شناسایی شوند و اساسنامه ای را شکل دهند که مبنای کار انجمن باشد.
وی گفت: حدود 160 خادم قرآنی در سراسر کشور حضور دارند که همه عضو انجمن خادمان قرآن کریم هستند.
وی افزود: از سوی این اعضا چندین نماینده انتخاب خواهند شد تا اساسنامه انجمن خادمان قرآن کریم را تدوین کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد پایگاه اینترنتی، دبیرخانه و یک سازمان مردم نهاد را از دیگر دستاوردهای این همایش عنوان و اظهار امیدواری کرد: دولت توجه بیشتری به حوزه قرآن و تامین نیازهای خادمان قرآن کریم برای گسترش فرهنگ قرآنی در کشور داشته باشد.
* بیانیه پایانی هم‌اندیشی خادمان قرآن
در پایان این همایش بیانیه ای قرائت شد که در آن تدوین اساسنامه، پشتیبانی برنامه های ملی قرآنی، ارتقای هماهنگی نهادهای فرهنگی و فعال در عرصه قرآن کریم، مدیریت و حرکت جهادی جامعه قرآنی و حمایت از خادمان قرآنی به تصویب رسید.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode