ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393     |     کد : 81103

اجتماع علماء و مجتهدین شیعه و سنیِ جهان پایان یافت

شب گذشته با برگزاری اختتامیه کنگره جهانی خطر جریان‌های تکفیری و افراطی...


      
شب گذشته با برگزاری اختتامیه کنگره جهانی خطر جریان‌های تکفیری و افراطی
اجتماع علماء و مجتهدین شیعه و سنیِ جهان پایان یافت

اعتدال: دومین روز از کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام شب گذشته با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
کنگره خطر جریان‌های تکفیری از نگاه علمای اسلام از صبح روز یکشنبه با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی در حضور 320 نفر از علمای شیعه و سنی در قم کار خود را آغاز کرد. و شب گذشته با تجلیل از ارائه دهندگان مقالات برتر و با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی از مراجع تقلید به کار خود پایان داد.
در ابتدای مراسم مراسم پایانی این کنگره علی اکبر ولایتی از برگزارکنندگان قدردانی کرد و گفت: این اولین بار است که چنین کنگره‌ای علیه فکر تکفیری در جهان برگزار می‌شود.
در این مراسم ۱۴ نفر از شخصیت‌ها و علمای جهان اسلام سخنرانی کردند و رؤسای کمیسیون‌های چهارگانه این کنگره به ارائه بیانیه پایانی کمیسیون متبوع خود ‌پرداختند. سپس از صاحبان مقالات برتر تجلیل می‌شود.
بیانیه پایانی کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی نیز توسط شیخ  
 * چهره ناب اسلام توسط عملکرد تکفیری‌ها مورد سو استفاده قرار گرفته
 آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم که با حضور آیت الله مکارم شیرازی و
 آیت الله سبحانی برگزار شد با اشاره به تهدید مسلمانان گفت: آیا تهدیدی بزرگتر از این است که عده‌ای بر اساس اندیشه غلط سایر مسلمانان را خارج از دین معرفی کرده و آنها را بکشند.
وی بیان داشت: متأسفانه چهره ناب اسلام توسط عملکرد تکفیری‌ها مورد سو استفاده قرار گرفته و موجب بروز مشکلات بسیاری شده و تلاش می‌کنند که چهره اسلام را خدشه دار کنند.
مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: قرآن اسلام را دین صفا و صمیمت عنوان می‌کند و باید مسلمان به گونه‌ای باشد که دیگران از دست و زبان دیگران
 در امان باشد.
آیت الله حسینی بوشهری اذعان داشت: اسلام از ما می‌خواهد که با رأفت و نرمش برخورد کنیم و خداوند چهره اسلام را رحمت و رحمان معرفی کرده است.
وی گفت: هر کس شهادتین را بر زبان بگوید مسلمان است و این مورد اجماع همه پیروان مذاهب است، آیا خداوند نمی فرماید که به کسی که سلام کند بر شما نگوئید که تو کافر هستی؟ صرف ذکر شهادتین موجب حفظ حرمت و ناموس و خون دیگران می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان داشت: چرا ما امروز برخی از کسانی که دچار تندروی و تکفیر شده‌اند به جای اینکه به اسلام و مسلمانان خدمت کنند، دیگران را کافر می‌شمارند؟ پاسخ این سؤال این است که جریانات تکفیری و افراط گر که اکثریت امت اسلام را کافر می‌دانند دلیل آن این است که اسلام را نشناخته اند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تجهر فکری تکفیری‌ها گفت: این افراد بدون توجه به متون اسلام دست به تفسیر خود رای از اسلام زده‌اند و این مشکلات بسیاری را به بار می‌آورد.
وی بیان داشت: آنها به دلیل یک سری اطلاعات غلط دیگران را کافر می‌داند و دیدگاه دیگر مذاهب را نمی دانند و به همین منظور دیگران را گمراه و کافر می‌شمارند و در پایان نیز مردم را می‌کشند.
 *تکفیری‌ها دانسته در خدمت
 دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند
 مدیر حوزه‌های علمیه سرار کشور گفت: این تکفیری‌ها ابزاری در دست دشمنان اسلام شده‌اند و برخی از آنها هم دانسته در خدمت دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند در حالی که شاهد هستند مسجد القصی در دست تخریب است و کودکان مورد کشتار هستند و توجیه آنها چیست در برابر این کارها؟
* می‌خواهند اسلام هراسی را ترویج کنند
 آیت الله حسینی بوشهری گفت: این‌ها می‌خواهند اسلام هراسی را ترویج کنند، بدون شک حضور اینها در جهان اسلام
 دامنه اسلام هراسی را گسترش می‌دهد و از سوی دیگر اقدامات سرکوب گرانه را گسترش خواهد داد.
امام جمعه قم گفت: این‌ها به دنبال فتنه گری در جوامع اسلامی هستند و فرقه‌گرائی و تشتت در جوامع ما در حال گسترش است و امت اسلامی را از توجه به مسائل اسلامی دور می‌سازد.
وی با بیان اینکه، این تکفیری‌ها به جای مبارزه با دشمنان اسلام به آنها نزدیک می‌شوند، گفت: علمای ارجمند راه برون رفت از این فضای تاریک چیست؟ ابتدا باید کار فرهنگی کنیم که این بر عهده علمای اسلام است.
 * اگر اذهان مردم را روشن نکنید نسل جوان دچار ویروس مهلک تکفیر می‌شوند
 آیت الله حسینی بوشهری گفت: ای علما اگر اذهان مردم را روشن نکنید دامنه تکفیری‌ها گسترش پیدا می‌کند و نسل جوان ما نیز که سرمایه اسلام هستند، دچار ویروس مهلک می‌شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: جامعه را باید از نقشه‌های دشمن آگاه کنیم و فتواهای درست داشته باشیم در خصوص حرام بودن رویه تکفیر و در راستای ترویج فرهنگ مودت بکوشیم.
 * مسلمانان در برابر جنایات تکفیری‌ها
 در عراق و سوریه نمی توانند سکوت کنند
 اله شکور پاشازاده، مفتی اعظم آذربایجان نیز گفت: اسلام دین رحمت و مغفرت است و همواره در تلاش است تا بین مردم اخوت ایجاد کند.
وی گفت: متأسفانه افراد بیگانه از اسلام در تلاش هستند تا اسم اسلام را تخریب کرده و نسبت به گسترش بد اخلاقی‌ها بر علیه اسلام تلاش کنند.
مفتی اعظم آذربایجان اذعان داشت: کشیدن کاریکاتور و توهین به پیامبر(ص) موجب گسترش تفرقه می‌شود. امروز شاهد حمله به بیت المقدس به عنوان یک مسجد و قبله اول مسلمانان هستیم که این‌ها را محکوم می‌کنیم.
 *جریان‌های تکفیری تهدید جدی برای امنیت جامعه اسلامی و انسان‌ها است
 وی گفت: متأسفانه جریان‌های تکفیری را داریم که تهدید جدی برای امنیت جامعه و انسان‌ها است و
 جهان اسلام در معرض خطر بزرگ و تخریب‌هائی است که باید هوشیار باشیم.
پاشازاده اذعان داشت: جهان کنونی با وحشتی به نام داعش تهدید می‌شود، ما مسلمانان نمی توانیم در مقابل رخ دادن این ترورها و درگیری‌ها در برخی از کشورها بی تفاوت باشیم و اینها ربطی به اسلام ندارد.


نوشته شده در   سه شنبه 4 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode