ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 آبان 1393     |     کد : 80740

اجرای پروژه «زمینه‌های فهم پیشرفته قرآن از منظر قرآن»

عضو هیأت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از اجرای پروژه «زمینه‌های فهم پیشرفته قرآن از منظر قرآن» خبر داد.

عضو هیأت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبرداد:
اجرای پروژه «زمینه‌های فهم پیشرفته قرآن از منظر قرآن»

عضو هیأت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از اجرای پروژه «زمینه‌های فهم پیشرفته قرآن از منظر قرآن» خبر داد.
حجت‌الاسلام علی محمد یزدی عضو هیأت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام خبر اجرای پروژه «زمینه‌های فهم پیشرفته قرآن از منظر قرآن» در گروه تفسیر موضوعی، گفت: شرائط مفسر یا برگرفته از آیات و روایت‌هایی است که به بیان آیات پرداخته باشند و یا از روایت‌هایی استخراج شده است که ناظر به آیات نیستند و یا از اقوال مفسران عامه و خاصه به دست آمده است.             
ادامه در همین صفحه
وی افزود: در این پروژه تنها به شرایطی اشاره می‌شود که یا مستقیما از آیات استخراج شده‌اند و یا به کمک روایاتی که به تفسیر برخی آیات پرداخته‌اند به دست آمده‌اند.
عضو هیأت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن در تبیین ضرورت انجام این پروژه، گفت: با دانستن شرایطی که قرآن برای فهم متن خود بیان کرده به این نکته می‌توان پی برد که مخاطب قرآن کیست و دیگران اگر به دنبال فهم قرآن باشند باید یا آن شرائط را در خود فراهم سازند یا به تفسیری که دارندگان آن شرائط ارائه می‌کنند، روی آورند و به فهم کسانی که آن شرائط را دارا نیستند بها ندهند.
حجت‌الاسلام یزدی ادامه داد: اعتبار آن شرایط به دلیل استناد به قرآن و نه اقوال این مفسر و آن مفسر، در بالاترین درجه قرار دارد؛ بدیهی است آیاتی که برای بهره‌وری از قرآن، صفاتی را لازم شمرده با آیاتی که حتی کافران و مجرمان را نیز بر درک معانی آیات، توانمند دانسته است، سازگار است؛ زیرا لایه‌های متفاوتی که در معارف قرآن وجود دارد، برای سطوح مختلف مراجعه‌کنندگان، معارفی متناسب با درک آنان را در خود گنجانده است.
وی اظهار داشت: در این نوشته به تفصیل، موضوع یاد شده با ادل‌ اش در اختیار مخاطب قرار گرفته و او را با شرائط فهم و تفسیر قرآن آشنا می سازد.
عضو هیأت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن درباره وضعیت این پروژه نیز یادآورد شد: نگارش این پروژه به اتمام رسیده و اکنون در حال نظارت و ارزیابی است.


نوشته شده در   دوشنبه 26 آبان 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode