ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 آذر 1393     |     کد : 81753

برای استقبال از میلیونها زائر لبیک گوی اربعین کربلا آغوش گشود

حضور پرشور زائران اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف جهان در کربلای معلی و در آستانه فرا رسیدن اربعین، تنها نوید بخش یک سخن است؛ لبیک جهانی به حسین بن علی. این روزها کربلای معلی شاهد حضور میلیونها زائری است که با پای پیاده و صدها کیلومتر راه را لبیک گویان عازم کوی یار کرده اند تا ایام زیارتی اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) را درک کنند.

حضور پرشور زائران اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف جهان در کربلای معلی و در آستانه فرا رسیدن اربعین، تنها نوید بخش یک سخن است؛ لبیک جهانی به حسین بن علی. این روزها کربلای معلی شاهد حضور میلیونها زائری است که با پای پیاده و صدها کیلومتر راه را لبیک گویان عازم کوی یار کرده اند تا ایام زیارتی اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) را درک کنند.
* بسیج ۲۵ هزار نیرو برای تأمین امنیت زائران اربعین
عقیل الطریحی، استاندار کربلا تصریح کرد: ۲۵ هزار نیروی امنیتی در طرح ویژه تأمین امنیت زائران اربعین حسینی در کربلا مشارکت دارند.
به گزارش «نون»، عقیل الطریحی در این باره گفت: 25 هزار نیروی امنیتی شامل نیروهای ارتش و پلیس، مسئولیت تأمین امنیت زائران و سوگواران حسینی در مراسم اربعین امسال را برعهده دارند.
وی افزود: از این تعداد، 15 هزار نیرو از استان کربلا، حدود سه هزار نفر از سایر استان‌ها، پنج هزار نیروی دفاع مردمی و دو هزار نفر نیروی پلیس هستند.
الطریحی تصریح کرد: برای نقل و انتقال زائران به پنج هزار دستگاه خودرو نیاز است که اکنون حدود چهار هزار دستگاه موجود است.
کربلای معلا همه ساله در مراسم سوگواری اربعین امام حسین(ع)، پذیرایی میلیون‌ها زائر حسینی از عراق و خارج از این کشور است که برای گرامیداشت مراسم اربعین روانه کربلا می‌شوند.
* احداث شهرک‌های زائرپذیر در مرز ایران و عراق
شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی از احداث شهرک‌های زائرپذیر در برخی شهرهای مرزی عراق و ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری نون، عبدالمهدی کربلایی در دیدار با «عادل شرشاب»، وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق با اعلام این خبر گفت: آستان مقدس حسینی به احداث شهرک‌های جدید زائرپذیر در استان «واسط» که در مرز با جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، اقدام می‌کند.
وی افزود: این شهرک‌های ویژه زائرین در شهرهای «بدره»، «زرباطیه»، «کوت» و «نعمانیه» که در استان واسط عراق هم‌مرز با ایران، احداث می‌شود.
عبدالمهدی کربلایی تصریح کرد: این آستان همچنین درنظر دارد، شهرک‌های زائرپذیر را در شهرهای «بصره»، «ناصریه»، «سماوه»، «دیوانیه» و منطقه «ابی غرق» شهر «حله» احداث کند.
شیخ عبدالمهدی الکربلایی با اشاره به این‌که جهانیان باید بدانند که عراقی‌ها قادر به اجرای بزرگترین‌ پروژه‌ها هستند، گفت: سه شهرک ویژه زوار که در ورود‌ی‌های شهر کربلا احداث شده است، از نمونه پروژه‌هایی هستند که به دست توانگر عراقی‌ها ساخته شده است.
* آمبولانس‌های ایران منتظر صدور مجوز استقرار در مسیر پیاده‌روی اربعین
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام این مطلب که تاکنون بیماری یا اپیدمی خاصی در میان زائران اربعین مشاهده نشده، گفت: آمبولانس‌های ایران منتظر صدور مجوز استقرار در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند.
سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، با اعلام این مطلب که دو روز قبل بیش از 100 پزشک برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق مستقر شده‌اند، گفت: پزشک عمومی، پزشک متخصص، پرستار، نیروهای امدادگر و 25 دستگاه آمبولانس به عراق اعزام شده‌اند.
وی افزود: همینک آمبولانس‌های هلال احمر در نجف اشرف مستقر هستند و کارهای اجرایی برای صدور مجوز عبور آمبولانس‌ها در مسیر نجف به کربلا توسط استانداری نجف در حال پیگیری است.
مرعشی به زائران توصیه کرد: چون مسیر طولانی است و عموم زائران ایرانی به این راه‌پیمایی طولانی عادت ندارند، از غروب آفتاب تا صبح به استراحت بپردازند و راه‌پیمایی را در شب ادامه ندهند چرا که خطراط خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: زائران بهتر است آب آشامیدنی سالم، پتو، لباس گرم و کفش مناسب همراه داشته باشند چون شب‌های عراق بسیار سرد و روزهای آن گرم است و به ویژه اینکه زائران حتماً گروهی راه‌پیمایی کنند تا در صورت بروز مشکل بتوانند به هم کمک کنند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در پایان تصریح کرد: تاکنون بیماری یا اپیدمی خاصی در میان زائران مشاهده نشده و از نظر پزشکی مشکلی وجود ندارد.
* پیشنهاد ارزشمندترین نذر توسط شهرداری تهران
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی نشستی خبری ضمن تشریح اقدامات شهرداری تهران به مناسبت اربعین در شهر تهران، مرزهای چزابه، شلمچه و مهران و نیز کشور عراق، گفت: از روز ۱۲ آذر ماه تا سه روز بعد از اربعین از زائران اربعین پذیرایی می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دوشنبه 17 آذر ماه طی نشستی خبری به تشریح برنامه‌های اربعین حسینی شهرداری تهران پرداخت و با تأکید بر اهمیت و جایگاه مراسم اربعین گفت: مراسم اربعین مانور بزرگ مسلمانان است که همه حول محور امام حسین(ع) جمع می‌شوند.
وی ادامه داد: به درخواست سازمان حج و زیارت مبنی بر مشارکت شهرداری تهران در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، جلساتی با این سازمان برگزار و مقرر شد شهرداری تهران نیز در کنار خیل خدمت‌گزاران به زائران اربعین حضور داشته باشد.
حجت‌الاسلام امرودی در ادامه به تشریح برنامه‌های شهرداری تهران در شهر تهران طی اربعین حسینی پرداخت و گفت: از روز اربعین تا پایان ماه صفر هیئت‌های مذهبی و مساجد برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کنند که شهرداری از این برنامه‌ها حمایت کرده است.
* جاماندگان اربعین کربلا پیاده تا آستان حضرت عبدالعظیم(ع) می‌روند
وی ادامه داد: ساعت هفت صبح روز اربعین گردهمایی بزرگی در میدان امام حسین(ع) برپا و زائرانی که نتوانستند به زیارت اربعین در کربلا مشرف شوند، از میدان امام حسین(ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) را پیاده‌روی خواهند کرد. 200 دستگاه اتوبوس نیز در این مسیر مستقر و آماده ارائه خدمات به زائران است، مترو نیز رایگان خواهد بود.


نوشته شده در   دوشنبه 17 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode